Onko niin, että kirppistavara ei kuulu sinulle ennen kuin olet maksanut sen?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
LaMamanMorbid
[QUOTE="morbidmama";30227597]pitäsköhän morbidmaman mennä jo nukkumaan..kello on aikas paljon.. tuut sit huomen taas paremmal mielel :)[/QUOTE]

Ai kamala kun mä just alan päästä vauhtiin. Kato eiks oo hieno homma sullekin, että pääset pikkasen holhoamaan jotain höpsähtänyttä palstalaista...:heart:
 
Okei, sama temppu sitten kassalla liukuhihnan äärellä. Sen kapulanhan voi sitten huvikseen heittää vaikka edellämenevän asiakkaan ostosten sekaan ja siinä vielä valkkailla, että otan tuon ja tuon, kiva kun keräsit mulle ne valmiiksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
oi voi
Minulle on jokseenkin sama, miten wt-ääliön oikeuskäsitys kääntää alkuperäisen kysymyksen juridisen kannan.

Juridisen kannan..? Ei juma :D Taidat olla jotenkin sosiaalisesti poikkeava, jos luulet että tässä nyt ihan oikeesti väitellään jostain juridisesta kannasta.

Toivottavasti sunlaiset ei ikinä lisäänny. Eikä Björnin kaltaiset. Tommosella moraalikäsityksellä varustettuja kasvattajia maailma ei kaipaa.
 
"sipsi"
Palaan vielä alkuperäiseen tilanteeseen... Tuumailin, että mitähän olisi toinen mamma tuuminut, kun olisi vaan huutanut täyteen ääneen, että tuo helevetin rosvo se paketti tänne ja justiin!

No, röyhkeyden edessä menee usein sanattomaksi. Kova on koulu edessä elämässä vielä tuollaisella lapsella. Silmämunat olisin päästäni hävennyt, jos oma aikanaan olisi tehnyt jotain vastaavaa.

Ja juu, pitänee joku kerta kaupassa napata joku tavara toisen kärrystä, jos näyttää tarpeeksi houkuttelevalta. Jos ihmetystä seuraa, pitää todeta, ettei se oo sun kun et ole vielä sitä maksanut.

Siis niin absurdi juttu, typerä näpistäjäkakaraja tyhmä äiti tällä, ettei voi oikeastaan kuin nauraa.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Juridisen kannan..? Ei juma :D Taidat olla jotenkin sosiaalisesti poikkeava, jos luulet että tässä nyt ihan oikeesti väitellään jostain juridisesta kannasta.

Toivottavasti sunlaiset ei ikinä lisäänny. Eikä Björnin kaltaiset. Tommosella moraalikäsityksellä varustettuja kasvattajia maailma ei kaipaa.
Minä puolestani toivoisin, että idiootit pakkokastroitaisiin. Maailma nimenomaan kaipaa ihmisiä, jotka eivät ajattele perseellään.
 
oi voi ittelles
Juridisen kannan..? Ei juma :D Taidat olla jotenkin sosiaalisesti poikkeava, jos luulet että tässä nyt ihan oikeesti väitellään jostain juridisesta kannasta.

Toivottavasti sunlaiset ei ikinä lisäänny. Eikä Björnin kaltaiset. Tommosella moraalikäsityksellä varustettuja kasvattajia maailma ei kaipaa.
moraalikäsitys? eiköhän jokainen oo sitä mieltä että oli lapselta väärin ottaa paketti kädestä. itse en ole ainakaan saanut kenenkään kirjoituksista muunlaista kuvaa. vaan millaista esimerkkiä olis ap näyttänyt omalle lapselleen jos olis menny repiin paketin toiselta lapselta?? ihan hyvin se toinen perhe on saattanu nähdä paketin ensin ja lapsi kokenu et se kuuluu juur hänelle. ap-n poika onkin tullu ja vieny paketin mennessään. oon sitä mieltä et tää juttu olis pitänyt selvittää paikan päällä eikä tulla tänne itkeen. kiinnostas kuulla tarinan molemmat puolet.
 
Kiltti nainen muuten
moraalikäsitys? eiköhän jokainen oo sitä mieltä että oli lapselta väärin ottaa paketti kädestä. itse en ole ainakaan saanut kenenkään kirjoituksista muunlaista kuvaa. vaan millaista esimerkkiä olis ap näyttänyt omalle lapselleen jos olis menny repiin paketin toiselta lapselta?? ihan hyvin se toinen perhe on saattanu nähdä paketin ensin ja lapsi kokenu et se kuuluu juur hänelle. ap-n poika onkin tullu ja vieny paketin mennessään. oon sitä mieltä et tää juttu olis pitänyt selvittää paikan päällä eikä tulla tänne itkeen. kiinnostas kuulla tarinan molemmat puolet.
Minusta ap olisi näyttänyt lapselleen erittäin hyvää esimerkkiä puolustaessaan tätä ja osoittaessaan, että mielivaltaan ei ole pakko taipua.

T. Se, joka olisi vastaavassa tilanteessa omin käsin ottanut paketin kakaralta jos se tämän äidiltä ei olisi onnistunut.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
oi voi
moraalikäsitys? eiköhän jokainen oo sitä mieltä että oli lapselta väärin ottaa paketti kädestä. itse en ole ainakaan saanut kenenkään kirjoituksista muunlaista kuvaa.
Ai jaa, minä kun sain parin kirjoittajan tekstistä just sen käsityksen, että paketin saa tolla tavalla repiä, ja vahvin ja röyhkein sen sitten on ansainnutkin.

Ja tommonen, että "kuka näki ensin, saa tavaran" ei kyllä toimi käytännössä. Mahdoton todistaa, kuka on ekaksi nähnyt jonkun jutun.
 
Mä oon
[QUOTE="Vvvv";30226675]Samalla periaatteella voisi sitten kaupassakin repiä esim vaatteet toisen kädestä. Pitääpä muistaa, kun alemyynneissä kulkee, etti kukaan vaan tee moista.
Röyhkeää toimintaa kyllä.[/QUOTE]

nöhny sellasen minkä luulin tapahtuvan vaan elokuvassa mut kaupassa ilmotettiin bambu tikkaita 3 kahen hinnalla ja naiset repi niitä toistensa kädestä mä olin kyl et mitä vit.
 
Ai jaa, minä kun sain parin kirjoittajan tekstistä just sen käsityksen, että paketin saa tolla tavalla repiä, ja vahvin ja röyhkein sen sitten on ansainnutkin.

Ja tommonen, että "kuka näki ensin, saa tavaran" ei kyllä toimi käytännössä. Mahdoton todistaa, kuka on ekaksi nähnyt jonkun jutun.
Kyllä ihmettelen, miksi tuollaisen kuvan olet saanut, koska kirjoitin, ettei pakkauksen repiminen ole länsimaisen yhteiskunnan normien mukaista. Se, mitä peräänkuulutan, on ap:n kyky ratkaista tällainen asia paikanpäällä. Typerää tulla jälkikäteen taivastelemaan palstalle, että ai kirppiksellä sovelletaankin tällaista toimintamallia. Ja, kuten on jo todettu, mehän emme tiedä, mitä siellä kirppiksellä oikeasti on tapahtunut, mahdollisesti jo ennen kuin ap lapsineen on pamahtanut paikalle.

Todella epäkypsää sinulta harmitella lasteni olemassaoloa. Häpeä.
 
  • Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
LaMamanMorbid
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;30227735:
on pullo ja taantumus meininkiä :) mut hyvää yötä sinne päin diggaan susta kun se on rakentavaa ja opettavaista.
Noh, ei nyt ihan pullo kuitenkaan. Katsos, meidän piireissä ollaan sivistyneitä ja lasketaan lasillisia. (ei oikeesti lasketa, se oli vaan kulissia):kiss:
 
oi voi
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30227723:
Kyllä ihmettelen, miksi tuollaisen kuvan olet saanut, koska kirjoitin, ettei pakkauksen repiminen ole länsimaisen yhteiskunnan normien mukaista. Se, mitä peräänkuulutan, on ap:n kyky ratkaista tällainen asia paikanpäällä. Typerää tulla jälkikäteen taivastelemaan palstalle, että ai kirppiksellä sovelletaankin tällaista toimintamallia. Ja, kuten on jo todettu, mehän emme tiedä, mitä siellä kirppiksellä oikeasti on tapahtunut, mahdollisesti jo ennen kuin ap lapsineen on pamahtanut paikalle.

Todella epäkypsää sinulta harmitella lasteni olemassaoloa. Häpeä.
:D Sä kirjoitit:

"Mikä laki kieltää ottamasta kirpputorilla lego-paketin toisen kädestä? Ei mikään. Eihän se länsimaisen yhteiskunnan normien mukaista ole, mutta jos ei ihminen osaa pitää puoliaan, niin minkäs sille sitten mahtaa. Tämä pikkuvauvojen tasolla oleva käninä on ainoastaan ap:n ja sen toisen äidin välinen asia, siihen ei liity kukaan muu tippaakaan. Myyjä myy sen sille, joka tuote kädessään tulee kassalle ensimmäisenä."

Sun mielestä siis jos jotain ei kielletä laissa, niin se on ok? Millä tavalla ap ei osannu pitää puoliaan? Väkivalloinko? Jos mä oisin ollu myyjä ja nähny tilanteen, en ois myyny sitä sille tavaran siepanneelle, sä varmaan toki oisit. Meidän moraalikäsitykset eroaa näköjään aika paljon. Ihan turha spekuloida mitä kirppiksellä on aiemmin tapahtunut, mistä säkin nyt tohon tollasen repäisit. Mikset osaa puida tätä juttua niillä tiedoilla, mitä niistä kerrotaan?

Enkä mä sun lasten olemassaoloa harmittele, syyttömiähän ne siihen et oot huono kasvattaja. Samoin kun ap:n tarinan tavaran siepannut lapsi. Mut lapset kasvaa isoksi, ja tolla tavalla kasvatetuista lapsista tulee isoina itsekkäitä, vain omaa etuansa tavoittelevia kusipäitä. Ei mulla muuta, enkä häpeä. Häpee ite.
 
Kirppiskävijä
Kirpputoreilla on viidakon laki, useamman kerran kun olen kädestäni laskenut jonkin tavaran katsoakseni tarkemmin jotain toista tavaraa, on takaa hyökännyt mummeli ja vienyt kädestä laskemani tavaran. Mummeli on siis seurannut minua ja odottanut vain sopivaa hetkeä milloin irroitan otteeni tavarasta. Ennen kuin ehtii sanoa sanaakaan, on mummeli jo kaukana. Tästä viisastuneena en irroita enää hetkeksikään otettani haluamistani tavaroista.
Myös kassalla on kasasta joskus "hävinnyt" joku tuote kun kassahenkilö onkin huomannut haluavansa tuotteen itse ja laittanut tiskin taakse. :) Kaikenlaisia...
 
vierass
[QUOTE="sipsi";30227617]
Ja juu, pitänee joku kerta kaupassa napata joku tavara toisen kärrystä, jos näyttää tarpeeksi houkuttelevalta[/QUOTE]

Minä olen kerran tonkinut toisen asiakkaan kärryä. Syynä oli kyllä se, että tuohon aikaan kauppa myi poistotuotteita halvalla kärryihin pakattuna taloustavaraosastolla ja hän oli vastaavia tuotteita hamstrannut kärryynsä ja pysäköinyt ne siihen tarjouskärryjen viereen ja oli itse hieman kauempana.

Annoin niiden sitten olla, kun hän sieltä kauempaa huomautti, että ne ovat kyllä hänen kärrynsä.
 
Maailmassa on kaksi paikkaa, jossa lait, yhteiskunnan normit ja muut lakkaavat olemasta. Kirpputorit ja pesutuvat. Ja kausittain Muumimukihyllyt.
:LOL:..eikä kun anteeksi :ashamed:, tuli vain niin elävästi flash backinä mieleen nuo surullisen kuuluisat pesutupavuorosähläykset :D

Mutta itse aiheeseen - johan on mennyt melkoiseksi menoksi, kun jo kirpputorilla tapellaan myytävistä tavaroista. Saati että käytöstavat kokevat näemmä suurta inflaatiota. Röyhkeys se on se kukkanen mikä voi alati hyvin ja kukoistaa.
 

Yhteistyössä