Oli sitten 3v yksin pihalla.

Asia ei mulle kuulu mitenkään, mutta ajattelin jakaa silti sen kanssanne. Kolmevuotiaan paikka ei ole yksin ulkona rivitaloalueella vaikka mukana olisikin 5v sisko. Kolmevuotiaan ei kuulu kiipeillä parimetrisen kiipeilytelineen päälle yksin ja olla ulkona tuntikausia ilman kunnon vahtimista. Mutta mitä tuossa sitten tekee. Jos asiasta sanoo niin on vitun kyylä ja työntää nokkansa toisten asioihin. Ja vaikea sanoa, kun en tiedä lasten vanhempia. Eräs äiti vain kertoi, että usein ovat ulkona kahdestaan monta tuntia. Ja itse näin kiipeilyt sun muut. Pakkohan siinä on vähän koettaa vahtia. Liekö ollut kolmeakaan tuo poika. Joo ja tiedoksi vain suunsoittajille, että olen todellakin urpo ja mulla ei ole omaa elmämää niinkuin joku kohta yrittää väitää. :saint:
 
nättitähti harmaana
en ikinä jättäis mun 3v:tä yksin ulos,en ees minuutiksi. sen ikäiset on niin lapsia vielä eikä ymmärrä seurauksia autotiellä oleilusta. vaikka onkin miljoona kertaa varottanut asioista niin se unohtuu jos näkee jotain mielenkiintoista. kunpa vanhemmat pitäisi huolta lapsistaan. kamala laittaa 5v tai edes 12v vahtiin noin pientä tai ylipäätään vahtiin ketään. lapset on lapsia,aikuiset kantakoon huolta heistä.
 
nättitähti harmaana
mitä se ikkunasta kattominen vaikuttaa? sieltä ei hätiin kerkiä. maaseudulla voi olla asia eri,mikäli ei kuitenkaan lähellä ole järvee tms. onhan näitä kuolemia ja katoamisia tapahtunu lähivuosina niin paljon että on kumma kun ei oteta onkeensa! se voi tapahtua omalle kohdalle.
 
Juu ikkunastahan ne kattoo monet. Mutta se lapsi voi hävitä hetkessä. Niinkuin hävisi tässä taannoin yhden perheen parivuotias. Sitä sitten etittiin kissojen ja koirien kanssa. Löytyi sentään ehjänä. Niin Illuusialle:päivällä oli, piha lähellä autotietä ja merikin melko lähellä.Kaveri kertoi kans että heidän kerrostalopihassa senikäiset yksin piohalla aina ja äidit huutelee välillä partsilta kun käyvät tupakalla. Kun se on niin hemmetin kova vaiva mennä ulos lapsensa kanssa.
 
Mun lapset oli yksin ulkona, ku vanhempi oli neljä ja nuorempi kolme. Tiesin varsinkin esikoisestani, että siihen voi luottaa, että ne ei lähteny pihasta pidemmälle. Ehkäpä nääkin vanhemmat tuntee lapsensa?

Tosin tää nykyajan hössäys on tarttunu minuunki, koska mietin tässä vast'ikään, että voinko jättää vajaa 6-vuotiasta yksin kotiin 20 minuutiksi...
 
Liekö ollut kolmeakaan??? entäs jos olikin viis.. No meillä ainakin 4v ulkoilee pihassa, mä kattelen ikkunasta. ja meijän 4v oon pikkuruinen... Ja vaikka on isompia mukana eivät he ole vahtimassa, vaan leikkimässä toki luotan enemmän kun on kaikki yhdessä, tiedän et jos en heti huomaa kun vaikka kaatuu ja itkee, niin joku juoksee sanomaan. 4v on kyllä sen verran rauhallinen että ei juurikaan kohella, 6v on kokoajan jossain kiipeämässä ja koheltamassa. Mut kun 6v on jo melkein 7v niin pakkohan pojan on antaa opetella itsenäisyyttä, miten muuten tulee selviämään koulusta.
 
Pahalta tuntuu lasten puolesta. että jotkut vanhemmat osaakin olla älyvapaita.
Ja ikkunasta katsoo. Kuka oikeesti koko ajan tuijottaa lapsia ikkunasta. eiköhän ne tee siinä samalla jotain ja välillä käyvät vilkaisemassa.
 
vieras
Olen kanssa samaa mieltä siitä että 3-vuotiaan paikka ei todellakaan ole yksin pihalla 5-vuotiaan kanssa mutta yksi kommentoi ettei edes 12-vuotias voisi noin pientä vahtia, siinä olen täysin eri mieltä; oma 11-vuotiaani kyllä käy toisinaan ulkona puolitoistavuotiaan pikkusisarensa kanssa ja syy siihen on että MINÄ TUNNEN LAPSENI ja TIEDÄN MITEN HYVIN HÄN SISARESTAAN HUOLEHTII. Tässä tullaan juuri siihen että jokainen tuntee oman lapsensa ja tietää mihin tämä kykenee, mutta 3-vuotiaaseen ei kukaan äiti voi luottaa että pärjää yksin ulkona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
No mitäs mieltä olette, kun meidän pihalla 1v 5kk ikäinen ulkoilee PÄIVITTÄIN useita kertoja 8-vuotiaan isoveljen kanssa?
No tosta vois jo melkein soittaakin sinne sossuun..

:eek:
meillä muuten ollu 2v ulkona hetken 8v siskon kanssa. Ihan tos parvekkeen alla istunu työnnettävän kolmipyöräsen päällä ja sisko työntänyt, mä oon kyllä seissy parvekkeella koko ajan (alin parveke) mut on ollu poika tosi ylpee et on ollu ihan itte ulkona.

Kaverin pihoilla on niin turvallista, et siellä kyllä ihan yleisesti kaikki 2veet on ulkona isompien kanssa, äidit välillä pihassa ja välillä ikkunalla.
 
nättitähti harmaana
itse en jättäisi edes sen 12 vuotiaankanssa,jos jotain sattuu elää se lapsi se asia harteillaan loppuikänsä. vaikka kuinka tunnet lapsesi,niin et kuitenkaan voi ennustaa tulevaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
No mitäs mieltä olette, kun meidän pihalla 1v 5kk ikäinen ulkoilee PÄIVITTÄIN useita kertoja 8-vuotiaan isoveljen kanssa?
No tosta vois jo melkein soittaakin sinne sossuun..

:eek:
meillä muuten ollu 2v ulkona hetken 8v siskon kanssa. Ihan tos parvekkeen alla istunu työnnettävän kolmipyöräsen päällä ja sisko työntänyt, mä oon kyllä seissy parvekkeella koko ajan (alin parveke) mut on ollu poika tosi ylpee et on ollu ihan itte ulkona.

Kaverin pihoilla on niin turvallista, et siellä kyllä ihan yleisesti kaikki 2veet on ulkona isompien kanssa, äidit välillä pihassa ja välillä ikkunalla.
mä oon monesti miettinyt, et kuin niit onnettomuuksia niin usein voikaan sattua?? et kun kyl kai äidit kuiteski vahtii lapsiaan koska ovat äitejä ja tietävät et pienet lapset tarvii vahtimista. mut nyt mä kyl ymmärrän ne onnettomuudet.....
 
|O Voi teitä, en edes viitsi järkyttää teidän pientä maailmaa kertomalla mitä meidän lapset tekee yksin ja missä :D Miten te oikeasti jaksatte päivät pitkät kohuta mitä teidän pihalla tai kauppareissulla tapahtui? Eikö olis helpompaa vaan todeta että kaikki muut hoitaa lapsensa huonommin kuin minä ja kaikilta pitäis ottaa lapset pois :saint:
 
no tässäkin talossa yks reilu neljä vuotias on tos
Itse en omaa lastani päästäis toki se asia on se et mitenkä lapsi on . En siltikään kun tää paikka ei ol niin rauhallinen ja ei tie mitä täällä liikkuu! vanhin pääsee ja toki jo kauan mut on jo 16v mut kuopus täyttää ens vuonna kolme ja en usko että pysyis tossa pihassa ja en vaatis 2 vuotta vanhempaa lasta siitä vahtimaan ei voi laittaa sen ikäselle vastuuta tommosesta haloo!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
|O Voi teitä, en edes viitsi järkyttää teidän pientä maailmaa kertomalla mitä meidän lapset tekee yksin ja missä :D Miten te oikeasti jaksatte päivät pitkät kohuta mitä teidän pihalla tai kauppareissulla tapahtui? Eikö olis helpompaa vaan todeta että kaikki muut hoitaa lapsensa huonommin kuin minä ja kaikilta pitäis ottaa lapset pois :saint:
Miten tuo viimeinen lause liittyi siihen, että on huolissaan lasten turvallisuudesta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
|O Voi teitä, en edes viitsi järkyttää teidän pientä maailmaa kertomalla mitä meidän lapset tekee yksin ja missä :D Miten te oikeasti jaksatte päivät pitkät kohuta mitä teidän pihalla tai kauppareissulla tapahtui? Eikö olis helpompaa vaan todeta että kaikki muut hoitaa lapsensa huonommin kuin minä ja kaikilta pitäis ottaa lapset pois :saint:
Vähän samaa mieltä olen mä. Mutta kai mä kuites järkytän....

Mä ny kyllä puhun vuosien takaisesta maailmasta, mutta mun lapset meni yksin junassa 5-6 -vuotiaina, koska TUNSIN esikoiseni tunnollisuuden. Toki heillä oli vastassa luotettava henkilö.

Mutta ihan oikeesti, kyllä tää nykyään tuntuu olevan aika hössäävää kulttuuria.
Ilmankos pihapiirit on ihan tyhjiä nykyjään...........


 

Yhteistyössä