PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä. :whistle: ;)

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
Aivan... En tiedä mitään yhtä suvaitsematonta kansanryhmää kuin äidit! Onneksi itse tiedän parhaiten mikä on juuri meidän perheeltä paras ratkaisu! Onneksi on myös sinun kaltaisiasi :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:26 vieras kirjoitti:
Ja kun ei tosiaan tiedä, aikooko koskaan oikeasti mennä edes töihin
Kyllä mulla on ainakin tarkoitus päästä töihin koulun jälkeen. En mä halua kituuttaa yhteiskunnan varoilla lopun elämääni vaan haluan ihan oikeaan palkkatyöhön.

Nyt olen opiskelija enkä maksa tytön hoidosta mitään. Toivottavasti ei tule isoa hoitomaksua, koska kokopäiväistä hoitoa tarvitaan pakostakin. Toinen vaihtoehto on lopettaa koulu, ruveta työttömäksi ja ottaa tyttö pois hoidosta. Sekö sitten olisi hyvä, että makaisi kotona haisemassa?

Teen osa-aikaista työtä koulun ohessa, palkka ei ole suuri mutta edes jotakin. Ja maksan edes jotain veroja siitäkin, vaikka en paljoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:55 sammakko kirjoitti:
opiskelijat:

Onko niitä lapsia pakko tehdä silloin kun on opinnot menossa? tai..
Onko pakko opiskella silloin kun lapset on päivähoitoiässä?

:eek: :eek: :eek:
Tää on just tätä.. Sanotaan että pitäis tehdä lapset nuorena.. Mut kuitenki pitäis olla koulutus ja työpaikka yms. ennen lasten tekoa.. Ja mitäs sitten kun ollaankin jo niin vanhoja ettei lapsia voi enää saada.. Minä ainakin pidän perhettä etusijalla.
 
Kamala miten itsekeskeisiä ja tunteettomia ihmisiä täälä on.

Kyllä on koko uudistus ihan pérseestä suoraan sanoen.
Täälä sitä itketään että "miksi ne työttömät pitää kakaroitaan hoidossa". Oletteko kuulleet että jos sitä hakee TÖITÄ niin ne kakarat ei saa juosta jaloissa kun se työpaikka kohdalle sattuu?
Uskomatonta miten ihmiset riemuitsee kun köyhien perheiden asema tiukentuu entisestään, tukia kiristetään ja samaan aikaan jeesustellaan kun perheet voi huonosti. No ompa kumma!
Yritä siinä luoda perheellesi parempaa tulevaisuutta kun joka luukulta heitetään páskaa niskaan ja poljetaan maanrakoon.
Yhtään en ihmettelisi jos seuraava "uudistus" nykyiseltä hallitukselta olisi nostaa terveyskeskus maksujen kertamaksua ja samaan syssyyn lisätä käyntikertoja millon siitä huvista ei tarvitse maksaa.

Minä olen luullut aina että sitä varten niitä VEROJA maksetaan että PERUSPALVELUT olisivat ilmaisia tai lähestulkoon ilmaisia. Mutta ilmeisesti olen ollut väärässä (mihin ne verorahat oikeen syydetään jos ei ole varaa taata kansalaisille ihmisarvoista elämää?).


Ja ne ketkä kehtaa kitistä että "olisitte opiskelleet ensin ja tehneet lapset sitten" yms. páskaa ovat ystävällisiä ja ottavat ne ruusunpunaiset lasit silmiltään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:00 MaidA kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä. :whistle: ;)

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
Aivan... En tiedä mitään yhtä suvaitsematonta kansanryhmää kuin äidit! Onneksi itse tiedän parhaiten mikä on juuri meidän perheeltä paras ratkaisu! Onneksi on myös sinun kaltaisiasi :hug:
On tuo vaan aika erikoista viedä 2v hoitoon 3 pv viikossa ja itse makoilla yksin kotona. Ei muillakaan miehet ehdi kotona olla kuin 2-3 tuntia iltaisin ja ei ole tukiverkkoja ja lapsia enemmän. Kyllä yhden kanssa voi liikkua joka paikassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:54 MaidA kirjoitti:
Isäntä maksaa koko ajan älyttömiä veroja, alv:tä oon koko ikäni maksanut. Kuustoist vuotiaasta saakka olen tehnyt töitä siihen asti kun ekaa lasta aloin odottamaan. \|O Yritä itse elää lapsen kanssa niin ettet ikinä saa hoitoon vaik mikä tarve olisi!!!!

Ja lyön lisää vettä myllyyn, lapsi ei ollut edes puolta vuotta kun pääsi jo tarhaan!!!!! Jouduin nimittäin leikkaukseen enkä saanut nostella lasta moneen viikkoon, mies ei voinut olla töistä pois....
Niin ja täällä ollaan heti sua lynkkaamassa vaikkeivat tiedä edes puolta totuutta sun tilanteestasi. :hug: Pakko oli vielä sulle sympatioita lähettää ennen unille menoa :flower: Lukutaidottomat eivät osanneet lukea että lapsesihan on vain osa aikaa päivästä hoidossa ja oliko vielä osan viikostakin? Kyllähän siinä ehtii silti olla lapsensa kanssa ihan hyvin. :whistle: Meillä ainakin tulee hirveät protestit jos kavereita ei saa nähdä säännöllisesti...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:58 pääsi kirjoitti:
lapsen näkökulmasta ehkä joutui tarhaan eikä päässyt, tai pääsikö sittenkin, siinä vasta pulma :eek:
mutta mulle se sun lapsen hoito on ihan sama, kun sinä maksat siitä. minua riepoo ne joiden lapset on tarhassa "kun äiti etsii töitä" ilmaiseksi, vieden paikan joltain joka oikeasti sitä tarvitsee.
terveydellisin syin sallisin ilmaisen hoidon lapselle myös.
öh... ihan vaan tiedoksi, että työkkärissä mua VAADITTIIN hakemaan lapsilleni hoitopaikka! Se, että jättää työn ottamatta vastaan lapsien hoito-ongelmien takia, ei ole riittävä syy vaan johtaa karenssiin.

No, meillä maksetaan täyttä hoitomaksua joten ehkä saan sitten tän sulta anteeksi :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:00 huikauhiita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:52 keppälerttu kirjoitti:
Mistä ne rahat revitään, jos kaikki on ilmaista?
No mut hei... Kyllähän rikkailla ois varoja mistä viedä :LOL:
laitetaan lisää verotusta esim jos perheellä enemmän kk tuloja kuin 4000? yht.

:D sitten voidaan alkaa leikata työttömiltä, jotka kuitenkin saavat sossusta sen mitä viedään pois. En kanna huolta asiasta, sillä kyllä sossu hoitaa sitten tai kirkon ruoka-apu.

Itse olen työtön ja vien lapsen päiväkotiin jotta hän saisi kunnon ruuan päivittäin ja säästän muutenkin vähiä rahoja. Perheessämme on 3 henkilöä ja tulot 1500? kk josta maksamme vuokran ym laskut. Mies "uusisuomalainen" ja tekee ne työvuorot jotka saa (yö työtä) ja tarvitsee auton käyttöönsä jotta edes se olisi mahdollista työskennellä.
Minua kukaan ei ole työllistänyt vaikka yritän kovasti.
Että ei ne pelkät opiskelijat...

Juu, tiedän kyllä mitä kituuttaminen on..monen vuoden kokemuksella..
Eikä tuo kotihoidontuki niin iso ole, et nyttenkään juhlittais, mut nyt sentään rahat riittää joka päivälle.Ja sama työnhaku mullakin meneillään..
(meillä tulot 3000? ja 5 hlö)


Mut periaatteessa vaan niin huvittavaa, kun ihmiset on kokoajan vaatimassa lisää sitä, lisää tätä, ja sit kuitenkaan ei oltais valmiita "maksamaan" niistä eduista.Ei rikkailtakaan aina voida vaan lisää ja lisää ottaa.

 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:50 Mya kirjoitti:
Niinpä...sinne meni se 15% korotus...joka olisi kyllä ollut enemmän kuin tarpeeseen. Ja kyllä minä käytän joka hemmetin tukilantin, jonka saan, mutta liian vähänhän se on. Opiskelen muuten sen takia, että tulevaisudessa ei noita tukia tarvitsisi ottaa vaan voisi ihan itse elättää itsensä. Nyt meikäläisellä toinen vaihtoehto on painua sossun luukulle. Mun mielestä tässä nyt tekee elämän vaikeaksi ne, jotka kadehtii tuota pientä etuutta, jolla ei suurimmalle osalle täällä olijoista ole p...kankaan väliä.
Mä en oikeesti voi ymmärtää tällasta pahantahtoisuutta ja kateutta. Eläkää ihmiset omaa elämäänne älkääkä kadehtiko muita (ainakaan niitä joilla menee heikommin kun itsellänne)

Oikeesti huh huh mitä porukkaa...

[/quote]

Peesi.
Kyllä on monella idiootilla taas aivot narikassa ja narikka hukassa.
Järkyttävää.
Tulee joku parin euron korotus josta nyt pitäis hallitusta kiittää ja kumartaa, samalla kun hallitus ryövää vähävarasia minkä ehtii. Voi pyhä jysäys. :eek: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:55 sammakko kirjoitti:
opiskelijat:

Onko niitä lapsia pakko tehdä silloin kun on opinnot menossa? tai..
Onko pakko opiskella silloin kun lapset on päivähoitoiässä?

:eek: :eek: :eek:
Voin mä lopettaa koulun ja ruveta työttömäksi. Saisin paremmin rahaa silloin. :whistle: :LOL: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:05 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:54 MaidA kirjoitti:
Isäntä maksaa koko ajan älyttömiä veroja, alv:tä oon koko ikäni maksanut. Kuustoist vuotiaasta saakka olen tehnyt töitä siihen asti kun ekaa lasta aloin odottamaan. \|O Yritä itse elää lapsen kanssa niin ettet ikinä saa hoitoon vaik mikä tarve olisi!!!!

Ja lyön lisää vettä myllyyn, lapsi ei ollut edes puolta vuotta kun pääsi jo tarhaan!!!!! Jouduin nimittäin leikkaukseen enkä saanut nostella lasta moneen viikkoon, mies ei voinut olla töistä pois....
Niin ja täällä ollaan heti sua lynkkaamassa vaikkeivat tiedä edes puolta totuutta sun tilanteestasi. :hug: Pakko oli vielä sulle sympatioita lähettää ennen unille menoa :flower: Lukutaidottomat eivät osanneet lukea että lapsesihan on vain osa aikaa päivästä hoidossa ja oliko vielä osan viikostakin? Kyllähän siinä ehtii silti olla lapsensa kanssa ihan hyvin. :whistle: Meillä ainakin tulee hirveät protestit jos kavereita ei saa nähdä säännöllisesti...
Joo ja se on kummallista et jos ei ole töissä tai koulussa niin sit vain maataan kotona.... No täytyy myöntää et nyt kun oon raskaana niin kyllä otan päiväunet, mut kyllä on kallista huvia kun maksaa täyden päikkärimaksun! :p Mut kyl sitä tulee tehtyä muutakin kuin maattua, mm vapaaehtoistoiminnassa olen mukana.... Ja perhe saa ruuat alusta asti väännettynä, koti aina putipuhdas, äiti hyvällä tuulella....
 
tiksu harmaana
Joku kysyi, miksi pitää opiskella ja tehdä lapsia samaan aikaan... ehkä siksi, että elämä ei aina mene sen normikaavan mukaan, että ensin koulu, sitten töihin, naimisiin, asuntolaina ja lapset. Minä olen 26-vuotias, esikoistani odotan ja aloitin opiskelun tammikuussa. Tätäkin ennen olen opiskellut ja ollut töissä, mutta itselleni väärällä alalla. Jos lapsen tekoa olisin alkanut lykkäämään siksi, että pitää olla materiaa kasattuna, niin lapsia olisi voinut harkita sitten kymmenen vuoden kuluttua. Jos on niin onnellisessa asemassa, että jo nuorena tietää, mitä tahtoo ammatikseen tehdä ja pääsee vielä sitä tekemään, ei silti pitäisi unohtaa sitä, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja lähtökohdat elämälle eivät kaikilla ole helpot... eikä se tosiaankaan kenenkään hoitomaksua nosta, että opiskelijat maksavat lapsensa hoitopaikasta minimin tai eivät mitään. Tulevia veronmaksajia mekin olemme.
 
se oikein!!kyllä nyt päivähoitomaksut ok,koska virikkeitä on,saa ruuan ,on kaveria..eipähän vie sellaset välttämättä enää hoitoon,siis jossa molemmat vanhemmat kotona.ei käy mun kaaliin,että päivähoitoon viedään jos molemmat kotona...lapset ovat pieniä vain kerran,ja omat vanhemmat ovat parhaat hoitajat!
 
molemmat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Mistä täällä sikiää käsitys, että työttömien lapset ovat ilmaiseksi hoidossa? Jos toinen on töissä ja toinen hakee töitä, kyllä hoitomaksut ovat täydet, jos ei ole valtavan iso perhe.
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen.. siitä se sikiää. ja jos molemmat on työttömiä, niin onpa sattuma ettei mitään varresta otettavaa paikkaa satu tulemaan kummallekaan vastaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Mistä täällä sikiää käsitys, että työttömien lapset ovat ilmaiseksi hoidossa? Jos toinen on töissä ja toinen hakee töitä, kyllä hoitomaksut ovat täydet, jos ei ole valtavan iso perhe.
Niin kun riippuu perheen koosta ja tuloista ne hoitomaksut. Vaikka toinen olisi työtön, mutta puoliso töissä niin kyllä siitä helposti maksut menee lapsen hoidosta.
 
no mulla ei kyl yhtään käy kateeksi toi MaidAn tilanne, siis se et hän pitää lastaan virikepaikalla jotta sais itselleen omaa laatuaikaa. se mikä mulla tekee pahaa on sääli lasta kohtaan. lapsen täytyy olla tosi tyhmä, jos hän ei tajua, et äiti vie hänet poies tieltä. ja entäs kun vauva syntyy, niin sit se tilanne ihan kärjistyy isomman lapsen kohdalla. mut tosiaan, voihan se lapsi olla niin tottunut siihen et hänen osansa on vieraat ihmiset, ei äiti. ihan hirveä tilanne lapsen kannalta. voi kun mä katson noit omiani, jotka tos nukkuvat niin ihanina. mä oon likkojen kaa kotona ja likat on mun mukana joka paikas mihin mun tarvii mennä. ihan hyvin sujuu ja lapset tuntee, et ne on äitille tärkeitä, kun saavat olla äitin kaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:10 molemmat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Mistä täällä sikiää käsitys, että työttömien lapset ovat ilmaiseksi hoidossa? Jos toinen on töissä ja toinen hakee töitä, kyllä hoitomaksut ovat täydet, jos ei ole valtavan iso perhe.
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen.. siitä se sikiää. ja jos molemmat on työttömiä, niin onpa sattuma ettei mitään varresta otettavaa paikkaa satu tulemaan kummallekaan vastaan.
Jaa, no jos näin on, tuskin lapsia hoitoon tarvitsee edes laittaa. Toinen hoitaa jos toinen pääsee haastatteluun tai töihin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:12 vieras kirjoitti:
no mulla ei kyl yhtään käy kateeksi toi MaidAn tilanne, siis se et hän pitää lastaan virikepaikalla jotta sais itselleen omaa laatuaikaa. se mikä mulla tekee pahaa on sääli lasta kohtaan. lapsen täytyy olla tosi tyhmä, jos hän ei tajua, et äiti vie hänet poies tieltä. ja entäs kun vauva syntyy, niin sit se tilanne ihan kärjistyy isomman lapsen kohdalla. mut tosiaan, voihan se lapsi olla niin tottunut siihen et hänen osansa on vieraat ihmiset, ei äiti. ihan hirveä tilanne lapsen kannalta. voi kun mä katson noit omiani, jotka tos nukkuvat niin ihanina. mä oon likkojen kaa kotona ja likat on mun mukana joka paikas mihin mun tarvii mennä. ihan hyvin sujuu ja lapset tuntee, et ne on äitille tärkeitä, kun saavat olla äitin kaa.
Voi luoja... ei voi muuta sanoa.... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:12 vieras kirjoitti:
no mulla ei kyl yhtään käy kateeksi toi MaidAn tilanne, siis se et hän pitää lastaan virikepaikalla jotta sais itselleen omaa laatuaikaa. se mikä mulla tekee pahaa on sääli lasta kohtaan. lapsen täytyy olla tosi tyhmä, jos hän ei tajua, et äiti vie hänet poies tieltä. ja entäs kun vauva syntyy, niin sit se tilanne ihan kärjistyy isomman lapsen kohdalla. mut tosiaan, voihan se lapsi olla niin tottunut siihen et hänen osansa on vieraat ihmiset, ei äiti. ihan hirveä tilanne lapsen kannalta. voi kun mä katson noit omiani, jotka tos nukkuvat niin ihanina. mä oon likkojen kaa kotona ja likat on mun mukana joka paikas mihin mun tarvii mennä. ihan hyvin sujuu ja lapset tuntee, et ne on äitille tärkeitä, kun saavat olla äitin kaa.
Onhan tuo todella erikoista. Ja maida väittää, että kaikki hoitotädit oikein kannustivat häntä tuomaan 2-vuotiaan hoitoon ja makoilemaan itse ja tekemään gourmee-aterioita, kun mies on niin hyvä veronmaksaja?
 
Mya
Pakko sanoa, että VOI JUMA miten MUA OTTA PATTIIN TÄÄ KESKUSTELU!!!!

Voiko ihmiset olla näin typeriä kun osa tuntuis olevan!!!!!!!!!!!!

Tuun niiiiiiiin vihaseks....AAARRRGGGHHHHHHHHHH

Mäkin taidan alkaa kadehtia niitä nälkäänäkeviä kehitysmaanlapsia, jotka saa punaselta ristiltä ilmaiseks viltin ja velliä.

Voi herran jestas.....

Eikö teillä joillakin ole mitään käsitystä elämästä...???!!!

Kaikki mitä joku toinen saa on muka teiltä itseltänne pois............

huh huh huh huh huh ja niin edelleen.
 
ansiosidonnaisia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:16 Piipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:10 molemmat kirjoitti:
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen..


Noinhan se ei siis mene yksi yhteen, se riippuu täysin päivärahojen määristä mitä saa esim ansiosidonnaisena.
ei mahda näillä olla ansioita ollu elämässään mihin sitoa. niitäkin siis on, ja jos saa hyvää ansiosidonnaista niin mikäs siinä, senkun maksaa vaan kun on kerta vara =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:14 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:10 molemmat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Mistä täällä sikiää käsitys, että työttömien lapset ovat ilmaiseksi hoidossa? Jos toinen on töissä ja toinen hakee töitä, kyllä hoitomaksut ovat täydet, jos ei ole valtavan iso perhe.
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen.. siitä se sikiää. ja jos molemmat on työttömiä, niin onpa sattuma ettei mitään varresta otettavaa paikkaa satu tulemaan kummallekaan vastaan.
Jaa, no jos näin on, tuskin lapsia hoitoon tarvitsee edes laittaa. Toinen hoitaa jos toinen pääsee haastatteluun tai töihin.
ja jos sattuisikin käymään niin hyvä tuuri että sekä isä että äiti pääsisi suurinpiirtein samaan aikaan töihin niin toinen joutuu kieltäytymään työpaikasta koska lapsilla ei ole hoitopaikkaa ja niimpä siinä perheessä on enää yksi joka tuo leipää pöytään koska toiselle on pamahtanut karenssi päälle.
Pyhällä hengelläkö tässä tilanteessa vanhempien pitäisi lapsensa elättää?

Ainiin, unohdin, lapsia ei tehdä ennen kun on 100% varma työpaikka alla yms.
 
teoriaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:19 kookosta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:14 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:10 molemmat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Mistä täällä sikiää käsitys, että työttömien lapset ovat ilmaiseksi hoidossa? Jos toinen on töissä ja toinen hakee töitä, kyllä hoitomaksut ovat täydet, jos ei ole valtavan iso perhe.
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen.. siitä se sikiää. ja jos molemmat on työttömiä, niin onpa sattuma ettei mitään varresta otettavaa paikkaa satu tulemaan kummallekaan vastaan.
Jaa, no jos näin on, tuskin lapsia hoitoon tarvitsee edes laittaa. Toinen hoitaa jos toinen pääsee haastatteluun tai töihin.
ja jos sattuisikin käymään niin hyvä tuuri että sekä isä että äiti pääsisi suurinpiirtein samaan aikaan töihin niin toinen joutuu kieltäytymään työpaikasta koska lapsilla ei ole hoitopaikkaa ja niimpä siinä perheessä on enää yksi joka tuo leipää pöytään koska toiselle on pamahtanut karenssi päälle.
Pyhällä hengelläkö tässä tilanteessa vanhempien pitäisi lapsensa elättää?

Ainiin, unohdin, lapsia ei tehdä ennen kun on 100% varma työpaikka alla yms.
juu, mutta ainakin täällä kunnan velvollisuus on järjestää hoitopaikka 2viikossa, luulisi sen aikaa hoidon järjestyvän joko, vieraalla hoitajalla, työ aloittamisen toisen vanhemman lykkäyksellä, työvuorojen limittämisellä.. kai sen kaks viikkoa vaikka kepin nokassa istuu jos molemmat kerta samalla hetkellä työllistyisi.
 

Yhteistyössä