Onko teistä loma lasten kanssa muka lomaa?

  • Viestiketjun aloittaja "venla"
  • Ensimmäinen viesti
juuris
Enemmän mua ainakin stressais "loma" ilman lapsia! En ole tähän päivään mennessä kuvitellutkaan pystyväni viettämään viikon loman, ilman lapsia, ja lapsia on ollut siis 25 vuotta. Toki olen lomaillut mieheni/ystävieni kanssa ilman lapsia, mutten koskaan enempää kuin max 3vrk:a. Mun oma loma menisi pilalle, jos ikävöisin lapsia ja joutuisin väkisten olemaan viikonkin heistä erossa.

Lasten kanssa lomailu on niin erilaista kuin ilman lapsia, ettei silloin edes odota tiettyjä asioita, ja kuinka hienoa onkaan, kun lapset nauttii yhdessäolosta; silloin myös minulla aikuisena on syytä hymyyn. Ja lomamatkoillakin illat ovat meidän aikuisten aikaa; voimme istua takkatulen loisteessa tai auringonlaskussa, ja ottaa vaikka lasilliset kuohuvaa ja nauttia siitä hetkestä ilman lapsia.
 
Keittiönoita
On toki. Mulle loma tarkoittaa (viikonloppua pidempää) vapaata töistä. Sillä ei ole merkitystä, kenen seurassa lomani vietän. Ensi viikolla olen keskiviikosta sunnuntaihin lomalla, vaikka vietänkin sen ajan työkaverini seurassa :D
 
Välillä kaipaan lomaa lapsista ja välillä lomaa lasten kanssa kotikuvioista. Kun olen ollu töissä, kaipasin lomaa töistä ihan vaan kotona olemiseen. Kaikki noi lomat tärkeitä, mutta ehkä kaikkein tärkeimpiä on lomat, joissa reissataan lasten kanssa.

Jos viettää aktiivilomaa lasten kanssa eli käydään huvipuistossa, uimassa, kalastelemassa yms., ei niillä lomilla sikäli rentoudu eli aika vädyksissä niiden jälkeen on ja menee muutama päivä kotona levätessä. Toisaalta välillä lomaillaan lasten kanssa rennosti mökillä tai parkkeerataan pöuvöksi uimarannalle yms, missä voi rentoutua.
 
"Nilla"
Loma lasten kanssa ei ole sellaista lomaa, jota itse kaipaan ainakin osan aikaa lomasta, eli täyttä irtiottoa arjesta. Niin ettei tarvitsisi tehdä mitään mikä ei just sillä hetkellä satu huvittamaan. Ei olisi mitään velvollisuuksia, ei kenenkään toisen tarpeista huolehtimista, ei komentamista jne. Tämä ei lasten kanssa onnistu, koska heistä on huolehdittava silloinkin kun itse vaan haluaisi olla tekemättä yhtään mitään. Lasten kanssa lomailu on sekin mukavaa etenkin kun lähdetään yhdessä jonnekin reissuun, mutta ei se niin rentouttavaa ole kuin mitä olisi ilman lapsia.
 
Meillä ollaan lomailtu sekä ilman lapsia että lasten kanssa. Molemmat ne on lomaa, hiukan vaan eri tavalla. Lasten kanssa saa heittäytyä taas itsekin lapseksi jossain vesipuistossa tai nähdä esim. paikallisen eläintarhan, johon välttämättä miehen kanssa ei kaksin tulisi lähdettyä.

Olin juuri tammikuussa lomalla Lontoossa tyttärien kanssa ja se oli varsin mukavaa. Tytöt tosin on 23 ja 18, mutta ei me silti mitenkään kännätty tai pelkästään shoppailtu. Saatettiin kävelyn lomassa piipahtaa pubissa oluella, mutta varsin siisti reissu oli kyllä. Ennenkuin joku ehtii kommentoida, että helppohan tuon ikäisten kanssa on reissata, kerrottakoon että lapset on olleet mukana reissussa ihan pikkuvauvasta asti ja hankalinta oli ehkä joku 12-13 ikä kun ei enää "lasten" jutut kiinnostaneet ja aikuisten juttuihin ei ollut asiaa.
 
Tottakai se on lomaa, rentouttavaa ja ihanaa. Usein lasten kanssa loma on myös terveellisempi kuin pelkässä aikuisseurassa ;)
Meillä on koko perheelle varattu kaksi ulkomaan matkaa tälle vuotta ja odotamme aivan innoissamme.
Mutta kieltämättä johonkin väliin hommataan loma myös miehen kanssa kahdestaan vietettäväksi, sitten voi tehdä niitä asioita mitä lasten kanssa ei voi.
 
Kylllä se nykyään on lomaa tuon kanssa kun on saatu esim unirytmi kohdalleen. Aikasemmin oli rankkaa jaksaa sellasen kanssa joka nukahti joskus 23 ja heräs 5-6. Kävi ja juoksi kokopäivän max tunnin päikkäreillä. Lepoa ei ite saanu yhtään eikä kahden keskistä aikaa. Muutenkin kun se puuhaa itekseen ja osaa olla rajoissa kokoaika vahtimatta, pystyy lomailemaan itsekin. Kauhulla muistan edelleen 2v kesää kun se unimäärä oli vähimmillään ja me tosi väsyneitä.
 
Palstan yleisen mielipiteen mukaan mikään loma ilman lapsia ja miestä EI OLE loma. Vain yhdessä voi tehdä asioita kun on pistänyt pystyyn yrityksen Perhe Oy.
Se että pitää myös lasten kanssa lomailua lomana, ei tarkoita etteikö lomilla käytäisi myös yksin (kavereiden kanssa) tai kahdestaan kumppanin kanssa.
Taas sulta ihan asiaton kommentti jossa näet piruja siellä missä niitä ei ole.
 
mies79
Ei. Perseestä on "lomailu" lasten kanssa. Kaikki on vaikeampaa reissun päällä ja kun ei kotonakaan nukuta tai viihdy niin kannattaako siinä enää mihinkään muualle lähteä riitelemään ja maksaa siitä itsensä kipeäksi.
 
Ei. Perseestä on "lomailu" lasten kanssa. Kaikki on vaikeampaa reissun päällä ja kun ei kotonakaan nukuta tai viihdy niin kannattaako siinä enää mihinkään muualle lähteä riitelemään ja maksaa siitä itsensä kipeäksi.
Ai, minusta taas noiden lasten kanssa on mukava lomailla kun arkiset velvoitteet eivät paina; saa täysillä keskittyä vain yhteiseen hauskanpitoon. Ihana on mennä valmiiseen pöytään ravintolaan nautiskelemaan pitkän kaavan mukaan, nähdä lasten iloa aktiviteeteissa ja rikastaa niin omia kuin lasten elämää elämyksillä. Meillä lomilla päivät ovat sen verran aktiivisia että lapset sippaavat helposti ajoissa ja sitten voi miehen kanssa olla kaksin ja nauttia siitä.
 
Vierasmiess
Se että pitää myös lasten kanssa lomailua lomana, ei tarkoita etteikö lomilla käytäisi myös yksin (kavereiden kanssa) tai kahdestaan kumppanin kanssa.
Taas sulta ihan asiaton kommentti jossa näet piruja siellä missä niitä ei ole.
Noista sun vaihtoehoista jälkimmäinen voi toteutua joskus, mutta ensimmäinen on peruspalstamammalle aivan no-no. Siis ainakin miehelle, sillä se maksaa rahaa ja siellä voi kompastua kiveen jolloin on suuri riski, että miehen elin luiskahtaa toiseen naiseen.
---> miksi naisen pitäisi hyväksyä miehelle pettäminen omilla lomillaan?

:LOL:
 
Ken guru
Noista sun vaihtoehoista jälkimmäinen voi toteutua joskus, mutta ensimmäinen on peruspalstamammalle aivan no-no. Siis ainakin miehelle, sillä se maksaa rahaa ja siellä voi kompastua kiveen jolloin on suuri riski, että miehen elin luiskahtaa toiseen naiseen.
---> miksi naisen pitäisi hyväksyä miehelle pettäminen omilla lomillaan?

:LOL:
Voitko henkisesti ihan hyvin? Vai mistä ihmeestä tuo hysteerisyys viesteissäsi kumpuaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Jenis"
Noista sun vaihtoehoista jälkimmäinen voi toteutua joskus, mutta ensimmäinen on peruspalstamammalle aivan no-no. Siis ainakin miehelle, sillä se maksaa rahaa ja siellä voi kompastua kiveen jolloin on suuri riski, että miehen elin luiskahtaa toiseen naiseen.
---> miksi naisen pitäisi hyväksyä miehelle pettäminen omilla lomillaan?

:LOL:
Mistä tää pettäminen tähän nyt lipsahti? Kompastuit kiveen?

Lasten kanssa lomailu on erilaista kuin aikuisten kesken, selvä se. Kyllä se lomaa = aikaa pois töistä/opinnoista silti on. Ja mä kaipaan kyllä sekä lasten kanssa että aikuisten kesken vietettyjä lomia ihan yhtä lailla, vaikka olenkin sattunut perheen perustamaan.
 

Yhteistyössä