Ostaisitko pojalle pinkit kurahousut tämän niin vaatiessa?

Huomasn tänään että pojan kurahousut ovat talven aikana jääneet pieneksi. Sanoin lapselle, että vaateostoksille sitä pitäisi varmaan suunnata. Poika ilmoitti, että selvä, mutta ostetaan sitten PINKIT kurikset.

Olen yleensä pukenut lapseni kirkkaisiin väreihin ja vierastanut synkkiä sävyjä. Esim. ne pieneksi jääneet kurahousut ovat kirkkaan keltaiset. Olen myös kuvitellut olevani tosi "avoin" mitä tulee poikien pukeutumiseen, mutta mutta... Nyt sain nieleskellen vastattua, että katsotaan :D

Tässä nyt arvon, että ostanko ne pinkit koska lapsi haluaa, vai yritänkö löytää kompromissiratkaisun. Kyseessä on 3v poika, joka ei ole päiväkodissa(eli ei siis pelkoa, että joku päikkykaveri avautuisi siitä, että pojilla ei voi olla pinkkiä). Ja selvästi pinkki on hänen lempivärinsä.

APUA :D
 
"wieras"
Ostaisin. Oon nähnyt itseasiassa aika monellakin pojalla pinkit kurahousut ja vaikka pinkin yleensä mielläkin tosi tyttömäiseksi väriksi, ei se kurahousuissa mielestäni jotenkin ole ollut liian tyttömäinen. Mun mielestä kurahousuissa pinkki menee pojillakin ihan hyvin. Ja etenkin jos poika vielä itse sellaiset tahtoo, niin miksipäs ei. :)
 
"Veera"
Mä en ostaisi keltaisiakaan kuriksia kun olen laiska niitä pesemään ja ne varmaan meillä pinttyis kauhean värisiksi. Samasta syystä en ostaisi pinkkejä.

Mut sinä toki voit ostaa ne pinkit jos haluat. Tai sitte viet sen valitsemaan niitä housuja semmoiseen kaupaan missä ei sattumalta oo pinkkiä valikoimissa niin pääset helpolla.
 
"nuunuu"
Kyllä mä ostaisin. Meillä nuoremman pojan kanssa en miettisi hetkeäkään. Isomman kohdalla vähän mietin, kun halusi pinkit hanskat, että kuinkahan käy, jääkö käyttämättä? Mutta niitä hanskoja on pidetty koko talvi ja niistä ollaan ylpeitä. Koulukaveritkaan ei oo kiusannut.
 
kukka-hattu
En ostas tytöllekkään semmosia. Ne on niin äkkiä likaisen väriset :( Jos ei tuota hiekalla värjäytymis ongelmaa olisi ni ostasin ihan miettimättä, kun lapsi sellaiset kerran haluaa.
 
NO EI TIETENKÄN
Ei kasva pojasta kunnon tyä miestä jos se laietan johonkin homojen rytkyihin kyllä on mailma mallillan leirille tommonen poika oppimaan miehen tavoille juoko ikinä kaliaakaan
 
Poika haluaisi nimen omaan Jonathanin pinkit pöllökuvioiset kurikset. Ei siis ole oikein hämättävissä, koska tietää tasan tarkkaan mistä ne pöllöhousut löytyy. Tytöksi tuota luullaan muutenkin, niin ehkä me sitten annetaan palaa ihan täysillä :D Tytön näköinen poika pinkeissä kuriksissa :)
 
"Hömelö"
Ostaisin, mutta kertoisin sitä ennen lapselle, että joku toinen voi tulla sanomaan siitä jotain, ja jos se ei lasta haittaa niin ilman muuta hommaisin pojalle pinkit housut.
 
"vieras."
Siinä missä tytöllekin. Mutta en tiedä ostaisinko kummallekaan, kun pinkki on minusta ruma väri jota on kamala yhdistellä muiden värien kanssa, mutta tähän sitten vaikuttaisi lapsen ikä, miten kovasti haluaa jne.

Meidän tytöllä on nyt esim. päärynänvihreä vk-haalari, pinkit kurikset sen kanssa kuulostaa kamalalta :D Fwp.
 
[QUOTE="vieras.";29581476]Siinä missä tytöllekin. Mutta en tiedä ostaisinko kummallekaan, kun pinkki on minusta ruma väri jota on kamala yhdistellä muiden värien kanssa, mutta tähän sitten vaikuttaisi lapsen ikä, miten kovasti haluaa jne.

Meidän tytöllä on nyt esim. päärynänvihreä vk-haalari, pinkit kurikset sen kanssa kuulostaa kamalalta :D Fwp.[/QUOTE]

Pojalla on tällä hetkellä turkoosi vk-takki jossa limenvihreää hupun sisällä. Yhdistettynä pinkeihin kuriksiin näky ei kyllä ainakaan minun silmiäni hivele :D
 
Aikuinen nainen
Onneksi minun lapseni eivät sentään niin tyhmiä rupea ehdottelemaan, että he haluaisivat vaatteita, joissa on toisen sukupuolen väriä. Lapseni siis tietävät, että esimerkiksi keltainen, punainen, pinkki, violetti ja oranssi ovat tyttövärejä kun taas poikavärejä ovat mm. sininen, ruskea, musta, harmaa ja vihreä.
 
"Äitee"
Meillä poika 5v tietää mikä on tyttöjen väri, joten sitä ei pukisi mistään hinnasta. Enkä itsekkään lakkaisi pojan kynsiä ja alkaisi sitä meikata niinkuin itse teen. Kyllähän pojille voi sanoa mikä kuuluu tytölle ja mikä pojille. Meidän poika muutenkin kasvaa isossa akkalaumassa joten varmasti tietää.
 
"Mona"
Ostaisin sillä lapseni ei välitä siitä että se on ns.tyttöjen väri. Käyttää myös sukkahousuja koska sit ei tarvi erillisiä sukkia.

Poika, siis 4,5v olisi halunnut pinkin toppahaalarit mutta sitä en ostanut.
 
"Mona"
[QUOTE="Äitee";29581588]Meillä poika 5v tietää mikä on tyttöjen väri, joten sitä ei pukisi mistään hinnasta. Enkä itsekkään lakkaisi pojan kynsiä ja alkaisi sitä meikata niinkuin itse teen. Kyllähän pojille voi sanoa mikä kuuluu tytölle ja mikä pojille. Meidän poika muutenkin kasvaa isossa akkalaumassa joten varmasti tietää.[/QUOTE]

Kyllä meidän pojat tietää mikä ns.kuuluu tytöille mikä pojille. Eivät välitä muiden mielipiteistä. Ei kukaan viitti kiusata ku vastaus esikoiselta on että mitäs sitte. Haluavat myös usein lakata kyntensä siniseksi tai mustiksi.
 
Onneksi minun lapseni eivät sentään niin tyhmiä rupea ehdottelemaan, että he haluaisivat vaatteita, joissa on toisen sukupuolen väriä. Lapseni siis tietävät, että esimerkiksi keltainen, punainen, pinkki, violetti ja oranssi ovat tyttövärejä kun taas poikavärejä ovat mm. sininen, ruskea, musta, harmaa ja vihreä.
Apua, olen siis pukenut poikani lähes päivittäin "tyttöväreihin" ja itse olen tietämättäni suosinut poikavärejä yläasteelta lähtien :'(
 
mies...
Ei siinä värin puolesta ongelmaa olisi. Ei se pojan(kaan) seksuaalinen suuntautuminen nyt oikeasti ole vaatteiden väristä kiinni. Ainoa mitä miettisin on, että voiko siitä seurata kiusaamista, eli jääkö housut käyttämättä sen takia. Ehkä ihan vain sen takia yrittäisin ohjailla muihin väreihin, sillä kaksia housuja en halua alkaa ostamaan.
 
viera.s
Tuossa tapauksessa ostaisin, kun ei kiusaamisestakaan ole pelkoa. Se on ainut syy, miksi pojan pukemista pinkkiin pariin otteeseen miettisin. Ja tietty vaatteiden hinta sekä laatu on olennaisia asioita ostopäätöksessä, eikä lapsi osaa niitä arvioita, joten automaattisesti lapsen toiveita ei toteuteta. En siis välttämättä ostaisi pinkkejä pöllökuriksia, jos vähintään yhtä hyvät peruskurikset saisi edullisemmin. Mutta jos olisin valmis ostamaan siniset pöllökurahousut, niin toki sitten pinkitkin.
 
Onko noita kyseisiä kurahousuja muissa väreissä? Jos on nähnyt kivat pöllökuvioiset housut, eikä halua niitä just sen pinkin takia? Mutta ostaisin :)
On myös mustina noita pöllöhousuja, mutta kun yritin niitä ehdottaa, vastaus oli jyrkkä EI. Muutenkin aina kun annan itse valita kaupassa jonkun vaatekappaleen, niin aina haluaa pinkkiä. Ei kai tässä auta väittää vastaan, jos se on toisen lempi väri. Eniten mua kiusaa se, että ei sovi kyllä(mun mielestä) yhtään turkoosin takin kanssa. Lapsen mielestä sopii oikein hyvin :D
 

Yhteistyössä