onkohan tärkeysjärjestys hieman väärä...

vieras
Tähän väliin vaan sanon, että lapseni ei tapaa isäänsä kuin muutaman kerran vuodessa. Hän ei edes soita lapselleen. Lapsen isä ei todellakaan lähde ajamaan tänne hakeakseen lastaan luokseen. Yleensä teemme niin, että tapaamme puolessa matkassa. Tämä tosiaan sen muutaman kerran vuodessa. Turhaa valitusta, lapsesi tapaa isäänsä kaksi kertaa kuukaudessa. Paljon pahemminkin voisi olla.

Sen olen huomannut omasta sekä kavereiden ja siskon existä, että ovat laiskoja hakemaan lastaan jos on vähänkin pidempi matka. Yleensä näissä tapauksissa äiti joustaa ja vie lapsen isälleen. Ei mene todellakaan niin, että lapsen isä hakee ja tuo lapsen joka kerta. Periaatteessa ihan ymmärrettävää. Ei sitä aina jaksaisi ajaa pitkää matkaa, varsinkaan työpäivän jälkeen ja meneehän sitä rahaa bensaankin.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Niin tai näin, aina väärinpäin.

Jos ap olisi kirjoittanut, että hän ei voi viedä lasta isälleen perjantaina koska hänen pitää mennä koirakouluun, niin siitäkin olisi noussut poru :snotty:
Sanos muuta. Ja porukka hyökkää ap:n kimppuun, joka ajattelee lapsensa parasta. Ja jos ei ajattelis eikä puolustais lapsensa heikkoja oikeuksia isäänsä niin mikäs huuto siitä olis sit syntyny!
ei vaan on tekopyhää päivitellä jos ei ole mitään valmis tekemään asian eteen. ja matka on pitkä, on väärin jo siitä syystä että isä joutuu yksin lasta kuljettamaan aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tähän väliin vaan sanon, että lapseni ei tapaa isäänsä kuin muutaman kerran vuodessa. Hän ei edes soita lapselleen. Lapsen isä ei todellakaan lähde ajamaan tänne hakeakseen lastaan luokseen. Yleensä teemme niin, että tapaamme puolessa matkassa. Tämä tosiaan sen muutaman kerran vuodessa. Turhaa valitusta, lapsesi tapaa isäänsä kaksi kertaa kuukaudessa. Paljon pahemminkin voisi olla.
Ja kun jollain menee vielä huonommin niin sen takia ei saisi vaatia omalle lapselleen yhtään enempää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
eiks teil oo kaks yhteistä lasta?
On. toinen ei ole biologisella isällään ikinä. isäpuoli on hänelle isi.
uskaltaako kysyy et miksei?
hän oli ihan pieni vauva kun erosimme. ei ole saanut lapseen mitään kontaktia missää vaiheessa, eikä oikein ole hänestä kiinnostunutkaan. yhdessä vaiheessa vierasti biologista isäänsä. näin vain on käynyt eikä exä ole lasta kysellytkään luokseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
eiks teil oo kaks yhteistä lasta?
On. toinen ei ole biologisella isällään ikinä. isäpuoli on hänelle isi.
uskaltaako kysyy et miksei?
hän oli ihan pieni vauva kun erosimme. ei ole saanut lapseen mitään kontaktia missää vaiheessa, eikä oikein ole hänestä kiinnostunutkaan. yhdessä vaiheessa vierasti biologista isäänsä. näin vain on käynyt eikä exä ole lasta kysellytkään luokseen.
okei.. ihan ymmärrettävää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ei vaan on tekopyhää päivitellä jos ei ole mitään valmis tekemään asian eteen. ja matka on pitkä, on väärin jo siitä syystä että isä joutuu yksin lasta kuljettamaan aina.
Tuo matka ei ole pitkä ja ap voisi sen matkan hyvinkin ajaa vauvan kanssa. Mutta jos koirakoulu on noinkin myöhään, ettei yksi aikuinen jaksa sen jälkeen enää ajaa tuota matkaa niin miksi sitten pienen vauvan pitäisi istua autossa silloin?

Ja kertoisiko nyt joku, miten tuo lapsen isä on joustanut tässä, kun tuosta molemmin puolisesta joustavuudesta saa lukea vähän väliä?
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ei vaan on tekopyhää päivitellä jos ei ole mitään valmis tekemään asian eteen. ja matka on pitkä, on väärin jo siitä syystä että isä joutuu yksin lasta kuljettamaan aina.
Tuo matka ei ole pitkä ja ap voisi sen matkan hyvinkin ajaa vauvan kanssa. Mutta jos koirakoulu on noinkin myöhään, ettei yksi aikuinen jaksa sen jälkeen enää ajaa tuota matkaa niin miksi sitten pienen vauvan pitäisi istua autossa silloin?

Ja kertoisiko nyt joku, miten tuo lapsen isä on joustanut tässä, kun tuosta molemmin puolisesta joustavuudesta saa lukea vähän väliä?
no kysehän oli ettei isä KERKIÄ hakemaan ennen koirakoulua,,ap vois ihan hyvin viedä lapsen koirakoululle kun isäkin sinne menee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
eiks teil oo kaks yhteistä lasta?
On. toinen ei ole biologisella isällään ikinä. isäpuoli on hänelle isi.
uskaltaako kysyy et miksei?
hän oli ihan pieni vauva kun erosimme. ei ole saanut lapseen mitään kontaktia missää vaiheessa, eikä oikein ole hänestä kiinnostunutkaan. yhdessä vaiheessa vierasti biologista isäänsä. näin vain on käynyt eikä exä ole lasta kysellytkään luokseen.
okei.. ihan ymmärrettävää.
Mä en näe tässä mitään ymmärrettävää, molemilla on oikeus isäänsä. Kerrankos ne vauvat vierastaa, omatkin on vierastaneet isäänsä kun on ollut pitkään matkoilla, en mä silti ole isää (joka siis asuu tässä samassa huusholissa) kieltänyt lapsiaa tapaamasta tai hoitamasta.
Ehkä se ex ottaisi toisenkin luokseen jos annettaisiin. Ja jossain välissähän tuo lapsikin sen ymmärtää.

Mä oon mieheni exän kanssa hyvissä väleissä, ensin alkuun sanottiin vaan moi ja hei, mutta kun lapsi kasvoi niin ymmärrettiin puolin sun toisin että on pystyttävä kommunikoimaan, myös mun exän kanssa koska kuitenkin mieheni lapsi tulee meille tähän toiseen perheeseensä viikonloppuisin.
Samat tai ainakin samankaltaiset pelisäännöt on sovittu ja koulunkäyntiin sun muihin liittyvät asiat voi meillä hoitaa exän kanssa kumpi vaan.
Kaffeteltukin on mutta ei mitään jatkuvasti ;)

Mun mielestä se tuo lapselle turvallisuuden tunnetta että hänelle läheiset ja tärkeät ihmiset keskustelevat (jopa minä ) keskenään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Onko sitten parempi ettei koiraa kouluteta? Ihan hyvä tärkeysjärjestys. Hanki itelle vaikka elämä kans.
Eli vaihtoehtoina on siis joko tai? Miksi ei voi tehdä kompromissia että koira käy koulussa joka toinen perjantai ja joka toisensa torstaina sitten käy niitä samoja asioita itse koiran kanssa läpi? Eikö mitään tällaista kultaista keskitietä voi kehitellä, onko kaikki aina joko tai? Noin mie toimin entisen koirani kanssa ja hyvin meni opit perille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Mä en näe tässä mitään ymmärrettävää, molemilla on oikeus isäänsä. Kerrankos ne vauvat vierastaa, omatkin on vierastaneet isäänsä kun on ollut pitkään matkoilla, en mä silti ole isää (joka siis asuu tässä samassa huusholissa) kieltänyt lapsiaa tapaamasta tai hoitamasta.
Ehkä se ex ottaisi toisenkin luokseen jos annettaisiin. Ja jossain välissähän tuo lapsikin sen ymmärtää.

Mä oon mieheni exän kanssa hyvissä väleissä, ensin alkuun sanottiin vaan moi ja hei, mutta kun lapsi kasvoi niin ymmärrettiin puolin sun toisin että on pystyttävä kommunikoimaan, myös mun exän kanssa koska kuitenkin mieheni lapsi tulee meille tähän toiseen perheeseensä viikonloppuisin.
Samat tai ainakin samankaltaiset pelisäännöt on sovittu ja koulunkäyntiin sun muihin liittyvät asiat voi meillä hoitaa exän kanssa kumpi vaan.
Kaffeteltukin on mutta ei mitään jatkuvasti ;)

Mun mielestä se tuo lapselle turvallisuuden tunnetta että hänelle läheiset ja tärkeät ihmiset keskustelevat (jopa minä ) keskenään.

sen ymmärrän et jos isää ei oo nuorempi lapsi niin kiinnostanut eikä ole luonut mitään kontaktia.. nuorempi lapsi ei edes välttämättä tiedä että isäpuoli ei olekkaan bioisä.. Pitääkö siis väkisin yrittää luoda yhteys ihmisen kanssa joka ei siihen itse edes aloitetta tee.
Jos lapsella on jo hyvä isänmalli niin ei kai sitä rikkoa tartte.

vanhempi lapsi kuitenki tietää bioisänsä ja ikävöi jne.. siksi isä-lapsisuhdetta olis hyvä pitää yllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
no kysehän oli ettei isä KERKIÄ hakemaan ennen koirakoulua,,ap vois ihan hyvin viedä lapsen koirakoululle kun isäkin sinne menee.
Eli miehen ei tarvitsisi joustaa mitenkään? Miksi ei esim. keskimatkaan ja mies koiran kanssa hiukan myöhässä kouluun, jos se nyt on sitten niin tärkeä juttu joka ikinen kerta sinne ehtiä eikä ole kykyä opettaa koiraa joka toinen kerta vanhojen oppien mukaisesti?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
vie lapset hänen luokse tai sinne koirakouluun. Minusta on järkevää joustaa puolin ja toisin ja pitäähän se koira kouluttaa!! Kyllä tuon ikäiset osaa jo odottaa ja seurata koiran koulutusta. Mikähän ongelmä tässäkin taas oli.
no se että mä en lähde 3kk ikäisen vauvan kans ajelemaan! joutaa kyllä ajamaan kun on niin sovittu. olkoon hakematta jos ei kiinnosta!
kuullostat ihan mun miehen exältä, hän ei voinut koskaan tuoda tai hakea lasta koska hänellä oli vauva..sit kun meillä oli kaks vauvaa ja hänen vauvansa oli kuiteskin jo yli vuoden ei voinut siltikään..eli tekosyy sekin vauva.. Jos exäs saa vaik vuoden päästä vauvan niin vietkö sitten kun sun tissitakiainen on jo 1v3kk ja exälläs on vauva..ettei tarvii vauvaperheen ajella:)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ei vaan on tekopyhää päivitellä jos ei ole mitään valmis tekemään asian eteen. ja matka on pitkä, on väärin jo siitä syystä että isä joutuu yksin lasta kuljettamaan aina.
Tuo matka ei ole pitkä ja ap voisi sen matkan hyvinkin ajaa vauvan kanssa. Mutta jos koirakoulu on noinkin myöhään, ettei yksi aikuinen jaksa sen jälkeen enää ajaa tuota matkaa niin miksi sitten pienen vauvan pitäisi istua autossa silloin?

Ja kertoisiko nyt joku, miten tuo lapsen isä on joustanut tässä, kun tuosta molemmin puolisesta joustavuudesta saa lukea vähän väliä?
eikös tää isä esim ole se joka aina ja yksin hakee ja tuo..ap ei koskaan osallistu kuskauksiin..joustoa sekin on..
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
eikös tää isä esim ole se joka aina ja yksin hakee ja tuo..ap ei koskaan osallistu kuskauksiin..joustoa sekin on..
Johan osas sentäs joku vastata tuohon jousto kysymykseeni. Eli isä hoitaa AINA kuskauksen? Tästä on hyvä päästä kompromissiin; toinen tuo ja toinen hakee tai molempiin suuntiin mennään puolimatkaan. Ja jos isän ja äidin etu menee lapsen edelle niin sittenhän voitaisiin myös sopia, että isä jättää joka toinen kerta menemättä sinne koirakouluun ja ottaa lapsen perjantaina luokseen ja joka toinen kerta lapsi menee isälleen vasta lauantaina (eikä perjantaina mikä olisi takuulla lapselle itselleen tärkeää ).
 
Huom
Pitkä ketju, enkä jaksa lukea kokonaan...
Ainakin ne koirakoulut, joissa itse olen aikanani koiran kanssa käynyt, ovat kestäneet tyyliin 8-10 kertaa eli kyse on nyt parista kuukaudesta, kun on erityisjärjestelyjä. Olisiko siis mahdotonta joustaa nämä pari kk?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Pitkä ketju, enkä jaksa lukea kokonaan...
Ainakin ne koirakoulut, joissa itse olen aikanani koiran kanssa käynyt, ovat kestäneet tyyliin 8-10 kertaa eli kyse on nyt parista kuukaudesta, kun on erityisjärjestelyjä. Olisiko siis mahdotonta joustaa nämä pari kk?
Hyvä huomio. Lisäisitkös vielä ehdotuksen kuinka lapsi saisi joustavuudestaan takaisin jotain?
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Pitkä ketju, enkä jaksa lukea kokonaan...
Ainakin ne koirakoulut, joissa itse olen aikanani koiran kanssa käynyt, ovat kestäneet tyyliin 8-10 kertaa eli kyse on nyt parista kuukaudesta, kun on erityisjärjestelyjä. Olisiko siis mahdotonta joustaa nämä pari kk?
Hyvä huomio. Lisäisitkös vielä ehdotuksen kuinka lapsi saisi joustavuudestaan takaisin jotain?
Mistä moinen närkkimistarve ja sävy?
Jaa-a. Jos vaikka sitten parit seuraavat kerrat olisi pidempään isän kanssa? Tuon ikäiselle lapselle voi kyllä minusta jo hyvin selittää asioita.
 
lissa
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Pitkä ketju, enkä jaksa lukea kokonaan...
Ainakin ne koirakoulut, joissa itse olen aikanani koiran kanssa käynyt, ovat kestäneet tyyliin 8-10 kertaa eli kyse on nyt parista kuukaudesta, kun on erityisjärjestelyjä. Olisiko siis mahdotonta joustaa nämä pari kk?
Hyvä huomio. Lisäisitkös vielä ehdotuksen kuinka lapsi saisi joustavuudestaan takaisin jotain?
tai se lapsi vois olla isän kanssa siellä koirakoululla jos tää äiti veis sen sinne.
silloin lapsi ei missais mitään.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja lissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Pitkä ketju, enkä jaksa lukea kokonaan...
Ainakin ne koirakoulut, joissa itse olen aikanani koiran kanssa käynyt, ovat kestäneet tyyliin 8-10 kertaa eli kyse on nyt parista kuukaudesta, kun on erityisjärjestelyjä. Olisiko siis mahdotonta joustaa nämä pari kk?
Hyvä huomio. Lisäisitkös vielä ehdotuksen kuinka lapsi saisi joustavuudestaan takaisin jotain?
tai se lapsi vois olla isän kanssa siellä koirakoululla jos tää äiti veis sen sinne.
silloin lapsi ei missais mitään.
Sen verran jaksoin lukea ketjua, että äiti ei jaksa lähteä vauvan kanssa lasta viemään isälleen. Ja joku totesi, että lapsi ei olisi koirakoulussa turvassa...What?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Mistä moinen närkkimistarve ja sävy?
Jaa-a. Jos vaikka sitten parit seuraavat kerrat olisi pidempään isän kanssa? Tuon ikäiselle lapselle voi kyllä minusta jo hyvin selittää asioita.
Mua suututtaa, kun tässäkin vaan pohditaan aikuisten etuja ja lapsi jää varjoon, häntä ei muisteta eikä kukaan huutele hänen oikeuksiensa perään.

Mutta sinulle kirjoittamassani viestissä ei ollut närkkimistarvetta enkä sitä sellaiseksi kirjoittanut vaan mielestäni tuo oli hyvä huomio (lyhyt aika kyseessä ) ja pyysin ehdotusta, kuinka lapselle saataisiin enempi aikaa isän kanssa. Parit seuraavat kerrat pidempään on hyvä ehdotus (äläkä taas ota tätä ilkeilynä mitä se ei ole). Mielestäni myös vaihtoehdoksi kävisi joku arki-ilta isän kanssa tai väliin jäävinä viikonloppuina päivä isän kanssa voisi olla lapselle mieluinen.
 

Yhteistyössä