Onko niin, että kirppistavara ei kuulu sinulle ennen kuin olet maksanut sen?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
:D Sä kirjoitit:

"Mikä laki kieltää ottamasta kirpputorilla lego-paketin toisen kädestä? Ei mikään. Eihän se länsimaisen yhteiskunnan normien mukaista ole, mutta jos ei ihminen osaa pitää puoliaan, niin minkäs sille sitten mahtaa. Tämä pikkuvauvojen tasolla oleva käninä on ainoastaan ap:n ja sen toisen äidin välinen asia, siihen ei liity kukaan muu tippaakaan. Myyjä myy sen sille, joka tuote kädessään tulee kassalle ensimmäisenä."

Sun mielestä siis jos jotain ei kielletä laissa, niin se on ok? Millä tavalla ap ei osannu pitää puoliaan? Väkivalloinko? Jos mä oisin ollu myyjä ja nähny tilanteen, en ois myyny sitä sille tavaran siepanneelle, sä varmaan toki oisit. Meidän moraalikäsitykset eroaa näköjään aika paljon. Ihan turha spekuloida mitä kirppiksellä on aiemmin tapahtunut, mistä säkin nyt tohon tollasen repäisit. Mikset osaa puida tätä juttua niillä tiedoilla, mitä niistä kerrotaan?

Enkä mä sun lasten olemassaoloa harmittele, syyttömiähän ne siihen et oot huono kasvattaja. Samoin kun ap:n tarinan tavaran siepannut lapsi. Mut lapset kasvaa isoksi, ja tolla tavalla kasvatetuista lapsista tulee isoina itsekkäitä, vain omaa etuansa tavoittelevia kusipäitä. Ei mulla muuta, enkä häpeä. Häpee ite.
Älä sinä ala yhtään ylitulkitsemaan ja analysoimaan mitä minä olisin tehnyt ja mitä minun oikeustajuni sanoo tästä asiasta. Lue vaan se, mitä riveillä lukee äläkä turhaan yritä nyhjästä rivien välistä mitään olematonta. Himmeehän sä selvästi olet, kun näet jo jotain harhoja siitä, miten minä kasvatan lapseni, kun "tiedät" kertoa, että olen huono kasvattaja. Onneksi minä pääsen susta eroon klikkaamalla ruksia, mutta sulla se varmasti vaikeaa on, kun joudut kestämään itseäsi minne ikinä menetkin. VOIMIA!!
 
Kiltti nainen yleensä
Joku puolusteli moukan käytöstä sillä, että eihän ap voinut tietää, mitä oli tapahtunut ennen hänen tuloaan.

Kertokaas, mitä ihmettä teidän mielestänne on voinut tapahtua, joka oikeuttaisi moisen käytöksen. Ufo vienyt legot toisen pojan kädestä ja palauttanut väärään pöytään?
 
huhuhuhuh
Voi jumanpuikula mitä touhua. Ihan tasan olisin mennyt riuhtomaan sitä legopakettia sen pojan kädestä ja ihan vittuillakseni olisin vienyt myös mutsinsa ostoskorista tavaraa. Jos kerran röyhkeimmät pärjää niin en aio jäädä kakkoseksi!
 
lässytilässyti
Alkuperäinen kirjoittaja Kiltti nainen yleensä;30228432:
Joku puolusteli moukan käytöstä sillä, että eihän ap voinut tietää, mitä oli tapahtunut ennen hänen tuloaan.

Kertokaas, mitä ihmettä teidän mielestänne on voinut tapahtua, joka oikeuttaisi moisen käytöksen. Ufo vienyt legot toisen pojan kädestä ja palauttanut väärään pöytään?
Ei kai missään sanota, ettei ap voinut tietää, mitä on tapahtunut ennen hänen tuloaan, vaan että ME emme tiedä tämän tapauksen toista puolta. Oliko poika kenties katsonut pakettia ensin ja käynyt kysymässä (kauempana olevalta) äidiltään, että ostetaanko. Siinä välissä aloittajan lapsi on tullut tutkimaan pakettia. On ihan selvää, että 4-vuotias tällöin kokee epäoikeudenmukaisena, että toinen on tullut viemään "hänen" pakettinsa ja ottaa sen takaisin. Ehkä toinen äitikään ei tiennyt kuka on ottanut keneltäkin eikä siksi ottanut kantaa. Tämä asia olisi pitänyt hoitaa siellä kirpparilla.
 
Kiltti äiti muuten
Alkuperäinen kirjoittaja lässytilässyti;30228452:
Ei kai missään sanota, ettei ap voinut tietää, mitä on tapahtunut ennen hänen tuloaan, vaan että ME emme tiedä tämän tapauksen toista puolta. Oliko poika kenties katsonut pakettia ensin ja käynyt kysymässä (kauempana olevalta) äidiltään, että ostetaanko. Siinä välissä aloittajan lapsi on tullut tutkimaan pakettia. On ihan selvää, että 4-vuotias tällöin kokee epäoikeudenmukaisena, että toinen on tullut viemään "hänen" pakettinsa ja ottaa sen takaisin. Ehkä toinen äitikään ei tiennyt kuka on ottanut keneltäkin eikä siksi ottanut kantaa. Tämä asia olisi pitänyt hoitaa siellä kirpparilla.
Onko nyt ihmisillä lukutaito kateissa? Aloittajahan nimenomaan yritti selvittää asiaa siellä kirpparilla. Mutta mitenkäs selvität, kun toinen lapsi ja legopaketti hävisivät näkyvistä ja toisesta äidistä ei saanut irti muuta kuin tuon otsikossa näkyvän viisauden.
 
vieras,.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30228368:
Älä sinä ala yhtään ylitulkitsemaan ja analysoimaan mitä minä olisin tehnyt ja mitä minun oikeustajuni sanoo tästä asiasta. Lue vaan se, mitä riveillä lukee äläkä turhaan yritä nyhjästä rivien välistä mitään olematonta. Himmeehän sä selvästi olet, kun näet jo jotain harhoja siitä, miten minä kasvatan lapseni, kun "tiedät" kertoa, että olen huono kasvattaja. Onneksi minä pääsen susta eroon klikkaamalla ruksia, mutta sulla se varmasti vaikeaa on, kun joudut kestämään itseäsi minne ikinä menetkin. VOIMIA!!
Ei jumalauta, sinä se varsinainen keskustelija olet. Jos sun kanssa ei ole joka asiasta samaa mieltä haukut heti lyttyyn ja nimittelet vielä kaupan päälle. Kukahan tässä olikaan se "himmee" :LOL: :rolleyes:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30227723:
Kyllä ihmettelen, miksi tuollaisen kuvan olet saanut, koska kirjoitin, ettei pakkauksen repiminen ole länsimaisen yhteiskunnan normien mukaista. Se, mitä peräänkuulutan, on ap:n kyky ratkaista tällainen asia paikanpäällä. Typerää tulla jälkikäteen taivastelemaan palstalle, että ai kirppiksellä sovelletaankin tällaista toimintamallia. Ja, kuten on jo todettu, mehän emme tiedä, mitä siellä kirppiksellä oikeasti on tapahtunut, mahdollisesti jo ennen kuin ap lapsineen on pamahtanut paikalle.

Todella epäkypsää sinulta harmitella lasteni olemassaoloa. Häpeä.
Ei ole yhtään typerää purkaa harmiaan palstalla. Ja se, että joku ei vaikka kehtaa tai siinä tilanteessa osaa toimia niin, että lähtee juoksemaan jonkun kakaran perässä ympäri kirppistä ja kailottaa kovaan ääneen että legopaketti pitää antaa takaisin, niin ei se sitä tarkoita, etteikö asiasta saisi kirjoittaa. Ihmiset ovat erilaisia - jollain voi olla suuri kynnys nostaa asiasta meteli, mutta ehkä kun purkaa asiaa muille, voi saada seuraavaa kertaa varten rohkeutta toimia toisin. Ja suurin osa varmaan toivoo, ettei tuollaisia lähiömamma-tyyppisiä yhteenottoja edes tulisi, koska kuka nyt haluaa sellaisia välikohtauksia elämäänsä.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30228570:
Ei ole yhtään typerää purkaa harmiaan palstalla. Ja se, että joku ei vaikka kehtaa tai siinä tilanteessa osaa toimia niin, että lähtee juoksemaan jonkun kakaran perässä ympäri kirppistä ja kailottaa kovaan ääneen että legopaketti pitää antaa takaisin, niin ei se sitä tarkoita, etteikö asiasta saisi kirjoittaa. Ihmiset ovat erilaisia - jollain voi olla suuri kynnys nostaa asiasta meteli, mutta ehkä kun purkaa asiaa muille, voi saada seuraavaa kertaa varten rohkeutta toimia toisin. Ja suurin osa varmaan toivoo, ettei tuollaisia lähiömamma-tyyppisiä yhteenottoja edes tulisi, koska kuka nyt haluaa sellaisia välikohtauksia elämäänsä.
Peesi tähän, koskaan ei voi tietää mikä vitipää siellä on vastassa.

Lapsen käsi suolakurkkupurkissa - nainen huomautti, äiti löi ja sylki päälle
Lapsen k
 
"vieraana"
Minä ainakin olisin aapeena sanonut sille mammalle :" Ai, onko ihan totta noin? Kiitos tosi kovasti tästä tiedosta" Ja sen jälkeen olisin alkanut penkomaan sen mamman ostoskoria/kärryjä ja vienyt siitä pari tavaraa ja kiitellyt vielä kovasti lisää :)
 

Yhteistyössä