Oletteko huomanneet kiusaamista FB:ssä?Esim joku ei koskaan tykkää tilastasi,mutta muiden tykkää?

  • Viestiketjun aloittaja Viona
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
no en mä kyllä ole huomannu, tosin mulla nyt ei ole kuin oikeasti tuttuja kavereina.
enkä kyllä edes huomioi sitä et tykkääkö joku jonkun päivityksestä mutta ei mun..
 
ai se on kiusaamista, jos jättää tykkäämättä jonkun tilapäivityksestä. ei minusta. en mä aina itsekään jaksa olla tökkimässä sitä tykkää nappia, jos joku on kirjoittanut sinne vaikka, että hyvä päivä tänään tai kävin siellä ja siellä ja oli hauskaa
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25299545:
ai se on kiusaamista, jos jättää tykkäämättä jonkun tilapäivityksestä. ei minusta. en mä aina itsekään jaksa olla tökkimässä sitä tykkää nappia, jos joku on kirjoittanut sinne vaikka, että hyvä päivä tänään tai kävin siellä ja siellä ja oli hauskaa
tää tyyppi tykkää muiden samantyyppisistä päivityksistä kuin mun.
 
[QUOTE="aloittaja";25299557]mullakin kavereina vain oikeesti tuttuja. tää "kiusaaja" tavallaaan sukulainen.[/QUOTE]

Eli kyseinen henkilö ei ehkä niin suuremmin välitä päivityksistäsi vaan on fb-kaverisi koska olette sukua. Ei tuota minusta voi pitää kiusaamisena. Eri asia, jos henkilö aktiivisesti tekisi jotain negatiivista, haukkuisi esim.
 
hoi hoi
No enpä kyllä laskisi kiusaamiseksi tuollaista. Ehkä ap:kin voisi hieman aikuistua? Minä en tykkää-nappia painaessani ajattele että olenko nyt varmasti tasaisesti tykännyt kaikkien päivityksistä. Minä kun pidän sellaisista statuksista, joissa on jokin juju ja väläys, ja niitä on aika harvalla.
 
"öö"
Mä todella harvoin tykkään kenenkään tiloista, ja ärsyttävimpiä on nää; "jos sinullakin on kerran kuussa kuukautiset, lisää tämä seinällesi". En ikinä kajoa tollasiin. Lisäksi mua ärsyttää, kun silmiin sattuu muiden tykkäämiset, ja haluaisin ne piilottaa itseltäni, mutta en tiä miten?
 
"Neith"
syynä voi olla myös se että jos on tehnyt niitä listoja kuka näkee mitäkin ja kenen juttuja itse näkee etusivulla niin eipä noita kaikkia juttuja välttämättä silloin näe.. tai jos nyt vaan on läheisemmissä väleissä niiden muiden kanssa.. ei sitä nyt kuitenkaan kannata kiusaamisena ottaa
 
"voi elämä"
[QUOTE="vieras";25299564]Kerro sen äidille, että se kiusaa sua :D[/QUOTE]

niinpä. Kuka oikesti jaksaa kytätä tykkääkö joku sen päivityksista yhtä paljon / vähemmän / enemmän kuin muiden päivityksistä.
 
nooh
Ei tuo minusta kiusaamista ole. Mutta itse koen tuollaisen sellaisena että sitä kaveria ei vaan kiinnosta ne minun asiat (jos siis on aktiivinen facebook-käyttäjä, kommentoi itse paljon ja tykkäilee muiden kommenteista ja kommentoi niitä, mutta ei koskaan minkäänlaista kannanottoa minun juttuihin). Muutama vanha kaveri on sellainen omalla kohdalla, kyllä se minusta aika suoraan kertoo sen millaiset välit meillä muutenkin on :D
 
vierailijana nyt
Mä ehkä tykkäilen enemmän toisten kuin he mun päivityksistä.
Usein syynä on se, että jos esim. sulla on tietyt aatteet/vakaumus tms. siihen liittyviä päivityksiä teet, niin ehkä kaikki "kaverisi" facebookis ei jaa samoja näkemyksiä kanssasi.
Ne sitten tykkäävät, ketkä ovat samoilla aaltopituuksilla asioista kanssasi.
 
"Mei"
Ymmärrän aloittajan pointin. Mulla paras ystävä jättää ´tykkäämättä´ kaikista tilapäivityksistä jotka liittyvät uuteen hevoseeni tai aloittamaani yritystoimintaan. tavallaan se loukkaa, kun nämä asiat ovat mulle tosi tärkeitä.
Tosielämässä häntä ei kiinnosta kuunnella näistä em.asioista mitään,kun on niin pirun kateellinen. Hän on tosi kateellista-tyyppiä, aina pitäisi olla parempi auto /mies/ hevonen kuin muilla.
 
"vieras"
No jos sun päivitykset on näitä "Jos sullakin on iso perse ja olet rehevä ja aito nainen etkä mikään tuulennussima vinkuheinä,niin lisää tämä seinällesi jos uskallat",niin en ihmettele. Tai sit "Oi kun ihanaa,ihana päivä,oltiin ihanasti syömässä ihanien lapsostemme kanssa ihanassa ravintolassa ja sen jälkeen shoppailimme ihanalla ostarilla ihanan kauan!!! <3 <3 <3 IHANAA!!"

Mä en niin jaksa tollasista välittää :)
 
Olen huomannut kiusaamista ja myös naurettavaa lapsellisuutta.
Tuo tykkäily ja tykkäämättä jättäminen ei ole kiusaamista mutta se,että kyttä kuka kenenkin tiloista tykkää,muttei sitten omista päivityksistä..se on naurettavaa ja lapsellista..Kertoo siitä,ettei omaa elämää kauheasti ole. :D

Oikeaa kiusaamista olen nähnyt kyllä,kuten haukkumista ja selkeää vihjailua pienen porukan kesken ihmisistä,jotka itsensä voivat siitä tunnistaa,kuten myös moni muukin.
Ja myös paljon pahempaa kiusaamista liittyen facebookkiin. :D
 

Yhteistyössä