Onko teistä isokoinen puolitoistavuotias?

kahden äippä
Esikoinen oli tuossa iässä varmaan aika saman pituinen (tyttö ) mutta painaa 15kg nyt vasta kolmevuotiaana. Voisiko tuon painon kanssa olla kyse jo jostain sairaudesta? Ei kuulosta normaalilta. Kuopus nyt 1v.3kk ja noin 82cm ja 10,5kg (poika siis).
 
vieras22
Meillä kaikki pojat olleet suurinpiirtein tuon mittasia 1,5vuotiaana mut painaneet vaihtelevasti 10-13kg.Et aika painava on ollu kummityttö. Vaikka meidänkään pojat mitään pieniä ole olleet. Tyttö oli taas toinen äärilaita.Pitkä ja hoikka mut en mä hänenkään kans suostunu minnekkään terapeutille mennä.
 
kipo
No jos kerran jo ulkoisestikin näyttää pulskalta, niin ehkä ihan aiheesta on lääkäri sanonut. Tuskin kuitenkaan äitiä "haukkunut", mutta äidit herkkinä tietysti ottaa kaiken niin kovin itseensä. Mutta ehkäpä äidin olisikin syytä nyt kiinnittää ruokatottumuksiin huomiota enemmän. Jos kerran turhia namejakin antaa...

Oma 1,6 vuotias ei vielä ole edes koskaan karkkia maistanut, kuulostaa hurjalta, että sukulakuja päivittäin annettaisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Onko teistä isokoinen puolitoistavuotias: 17kg ja 89cm? Tänään oli meinaan mun kummityttöni neuvola ja oon saanut viimeisen tunnin lohduttaa tytön äitiä joka oli haukuttu neuvolalääkärin ansiosta täysin lyttyyn. :/

Meillä on 1v4kk ikäinen tyttö ja hän oli 13kg ja 82cm.

Olisko muilla antaa mittoja?

Surettaa ihan vietävästi vaan tytön äidin puolesta, tuntee itsensä todella huonoksi äidiksi nyt. :| Joutuvat ravitsemusterapeutille.
Meillä tuo vanhempi poika oli 1,5v:nä 85cm ja 13kg ja 2v:nä 92cm ja 14,2kg(syntyessään 4300g ja 56cm)
Kuopus oli 1,5v:nä 85,5cm ja n.14kg ja 2v:nä 91,5cm ja 14,8kg(syntyessään 4900g ja 54cm)
En olisi tuosta painosta vielä huolissaan,uskon hyvinkin että tasaantuu tuossa ajan saatossa.
 
Kun meille on neuvolassa sanottu, että alle 2-vuotiasta ei laiteta laihdutuskuurille MUTTA yli 1-vuotiaana tarkkaillaan painoa herkemmin jos painoa on selvästi liikaa. Joten eri neuvoloissa on eri käytännöt. Mutta silti uskoisin sen ravitsemusterapeutin käynnin olevan paikallaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:
Pitkä tyttö, mutta kyllä painoa on liikaa.

Mitäs mieltä äiti itse on lapsen painosta?
Hmm.. no on ehkä vähän sokea asialla. Ehkä silmät aukenee siellä ravitsemusterapeutilla.. Tai tarttisko mun näyttää sille tää ketju?
Älä turhaan aiheuta toiselle mielipahaa. Asiantuntian neuvot on niitä joita kannattaa kuunneella, ei virtuaalisten maalikoiden mielipiteitä.
 
vieras
no onhan tuo aika iso :eek: :ashamed:
Meillä tyttö 5v2kk kun viimeksi neuvolassa käytiin, ja sillon pituutta 110cm ja painoa 18,6kg.
eikä ole mitenkään laihan näköinen, joten tuo kummityttösi kuulostaa aika isolta kyllä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Hmm.. no on ehkä vähän sokea asialla. Ehkä silmät aukenee siellä ravitsemusterapeutilla.. Tai tarttisko mun näyttää sille tää ketju?
Kyllä mä ainakin ottaisin itteeni jos joku mun tuttava/kaveri revittelisi lapseni asioita yleisellä palstalla vaikka tarkoittaisikin ihan hyvää. Älä näytä ketjua kaverille.

 

Yhteistyössä