Ongelma, halveksin teiniäitejä.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen itsekin ollut teiniäiti. Mielestäni lapsia ei saisi tehdä alle 20-vuotiaana. Varsinkin jos polttaa, käyttää alkoholia, on lävistyksiä ja tatskoja. Ihan hirveää tuo on jos on minkä ikäinen tahansa.

Itse en käytä alkoa, en polta, enkä omaa tatskoja tai lävistyksiä. Korvissa toki reiät, mutta korviksia en ole käyttänyt vuosiin.

Lapseni ei tietenkään ollut suunniteltu, mutta kyllähän sitä tulee melko helposti vissiin raskaaksi jos ei ehkäsyä käytä.

Olen varmaan ainut joka kehtaa tämän myöntää, kaikki muut toki ovat käyttäneet ehkäisyä. Yleensä just pillereitä ja varmistukseksi kortsua.

Tai kaikista pahin, että lapsi on suunniteltu. Tämä laittaa karvat pystyyn, suunniteltu beibi 17-vuotiaana, kotiin kasvaa!!!

En mä tiedä mistä tää kumpuaa. En olisi halunnut tulla raskaaksi, vaikkei sitä ehkäsyä käytettykään. Aborttia en pystynyt tekemään. Ei ole mennyt kovin hyvin elämässä ja luulen, että se osaksi johtuu lapsesta.

En vaan haluis että nuoret tekee saman virheen kun minä tein. Mä en tajuu mikä oikeus oli yhellä tutulla tulla saarnaamaan et älä tee aborttia, älä tee, kadut sitä muuten. Hän oli itse vasta saanut vauvan, mutta oli mua vanhempi. Kaverini oli juorunnu hänelle, et oon raskaana.

Teepä siinä sitten abortti. En mä kyllä ihan oikeasti tässä tilanteessa kadukaan lastani, mutta tuskin jos olisin sen abortin tehnyt, niin olisin katunut. Ei mulla muuta.
 
Samaa mieltä
Ja ne teinit, jotka asuu jossain kerrostalokaksiossa, ja putkauttelevat penskoja jollekin työttömälle ja kouluttamattomalle pilvenpolttajalle. Ja vauvat mummolle kun "äiskä" hinkuu baariin, mikä on yleensä n. 2 vk synnytyksen jälkeen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä:
Ja ne teinit, jotka asuu jossain kerrostalokaksiossa, ja putkauttelevat penskoja jollekin työttömälle ja kouluttamattomalle pilvenpolttajalle. Ja vauvat mummolle kun "äiskä" hinkuu baariin, mikä on yleensä n. 2 vk synnytyksen jälkeen.
Mä en tunne tälläsiä, kun en halua olla kamu teiniäitien kanssa. Mutta tuo kuulostaa kauheelle ja typerälle.
 
Entä jos on yli 20, mutta on tatuoitu ja asuu kerrostalokaksiossa?


:LOL:

on se hienoa..tuo lause "En vaan haluis että nuoret tekee saman virheen kun minä tein. "..
tiedätkös, niille muille se lapsi ei välttämättä ole virhe?
 
Kiva että sä olet niin pettynyt elämääsi että kaikki muutkin ovat automaattisesti nuorena yhtä vastuuttomia ja epäkypsiä kuin sinä. Oletko koskaan ajatellut että kaikki eivät välttämättä ajattele samalla lailla ja ihan yhtälailla sä ansaitset muiden halveksunnan kuin he sun?

Miksi oi miksi ei voi vain hyväksyä yet again sitä, että jotkut ovat kypsiä vanhemmiksi jo teininä, toiset eivät nelikymppisenäkään. Ihmiset on yksilöitä ja kaikkia ei pysty samaan muottiin tunkemaan. Miksi edes pitäisi?
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli ja Wandii
---
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä:
Ja ne teinit, jotka asuu jossain kerrostalokaksiossa, ja putkauttelevat penskoja jollekin työttömälle ja kouluttamattomalle pilvenpolttajalle. Ja vauvat mummolle kun "äiskä" hinkuu baariin, mikä on yleensä n. 2 vk synnytyksen jälkeen.
jaa no minä en ainakaa oo tollanen ollu :D
asun kyllä kerrostalossa, mutta kolmiossa. En tehnyt lastani kouluttamattomalle pilvenpolttajalle. Koulua vielä mies käy ja on itseasiassa tosi paljon vastaan kaikkia huumeita. Eikä pyydetä mummoa koko ajan vahtii yms. Oon ite käyny ehkä baarissa 3 kertaa ja lapsi on jo 1v 8 kk :D
 
  • Tykkää
Reactions: kish
tatskamami 31 v.
Alkuperäinen kirjoittaja mama-:
mitenköhän nuo lävistykset ja tatskat vaikuttaa vanhemmuuteen??
Aivan hirveän negatiivisesti. Varmasti. Ja niitä on vain teiniäideillä :)

Kamalaa! Tajusin, että musta tulee siis ihan surkea äiti. Ja vanhakin vielä (vaikka mites se nyt oli mahdollista?)...
 
Kolmatta odottava, 30v äiti
Itse myös halveksin teiniäitejä. Sain oman esikoiseni 22 vuotiaana, mieheni oli silloin 27v. Molemmat olimme vakituisessa työssä jne. En vaan pysty käsittämään teiniäitejä :(

Itsekin olin raskaana 15 vuotiaana, vahingosta, ja tein harkinnan jälkeen abortin. Jota en kyllä ole katunut. Tottakai se on aina mielessäni jollain tasolla, mutta haluan tarjota lapsilleni mahdollisimman hyvän elämän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mama-:
mitenköhän nuo lävistykset ja tatskat vaikuttaa vanhemmuuteen??
Kyllä ne on vähän sen tyyppisiä nuo tatskatut ja lävistetyt että sätkä vaan huulee ja ostamaan bisseä tarjouksesta.
Sä olet säälittävän puusilmäinen ihminen. Toivottavasti et yhtä ikäviä ennakkoluuloja omalle lapsellesi siirrä ettei hänestäkin tule yhtä tekopyhä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Kiva että sä olet niin pettynyt elämääsi että kaikki muutkin ovat automaattisesti nuorena yhtä vastuuttomia ja epäkypsiä kuin sinä. Oletko koskaan ajatellut että kaikki eivät välttämättä ajattele samalla lailla ja ihan yhtälailla sä ansaitset muiden halveksunnan kuin he sun?

Miksi oi miksi ei voi vain hyväksyä yet again sitä, että jotkut ovat kypsiä vanhemmiksi jo teininä, toiset eivät nelikymppisenäkään. Ihmiset on yksilöitä ja kaikkia ei pysty samaan muottiin tunkemaan. Miksi edes pitäisi?
Saa mua halveksia ja varmasti on halveksittukin aikoinaan, jos ei enää. Ei ole kukaan kypsä vanhemmaksi alaikäisenä. Nuoria äitejä kun näkee niin ne on joko pissiksiä tai noita lävistettyjä, molemmilla palaa sätkä kun kärräävät vauvaa/lasta.
 
ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mama-:
mitenköhän nuo lävistykset ja tatskat vaikuttaa vanhemmuuteen??
Kyllä ne on vähän sen tyyppisiä nuo tatskatut ja lävistetyt että sätkä vaan huulee ja ostamaan bisseä tarjouksesta.
Tämän on pakko olla provo... Ei oikeasti ihmiset ajattele enää näin.

En ole koskaan polttanut, en juo kaljaa, työskentelen esimiestehtävissä, oon yli 30 v. ja juuri tulossa äidiksi, ja kaikin puolin kiltti ja ystävällinen ihminen. Ja, ajattele, mulla on tatuointeja ja lävistyksiä. Kun lapsi syntyy otan seuraavan tatuoinnin, hänelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
...
siis tavallaan ymmärrän ap sua, mutta siis miten ihmeessä tatskat ja lävistykset liittyy asiaan? mulla on huulilävistys eikä se tee musta yhtään sen huonompaa äitiä, kun sellasta jolla ei ole huulilävistystä. Mun miehellä on lapsen nimikirjaimet tatuoituna niin onko se huono isä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mama-:
mitenköhän nuo lävistykset ja tatskat vaikuttaa vanhemmuuteen??
Kyllä ne on vähän sen tyyppisiä nuo tatskatut ja lävistetyt että sätkä vaan huulee ja ostamaan bisseä tarjouksesta.
Tämän on pakko olla provo... Ei oikeasti ihmiset ajattele enää näin.

En ole koskaan polttanut, en juo kaljaa, työskentelen esimiestehtävissä, oon yli 30 v. ja juuri tulossa äidiksi, ja kaikin puolin kiltti ja ystävällinen ihminen. Ja, ajattele, mulla on tatuointeja ja lävistyksiä. Kun lapsi syntyy otan seuraavan tatuoinnin, hänelle.
Ei lasta saa tatuoida. Just noin sekasin noi kuvapellet on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
siis tavallaan ymmärrän ap sua, mutta siis miten ihmeessä tatskat ja lävistykset liittyy asiaan? mulla on huulilävistys eikä se tee musta yhtään sen huonompaa äitiä, kun sellasta jolla ei ole huulilävistystä. Mun miehellä on lapsen nimikirjaimet tatuoituna niin onko se huono isä?
Vähän nolo ainakin, niinkun kaikki jotka ottaa lapsen nimet ihoonsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mama-:
mitenköhän nuo lävistykset ja tatskat vaikuttaa vanhemmuuteen??
Kyllä ne on vähän sen tyyppisiä nuo tatskatut ja lävistetyt että sätkä vaan huulee ja ostamaan bisseä tarjouksesta.
mulla on 3 tatuointia ja 5 lävistystä, enkä tupakoi, en ole ikinä tupakoinut, ja olutta en juo, en pidä sen mausta. ja pidän itseäni hyvänä äitinä.
 

Yhteistyössä