onko toi facessa leviävä kotihoidontuen korotusta kannattava adressi vähän nolo?

  • Viestiketjun aloittaja pöhpöh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097038]Se mitä veroista menee johonkin kotihoidon tukemiseen on melko pieni summa. Voi kuule, sille rahalle on paljon suurempiakin rahareikiä....[/QUOTE]

Älä sitten ymmärrä, jos olet noin puupää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097038]Se mitä veroista menee johonkin kotihoidon tukemiseen on melko pieni summa. Voi kuule, sille rahalle on paljon suurempiakin rahareikiä....[/QUOTE]

Sille todella on paljon suurempia rahareikiä, siksi on hulluutta kasvattaa tuota nimenomaista rahareikää enää yhtään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097018]Tuskin kukaan luulee koko systeemiä rahoittavansa. Oman osamme kuitenkin me työssäkäyvät maksamme, se lienee sinulle vieras käsite.[/QUOTE]

Kyllä kuulun itse työssäkäyviin, enkä ole päivääkään hoitanut lapsiani kotona, koska olen lapseton. Saanen silti olla sitä mieltä että kotihoidontukea tulee korottaa, eikä se ole kohtuuton taakka meille veronmaksajille. Olishan se kiva itsekin joskus päästä sinne eläkkeelle, mutta ei taideta päästä kun ei ole siihen aikaan enään ketään joka maksaisi niitä veroja....
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097059]Kyllä kuulun itse työssäkäyviin, enkä ole päivääkään hoitanut lapsiani kotona, koska olen lapseton. Saanen silti olla sitä mieltä että kotihoidontukea tulee korottaa, eikä se ole kohtuuton taakka meille veronmaksajille. Olishan se kiva itsekin joskus päästä sinne eläkkeelle, mutta ei taideta päästä kun ei ole siihen aikaan enään ketään joka maksaisi niitä veroja....[/QUOTE]

Veroilla ei eläkkeitä kustanneta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097059]Kyllä kuulun itse työssäkäyviin, enkä ole päivääkään hoitanut lapsiani kotona, koska olen lapseton. Saanen silti olla sitä mieltä että kotihoidontukea tulee korottaa, eikä se ole kohtuuton taakka meille veronmaksajille. Olishan se kiva itsekin joskus päästä sinne eläkkeelle, mutta ei taideta päästä kun ei ole siihen aikaan enään ketään joka maksaisi niitä veroja....[/QUOTE]

Miksi kotihoidon tukea pitäisi nostaa?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097042]Älä sitten ymmärrä, jos olet noin puupää.[/QUOTE]

Sulla ei ole ollut mitään perusteluja eikä mitään järjentynkää noissa tyhjissä viesteissä, pelkkää kanssakeskustelijoiden haukkumista. Naurettavaa ajantuhlausta.
 
harmaa vieras
[QUOTE="vieras";25096996]Miten niin SINÄ maksat kaikkien kotihoidontuet? Salli mun nauraa.....

Edelleen, sun maksamista veroista menee varmaan muutama hassu sentti niihin varoihin millä tuetaan kotihoitoa.

Toisekseen, ne kotona olevatkin ovat usein työelämässä ennen sekä jälkeen kotihoitoajan, joten ihan samalla tapaa ovat rahoittaneet järjestelmää maksamalla veroja. En mäkään intä että vanhusten tukeminen rahallisesti pitää lopettaa, koska itse satun olemaan nuori enkä vanhus. Jokainen meistä kuluttaa niitä muiden maksamia verovaroja jossain muodossa, jokaisessa elämänvaiheessa.

Kolmannekseen, suomi tarvitsee lisää veronmaksajia, Suomessa ei liene järkevää rajoittaa syntyvyyttä ja pitäisi panostaa entistä enemmän lasten ja nuorten hyvinvointiin, jotta he ovat kykeneviä jonain päivänä tekemään töitä ja maksamaan veroja. Kotihoito on monelle lapselle sitä ihan parasta hoitoa. Lapsiperheiden tukeminen on tärkeää yhteiskunnalle.[/QUOTE]

Tämä mantra siitä miten suomi tarvitsee lisää veronmaksajia = vauvoja voitaisiin jo lopettaa. Maapallo on liki ylikansoitettu, ei niitä veronmaksajia tarvitse kaikkia itse tehdä. Lapsiperheiden tukemien on toki tärkeää yhteiskunnalle mutta miten määrittelet sen että tämä olisi tärkeämpää kuin vanhustenhoito, kunnallinen päivähoito jne?

Tuolla jo aiemmin mainitsin että minun mielestäni kotihoidontuen kuntalisä saisi olla kaikissa kunnissa. Sen enempää en tukea kuitenkaan korottaisi. Kyseessä on vapaaehtoinen valinta, ja useimmilla äideillä työssäkäynti + verojen maksaminen hyödyttää yhteiskuntaa enemmän kuin se että hoitaa kotona OMAA lasta.

Monin paikoin on mahdollista toimia yksityisenä perhepäivähoitajana ja ottaa sen oman naperon lisäksi jonkun toisen lapsi/lapsia laadukkaaseen kotihoitoon. Siitä saa ihan palkkaa. Tämä mahdollistaa pidemmän kotonaolon, jos kokee että kotihoidontuki ei riitä.

Mutta se että ainoastaan yhden lapsen hoitamisesta kotona maksettaisiin kovin paljon enemmän ei ole taloudellisesti järkevää, eikä tässä suhdannetilanteessa mitenkään mahdollista. Meillä ei ole rahaa edes näihin palveluihin, mitä nyt käytämme.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";25096953]Joo, oikeassa olin.[/QUOTE]

Sovitaan näin :)

Kuten huomaat, olit ainoa, joka otti yksoikosesti tuon viestin osaamatta lukea sen sisältämää piilopiikittelyä. Mutta etköhän opi ajan kanssa lukemaan palstan viestejä :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097065]Veroilla ei eläkkeitä kustanneta.[/QUOTE]

Milläs sitten? :D me tässä parhaillaan muuten maksetaan tällä hetkellä eläkkeellä olijoiden eläkkeitä, siis niistä verorahoista millä moni luulee rahoittavansa omaa eläkettään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097071]Sulla ei ole ollut mitään perusteluja eikä mitään järjentynkää noissa tyhjissä viesteissä, pelkkää kanssakeskustelijoiden haukkumista. Naurettavaa ajantuhlausta.[/QUOTE]

Miten niin? Tämä oli ensimmäinen henkilökohtainen kommentti, joka tuli tehtyä pikaistuksissa. Pahoittelen. Mutta en jaksa selittää, kun tuntuu, että et halua ymmärtää.

Mutta kotihoidontuet katetaan 100% verotuloilla, joita me työssäkäyvät maksameme. Mielestäni se on todella hieno systeemi, mutta aivan riittävä. En ymmärrä, miksi tätä menoerää pitäisi suurentaa, koska perheiden täytyy ottaa ITSE vastuu ja myös taloudellinen vastuu perheistään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097092]Milläs sitten? :D me tässä parhaillaan muuten maksetaan tällä hetkellä eläkkeellä olijoiden eläkkeitä, siis niistä verorahoista millä moni luulee rahoittavansa omaa eläkettään.[/QUOTE]

Minä ainakin maksan eläkemaksua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097076]Kansaneläkkeellekö sinä olet jäämässä?[/QUOTE]

Kuinka niin? Olen ehtinyt jo keräämään työeläkettä, mutta vastasin vain tuohon viestiin. Koeta opetella tulkitsemaan oikein näitä viestiketjuja. TYöeläkkeet maksetaan eläkemaksuista, ei varsinaisista veroista. Mutta toki me työssäkäivjät maksamme tämän hetken eläkeläisetn eläkkeitä.
 
"vieras"
Tämä mantra siitä miten suomi tarvitsee lisää veronmaksajia = vauvoja voitaisiin jo lopettaa. Maapallo on liki ylikansoitettu, ei niitä veronmaksajia tarvitse kaikkia itse tehdä. Lapsiperheiden tukemien on toki tärkeää yhteiskunnalle mutta miten määrittelet sen että tämä olisi tärkeämpää kuin vanhustenhoito, kunnallinen päivähoito jne?

Tuolla jo aiemmin mainitsin että minun mielestäni kotihoidontuen kuntalisä saisi olla kaikissa kunnissa. Sen enempää en tukea kuitenkaan korottaisi. Kyseessä on vapaaehtoinen valinta, ja useimmilla äideillä työssäkäynti + verojen maksaminen hyödyttää yhteiskuntaa enemmän kuin se että hoitaa kotona OMAA lasta.

Monin paikoin on mahdollista toimia yksityisenä perhepäivähoitajana ja ottaa sen oman naperon lisäksi jonkun toisen lapsi/lapsia laadukkaaseen kotihoitoon. Siitä saa ihan palkkaa. Tämä mahdollistaa pidemmän kotonaolon, jos kokee että kotihoidontuki ei riitä.

Mutta se että ainoastaan yhden lapsen hoitamisesta kotona maksettaisiin kovin paljon enemmän ei ole taloudellisesti järkevää, eikä tässä suhdannetilanteessa mitenkään mahdollista. Meillä ei ole rahaa edes näihin palveluihin, mitä nyt käytämme.
No siittä sitten vaan rahtaamaan ihmisiä tänne afrikasta veroja tuomaan? :p jos se olisi niin helppoa, niin eiköhän se olisi jo tehty....

Meillä ei ole rahaa näihin palveluihin koska meillä ei ole tarpeeksi veronmaksajia, eikä näihin palveluihin haluta laittaa rahaa. Sama koskee päivähoitoa, vanhustenhuoltoa, terveydenhuoltoa jne. Yhteiskunta ei arvosta esim. lastenhoitoa. Oli se sitten kotona tai päivähoidossa.

Monella muuten on enemmän kuin vain se yksi lapsi.
 
"mmm"
[QUOTE="vieras";25097112]Minä ainakin maksan eläkemaksua.[/QUOTE]

Niin palkasta. Kh-tuesta sitä ei makseta. ja sillä maksulla kustannetaan nykyiset eläkkeet, ei niitä minnekään jemmaan sulle kerätä.
 
harmaa vieras
[QUOTE="vieras";25097135]No siittä sitten vaan rahtaamaan ihmisiä tänne afrikasta veroja tuomaan? :p jos se olisi niin helppoa, niin eiköhän se olisi jo tehty....

Meillä ei ole rahaa näihin palveluihin koska meillä ei ole tarpeeksi veronmaksajia, eikä näihin palveluihin haluta laittaa rahaa. Sama koskee päivähoitoa, vanhustenhuoltoa, terveydenhuoltoa jne. Yhteiskunta ei arvosta esim. lastenhoitoa. Oli se sitten kotona tai päivähoidossa.

Monella muuten on enemmän kuin vain se yksi lapsi.[/QUOTE]

Perhepäivähoitajalla saa olla 4,5 lasta hoidossa, harvalla kuitenkaan on niin montaa omaa alle kouluikäistä + eskaria. Tämä nyt kuitenkin on tosi monelle mahdollisuus siihen kotonaoloon, jos sitä haluaa. Sekin on oma valinta jos lapsia tekee paljon, pitäisikö yhteiskunnan se kaikki maksaa? Mun mielestäni ei.

Ei ole sitä valtavaa työvoimapulaa näkynyt. Työttömiä on enemmän kuin aiemmin, eikä kaikille riitä töitä. Lisää lapsia ilmeisesti sun mielestä ratkaisee senkin ongelman?

Niiden veronmaksajien kasvattaminen tuottaviksi työntekijöiksi kuitenkin maksaa. Tästä syystä työperäistä maahanmuuttoa pitäisi mun mielestäni lisätä. Otetaan lisää maahanmuuttajia, mutta sillä perusteella että heillä on mahdollisuus työllistyä. Ei me tarvita enempää elättejä, ei kotimaisia eikä ulkomaisia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097092]Milläs sitten? :D me tässä parhaillaan muuten maksetaan tällä hetkellä eläkkeellä olijoiden eläkkeitä, siis niistä verorahoista millä moni luulee rahoittavansa omaa eläkettään.[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";25097112]Minä ainakin maksan eläkemaksua.[/QUOTE]

[QUOTE="mmm";25097174]Niin palkasta. Kh-tuesta sitä ei makseta. ja sillä maksulla kustannetaan nykyiset eläkkeet, ei niitä minnekään jemmaan sulle kerätä.[/QUOTE]

Oliko tässä jotain epäselvää sinulle?
 
"mmm"
[QUOTE="vieras";25097135]No siittä sitten vaan rahtaamaan ihmisiä tänne afrikasta veroja tuomaan? :p jos se olisi niin helppoa, niin eiköhän se olisi jo tehty....

Meillä ei ole rahaa näihin palveluihin koska meillä ei ole tarpeeksi veronmaksajia, eikä näihin palveluihin haluta laittaa rahaa. Sama koskee päivähoitoa, vanhustenhuoltoa, terveydenhuoltoa jne. Yhteiskunta ei arvosta esim. lastenhoitoa. Oli se sitten kotona tai päivähoidossa.

Monella muuten on enemmän kuin vain se yksi lapsi.[/QUOTE]

No eikös niitä veronmaksajia saisi helpoiten ja nopeiten ihan sillä että kotiäidit menisi töihin? ei tarttisi roudata ketään afrikasta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25097097]Miten niin? Tämä oli ensimmäinen henkilökohtainen kommentti, joka tuli tehtyä pikaistuksissa. Pahoittelen. Mutta en jaksa selittää, kun tuntuu, että et halua ymmärtää.

Mutta kotihoidontuet katetaan 100% verotuloilla, joita me työssäkäyvät maksameme. Mielestäni se on todella hieno systeemi, mutta aivan riittävä. En ymmärrä, miksi tätä menoerää pitäisi suurentaa, koska perheiden täytyy ottaa ITSE vastuu ja myös taloudellinen vastuu perheistään.[/QUOTE]

Siksi voi olettaa saavan palveluja yhteiskunnalta, kun niitä veroja maksetaan melko rutkasti. Onhan se kumma että maksetaan veroja aina vaan enemmän, mutta palvelut vaan vähenee.

Jos perheiden sekä ihmisten yleensä täytyy ottaa yhä suurempi vastuu yksin kaikesta, niin silloin tulisi veroja keventää. Palkat ei millään enään kata elämistä, jos kaikki pitää maksaa omasta pussista. Julkista terveydenhuoltoakin ajetaan koko ajan alas, siinä ei tavallisen pulliaisen rahat riitä vaikka kuinka ahkerana kävisit töissä. Lääkärin taksat ei ole halpoja ja kohta me kaikki joudutaan käymään yksityisellä....

Varat tässä maassa jaetaan käsittämättömiin kohteisiin, ne varat mitkä kansa on itse työnteolla kerännyt.
 
"vieras"
[QUOTE="mmm";25097193]No eikös niitä veronmaksajia saisi helpoiten ja nopeiten ihan sillä että kotiäidit menisi töihin? ei tarttisi roudata ketään afrikasta.[/QUOTE]

Se vaikuttaa lisääntymiseen, ei lapsia pukata jos ne täytyy säilöä jo vauvana johonkin hoitolaitokseen. Lisääntymiseen tulee kannustaa esimerkiksi tukemalla sitä kotihoitoa, tämä on opetettu jo peruskoulussa hei. Ne äidit nääs kuolee joskus, ois kiva jos ne olis tehneet tänne uutta työvoimaa sitä ennen.
 
"mmm"
[QUOTE="vieras";25097203]Siksi voi olettaa saavan palveluja yhteiskunnalta, kun niitä veroja maksetaan melko rutkasti. Onhan se kumma että maksetaan veroja aina vaan enemmän, mutta palvelut vaan vähenee.

[/QUOTE]

Johtuiskohan tää ainakin osittain siitä että ihmiset elää koko ajan vanhemmiksi, joten niille pitää maksaa pidempään eläkkeitä? Lisäksi ihmiset tehtailee lapsia, jotka ei ole veronmaksajia vielä kymmeniin vuosiin, mutta nyt jo kuluttavat verovaroilla kustannettuja palveluita.
 
Täytyy sanoa etten tiedä mitään näistä asioista, mutta aion sinnitellä mahdollisimman pitkään. Jos pääsen siihen maagiseen kolmen vuoden rajaan asti niin oon kiitollinen.

Tällä hetkellä elämiseen menee n. 900 euroa josta yli satanen on sellaista mitä voi karsia pois. On halpa vuokra-asunto ja pienet ruokamenot.
En osaa etukäteen tehä mitään kululaskelmia, ne selviää aikanaan.

Toivottavasti saan kiristettyä nälkävyötä niin ettei lapsen tarvis mennä liian aikasin päivähoitoon.
 

Yhteistyössä