Ostaisitko pojalle pinkit kurahousut tämän niin vaatiessa?

Kyse on VÄRISTÄ. Annat pojan päättää ja oot iloinen että vetää sitten itse valitsemansa kurahousut onnellisena jalkaan.
Eiköhän me ne pinkit hommata. Tarvitsin vain vähän henkistä tukea tähän suureen valintaan :D Olin ihan varma, että vähintään puolet vastauksista olisi luokka"homoako sä kasvatat" ja että saataaisiin tosi paheksuvia katseita puistossa.

Yllätyin iloisesti ja poika saakoon pinkit pöksynsä :)
 
ojök
Kysyisin, käyttäisikö hän varmasti sitten niitä. Meillä ostettiin tuolla tyylillä alkusyksystä Vikingin pinkit talvisaappaat (jossa siis karvavuori sisällä) 6-vuotiaalle pojalle. On käyttänyt niitä myös eskarissa ja päiväkodissa. Yhden kerran joku oli yrittänyt pojalle sanoa, että noi on tyttöjen väriset, mutta poika oli siihen tomerasti todennut, että hän tykkää myös pinkistä väristä ja että myös pojat voi käyttää pinkkiä. Ja että hänen yläasteella olevalla isoveljelläänkin on pinkki kauluspaita...:D
 
ojök
Alkuperäinen kirjoittaja ojök;29581909:
Kysyisin, käyttäisikö hän varmasti sitten niitä. Meillä ostettiin tuolla tyylillä alkusyksystä Vikingin pinkit talvisaappaat (jossa siis karvavuori sisällä) 6-vuotiaalle pojalle. On käyttänyt niitä myös eskarissa ja päiväkodissa. Yhden kerran joku oli yrittänyt pojalle sanoa, että noi on tyttöjen väriset, mutta poika oli siihen tomerasti todennut, että hän tykkää myös pinkistä väristä ja että myös pojat voi käyttää pinkkiä. Ja että hänen yläasteella olevalla isoveljelläänkin on pinkki kauluspaita...:D
Siis semmoset karvavuorelliset kumisaappaat.
 
uteliaisuuttani kyselen
[QUOTE="Mona";29581603]Kyllä meidän pojat tietää mikä ns.kuuluu tytöille mikä pojille. Eivät välitä muiden mielipiteistä. Ei kukaan viitti kiusata ku vastaus esikoiselta on että mitäs sitte. Haluavat myös usein lakata kyntensä siniseksi tai mustiksi.[/QUOTE]

Antaisitko lakata kynnet heleän pinkeiksi? Ja kasvattaa tukan ja laittaa pinkin ponnarin?
 
vieas
Olen ostanut ja myös pinkin haalarin ja muita pinkkejä vaatteita. Vaikka luulin olevani näissä aika tiedostava, silti oli yllättävän hankalaa taipua ostamaan ekat kerrat varsinkin pinkkejä ulkovaatteita. Äkkiä siihen tottui, eikä näytä enää ollenkaan erikoiselta, että pojalla on pinkki haalari. Ei ole kiusattu päiväkodissakaan ja muutkaan lapset eivät tunnu enää kiinnittävän mitään huomiota asiaan eikä siellä poikaporukassa pinkki ole enää vain tyttöjen väri. Eikä poika näytä mitenkään tyttömäiseltä pinkissä, vaan ihan yhtä pojalta kuin muissakin vaatteissa, haalarin väristä huolimatta eivät ulkopuoliset ole pahemmin tytöksi luulleet, joten en keksi syytä miksi en ostaisi.
 
"Heh"
Meidän poika täyttää juuri kolme. Erittäin pukeutumistietoinen lapsi. Lempivärit ovat violetti ja ruskea, pinkistäkin tykkää. Esim. suosikkipaita on kunnon hot pink, ja lapsi valitsi juuri itselleen mustan, violetin ja pinkin kirjavat sisätossut.

Saattaisin vähän köhiä, jos lapsi tykästyisi hailakkaan possunpinkkiin, mutta onneksi hänellä on hyvä maku ;) ja tytöksi tuota ei luule kukaan ikimaailmassa, sellainen on olemus, vauhti ja jutut.
 
Ehkä se on se "ensikertalaisuus" mikä tässä tökkii. Molemilla pojilla on paljon punaisia, keltaisia, oransseja ja violetteja vaatteita, eikä koskaan ole tullut mitenkään "nihkeä olo" niitä ostaessa. Ihan yllätyin kuinka se ei ollutkaan itselle ihan läpihuuto juttu ne pinkit kurahousut. Mutta jos siihenkin tottuu, niin mikäs sen mukavampaa :D

Lapselle en ole sanonut, että ei kainyt tyttöjen väriä tai muuta sellaista. Etten tartuttaisi omia pöhköjä asenteitani ympäristöön :)
 
vieas
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29582054:
ostaisin, jos poika olis varma, että kestää, jos joku alkaa kiusaamaan häntä niiden takia
Minä en todellakaan vaatisi tuollaista kolmivuotiaalta tai vanhemmaltakaan lapselta. Mistä varsinkaan pieni lapsi voi tietää kestääkö kiusaamista vai ei? Ja millaista kiusaamista voi olla luvassa. Eihän sitä tiedä aikuinenkaan. Kolmivuotias toivottavasti ei edes kunnolla ymmärrä mitä kiusaaminen on, ei ainakaan lapseni ollut joutunut koko kiusaamisasian kanssa tekemisiin vielä tuossa iässä.

Minä kerroin (jo isommalle päiväkodissa olevalle) lapselle, että joidenkin mielestä vaaleanpunainen on tyttöjen väri, kysyin haittaako se häntä, jos joku sanoisi niin. Ei haitannut, joten sai pinkit vaatteensa. Mutta aikuisena olisin tietenkin ollut tukemassa häntä, jos kiusaamista olisi tullut: Miettinyt miten kannattaa toimia ja en tietenkään olisi pakottanut pinkkiä päälle, jos lapsi olisi alkanut vastustamaan, vaan hankkinut jotain muuta. Mutta ei siis tullut mitään ongelmaa. Kotihoidossa olevalla tuskin vastaavaa ongelmaa edes on, kun äiti voi vastata nasevasti vierestä, jos lapsen omat taidot eivät vielä riitä.

Minun poikani pinkkejä vaatteita ovat vieraat lapset joskus kommentoineet puistossa, johon olen vastannut hämmästyneenä: "Tietenkin pojat voivat pitää pinkkiä. Kyllä kaikki voivat pitää ihan mitä värejä haluavat. Onhan minullakin siniset housut." tai jotain muuta vastaavaa. Ihmettely on loppunut yleensä siihen. (Parhaiten tämä toimii, jos kommentoijana sattuu olemaan tyttö, jolla on sinistä päällä.)

t. se pinkkihaalarisen pojan äiti
 
"Mona"
Wieruus
On käyttänyt ostamattakin pinkkejä, kun niitä oli kotona sopivan kokoisina. Seuraavat piti olla kirkkaan punaiset.
Ja jopa tytär saa halutessaan sinisiä vaatteita.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Juuh
Ostaisin pinkit jos ne ovat lapsen mielestä parhaat. Oma kohta 3v olisi halunnut pinkit talvikengät kun oltiin ensi talveksi ostamassa, mutta niitä en ostanut kun ajattelin että mieli voi muuttua tässä välissä. Mutta jos nyt olisivat tulleet käyttöön niin.. Eikös se pinkki sovi sinisen haalarin kanssa ihan hyvin :)
 
"vierailija"
En ostaisi. Mutta olenkin todella tarkka mitä lapsella on päällä, usein vaihdan miehenkin lapselle pukemat vaatteet toisiin;) En kuitenkaan sano etteitkö pojalla voisi olla pinkkiä.
 
"Leila"
En ostaisi. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että poikani pukeutuisivat pinkkiin, mutta koska epäilen että ainakin tuo eskarilainen voisi joutua kiusatuksi "tyttöväristä" ja sitten seuraavana päivänä vaatisi ostamaan toisen väriset tilalle. Meillä ei lapsen mielen mukaan käydä joka viikko ostelemassa uusia kurahousuja tai muitakaan vaatteita, niin pitää vähän näitä juttuja miettiä etukäteen. Ja jos esikoinen sattuu tykkäämään pinkistä, niin voi olla että perheemme toinen poika taas inhoaisi sitä. Kuravaatteet kiertävät meillä lapselta toiselle, joten valitsen mieluummin neutraalin ja riskittömän värin. Samaisesta syystä esikoiselle ostettiin sininen pyörä, vaikka hän olisi itse halunnut vaaleanpunaisen. Tylsä minä, mutta näin se nyt ainakin kalliimmissa ostoksissa menee.
 

Yhteistyössä