pääkaupunkiseudulla asuvat

pia
Heips.

Voisko joku vinkata mistä sais hyviä lastenhoitajia :) Tai vinkkejä mistä lähtee tukiverkkoa rakentamaan? Kaikki ideat tervetulleita..
Ja hinta noissa lastenhoitopalveluissa kiinnostaa myös...
 
napuriapu
Ystävystymällä ja hoitamalla muiden lapsia. Ollessani yh oli ehdottomasti paras tukiverkostoni naapuruston ihmiset, apua annettiin molempiin suuntiin. Perhekerhosta löysin myös ystäviä.
 
YH
Olen yksinhuoltaja (tai siis lapset yhteishuoltajuudessa).
Asun pääkaupunkiseudulla eikä sukulaisia ole lähellä. Kahden kanssa olen ystävystynyt niin hyvin, että ovat joskus hoitaneet lapsiani.
Jäin vasta YH:ksi ja rankkaa on kyllä ollut. Jo ennen sitä, kun ei ole koskaan ollut oikein lastenhoitajaa.
MLL:llä maksaa vissiin 8e tunti, joten ei kovin kallis. Paitsi iltaisin ja viikonloppuisin kai kalliimpi.
Oletko YH?
Suosittelen myös tutustumaan muihin YH:in, sitä kautta voi saada apua. Sitä todella tarvii :)
 
heppulikeppuli
En ole yh..ainakaan vielä..katellaan tuleeko

Mutta jonkinnäköstä tukiverkkoa kaipaisi, josko jollain olisi vielä kertoa kokemuksia että mistä semmosta lähtis rakentaan
Oletko työelämässä vai kotona lasten kanssa?

Itse sain kohtuullisen tukiverkoston rakennettua kotona lasten kanssa ollessa ihan noissa leikkipuistoissa ahkerasti käymällä. Pikkuhiljaa aloin tutustumaan alueen muihin äiteihin ja kun lapset viihtyivät keskenään tuli aikaa vietettyä joskus iltaisin ja viikonloppuisinkin yhdessä.

Töihin paluun jälkeen en ole uusia tuttavuuksia juurikaan onnistunut solmimaan. Lasten harrastusten kautta saattaa löytyä samanhenkisiä ihmisiä - tai ainakin samanlaisessa elämäntilanteessa olevia, mikä on monesti se tärkein juttu.

Tsemppiä ja iloista mieltä!
 
yksin kaksin
Olen yksinhuoltaja (tai siis lapset yhteishuoltajuudessa).
Asun pääkaupunkiseudulla eikä sukulaisia ole lähellä. Kahden kanssa olen ystävystynyt niin hyvin, että ovat joskus hoitaneet lapsiani.
Jäin vasta YH:ksi ja rankkaa on kyllä ollut. Jo ennen sitä, kun ei ole koskaan ollut oikein lastenhoitajaa.
MLL:llä maksaa vissiin 8e tunti, joten ei kovin kallis. Paitsi iltaisin ja viikonloppuisin kai kalliimpi.
Oletko YH?
Suosittelen myös tutustumaan muihin YH:in, sitä kautta voi saada apua. Sitä todella tarvii :)
Minäkin jäin yh:ksi joku aika sitten kun mies päättikin ettei haluakaan/jaksa lapsiperhe-elämää. Tämä ei siis ollut oma valintani.
Liekö perheelliset lapsiperhekaverit pelkäävät tartuntaa vai mikä mutta useimmat mammakaveritkin nyt välttelevät meitä vaikka aiemmin pelasi hyvin se että vuoroin hoidimme toisiemme lasta. Nyt siis olen täysin ilman tukiverkostoa ja erosta johtuen omat voimavarat ovat aika vähissä enkä jaksa alkaa tutustumaankaan uusiin ihmisiin joista ehkä voisi saada tukiverkostoa.
Olen edelleen todella yllättynyt näiden ns. mammaystävieni käytöksestä....
 

Yhteistyössä