Onko se todella etävanhemman velvollisuus kustantaa lapsen matkat?

Siis jos on systeemi että lapsi on etävanhemman luona joka toinen viikonloppu, ja välimatkaa lapsen ja etävanhemman kotien välillä on esim.100km. Niin sekö on etävanhemman velvollisuus maksaa bensat, hakea lapsi, maksaa bussi tjsp.?

Mä oon aina luullut että se on nimenomaan toisinpäin :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Näinhän se käytännössä menee. Lähivanhempi voi muuttaa lapsineen vaikka Kuuhun halutessaan. Yhteishuoltajuus ei toimi käytännön elämässä, se on vain kaunis sana.
ei pysty muuttamaan suomen rajojen ulkopuolelle ilman etävanhemman suostumusta
 
Järkevintähän ois että se maksaa jonka tykö lapsi on menossa. Eli ko lapsi mennee etävanhemman tykö, etävanhempi maksaa matkan sinne ja sitte ko lapsi lähtee etävanhemman tyköä lähivanhemman tykö niin lähivanhempi maksaa sen matkan. Puoleksi siis. Helppoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Se nyt vaan on oikeus ja kohtuus, että tapaava vanhempi maksaa.
Ja millähän muotoa näin on? Sehän menee vähän, että jos haluat nähdä lastasi niin maksa vaan matkat vaikka 800km olisi väliä. Jos itse lähivanhempi muuttaa toiselle puolelle Suomea, niin etävanhempaa siitä sakotetaan. Reilukerho!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessi75:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Näinhän se käytännössä menee. Lähivanhempi voi muuttaa lapsineen vaikka Kuuhun halutessaan. Yhteishuoltajuus ei toimi käytännön elämässä, se on vain kaunis sana.
ei pysty muuttamaan suomen rajojen ulkopuolelle ilman etävanhemman suostumusta
Turkulaiselle olis Tukholma Rovaniemeä lähempänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Järkevintähän ois että se maksaa jonka tykö lapsi on menossa. Eli ko lapsi mennee etävanhemman tykö, etävanhempi maksaa matkan sinne ja sitte ko lapsi lähtee etävanhemman tyköä lähivanhemman tykö niin lähivanhempi maksaa sen matkan. Puoleksi siis. Helppoa.
Juu, tätä mieltä mäkin oon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Järkevintähän ois että se maksaa jonka tykö lapsi on menossa. Eli ko lapsi mennee etävanhemman tykö, etävanhempi maksaa matkan sinne ja sitte ko lapsi lähtee etävanhemman tyköä lähivanhemman tykö niin lähivanhempi maksaa sen matkan. Puoleksi siis. Helppoa.
Tuo kuulostaa reilulta.
 
vieras
Meille ei ainakaan edes tulisi koskaan käymään entisestä suhteesta lapset jos itse joutuisimme kustantaa sellaiset summat kokonaan. Välimatka niin pitkä, että hirveitä summia joutus maksamaan jo yksinään. Ikävä kyllä, mutta näin menis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessi75:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Näinhän se käytännössä menee. Lähivanhempi voi muuttaa lapsineen vaikka Kuuhun halutessaan. Yhteishuoltajuus ei toimi käytännön elämässä, se on vain kaunis sana.
ei pysty muuttamaan suomen rajojen ulkopuolelle ilman etävanhemman suostumusta
Turkulaiselle olis Tukholma Rovaniemeä lähempänä.
so? suomen rajojen ulkopuolella
 
vieras
Onpa ahdistava keskustelu...Minulle ainakaan raha ei ole niin tärkeää, että alkaisin tuosta vääntämään...Se maksaa, joka on AIKUINEN ja osaa ajatella lastaan...Apua. Mutta tsemppiä, se ei aina ole helppoa, tiedän kokemuksesta, mutta ole sinä se fiksumpi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Se nyt vaan on oikeus ja kohtuus, että tapaava vanhempi maksaa.
Ja millähän muotoa näin on? Sehän menee vähän, että jos haluat nähdä lastasi niin maksa vaan matkat vaikka 800km olisi väliä. Jos itse lähivanhempi muuttaa toiselle puolelle Suomea, niin etävanhempaa siitä sakotetaan. Reilukerho!
Kyllä mun mielestä asia on näin, piste ja aamen.
 

Yhteistyössä