Olipa taas ilta...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Työntää vai;26284416:
kävelee kohti, aloituksesta ainakin kävi ilmi että oli kävellyt kohti ja ilmeisesti katsonut alta kulmien ja sinä olit sitten lyönyt kun oli tullut lähelle.
Siis ruumiillaan työnsi mut kulmaan, ei vaan kävellyt kohti ja mä perääntynyt edeltä...
 
tuota pitäisiköhän sun harjoittaa luetunymmärtämystä. se että on katkera ja kateellinen luonne, ei tarkoita että kadehtii just ap:ta, vaan kateellinen ja katkera käyttää kaikki tilaisuudet vittuillakseen sille joklla menee heikosti.
Ok.

Mä en kyllä näe eriäviä mielipiteitä vittuiluna. Tai sitä, että epäilee aloituksen todenmukaisuutta. JOKA ketjussahan on aina joku, joka sanoo että "provo!" - kertonee siitä, että ne elää tynnyrissä. Mitä ei ole tapahtunut heille, ei voi tapahtua kenellekään muullekaan.

Ja kateuskortin ymmärrän sitten, jos on jokin syy kadehtia.

Mutten sano, että olisit väärässäkään. Päinvastoin, oot varmaan aika lailla oikeassa sen suhteen, mikä on räkytyksen taustalla useimmiten. Joku asia vituttaa, ja pitää ottaa joku toinen sijaiskärsijäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;26284408:
Jos joku työntää väkisin nurkkaan, raivoten eikä päästä pois ja tilanne on todella uhkaava, niin mä en ainakaan siinä vaiheessa muuta keksinyt.
Et osannut sanoa lopeta? Keksit, että ainoa ratkaisu on lyödä? Lyödäänkö teillä useinkin?
 
räyh vouh
[QUOTE="vieras";26284456]Ruumis on kuollut keho...

TArkoitit varmaan, että kehollaan työnsi sut.[/QUOTE]

Ei ole vielä ihan päätetty noin. Vai mitä tarkoittaa sanapari kuollut ruumis?

Ja Anatoliakin taitaa olla väärässä. Ihminen saattaa räjähtää raivokkaaseen tilaan ihan ihmeen äkkiä, kun kateus herää. Sen voi herättää vaikkapa nainen, joka kehtaa toimia pelotta ja surutta niin kuin itse ei ikinä uskaltaisi mutta mieli kovasti tekisi, jos kehtaisi edes tunnustaa.
 
hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja räyh vouh;26284637:
Ei ole vielä ihan päätetty noin. Vai mitä tarkoittaa sanapari kuollut ruumis?

Ja Anatoliakin taitaa olla väärässä. Ihminen saattaa räjähtää raivokkaaseen tilaan ihan ihmeen äkkiä, kun kateus herää. Sen voi herättää vaikkapa nainen, joka kehtaa toimia pelotta ja surutta niin kuin itse ei ikinä uskaltaisi mutta mieli kovasti tekisi, jos kehtaisi edes tunnustaa.
just näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja räyh vouh;26284637:
Ja Anatoliakin taitaa olla väärässä. Ihminen saattaa räjähtää raivokkaaseen tilaan ihan ihmeen äkkiä, kun kateus herää. Sen voi herättää vaikkapa nainen, joka kehtaa toimia pelotta ja surutta niin kuin itse ei ikinä uskaltaisi mutta mieli kovasti tekisi, jos kehtaisi edes tunnustaa.
Kai asian voi noinkin nähdä.

Itse kadehdin enemmänkin sellaisia, jotka toimii aina kypsästi ja fiksusti. Selvittää asiat oikealla tavalla. Kilahtaa osaa jokainen, minäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Micosa
olet taas väärässä
Kai asian voi noinkin nähdä.

Itse kadehdin enemmänkin sellaisia, jotka toimii aina kypsästi ja fiksusti. Selvittää asiat oikealla tavalla. Kilahtaa osaa jokainen, minäkin.
olet väärässä. Kilahtaa osaa jokainen altavastaajalle, sille kellä e ole yhtä paljon valtaa tai voimaa tai kannattajia..

Mutta ei monikaan kilahda fyysisesti voimakkaammalle tai sellaiselle, jolla on enemmistön tuki koska on rikkaampi, tai enemmän tuttavia.

Joten tuossa tilanteessa perusnainen olisi alkanut itkeä, tai alkanut puhua tai paennut tai jotain.
 
Jos päälimmäinen tunne miehen lähdettyä on vielä pitkään ( sikäli kun se mies pysyykin poissa) on helppotus suosittelisinkin pientä aika- ja ajatuslisää.

Ja en ole kateellinen tilanteesta,en oikein ymmärrä, miksi se kateuskortti tännekin heitettiiin.
 
"mamma"
Suosittelen että pidät pääsi etkä ota miestä enää takaisin. Sama kuka teki ja mitä mutta tossa tilanteessa ja noilla fiilareilla ei kyllä kannata enää kasata juttua....
 
Alkuperäinen
Mies tietää tasan tarkkaan, että pelkään kuollakseni tuollaista tilannetta menneisyyden takia, niin osaa käyttää sitä hyväksi... silloin mulla oli vaan mielessä, pakoon, pois heti...
Ja olo on nyt parempi kuin pitkiin aikoihin, kun ei tarvitse varoa joka sanaa, esim. joku pieni pyyntö saattaa aiheuttaa miehelle kamalan raivarin. Yksin kaikki onnistuu niin paljon helpommin, kun ei tarvitse olla siivoamassa toisen jälkiä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja olet taas väärässä;26284673:
olet väärässä. Kilahtaa osaa jokainen altavastaajalle, sille kellä e ole yhtä paljon valtaa tai voimaa tai kannattajia..

Mutta ei monikaan kilahda fyysisesti voimakkaammalle tai sellaiselle, jolla on enemmistön tuki koska on rikkaampi, tai enemmän tuttavia.

Joten tuossa tilanteessa perusnainen olisi alkanut itkeä, tai alkanut puhua tai paennut tai jotain.
"Perusnaisia" on monenlaisia, tilanteita ja olosuhteita on monenlaisia. Joku perusnainen ei olisi edes joutunut ko. tilanteeseen, koska olisi eronnut jo aikoja sitten. Joku perusnainen taas olisi itkenyt tai juossut pois. Joku perusnainen ei olisi sanonut mitään oman ajan tarpeesta, jolloin tilannetta ei olisi päässyt syntymään. Ei ole mitään yhtä ja ainoaa perusnaistyyppiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Micosa
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;26284793:
Ja olo on nyt parempi kuin pitkiin aikoihin, kun ei tarvitse varoa joka sanaa, esim. joku pieni pyyntö saattaa aiheuttaa miehelle kamalan raivarin. Yksin kaikki onnistuu niin paljon helpommin, kun ei tarvitse olla siivoamassa toisen jälkiä...
Pakko sun on mies vielä kohdata, monestikin varmaan, vaikka nyt eroaisittekin.

Ja jos mies on kettumainen, se tulee kotiinsa vaikka poliisien avustuksella - ketään kun ei saa heittää kadulle omasta kodistaan. Toivottavasti pysyy kuitenkin poissa edes sen aikaa että saatte molemmat ajateltua, ja rauhoituttua (mies ainakin, jos on raivona), ja sitten sovittua asioista, sillä onhan teillä sovittavaa ja juteltavaa jos nyt eroatte. Ja myös silloin, jos ette eroa. Ne vaikeimmat ajat on ehkä vasta edessä, mutta ne on käytävä läpi, ja toivon että kaikki menee hyvin.
 
Alkuperäinen
Pakko sun on mies vielä kohdata, monestikin varmaan, vaikka nyt eroaisittekin.

Ja jos mies on kettumainen, se tulee kotiinsa vaikka poliisien avustuksella - ketään kun ei saa heittää kadulle omasta kodistaan. Toivottavasti pysyy kuitenkin poissa edes sen aikaa että saatte molemmat ajateltua, ja rauhoituttua (mies ainakin, jos on raivona), ja sitten sovittua asioista, sillä onhan teillä sovittavaa ja juteltavaa jos nyt eroatte. Ja myös silloin, jos ette eroa. Ne vaikeimmat ajat on ehkä vasta edessä, mutta ne on käytävä läpi, ja toivon että kaikki menee hyvin.
Mä en mielestäni oo nakannu sitä pihalle, vaan se itte paiskas avaimet menemään... ja joudun näkemään, mutta puhuttua ja sovittua ei saada ilman ulkopuolista apua, kun ei miestä saa keskustelemaan, ainut mitä suustansa ulos saa on haistattelu ja huorittelu, niin turha edes enää yrittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;26284943:
Mä en mielestäni oo nakannu sitä pihalle, vaan se itte paiskas avaimet menemään... ja joudun näkemään, mutta puhuttua ja sovittua ei saada ilman ulkopuolista apua, kun ei miestä saa keskustelemaan, ainut mitä suustansa ulos saa on haistattelu ja huorittelu, niin turha edes enää yrittää.
Juu, et sä viskannutkaan miestä pihalle. Mutta jos hän tulee ovelle, niin hänellä on oikeus päästä sisälle, ikävä kyllä.

Ei kai hän ole väkivaltainen? : / Jos sellainen riski on olemassa, niin pyydä joku sun seuraksi, jos mahdollista. Ja mitä keskusteluun tulee, niin jos toinen osapuoli osaa vain haistatella ja huoritella, niin turha edes yrittää keskustelua kahden kesken.

Mä en todellakaan ole mikään parisuhdeterapeutti, mutta mun mielestä parasta olisi se, jos saisitte nyt etäisyyttä toisiinne. Oma asunto sulle tai miehelle mahdollisimman pian. Ja sitten voi yrittää sitä keskustelua ja asioista (joko erosta tai yhteisestä jatkosta) sopimista, eri osoitteista käsin. Tunnelma saman katon alla ollessa olisi varmasti tosi ahdistava ja painostava. Pelottavakin ehkä.
 
Toivottavasti sulla on hyvä tukiverkosto, ei ole nimittäin neljän lapsen kanssa aina hirveän herkkua yksin. Mulla on nyt kolme lasta poissa kotoa, yksi kotona ja viimeksi kokonaan vapaata lapsista sain maaliskuussa synnyttäessäni, sitä ennen muistaakseni marraskuussa. Ei vaaraa kampaajareissuista tms. :D

Mutta huonossa suhteessakaan ei kannata olla.
 
"vieras"
Siinä vaiheessa kun samassa talossa on lapsia ja väkivaltaa, tulisi lapset viedä turvaan. Jos tässä olis ollut ukko joka lyö, niin olis noussut kauhea haloo, mutta nyt kun äiti lyö, niin palstamammat ei puhu mitään. Voi ..ttu mitä idiomeja...
 
Alkuperäinen
Tämän arjen pyörittämisen oon hoitanut kauan jo yksin, ja joka avunpyynnöstä tulee riitaa. Palkan mies kuluttaa ties mihin ja valehtelee maksaneensa vuokraa, eli rahaakin taitaa olla silti paremmin... nyt oon hoitovapaalla, niin ollaan saatu toimeentulotukea, johon lasketaan miehen palkka, josta mä en näe penniäkään. Kaikki sujuu niin paljon mutkattomammin ilman miestä.
Mies on uhkaillut väkivallalla, esittää lyövänsä, töninyt, kaatanut mut maahan sun muuta, mutta tuskinpa tänne ainakaan tänä yönä tulee...
 
Alkuperäinen
Olispa tuossa taas ollut kaikki... mutta tänään rupesin katsomaan, niin miehen mukana on kadonnu kaikki pankkikortit ja nettitunnukset, tileille joilla on rahaa. Eli mun pitäis ruokkia sakki kuudella eurolla ensi viikon perjantaihin.
 

Yhteistyössä