Onko teistä isokoinen puolitoistavuotias?

emo
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
meillä on tyttö kohta 4v, painaa 12kg ja on päälle 90cm pitkä. Syntynyt ihan ajallaan mutta kun on niin pieni.
meillä on myös neiti 5v, painaa 20kg ja on 110 pitkä, ja 9v, joka painaa 25kg ja on 127 pitkä.
ohhoh onpas teillä pikkuinen 9vuotias. meidän 6v poitsu on 128cm ja 25kg. 1v tyttö 74cm ja vajaa 9kg. tässä sen näkee miten erikokoisia lapset on.
 
ei kaikki mitä on netissä ole totta
Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

tän mukaan (ikä 18kk, paino 17kg ja pituus 89cm) tuo käyrä huitelee yli +3-käyrillä... :|
Tuon käyrän saisi räjäyttää! Se peilaa mittoja pelkästään ikään. Tuo lapsi on huisin pitkä puolitoistavuotiaaksi. Ei silti normaaleillekaan käyrille painonsa kanssa mahdu, mutta painoa nyt vaan ei voi verrata suoraan ikään.
 
mie
Meillä samanpituinen poika, tosin jo 2v. mutta olellisinta kai että hänen painonsa on 13kg ja normaalipainoinen, kyllähän tuo 17kg kuullostaa paljolta, meidän likka on 104cm ja painaa 17,2kg ja on myös normipainoinen.
 
minä
Meillä oli esikoinen puolitoista vuotiaana 85cm ja 14kg ja toinen 88cm ja 13kg. Meidän tyttöjen ruumiinrakenne on aika roteva, eli kyllä minustakin 17 kiloa painoa tuntuu aika paljolta tuohon pituuteen, vaikka pitkä tyttö onkin.
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja emo:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
meillä on tyttö kohta 4v, painaa 12kg ja on päälle 90cm pitkä. Syntynyt ihan ajallaan mutta kun on niin pieni.
meillä on myös neiti 5v, painaa 20kg ja on 110 pitkä, ja 9v, joka painaa 25kg ja on 127 pitkä.
ohhoh onpas teillä pikkuinen 9vuotias. meidän 6v poitsu on 128cm ja 25kg. 1v tyttö 74cm ja vajaa 9kg. tässä sen näkee miten erikokoisia lapset on.
meillä on siis koko kompanaja tyttöjä.
 
piste
Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Onko teistä isokoinen puolitoistavuotias: 17kg ja 89cm? Tänään oli meinaan mun kummityttöni neuvola ja oon saanut viimeisen tunnin lohduttaa tytön äitiä joka oli haukuttu neuvolalääkärin ansiosta täysin lyttyyn. :/

Meillä on 1v4kk ikäinen tyttö ja hän oli 13kg ja 82cm.

Olisko muilla antaa mittoja?

Surettaa ihan vietävästi vaan tytön äidin puolesta, tuntee itsensä todella huonoksi äidiksi nyt. :| Joutuvat ravitsemusterapeutille.
Piti ihan hakea neuvolakortti. Meiltä löytyy poika, joka tuon ikäisenä on ollut 90,5cm ja 14950g - eikä ole erityisen iso, ei ainakaan koskaan neuvolassa ole mitään sanottu. Piste.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vitsivitsi:
Tää on varmaan joku sairas provo taas. hitto, ei kukaan voi olla 1,5v ja 17kg ja 89cm. Mul on 6 vuotias 120cm 21kg ja pullukalta näyttää noitten toisten rinnalla.
Kyl voi olla. Pojan ikätoveri on just sellanen amazoni, vielä suurempi kun omani joka on aina ollu kookas ikään nähden. Mutta ei ton pojan vanhemmatkaan kirppuja ole, kuten ei miehenikään.
 
piste
Alkuperäinen kirjoittaja vitsivitsi:
Tää on varmaan joku sairas provo taas. hitto, ei kukaan voi olla 1,5v ja 17kg ja 89cm. Mul on 6 vuotias 120cm 21kg ja pullukalta näyttää noitten toisten rinnalla.
Tunge tuo sairas ja provo minne lystäät - meidän lapset ovat olleet vähän ehkä isokokoisia, mutta eivät koskaan lihavia - ihmisiä on erikokoisia, jos et ole huomannut?? Niin myös ihmislapsia.
 
Vanhemmista isä on urheilullinen ja hoikka, äidillä on n. 40 kiloa ylipainoa, josta 30 kg tuli raskausaikana. (Näin on mulle sanonut).

Kai tuo verkkoklinikan laskuri kuitenkin suuntaa antaa?

En oikein tiedä mitä sanoisin, en haluaisi enempää loukata tän äidin tunteita. Mutta en viitsisi valehdellakaan.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Onko teistä isokoinen puolitoistavuotias: 17kg ja 89cm? Tänään oli meinaan mun kummityttöni neuvola ja oon saanut viimeisen tunnin lohduttaa tytön äitiä joka oli haukuttu neuvolalääkärin ansiosta täysin lyttyyn. :/

Meillä on 1v4kk ikäinen tyttö ja hän oli 13kg ja 82cm.

Olisko muilla antaa mittoja?

Surettaa ihan vietävästi vaan tytön äidin puolesta, tuntee itsensä todella huonoksi äidiksi nyt. :| Joutuvat ravitsemusterapeutille.
No kyllähän tuo kieltämättä aika isolta kuulostaa (varsinkin kun tekee sen mitä ei saisi, eli veraa omiin lapsiin).
Meillä esikoistyttö oli 1,5v 10kg ja 86cm
Poitsu 12,1kg ja 87,5cm
Nuorimmainen tyttö oli n10,5kg mutta pituudesta ei haisuakaan kun neuvolatäti ei muistanut sitä korttiin merkata.

Nyt meidän "ruipeloista" esikoinen painaa n.18kg (juuri ja juuri) ja on n.113cm pitkä ja ikää on 5,5v.
Poika on nyt vähän päälle 4v 113cm ja 19,1kg (oli 3,5 vuotiaana 17,2kg ja 108cm)
 
Miseliini
Mun isokokoisin lapseni oli tuon painoinen 2-vuotiaana ja pituus 5cm enemmän. Tuossa vaiheessa ei neuvolassa vielä sanottu mitään, mutta vuotta myöhemmin paino oli ampaissut nousuun - ja tätä kai ap:n mainitseman lapsen kohdalla pelätään, että tilanne pahenee edelleen. Tietysti olisi ollut mukavampi, jos asia olisi käsitelty kannustavaan tyyliin.
 
Meillä poika on 90cm ja 16kg. Eikä ole kukaan koskaan tullut sanomaan että epäterveeltä näyttäisi, poika on iso ikäisekseen mutta ei todellakaan esim. lihava. Oon neuvolassakin joskus kynyt että onko pojan mitoissa jotain mihin pitäisi kiinnittää huomiota niin siellä toteavat pojan olevan oikein hyvän kokoinen... Mutta kyllä sen silmällä näkee onko lapsi jotenkin "lihava" vai ei, mä ajattelin etten vaan näe sitä kun on oma lapsi. Mutta tosiaan, joka paikasta oon kuullut vaan ihmettelyjä siitä että "ai niinkö paljon se painaa?"
 
no meitin jättipoika oli 14,3kg ja 86 cm nyt 2,5v:nä oli16,8kg ja 94,5cm eli reippankokoinen tyttö on.

ja tuosta extra jättipojastamme kasvaa viel isompi nyt 9kk ja mitat 8kk neuvolassa olivat 12.5kg ja 77cm

nää ei tietty o ihan vertailukelpoisia kun tyttöjen käyrät kulkee hieman alempana.
 
Mun likka painoi 5-vuotiaana 19,8kg, nyt 6-vuotiaana 22,5kg. Eli kuulostaa mun mielestä paljolta jos 1½v. painaa 17kg.

En kyllä muista mitä likka painoi 1½-vuotiaana, mutta hän oli kyllä siinä iässä laiheliini.
 

Yhteistyössä