onko kaupan karjanpiirakka EINES?

  • Viestiketjun aloittaja riisipallo
  • Ensimmäinen viesti
riisipallo
sain tänään kuulla, että kasvatan lapsia eineksillä koska ostan valmiita riisipiirakoita kaupasta! :O muuten teen kyllä ruuat itse ja miellän eineksiksi esim. mikroateriat tai valmispitsat
 
vierasss
No onhan ne eines joo. Joku syö pelkkää einestä, joku ei huoli ruokaansa yhtään E-koodia saati jotain valmismarinadeja lihoihinsa. Loput toteuttavat ruokailuaan jossain siinä välissä. Semmost Se on, mut älä huoli, ihan hyvin teillä pyyhkii, jos Sä osaat itsekin ruokaa laittaa ja pääsääntöisesti niin myös teet. :)
 
Minusta ne kaupan piirakat on järkyn kalliita. Omatekoiset tulee paljon halvemmaksi ja on paljon parempia.
En allekirjoitat tätä. Olen tehnyt itse, eikä ne kyllä olleet järin hyviä :D

Ja niiden tekeminen oli aikamoinen homma...teet puurot ja pohjat ja täytät ja laitat sen edes vähän piirakan malliin...ja sitten vielä paistat. Huh.

Mä en tajua, miten joillakin on aikaa tehdä kaikki safkat itse. Aamulla puuroa ja itse leivottuja sämpylöitä, lounaalla itse tehtyä ruokaa, välipalalla itse tehtyjä karjalanpiirakoita, päivälisellä taas itse tehtyä ruokaa ja eiköhän sinne iltapalallekin jotain vielä sitten itse väsätä...mutta missä välissä?

Aina sillointällöin tulee enempi panostettua ruoanlaittoon...se panostus loppuu yleensä viimeistään kahden päivän jälkeen. Mulla on muutakin tekemistä, kuin istua kaikki liikenevä vapaa-aika hellan edessä :kieh: :D

Mä luulen, että mä en vaan osaa. Enkä kykene. Muut hanskaa tän homman jotenkin paremmin :)
 
En allekirjoitat tätä. Olen tehnyt itse, eikä ne kyllä olleet järin hyviä :D

Ja niiden tekeminen oli aikamoinen homma...teet puurot ja pohjat ja täytät ja laitat sen edes vähän piirakan malliin...ja sitten vielä paistat. Huh.

Mä en tajua, miten joillakin on aikaa tehdä kaikki safkat itse. Aamulla puuroa ja itse leivottuja sämpylöitä, lounaalla itse tehtyä ruokaa, välipalalla itse tehtyjä karjalanpiirakoita, päivälisellä taas itse tehtyä ruokaa ja eiköhän sinne iltapalallekin jotain vielä sitten itse väsätä...mutta missä välissä?

Aina sillointällöin tulee enempi panostettua ruoanlaittoon...se panostus loppuu yleensä viimeistään kahden päivän jälkeen. Mulla on muutakin tekemistä, kuin istua kaikki liikenevä vapaa-aika hellan edessä :kieh: :D

Mä luulen, että mä en vaan osaa. Enkä kykene. Muut hanskaa tän homman jotenkin paremmin :)
Sä et muistaakseni ollu kauhee hyvä kokki :D
 
En allekirjoitat tätä. Olen tehnyt itse, eikä ne kyllä olleet järin hyviä :D

Ja niiden tekeminen oli aikamoinen homma...teet puurot ja pohjat ja täytät ja laitat sen edes vähän piirakan malliin...ja sitten vielä paistat. Huh.

Mä en tajua, miten joillakin on aikaa tehdä kaikki safkat itse. Aamulla puuroa ja itse leivottuja sämpylöitä, lounaalla itse tehtyä ruokaa, välipalalla itse tehtyjä karjalanpiirakoita, päivälisellä taas itse tehtyä ruokaa ja eiköhän sinne iltapalallekin jotain vielä sitten itse väsätä...mutta missä välissä?

Aina sillointällöin tulee enempi panostettua ruoanlaittoon...se panostus loppuu yleensä viimeistään kahden päivän jälkeen. Mulla on muutakin tekemistä, kuin istua kaikki liikenevä vapaa-aika hellan edessä :kieh: :D

Mä luulen, että mä en vaan osaa. Enkä kykene. Muut hanskaa tän homman jotenkin paremmin :)
No en minäkään kaikkea itse tee. Mutta karjalanpiirat teen, minusta ne on paljon helpompia ja vaivattomanpia tehdä kuin esim. pulla. :D

Niin ja aamupuuron mie teen mikrossa ja vain itselleni. Toiset etsiköön itse aamupalansa :kieh:
 
Sä et muistaakseni ollu kauhee hyvä kokki :D
Joillain on kauha kädessä jo syntyessään...toisilla ei. Ja mä kuulun ihan ehdottomasti näihin jälkimmäisiin :D

Mutta siinäpä se juuri onkin...kaikkien tekemät piirakat ei todellakaan ole hyviä. Joten jos haluaa, että lapset syö karjalanpiirakkaa, niin joidenkin ihmisten (kuten esim. allekirjoittaneen) kannattaa ihan suosiolla ostaa ne kaupan einesaltaasta.
 
"Sirkkeli"
Olokoon, eines, mutta meillä ei voi syödä leipää, niinpä meillä syödään tätä tyhjien ravintoarvojen einestä.

Yhden kerran tein itse, ja no... maku oli loistava, mutta kokoa oli kolmen piiraakan verran, ulkonäkö oli...no, ainakin itsetehdyn näköinen.

Hemmetin työläitä tehdä. Just ekaksi väännät sen riisipuuron ja sitten kuoritaikinan. Sitten yrität saada ohuita ja pyöreitä kuoria, mikä ottaa aikaa ja hermoja. Sen jälkeen paistat, ja uittelet maidossa. Eh, joo. Ei taivu ihan jokaisen aika moiseen.
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="Sirkkeli";30145741]Olokoon, eines, mutta meillä ei voi syödä leipää, niinpä meillä syödään tätä tyhjien ravintoarvojen einestä.

Yhden kerran tein itse, ja no... maku oli loistava, mutta kokoa oli kolmen piiraakan verran, ulkonäkö oli...no, ainakin itsetehdyn näköinen.

Hemmetin työläitä tehdä. Just ekaksi väännät sen riisipuuron ja sitten kuoritaikinan. Sitten yrität saada ohuita ja pyöreitä kuoria, mikä ottaa aikaa ja hermoja. Sen jälkeen paistat, ja uittelet maidossa. Eh, joo. Ei taivu ihan jokaisen aika moiseen.[/QUOTE]

Se puuron heittäminen keskelle, ja rypyttäminen unohtui mainita. Se ei ole niin yksinkertaista :D
 
[QUOTE="Sirkkeli";30145741]Olokoon, eines, mutta meillä ei voi syödä leipää, niinpä meillä syödään tätä tyhjien ravintoarvojen einestä.

Yhden kerran tein itse, ja no... maku oli loistava, mutta kokoa oli kolmen piiraakan verran, ulkonäkö oli...no, ainakin itsetehdyn näköinen.

Hemmetin työläitä tehdä. Just ekaksi väännät sen riisipuuron ja sitten kuoritaikinan. Sitten yrität saada ohuita ja pyöreitä kuoria, mikä ottaa aikaa ja hermoja. Sen jälkeen paistat, ja uittelet maidossa. Eh, joo. Ei taivu ihan jokaisen aika moiseen.[/QUOTE]

Minä keitän puurona aina edellisenä iltana. Alun jälkeenhän se hautuu melkein itsestään.
 
Kyllä on eines, mutta entä sitten.
Harvoilla on enää karjalanpiirakoiden leipomistaito hyppysissä, ja mummot on kuolleet jotka voisi sen opettaa. Mikään ei voittanut mummon tekemisä, tietenkään.. olisi upeaa kun osaisikin tehdä samanlaisia.. tai edes piirakoita ylipäätään.
 
Pin
No on sillä nyt iso ero, syöttääkö lapsille oikeasti suolaisia eineksiä, esim korvaa terveelliset ateriat mikroruuilla vai syökö lapsi vaikka montakin karjalanpiirakkaa viikossa välipalana. Jotkut....yleensä sellaiset tosi yksinkertaiset ihmiset ajattelevat vain eines = aina paha. Puolivalmiste = aina paha.

Se vaan ei tosiaan mene noin yksinkertaisesti.

Jos perheessä syödään vaikka niin, että hedelmiä, kasviksia ja hyviä lihoja syödään arkena, ei mehuja, sitten saa välipalaksi jonkun karjalanpiirakan useammankin kerran viikossa ja käydään pikaruokapaikassa/karkkikaupassa/jätskillä tai muulla saatanallisella visiitillä viikottain, perhe syö vielä tosi terveellisesti.

Pahimpana pidän sitä perinteisintä mallia mitä perheissä näkee, eli lautasella 60% riisiä/perunaa/makaroonia, 10% tyhjimpiä kasviksia ja loput lihaa, yleensä punaista. Tässä yksi ällöimmistä vaikka tällainen perhe EI SÖISI YHTÄÄN EINEKSIÄ!!! :O Makaroonilaatikkoja ilman kasviksia, jauhelihaa makaroonilla, riisiä ja kanaa parilla kurkkupalalla.
Siihen lisättynä sitten karkkipäivät, mehut, murot, vaaleat leivät, lauantaimakkarat ja jätskit niin ei hitto. Tällaiset "kotiruuan" ystävät lisättynä tyhmyys tuntuvat vielä eniten arvostelevan muita. :D

Muistutus vielä, että se kotona tehty pulla harvemmin muuttuu yhtään sen terveellisemmäksi ostitko sen hyllyltä vai teitkö kotona. Makuerossa voi olla toki eroa riippuen tuoreudesta.

Toinen muistutus, pakastekasvikset ovat terveellisiä.

Mitäs vielä... listaa voi jatkaa.
 
Pin
Ai sitten vielä kun huutelua tulee usein E-koodeista, kannattaa sekin muistaa ettei kaikki E-koodit ole mitään saatanallisia myrkkyjä. Esimerkkinä puolukka sisältää luonnostaan niitä.
 

Yhteistyössä