Onko muita Jeesukseen uskovia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä en usko enään mihinkään. Viimeisen vuoden tapahtumat ovat todistaneet minulle, että mitään Jumalaa tai Jeesusta ei ole olemassa! Ennen vielä jollain lailla uskoin, en enään.
 
Uskonnot on pahasta - tuottavat tuskaa ja kaaosta! Jos johonkin pitää uskoa niin tieteeseen! Nyt äkkiä lukemaan fyssaa ja kemiaa!
Henkilökohtainen usko ei tietenkään tarkoita sitä, että olisi jonkun uskonnon edustaja.
Usko ja uskonnot on siis hieman eri asia, vaikka moni uskova ihminen edustaakin jotain uskontokuntaa - ja toisaalta uskontoihin kuuluu paljon ns. tapauskovaisia, joilla ei ole henkilökohtaista uskoa.

Eikä usko tarkoita, etteikö opiskelisi ja seuraisi tiedettä.
Itse olen syvästi uskovaisen fyysikon jälkeläinen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic ja Peyote
Olen aina ihmetellyt Jeesuksen palvontaa. Miten joku maan päällä ehkä elänyt henkilö liittyisi mitenkään jumalaan.
Henkilöpalvonta ei mene oikein jakeluun.
(En ole ateisti, enkä uskovainen, huom).
Sama jos toivoteltaisiin Ötzi jäämiehen siunausta. Tosin Ötzi oli ainakin oikeasti olemassa, Jeesuksen olemassaolosta ei ole kuin huhupuheita kirjassa.
Eikö olisi loogisempaa toivotella jumalan siunausta?
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Olen aina ihmetellyt Jeesuksen palvontaa. Miten joku maan päällä ehkä elänyt henkilö liittyisi mitenkään jumalaan.
Henkilöpalvonta ei mene oikein jakeluun.
(En ole ateisti, enkä uskovainen, huom).
Sama jos toivoteltaisiin Ötzi jäämiehen siunausta. Tosin Ötzi oli ainakin oikeasti olemassa, Jeesuksen olemassaolosta ei ole kuin huhupuheita kirjassa.
Eikö olisi loogisempaa toivotella jumalan siunausta?
Itseasiassa Jeesuksen olemassaolosta ON todisteita. Siitäpuolestaan,että hän olisi ollut jumalan poika tai vastaava yliluonnollinen olento, ei ole mitään tieteellistä näyttöä.
 
Eiköhän ne Jeesuksen käärinliinat sun muut tarinat ole ajat sitten todistettu höpöksi?

Minun mielestä on hienoa, että on uskovaisia. Sitä en hyväksy, että osa uskovaisista yrittää käännyttää minut ajattelemaan toisin kuin ajattelen asioista. Rippikoulu oli tarpeeksi hirveä aivopesula.

Jumalan suhteen olen aina miettinyt sitä, että mikäli hän loi ihmisen omaksi kuvakseen, miksi hemmetissä se meni luomaan Tuksun tai vaikkapa Michael Jacksonin?

Tieteellisiäkin argumentteja evoluutiopuolelta on, mutta en usko täällä olevan ihmisiä, jotka haluaisi opponoida siitä kanssani.
 
Itseasiassa Jeesuksen olemassaolosta ON todisteita. Siitäpuolestaan,että hän olisi ollut jumalan poika tai vastaava yliluonnollinen olento, ei ole mitään tieteellistä näyttöä.
Viittaatko Torinon käärinliinaan? Vai mistä todisteista puhut. Minusta kyllä mitään näyttöä ei ole, en jaksa uskoa käärinliinan aitouteen. Niin ja puhun ihan ihmisestä kun puhun Jeesuksesta, en mistään jumal'olennosta.
 
Jaa häh? (luin viimein koko ketjun)

Siis onko muka vielä ihmisiä jotka eivät oikeasti tiedä että Jeesus-niminen "kansankiihottaja" on oikeasti ja historiallisesti useammistakin lähteistä todistetusti ollut olemassa? :eek:

Käärinliinoihin ja kuolleistanousemisiin en viitsi edes kommentoida. Kyseisen hepun elämäntyö tuli minusta tehtyä silloin kun oli elossa.
 

Yhteistyössä