Otin lopputilin tänään

vieras
Valmistumisen jälkeen yksityisyrittäjäksi ja kaikki alottelevan kampaajan mokat tulee omaan piikkiin. Koulun jälkeen ei ole mitenkään valmis kampaaja, ne mokat kannattaa mennä tekemään jonkun muun liikkeeseen ja ohjauksen alle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valmistumisen jälkeen yksityisyrittäjäksi ja kaikki alottelevan kampaajan mokat tulee omaan piikkiin. Koulun jälkeen ei ole mitenkään valmis kampaaja, ne mokat kannattaa mennä tekemään jonkun muun liikkeeseen ja ohjauksen alle.


Oletkos joku tuttuni kun niin kärkkäästi kirjoittelet :whistle: En aijo tehdä "mokia" Eli valmistun alan ammattilaisena ;)
 
Musta on hienoa, että ihmiset jaksaa aloittaa opinnot uudelleen, hattua nostan viitseliäisyydelle :flower:
Ja ainakin itse olen huomannut, että jos pitää omasta työstään, niin se on pääasia. Tottakai nyt palkallakin on väliä, mutta oma jaksaminen on tärkeempää tai ainakin tulisi olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valmistumisen jälkeen yksityisyrittäjäksi ja kaikki alottelevan kampaajan mokat tulee omaan piikkiin. Koulun jälkeen ei ole mitenkään valmis kampaaja, ne mokat kannattaa mennä tekemään jonkun muun liikkeeseen ja ohjauksen alle.

Sitäpaitsi olen ollut niin kauan jo työelämässä..tiedän kuinka virheet korjataan....jos niitä sattuu ;)

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öpökki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valmistumisen jälkeen yksityisyrittäjäksi ja kaikki alottelevan kampaajan mokat tulee omaan piikkiin. Koulun jälkeen ei ole mitenkään valmis kampaaja, ne mokat kannattaa mennä tekemään jonkun muun liikkeeseen ja ohjauksen alle.


Oletkos joku tuttuni kun niin kärkkäästi kirjoittelet :whistle: En aijo tehdä "mokia" Eli valmistun alan ammattilaisena ;)
En ole tuttusi, itse olen vuonna 90 valmistunut p-k ja ihan omalla kokemuksella yritän sanoa että varsinkin monen lapsen äitinä olisi kannattanut valita pikkasen rahakkaampi ala. Itse olen ollut kaksikertaa yrittäjänä mutta koulun jälkeen olen ensin ollut töissä sellasessa paikassa josssa oli kaksi cutrinin kouluttajaa eli sain uuden koulutuksen 3 vuoden koulun jälkeen sen jälkeen tunsin sitten jotain osaavani. Toki vuonna 97 lähdin uudelleen kouluttamaan itseäni juuri sen todella surkean palkan vuoksi. Mutta jokainen menköön kantapään kautta kokeilemaan, eihän sitä usko ennenkuin itse koittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja paveliina:
Musta on hienoa, että ihmiset jaksaa aloittaa opinnot uudelleen, hattua nostan viitseliäisyydelle :flower:
Ja ainakin itse olen huomannut, että jos pitää omasta työstään, niin se on pääasia. Tottakai nyt palkallakin on väliä, mutta oma jaksaminen on tärkeempää tai ainakin tulisi olla...
Tuleva työ on minulle nuoruudenhaaveeni. En tarvitse rikastua kunhan perheeni elätän :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öpökki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valmistumisen jälkeen yksityisyrittäjäksi ja kaikki alottelevan kampaajan mokat tulee omaan piikkiin. Koulun jälkeen ei ole mitenkään valmis kampaaja, ne mokat kannattaa mennä tekemään jonkun muun liikkeeseen ja ohjauksen alle.


Oletkos joku tuttuni kun niin kärkkäästi kirjoittelet :whistle: En aijo tehdä "mokia" Eli valmistun alan ammattilaisena ;)
En ole tuttusi, itse olen vuonna 90 valmistunut p-k ja ihan omalla kokemuksella yritän sanoa että varsinkin monen lapsen äitinä olisi kannattanut valita pikkasen rahakkaampi ala. Itse olen ollut kaksikertaa yrittäjänä mutta koulun jälkeen olen ensin ollut töissä sellasessa paikassa josssa oli kaksi cutrinin kouluttajaa eli sain uuden koulutuksen 3 vuoden koulun jälkeen sen jälkeen tunsin sitten jotain osaavani. Toki vuonna 97 lähdin uudelleen kouluttamaan itseäni juuri sen todella surkean palkan vuoksi. Mutta jokainen menköön kantapään kautta kokeilemaan, eihän sitä usko ennenkuin itse koittaa.

Kampaaja/Parturin työssä vaaditaan hyvin pitkälti sosiaalia taitoja, nöyrtymistä, ihmisläheisyyttä jne...Olenkin monesti sanonut että palveluala on ns.koiran ala. Siihen pitää tottua. Sinulla pitää olla kaikki taidot halussa+ammattitaito. Pitää osata kuunnella asiakasta mitä hän haluaa. Rivienlukutaito katsotaan hyväksi ;) Sinulla pitää olla luonnetta ottaa kritiikki vastaan. Kyllä tiedän nämä kaikki. Minulle riittää että perheeni elää. Haluan käydä työssä johon haluan mennä joka aamu uudestaan =)
 
minä
Siis yrittäjyyttä harkitessaan, kannattta todella miettiä ja kuunnella muiden kokemuksia. minun yrittäjyyteni päättyy kohta melkein neljä vuotta kestäneen taipaleen jälkeen, joten usko pois tiedän mistä puhun... Ei palkallisia lomia, unohda samantien sairaslomat, puhumattakaan että jäisit kotiin jos lapsi sairastuu....Rahahuolet yms. Nostan hattua sinulle että lähdet opiskelmaan ja uskallat hypätä pois varmasta työpaikasta. Itsekin olen lähdössä opiskelemaan syksyllä ja minä taas haluaisin sen varman työpaikan työterveyshuoltoineen ja kaikkinen ikäliseneen ja etuineen: Toivon sinulle onnea ja menestystä valitsemallesi tielle. Joka työssä on hyvät ja huonot puolensa ( ja ei en ole yrittäjä kampaamoalalta mutta yrittäjä kuitenkin) :)
 
vieras
Onnea vaan! Mutta toi nöyrtyminen ei ala sillä että ilmotat että et tee mokia, kaikki tekee myös vuosia sitä työtä tehneitä, eikä kaikki mokat johdu kampaajasta mutta kampaajan piikkiin ne takuulla tulee. Yksi esimerkki on nämä halvat silikonisampoot, joiden pitkällisen käytön jälkeen on turha haaveilla kunnollisista kiharoista tai väristä.
 
minttu
no onpas täällä kannustavia viestejä... =(... Pöh, sanon minä, mulla on hyvä ystävä parturi-kampaaja yrittäjä ja on niin ihanaa kun kaveri aina kehuu, kuin mukava hänestä on aina mennä töihin, että nyt hän tekee sitä, mistä hän todella pitää =).. Kyllä tekis itsekin mieli hypätä pois tästä oravanpyörästä ja todeta joka aamu töihin mennessä, että onpa mukava mennä töihin =). Eikä kaikki kampaajat joudu korviaan myöten kuseen raha-asioissa, kuten ilmeisesti tämä vieras on joutunut... Kaverillakin kolme lasta ja hyvin heillä pyyhkii =). Tsemppiä ja onnea uudelle uralle =)
 
Joka tapauksessa olen innoissani että näin "kypsässä" iässä olen tehnyt tämän valinnan ja olen siitä HYVIN YLPEÄ!!! Rakastan asiakaspalvelu ammattia yli kaiken. Jokaisessa työssä on omat hyvät ja huonot puolensa. Luulisin että tässä iässä olen ymmärtänyt kaikki riskit. En vain näe itseäni istumassa kassan takana 20vuoden päästä. Haluan elämältä muutakin. On kurjaa että teillä on huonoja kokemuksia yrittäjyydestä. Sitä samaa en toivo minulle. En kylläkään usko niin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
no onpas täällä kannustavia viestejä... =(... Pöh, sanon minä, mulla on hyvä ystävä parturi-kampaaja yrittäjä ja on niin ihanaa kun kaveri aina kehuu, kuin mukava hänestä on aina mennä töihin, että nyt hän tekee sitä, mistä hän todella pitää =).. Kyllä tekis itsekin mieli hypätä pois tästä oravanpyörästä ja todeta joka aamu töihin mennessä, että onpa mukava mennä töihin =). Eikä kaikki kampaajat joudu korviaan myöten kuseen raha-asioissa, kuten ilmeisesti tämä vieras on joutunut... Kaverillakin kolme lasta ja hyvin heillä pyyhkii =). Tsemppiä ja onnea uudelle uralle =)

Kiitos :flower:
 

Yhteistyössä