Ovulaatiosta

Ovulaatio tuli melkein kaksi viikkoa etuajassa. Eli:

Eilen kp 16 alkoi illalla tutut ovulaatiokivut ja testasin illalla 2 tuntia rakossa olleella pissalla ovulaatiotestistä selvän viivan, muttei kuitenkaan ihan niin vahva kuin kontrolliviiva. (Eli nega). Aamulla tein uudestaan ja samanlainen viiva.

Olen hämilläni koska odotin ovulaatiota vasta kp 26-29 tienoilla, viimeisimmät kierrot olleet yli 40 päivää. Niin nyt haluaisin selvittää oliko oikeasti ovulaatio jo nyt. Kiertoni oli ennen kesää tätä 30 päivää, joten "lyhyt" kierto mahdollinen. Ainkaan viimeisen vuoden sisällä ei tälläisiä kipua ole ollut kuin oviksen aikaan, josta olen aina voinut laskea kuukautisten alkamispäivän. Pitäisi kai luottaa omiin .

Viime kierto:Eli viime kierrossa ovis plussa iltapäivällä kp 28 ja yöllä alkoi ovis kivut. kierto 43 pv.

Eli miten nopeasti lh-piikki romahtaa? Koska testasinhan nuo testit 12-24h liian myöhään edelliseen kiertoon nähden.
 
"minä"
Minusta kuulostaa siltä, että testasit tosiaan myöhässä (mikä ei tietenkään tarkoita, että olisit muuten ollut myöhässä vielä). Itse piikki kestää vain lyhyen ajan, mutta testi näyttää joko plussaa tai melkein plussaa (kuten nyt sinulla) useamman päivänkin. Kai luotit tuntemuksiisi ja toimit :)
 
Joo, hyvin peittoja heiluteltu alkuviikosta asti :) Ja vielä tänäänkin ammulla :D Toivotaan, että näin olisi, niin voi odotella jo menkkoja 30 päivän tienoilla (tai r-testiä) ettei tarvitse kärvistellä sinne 40 päivään :)
 

Yhteistyössä