Onko järkee maksaa 100e välikasipuvusta.....

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
En maksais 100€ lapsen haalarista, mutta meillä ainakin välikausihaalari on ehdoton vaate tähän aikaan vuodesta. Saanko kysyä, millaisissa vaatteissa teillä ulkoillaan näillä keleillä? Nimim. huutiksesta uudenveroinen Reimatec 30€.
 
"vieras"
no, jos merkki ja väri on tärkeitä.

Mä ostan housut ja takin, koska takille on käyttöä koko kesän.
Kesäiltana on viileä ja hyttyset syö, paksu tuulitakki on paras.
Meillä käytetään Jonatania. Hyvä, keskihintainen ja kotimainen.
 
maumuski
Meillä on kunnon haalari pihalla oloon, eli on maksanut just jämptisti 100e (+postarit), kahdelle lapselle. Eipä tarvi erikseen kuriksia ja leikit sujuu kun pysytään kuivana. Kyllä niillä käyttöä on kesälläkin viileillä ilmoilla ja syksy on pitkä. Normaalisti menevät vielä seuraavana keväänä aluksi ja sitten vaan myyntiin eteenpäin. Lisäksi kauppareissuille kevyemmät takki ja housut.
 
xyui
Meillä on kunnon haalari pihalla oloon, eli on maksanut just jämptisti 100e (+postarit), kahdelle lapselle. Eipä tarvi erikseen kuriksia ja leikit sujuu kun pysytään kuivana. Kyllä niillä käyttöä on kesälläkin viileillä ilmoilla ja syksy on pitkä. Normaalisti menevät vielä seuraavana keväänä aluksi ja sitten vaan myyntiin eteenpäin. Lisäksi kauppareissuille kevyemmät takki ja housut.
Ilman kuriksia? Millä haalarilla pärjää ilman niitä jos on rapakoilla piha? Teillä taitaa olla asfaltti
 
juupeli juu
Ilman kuriksia? Millä haalarilla pärjää ilman niitä jos on rapakoilla piha? Teillä taitaa olla asfaltti
Ainakin Ticket to Heaven (MiniQ), Huppa (Nettivaate) Isoimmalla tytöllä on Ticket takki ja housut (ei "reppana" mieleistä väriä löytänyt Hupasta :D ) ja pienemmillä on Hupan haalarit
ja onhan niitä muitakin. Ticket on vähän arvokkaampi, mutta jälleenmyyntiarvo pysyy todella hyvänä näissä hyvissä merkeissä.
 
"mä"
Kannattaa :) ei tarvitse ostaa kuriksia siinä jo säästää ja hyvä välikausihaalari menee talvellakin pienemmillä pakkasilla ja loskakelissä lämpimien välivaatteiden kanssa.
Meillä syksyllä hommattua välikausihaalaria käytetään satunnaisesti koko talven ja taas keväällä enemmän. 2kuukaudeksi en kyllä tosiaan ostaisi yli 100e haalaria.
 
"vieras"
ei todellakaan. en oo ikinä jaksanu ymmärtää miksi joillekin kelpaa vaan ne yli 100€:n ulkoilupuvut. oli sitten vk tai toppapuku kyseessä. meillä aina ostettu paljon helvempia pukuja tai sitten käytettyjä pukuja eikä lapset koskaan ole märkinä tai kylmissään sisälle tulleet
 
"vieras"
[QUOTE="mä";23597231]Kannattaa :) ei tarvitse ostaa kuriksia siinä jo säästää [/QUOTE]

kurikset saa käyettynä muutamalla eurolla :) ja jos vk puvun ostaa käytettynä parillä kympillä niin aika kaukana ollaan sadasta eurosta :)
 
"mä"
[QUOTE="vieras";23597323]näihin kommentteihin törmänny täälä usein enkä ihan ymmärrä. siis joo meilläkin viilempänä päivänä laitetaan kesällä lapselle takkia päälle, mutta eikai kukaan vk haalaria lapsen päälle keskellä kesää pue :O[/QUOTE]


Veneillessä ja vaellusretkillä Suomen kesässä on yllättävän usein käyttöä myös haalarille :(
On meillä muutamat juhannuskuvat joissa lapsilla on vk-haalarit päällä . Veneillessä tarvitsee lämmintä.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";23597440]Veneillessä ja vaellusretkillä Suomen kesässä on yllättävän usein käyttöä myös haalarille :(
On meillä muutamat juhannuskuvat joissa lapsilla on vk-haalarit päällä . Veneillessä tarvitsee lämmintä.[/QUOTE]

aivan. tälle lähes uimataidottomalle vähän vesikammoselle ei tullu edes mieleen että monet tosiaan lähtee veden varaan :D
 
"vieras"
Kyllä mä ainakin oon valmis maksamaan laadusta. Meillä sille vk-haalarille on käyttöä kesälläkin, nyt mennään Lappiin kesäkuun alussa jossa todennäköisemmin tarvitaan vk-haalaria, kuin kesävaatteita. Lisäksi mökkeillään usein viikonloppuisin saaressa, jossa on helposti 10 astetta kylmempi kuin mantereella. Venematkoilla ainakin tarvitaan lämmintä ja vedenkestävää päälle, kerran olen tainnut tuon 10km venematkan tarjeta tulla t-paidassa ja se oli vime kesänä yli 30 helteillä, tuulikin tuli sopivasta suunnasta. Ja tosiaan tuo haalari (meillä Reimatec) menee villa/fleecehaalarin kanssa nollakeleillä ja jopa pikkupakkasillakin. Kesä on Suomessa valitettavan lyhyt, viime vuosi oli ihanan ihmeellinen kun kuukauteen ei tarvinnut edes neuletta ottaa mukaan minnekään kun illallakin tarkeni ilman.
 
[QUOTE="vieras";23597312]ei todellakaan. en oo ikinä jaksanu ymmärtää miksi joillekin kelpaa vaan ne yli 100€:n ulkoilupuvut. oli sitten vk tai toppapuku kyseessä. meillä aina ostettu paljon helvempia pukuja tai sitten käytettyjä pukuja eikä lapset koskaan ole märkinä tai kylmissään sisälle tulleet[/QUOTE]

Ja minä en tajua, miten muiden ostospäätökset järistyttävät tätä palstaa päivästä toiseen.

Meillä taitaa löytyä koko skaalalta vaatteita (hullujen päivien ticket halpiksena, keskihintaista Lenneä ja sikakallista Moloa. Toki ostan alesta vaatteet lapselle, kuka hullu sitä täyttä hintaa ehdoin tahdoin maksaa.

Noista Molo on minusta kyllä ehdottomasti parhain. Mutta se ei tarkoita, etteikö muitakin voi käyttää ja käytetä. Valitsen vaatteen tilanteen mukaan. Luiru ticket erityisesti kesään, Molo pitkillä retkille ja Lenne arkeen.

Mutta haalaria välikaudessa en ymmärrä. Niin vaikeakäyttöinen vaate. 2-osaisiin kannattaa investoida se muutama markka enemmän :)
 

Yhteistyössä