Ostaisitko pojalle pinkit kurahousut tämän niin vaatiessa?

[QUOTE="vierailija";29585923]En ostaisi. Mutta olenkin todella tarkka mitä lapsella on päällä, usein vaihdan miehenkin lapselle pukemat vaatteet toisiin;) En kuitenkaan sano etteitkö pojalla voisi olla pinkkiä.[/QUOTE]

Olen minäkin periaatteessa tarkka ja miehen valitsemissa vaatteissa harvoin kehtaan lähteä lapsia kuljettamaan kotipihaa kauemmas :D

Tähän asti minulla onkin ollut aika vapaat kädet, koska esikoiselle on aina ollut ihan sama mitä hänelle puen. Mutta junioripa onkin paljon tarkempi ja omaa mielipiteitä vaatetuksen suhteen.

Kun kyseessä on niinkin vähäpätöinen asia kuin housujen väri, niin annan lapsen tehdä päätöken, vaikka omiin silmiin sattuu( Oli tosin ihan pakko ostaa vähän sopivamman värinen vk- haalari, kun se turkoosi takki ja pinkit kurikset :x)
 
Totta pirussa ostaisin :) Mulla on kyllä isompi poika, 10 vee. Olin haltioissani kun se haali keväällä garderobiin kaikenlaisia värejä, mun piti puhua sen verran järkeä että ottaa yhdet harmaat olopöksyt :D
 
"vieraana"
Tietysti ostaisin:) on meidän pojalla pinkkiä ollutkin. Haalaria en ole pinkkinä ostanut, kaikkea muuta kyllä. Meilläkin joskus 3-4v iässä oli pinkki lempiväri, nyt 6v:n lempiväri on limenvihreä.
 
en tietenkään osta
En tietenkään ostaisi, koska haluan opettaa pojan jo pienestä asti pohtimaan, mikä kannattaa ja mikä ei. Pinkeissä kurahousuissa vähän isommalla kuin parivuotiaalla ei ole mitään järkeä. Tumman punaiset olisivat asia erikseen, mutta niitäkin mietittäisiin tosi tarkkaan isommalla pojalla. Lapset ihmettelevät aidosti, jos joku tyttö näyttää pojalta tai poika tytöltä.
 
"Milja"
Juuri viime viikolla ostin päiväkodissa olevalle pojalle pinkit kurahaalarit ja kukkakuvioiset pinkit lämminvuorikumisaappaat kun tuo itse sellaiset kaupasta valitsi.

Jännä oli huomata, että tytölle en olisi ostanut noin hjempeitä kamppeita kovin mielläni, mutta pojalle ne sopii oikein nätisti. Ponnarilla tuolla on hiukset useinkn, kynsilakka taas on siinä määrin myrkyllistä, että sitä en käytä itsekään enkä antaisi laittaa lapsellekaan.
 
"vierailija"
Alkuperäinen kirjoittaja en tietenkään osta;29586328:
En tietenkään ostaisi, koska haluan opettaa pojan jo pienestä asti pohtimaan, mikä kannattaa ja mikä ei. Pinkeissä kurahousuissa vähän isommalla kuin parivuotiaalla ei ole mitään järkeä. Tumman punaiset olisivat asia erikseen, mutta niitäkin mietittäisiin tosi tarkkaan isommalla pojalla. Lapset ihmettelevät aidosti, jos joku tyttö näyttää pojalta tai poika tytöltä.
:O Siis mitä mä just luin??
 
vieas
Alkuperäinen kirjoittaja en tietenkään osta;29586328:
En tietenkään ostaisi, koska haluan opettaa pojan jo pienestä asti pohtimaan, mikä kannattaa ja mikä ei. Pinkeissä kurahousuissa vähän isommalla kuin parivuotiaalla ei ole mitään järkeä. Tumman punaiset olisivat asia erikseen, mutta niitäkin mietittäisiin tosi tarkkaan isommalla pojalla. Lapset ihmettelevät aidosti, jos joku tyttö näyttää pojalta tai poika tytöltä.
Eivät muuten ihmettele, ainakaan kauaa. Osa ei kiinnitä mitään huomiota, osa kommentoi kerran, jotkut jopa kaksi, mutta siihen se jää ja kohta heistä ei ole siinä mitään kummallista, että pojalla on pinkkejä vaatteita. Kokemusta on.
 
¤vieras¤
Tämäkin ongelma on kyllä AIKUISTEN korvien välissä...



Vastaus ap:lle:
Ostaisin pinkit kurikset. Nyt on 5v:llä pinkit kumisaappaat ja 4v:llä liilat, jossa timantteja ja kohokuviona valkoinen yksisarvinen (pohja niissäkin pinkki). Saivat itse kaupassa valita. Talvisaappaansakin ovat olleet jo vuosia pinkit (kuomat), kun ne mustat on kuulemma tylsät. Pitkät hiukset löytyy myös, koska ROKKAREILLA (sukupuolesta viis) on pitkä tukka. Ja tietysti saavat kynsilakkaa, siinä missä tyttölapsikin saisi.
 
Jos poika haluaa pinkit niin ostaisin pinkit, ei siinä oo sen kummenpaa dramatiikkaa. Mua muutenkin ärsyttää nuo värilajittelut että nyt kun olet pojaksi syntynyt niin et voi pitää tiettyä väriä ja toisinpäin.
 
vierass
Oi, todellakin ostaisin! :D täällä nelivuotiaalle pojalle ei saisi osta mitään muuta väriä kuin sinistä kun on lempivärinsä.. Nykyäänhän löytyy ihan "oikeita poikienvaatteitakin" pinkissä (siis jotain t-paitoja yms), joten miksei kuriksetkin vois mennä.
 
"niitti"
Mumpa pojalla on kurahousut, joissa on liilaa, punaista ja keltaista raitoina. Eipä ole poika kertaakaan ilmaissut, ettei niitä tahtoisi käyttää, tosin ikääkin vasta kohta kolme.

Annan lasten pukeutua miten haluavat ja valita kaupasta sellaisia vaatteita, joita itse pitävät: Itse inhoan kaikkea ylikaupallista krääsää, kuten autot- elokuvan autoja joka paikassa. Silti poikani oli puolitoista vuotias, kun kaupassa osoitti haluavansa nimenomaan sellaisen paidan. Minulle sillä ei ole mitään väliä, vaikka pojastani sen takia homo kasvaisikin. Mieluummin annan lapsen olla onnellinen sellaisena kuin on, kuin onneton jonakin muuta.

Annoin pojan myös mennä tarhaan siskonsa vaaleanpunaisessa röyhelöhameessa. En ymmärrä vanhempia, joille lapsi on oman egon ja tyylin jakte ja asuyhdistelmät suunnitellaan pilkulleen. Kyseessä on lapsi, ei mikään vaatehenkari jota esitellään tutuille ja tuntemattomille!

aivan varmasti ostaisin pinkit kurahousut, jos poika sen värin nostaisi muiden ylitse. Ja onhan meillä tuo pikkusiskokin, joka ehkä joskus niitä käyttää jos veljeä ei miellytäkään.
 

Yhteistyössä