Oman paikkakuntasi "kylähullu"?

  • Viestiketjun aloittaja alterego
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jkl";24144117]Tällaista en ole nähnytkään.

Tiedätkö sitä tyyppiä, joka aina ennen istui sokoksen yläkerran kahvilassa ja seuraili ihmisiä? Nykyään näkyy usein forumissa. Pelkkä lasi vaan edessään, istuu yksinään vain. Oudon oloinen tyyppi kun katselee vain ihmisiä ympärillään. Näyttää et olis tupee päässä.[/QUOTE]

hmm.. eipä äkkisältään tule mieleen, mutta tiedätkös sellasta joka aina rupattelee nuorten kanssa sellanen mulkosilmä ja talvisin pukeutuu pilkkihaalariin :D jyväskeskuksessa nojailee usein toisessa kerroksessa kaiteeseen :D tai Tare, hakee nuorille viinaa ja tupakkaa ottaa hiukan hakuja että saa itse rahaa ja oon saanut moniin jyväskylän alkoihin porttikiellon :D
 
vimmu_
[QUOTE="jkl";24144117]Tällaista en ole nähnytkään.

Tiedätkö sitä tyyppiä, joka aina ennen istui sokoksen yläkerran kahvilassa ja seuraili ihmisiä? Nykyään näkyy usein forumissa. Pelkkä lasi vaan edessään, istuu yksinään vain. Oudon oloinen tyyppi kun katselee vain ihmisiä ympärillään. Näyttää et olis tupee päässä.[/QUOTE]

Sama tyyppi taitaa olla kyseessä. Taitaa myös käyttää jotain värivoidetta kasvoillaan, on monesti meikatun näköinen. Harmiton, en ole ikinä nähnyt puhuvan kenenkään kanssa, mutta toisaalta sääliksi käy :(. Päällään siis vaalea puku ja päässä tupee, vartoskelee milloin missäkin, ennen aikaan sen näki joka päivä sokoksen edessä tai kompassilla. Olisi kyllä kiva tietää enempi tästä tuoeemiehestä!
 
Sama tyyppi taitaa olla kyseessä. Taitaa myös käyttää jotain värivoidetta kasvoillaan, on monesti meikatun näköinen. Harmiton, en ole ikinä nähnyt puhuvan kenenkään kanssa, mutta toisaalta sääliksi käy :(. Päällään siis vaalea puku ja päässä tupee, vartoskelee milloin missäkin, ennen aikaan sen näki joka päivä sokoksen edessä tai kompassilla. Olisi kyllä kiva tietää enempi tästä tuoeemiehestä!
jos kyseessä on sama henkilö niin kirjotin tuonne aikaisemmin minkä tarinan minä hänestä olen kuullut. mutta tällä henkilöllä olen aina vain nähnyt sateenvarjon mukana mutta tuotakaan en aina ja on aina istunut foorumissa ! ja tällä henkilöllä kanssa näyttäisi olevan tupee !
 
Turussa on Jeesus-mies, joka jo mun ala-asteaikoina kulki samoissa busseissa, istui ensin ihan hiljaa paikallaan, kunnes yhtäkkiä karjaisi että "Jeesus Kristus on meidän herramme! Taivaan häät alkavat pian!" tms.
Sitten on Kaupungin vanhin huora. Keski-ikäinen naisihminen, jolla on aina sangen mielenkiintoiset meikit (Tikkurilan värikartta) ja päällä "seksikkäät" verkkosukkikset, minihame, jne. Puhuu yksikseen ja saa yhtäkkiä kamalia raivokohtauksia jos joku ohikulkija erehtyy vilkaisemaan häneen päin, tai edes hengittää hänen kohdallaan.
Tommonen Jeesuksen julistaja on myös Vantaan Myyrmäessä. Käy siellä Citymarketissa yleensä. Säikähdän jos se alkaa juuri jossain selän takana huutamaan niitä Jeesus-juttujaan ja juoksee kaupan päästä päähän julistaen. Espoon Lepuskissa on myös eräs mies joka säikyttelee ohikulkijoita, on kuulemma mykkä mutta on kyllä huudellut joitakin sanoja ohikulkijoille. Aina aurinkolasit päässä. Espoon keskuksessa pyöri myös aikoinaan semmoinen kuuromykkä-narkkari, en tiedä onko nykyään elävien kirjoissa...
 
Tietääkö kukaan Jyväskylässä sen miehen jolla vaalea tupee, aina puku päällä ja kirjoittaa jotain ylös vihkoonsa. Salkkukädessä kulkee. Mikä hänen "tarinansa" on?

Laukaassa oli paljonkin noita "kylähulluja", Hiihatari Hannu tuli nyt ekana mieleen , oikein avulias ja ystävällinen mies joka viihtyi hiihtareissaan. Kovasti touhusi kaikessa mukana.
Keski-Suomen "kylikset" on tuttuja, muistan myös salkkumiehen. Kyllähän näiden ihmisten taustalta löytyy mielenkiintoisia ja surullisia tarinoita. Tasan ei aina mene onnenlahjat...
 
"mie"
Kokkolassa on ainakin neiti-Erkiksi kutsuttu vanha mies,kulkee rollaattorilla ja huutelee ja ääntelee itsekseen. Ilmeisesti välillä pukeutuu naisten vaatteisiin.

Ja sit kuulemma sellanen ku Sali-Tomppa, kävelee kitara kädessä usein ja kovin tiukoissa paidoissa; lihaksiaan pullistelee :)
 
miee
Täällä on ainakin Tero-Ville ja Kihara , kylän kingit :D

Mies tietää kans nenä-Kallen, Hullu-Sirkan, Kusimuori, Nyplääjävaarin, Vierin Erkki, Joki Kallen,
Kiukkosen Penan !!
ollaan siis samasta kaupungista :) Kiharaa ei ole näkynytkään pitkään aikaan.. Onhan meillä myös se setä joka ajelee pyörällä ja nostaa jokaiselle vastaantulevalle autolle kättä. Iloinen kaveri :)
 
"harmaa"
Helsingissä kulki (ainakin silloin kun siellä vielä asuin) tummiin vaatteisiin pukeutunut mies mustan nahkakantisen kirjan kanssa. Tää setä teki aina omituisia pakkosuorituksia, ennen kuin astui metroon, piti lattialaatat kiertää tietyllä tavalla. Ennen liukuportaisiin menemistä piti joku portti tai vastaava kiertää muutama kertaa ja kääntyä pari kertaa eestas.
Tosi harmiton, mun tietoon ei ainakaan koskaan oo tullu et ois ees koskaan sanonu kenellekkään mitään.
Tää kaveri on kai Koskelan pyörijä. Liikkuu Koskela-Kumpula -alueella. Pysähtelee kaivonkansien kohdalla ympäri ja mm. nousee bussiin 55, menee yhden pysäkinvälin ja jää pois. Kävelee takas samalle pysäkille, mistä lähti.
 
äiti -75
Torniossa on joku papparainen, joka menee potkurilla kesät talvet ympäri kaupunkia kilometritolkulla. Toistakymmentä pussia tyhjiä pulloja saa kyytiinsä aina kiinitettyä. Oikein iloinen ja tervehtii useimpia. Varsinkin niitä, joilta pääsee hymy sen kohdalla. :D Nimenkin olen joskus kuullut, mutten muista. Onpa muute hauska ketju. :D
Hää on Pullo-Eki, oikein mukava papparainen. Ei niinkään "kylähullu", tietty jos ei tunne niin oudoksuu. Itse säikähdän aina kun menee ohitte sellanen mies pyörän kanssa, kohalla aina kovaan ääneen huutelee ja puhelee vähän niinkuin itekseen. Tuntuu että aina on liikkeellä, paitsi nyt en oo nähny n. kuukauteen.
 
Suitsuketta kainaloon
"Mä maalaispoika oon..." No joo, eräässä pohjois-savon kaupungissa asustaa keski-ikäinen mies, joka on tuttavallisemmin ristitty Axe-mieheksi. Mies taitaa käydä eräässä kaupunkimme pikaruokalassa ihan päivittäin, sillä yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun minä esimerkiksi EN ole häneen siellä törmännyt. Normaalisti pikaruokaloissa lehahtaa palanut rasva ja järeet pihveet, mutta tämän miehen ollessa paikalla koko pulju haiskahtaa vahvalle Axelle. Liekö sitten tosissaan tujauttaa aina pullon kainaloonsa joka päivälle. :D
 
Täälläpäin on ainakin semmonen selkeesti vajaaälyinen keski-ikänen ukko, hyvin epäsiisti, tuijottaa kaikkia aika suu levällään. Joka ikinen kerta ku juna saapuu niin se menee polkupyörällään asemalle kattelemaan. Täysin harmiton, ei edes puhu mitään.
 
Ja toinen tuli mieleen: Semmonen kans keski-ikäinen, siisti mies, silti jollain tapaa mieleltään vajaa, asustelee jossain hoitokodissa, "Moikkailijaksi" kutsutaan. Melkeen joka päivä se kävelee 10km kaupungin keskustaan päin ja takaisin, hyvä kunto kyl. Kaikille autoilijoille ja vastaankäveleville se morjestaa oikeen leveästi hymyillen, oon aina ohi ajaessa vilkuttanu takasi.
 
kokkolassa vielä
oli se joku esa.. sähköjänis?
hauska puliveivari, en oikee muista mitä kaikkee teki mut eikö mahtanu kiivetä kirjaston katolle juopottelemaan ja käski jostain laitakaupungilta pikkupoikien soittaa hälle ambulanssi, teeskenteli että on saanu jonku kohtauksen että sai ilmasen kyydin kaupunkiin..
Ennen tuo "Sähköjänis" joi jatkuvalla syötöllä, nykyään täysin raitis. Ihan harmiton ja hupainen äijä, kunhan vain on pää kunnossa. Aina ei vissiinkään ole ollut.

Kokkolassa oli myös aikoinaan Teleksi kutsuttu mies, joka rähisi vastaantulijoille jotain "perkeleen pillikintuista" ja vissiin vastaanotti viestejä tai jotain muuta, mistä hänen liikanimensäkin johtui. Nykyisin jo vainaa.

Sitten on ns. Kruuna Paukku, viiden-kuudenkymmenen ikäinen mieshenkilö, joka ajelee alati pyörällään ja paasaa yksinään. Useimmiten puheet sujuvat "Perkeleen saatana, kohtuus se olla pitää"- kaavalla.

Sitten oli Pingo, joka lähti seuraamaan, mikäli sille huusi, että "Pingo!" Itse en ole ko. tapausta kuitenkaan tavannut, ja ehkä hyväkin niin.

Tiedän myös täällä olleen "Salkkis"- nimisen miehen. Se oli vanhempi, herrasmiehen oloinen, salkku kädessään kulkenut mies. Nähdessään naisen se vinkkasi aina sormellaan, että naisen pitäisi tulla hänen luokseen, sanomalla samalla, että "Hei, pssst! Pssst!" No, eipä tainnut kovin moni nainen mennä...
 
"vieras"
Oulussa on Tane, joka pummaa aina ohikulkijoilta lanttia. Useammassakin paikkaa olen hänet nähnyt. En muista miehen tarinaa, olen sen kyllä kuullut. Mies on pahasti alkoholisoitunut. Harmiton on.

Sitten on myös "Jörtsi", joka ainakin jossain vaiheessa asui Kaijonharjussa. Ari on miehen oikea nimi. Vanhempi mies, ollut joskus aikoinaan toimittaja ja kirjoittanut kaikenlaisia juttuja erilaisiin lehtiin. Myöhemmin sitten alkoholisoitunut ja ehkä sen myötä tai muuten vain, jotain tapahtunut päässäkin. Huutelee yleensä ohikulkeville romaninaisille tai tytöille, että "Hei, sinä romani, kaunis romani!" Tätä olen monesti ollut todistamassa Toripakan pysäkillä, joskus muuallakin... Harmiton äijä.
 
"vieras"
Omalta paikkakunnalta ei nyt tule ketään mieleen, mutta kerran Helsingissä näin mielenkiintoisen tapauksen. Istuskelin lähijunassa, muistaakseni taisin olla matkalla Puistolasta päärautatieasemalle. Siinä hetken aikaa matkattuani aloin kuulemaan varsin eriskummallista höpinää. Korviani siinä höristelin, ja tajusin, että kyseinen horina lähti mustiin pukeutuneesta, iäkkäämmästä naisihmisestä, joka oli kääntynyt ikkunaan päin. Lähellä istui ihmisiä, ja kaikilla tuntui olevan vaivaantunut olo...

Mummeli siinä jutteli kaksimillisistä kyrvistä ja saatanasta sun muusta, yksikseen. Hieman pelotti, välillä huvittikin. Mummeli jäi sitten pois päärautatieasemalla, ja ulos päästyään aukaisi mustan sateenvarjonsa levälleen jatkaen edelleen horinoitaan. Tapahtumasta on jo vuosia, myöhemmin satuin hauskoja videoita bongaillessani Youtubesta näkemään ko. mummelin videolla, osa puheistakin kuuluu siinä melko hyvin.

Ehkä joku tietää tämän tapauksen?
 

Yhteistyössä