Onnittelut Tyrnävä! 4 lasta/perhe :)

  • Viestiketjun aloittaja onnea
  • Ensimmäinen viesti
Fiz
Kaikki noi kymmenen parasta kuntaa missä syntyvyys on iso. On aluetta missä lestadiolaisuus yleinen uskonto. Et ei tosta oikein voi vetää johtopäätöksiä suuntaan eikä toiseen.
 
x
Vähän veikkaisin, että siellä on erikseen lessut sekä ev-lutit ja pakanat. Lessuilla on helposti 10-12 lasta perheessä, mutta ev-luteilla ja pakanoilla tavanomaiset 1-3 lasta.
 
ap
Niin niin, mutta miksei muut suomalaiset uskalla lisääntyä kuin lestadiolaiset? Varmasti se johtuu perhepolitiikan puutteista, mutta joku muukin suomalaisia mietityttää suuressa lapsimäärässä. Mikä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin niin, mutta miksei muut suomalaiset uskalla lisääntyä kuin lestadiolaiset? Varmasti se johtuu perhepolitiikan puutteista, mutta joku muukin suomalaisia mietityttää suuressa lapsimäärässä. Mikä?
Ehkä ei ole kyse uskalluksesta, vaan siitä, ettei halua erinäisistä syistä suurperhettä.

Lestadiolaisilla ei oo oikein valinnanvaraa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei nyt niinkään isoja perheitä tarvittaisi, mutta kolme lasta, että suomalaisuus säilyisi
Minä olin ihan varma ennen, että haluan sen kolme lasta. Nyt tiedän, että kaksi on meillä juuri sopivasti.

Muoks. Munkin kotikuntani oli listalla, ja vielä sekin kunta, jossa vietin enimmän osan lapsuuttani, jee!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei nyt niinkään isoja perheitä tarvittaisi, mutta kolme lasta, että suomalaisuus säilyisi
Maailmassa on jo nyt liikaa väkeä. Ja kyllä, Suomikin kuuluu tähän maailmaan. Eli kyllä sekin vaikuttaa kun me teemme suomessa lisää lapsia. Minä olen adoptoinut kaksi lasta, koska se on huomattavasti parempi teko.
 

Yhteistyössä