Onko teistä isokoinen puolitoistavuotias?

Onko teistä isokoinen puolitoistavuotias: 17kg ja 89cm? Tänään oli meinaan mun kummityttöni neuvola ja oon saanut viimeisen tunnin lohduttaa tytön äitiä joka oli haukuttu neuvolalääkärin ansiosta täysin lyttyyn. :/

Meillä on 1v4kk ikäinen tyttö ja hän oli 13kg ja 82cm.

Olisko muilla antaa mittoja?

Surettaa ihan vietävästi vaan tytön äidin puolesta, tuntee itsensä todella huonoksi äidiksi nyt. :| Joutuvat ravitsemusterapeutille.
 
niin onko se lapsi sitten oikeasti lihavan näköinenkin tai jotain?
ettei pelkkä luku vaan.
Mites se on sen äidin vika sitten?
Onko heillä jotenkin poikkeavat ruokailutottumukset?
syö makeeta paljon?
 
mun
tyttö on 1,4v ja vajaa 10kiloa ja 78cm. Kuulostaa kyllä todella isolle lapselle. Tottahan varmaan pahalta tuntuu jos omaa lasta arvostellaan, mutta kannattaisi miettiä annoskokoja ja maidon määrää, jos lapsi liikaa alkaa painamaan. Jo vauvaikäisen liiallinen painonnousu ennustaa lapsuuden aikaista lihavuttaa, ja ei kai kukaan halua sellaista vaivaa lapselleen??
 
joo
Meidän kohta viisivuotias painaa 14 kiloa. On noin metrin pitkä. Onhan kummityttö aikamoinen amazoni. Mun kummityttö painaa puolitoistavuotiaana 12 kg ja sekin on jo melkoinen amazoni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
niin onko se lapsi sitten oikeasti lihavan näköinenkin tai jotain?
ettei pelkkä luku vaan.
Mites se on sen äidin vika sitten?
Onko heillä jotenkin poikkeavat ruokailutottumukset?
syö makeeta paljon?
No kyllähän se aika pyöreä on.. :ashamed: nolottaa ihan vietäväst sanoa näin. :ashamed: Ja siis sellaiset vauvamakkarat on kummitypyltäni hävinnyt jo vuoden ikäisenä, tää on nyt ihan uutta lihavuutta. Ja aika usein rauhoittaa tytön antamalla tälle esim. sukulakun. Muuten kyllä syövät terveellisesti ja ulkoilevat joka päivä.
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
meillä on tyttö kohta 4v, painaa 12kg ja on päälle 90cm pitkä. Syntynyt ihan ajallaan mutta kun on niin pieni.
meillä on myös neiti 5v, painaa 20kg ja on 110 pitkä, ja 9v, joka painaa 25kg ja on 127 pitkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meidän kohta viisivuotias painaa 14 kiloa. On noin metrin pitkä. Onhan kummityttö aikamoinen amazoni. Mun kummityttö painaa puolitoistavuotiaana 12 kg ja sekin on jo melkoinen amazoni.
amazoni :eek: :D

Jos paino pysyy tuona samana monen vuoden ajan niin eikös se sitten olisi hyvä? Mutta kai sitä väkisinkin sitten aina sitä painoa tulee myös kasvaessa lisää?
 
kahden äiti
No, just kävin kuopuspojan kanssa 2-vuotisneuvolassa ja mitat olivat 83,5cm ja 10,8kg, että onhan tuo ap:n kummityttö aika jööti. Meidän 3,5-vuotias tyttö painaa 17kg ja pituutta jotain 98cm, ja on kyllä sen verran pulska, että ollaan alettu itse huolestua runsaasta syömisestä...
 
no meillä ei kyllä nyt jo yli 1,5v. tytöllä ole karkeista mitään tietoa, eli ei ole maistanutkaan.
Ehkä ihan aiheesta, jotta se ravitsemusterapeutti tutkii sen ruokavalion ja keksii keinon, ettei enää ainakaan paino nouse..

Mut tuo että jo vauva-ajan liiallinen painonnousu olis ennuste lapsuusajan lihavuudelle on täyttä puppua!
meillä 6kk oli jo 10kiloinen ja siihen asti täysimetyksellä. Mutta nyt on ihan sopusuhtainen lapsi. eli ei se nyt ihan niinmene. eli oli 6kk iässä jo 10kg, ja nyt sit 1,5v. iässä noin 13,7kg
eli kyllä se painonnousu on tasaantunut, mutta pituutta tulee kokoajan hyvin.
 

Yhteistyössä