PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
siivellä eläjät pois
YES, YES JA YES!!

MAHTAVAA ET LAKIA MUUTETAAN, OLEN ODOTTANUT TÄTÄ JO VUOSIA!!

SAADAAN KAIKEN MAAILMAN xxx KANTAMAAN VASTUU OMISTA LAPSISTAAN!!

HOITAKAA ITSE LAPSENNE TAI MAKSAKAA HOIDOSTA KUTEN KAIKKI MUUTKIN PIENI- TAI SUURITULOISET TEKEVÄT.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:43 fjonga kirjoitti:
ihan per.seestä... muutenki pieni palkka ja siitä sitten vielä pitäis alkaa päikkärimaksuja maksaan :headwall:
Samaa mieltä. Kolmihenkinen opiskelijaperhe ollaan, lapsi tarvii päivähoitopaikkaa.

Ilmaseks ollaan saatu, kun tulot on niin pienet (tuloina vaan opintotuki vähä päälle 200e/per pers.e
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:32 siivellä eläjät pois kirjoitti:
YES, YES JA YES!!

MAHTAVAA ET LAKIA MUUTETAAN, OLEN ODOTTANUT TÄTÄ JO VUOSIA!!

SAADAAN KAIKEN MAAILMAN xxx KANTAMAAN VASTUU OMISTA LAPSISTAAN!!

HOITAKAA ITSE LAPSENNE TAI MAKSAKAA HOIDOSTA KUTEN KAIKKI MUUTKIN PIENI- TAI SUURITULOISET TEKEVÄT.

Peesi :) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:37 opiskelija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:31 jybis kirjoitti:
olikohan se niin että opiskelu on vapaaehtoista?
Ite jätin kesken kun ei rahat riittäny,niin se vaan menee
en pahalla tarkottanu :ashamed:
Joo.. jätetään opiskelut kesken ja mennään sossun luukulle. Nousis ainakin tulot.. Kun työttömiä kuitenkin hyysätään tässä maassa niin että oikeesti ei ees kannattais opiskella.

Kannattaa jäädä ikuisesti köyhäksi eikä edes yrittää parantaa tilannetta hankkimalla kunnollinen koulutus.
Minäki oon miettiny että helpompaa olis mennä sossun luukulle rahaa ruinaamaan ku opiskella, sillä opiskelijan tuet on niin minimaaliset.. ei niillä paljon perhettä elätetä, mutta valintani oon tehny ja tyytyväinen siihen. Onpahan sit tulevaisuudessa ammatti!
En tajuu kun täällä ketjussa jotkut "haukkuu" loisiksi ja syöpäläisiksi ( :LOL: anteeks vaa) sellasia joille päivähoito on ilmanen. Ovat varmaan katkeria ja kateellisia.
Nimim. opiskelu kunniaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:41 chrissy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:31 jybis kirjoitti:
olikohan se niin että opiskelu on vapaaehtoista?
Ite jätin kesken kun ei rahat riittäny,niin se vaan menee
en pahalla tarkottanu :ashamed:
ja onhan se oppisopimuskoulutus varteenotettava vaihtoehto..
Mutta ei kaikilla aloilla oo siihen mahdollisuutta
 
haiseva hallitus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:40 Painpotkulauta kirjoitti:
Täällä päin on ainakin niin kiven alla hoitopaikat et jospas sit vaix karsiutuis ns turhat päivähoitopaikat pois!
On sitten yh tai mikä muu tahansa niin minusta jokaisen pitäisi maksaa jos lapsi hoidossa.
No sossustahan sen rahan kuitenkin joutuu hakemaan, jos tähän asti on ollut ilmasta kun ei ole varaa maksaa.
Eli ei tämä ole kuin kiusaamista, ja sossunjonojen tekoa.

Mäkään en ole tähän asti tarvinnut toimeentulotukea, mm.siksi että päivähoito on sentään ilmasta (jos joku isompi menoerä tullut yhtäkkiä niskaan on vaan tarvinnut toimeentulotukea anoa).
Mutta nythän musta tulee sossun vakiasiakas ens vuonna, koska mulla ei ole vara hoidosta maksaa.

Eli ei tämä mun elämääni muuta, joudun vaan viemään lappuja sossuun, ja parempaakin tekemistä näin YH:na tosiaankin olisi. :headwall:
 
Oletteko miettineet sitä, että ihmiset opiskelevat siksi, että eivät entisellä koulutuksellaan enää saa töitä? Voi olla, on oltu jokunen vuosi töissä, tehty lapsi/a ja sitten käykin niin, että menee työpaikka. Entisellä koulutuksella ei välttämättä enää töitä löydykään ja eihän siinä muuta auta kuin hankkia uusi koulutus. Kaikille aloille ei ole mahdollista saada oppisopimuspaikkaa. Oppisopimuspaikkoja ei myöskään ole joka alueella niin, että valitsemaan pääsisi. Täällä Joensuun alueella on aika monella ihmisellä edessään em. tilanne, kun Perlos antoi kenkää. Korvaavia työpaikkoja ei löydy läheskään jokaiselle. Muutenkin täällä on tilanne se, että ns hanttihommia ei opiskeleva nin helposti löydä kuin pääkaupunkiseudulla asuvat. Kateellisena olen kuunnellut joidenkin pk-seudulla asuvien juttua siitä, että töitä on niin paljon kuin ehtii tehdä. Ei täällä vaan, kun samasta Hesen hampparinkääntäjän paikasta tappelee 15 opiskelijaa... Että jos nyt saisi vähän empaattisempaa ajattelua pelin. hel.vetissä on varattuna erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan...<br><br>
 
kamala millaisia kommentteja täällä oikeen on äitiihmisiltä.
eli köyhät eivät saa tehdä jälkeläisiä, mutta rikkaat kylläkin.
hienoa, nyt pitää sitten pistää ehdotus eduskuntaan ,että kaikki köyhät pakkosterilisaatio.

välillä kyllä hävettää olla nainen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:58 harald haaraparta kirjoitti:
kamala millaisia kommentteja täällä oikeen on äitiihmisiltä.
eli köyhät eivät saa tehdä jälkeläisiä, mutta rikkaat kylläkin.
hienoa, nyt pitää sitten pistää ehdotus eduskuntaan ,että kaikki köyhät pakkosterilisaatio.

välillä kyllä hävettää olla nainen.
Sama kävi mielessä, kun luin osan viesteistä :whistle:
 
Hei!Minulla ei tällä hetkellä mene tarhamaksuja,kun olen koton kotihoidontuella pienemmän kanssa.Hoitopaikka oli pakko pitää,että on mihin viedä lapsi ,sitten kun menen töihin.Kun ei ole autoa jolla pääsee kulkemaan ympäri kaupunkia.5-vuotiaallani oli kokopäivä paikka tarhassa.Ehdotin heti äitiyslomalle jäätyäni.että poika aloittaisi puolipäiväisenä.Tämähän ei sitten sopinut ,vaan sanottiin että jos puolipäiväiseksi muutetaan niin pakko ottaa sitten lisää lapsia ja aamu ryhmän lapsiluku nousee liian suureksi ja iltapäivällä ei ole tarpeeksi lapsia. :/ Olin aivan ihmeissäni ja sanottiin ,että kun minulla ei kerta hoito maksa mitään nii samahan se on pitää se koko päiväpaikka.No pojalla on se kokopäiväpaikka,mutta hoidossa silti vain 4,5 h.Olisin ottanut kokonaan kotiin,mutta vanhimman terapiaan kuljetukset ja jatkuvat palaverit lääkäreissä ja muualla olisivat tullee liian vaikeiksi ja raskaaksi.Erityislapsen äitinä,kun muutenkaan ei ole mitenkään helppoa!
Vaikka olenkin yh,kun aloitan työt ,maksan melkeen täydet tarhamaksut 360e oli viimeksi 2 lapsesta,mutta nyt eskari pudottaa hintaa jonkin verran.
 
Diana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:02 kop kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua loppuun.Mutta kyllä pistää vihaksi että kateellisia ihmisiä näyttää olevan liikenteessä todella paljon.
Kyllä hän sitä työtönkin joutuu makselemaan veroja tuloistaan,kuten kaikki muutkin.
Jokaisella on oikeus onnelliseen elämään,eikä niin että rikkaiden oikeus olla onnellisia ja nauttia elämästä.Ja vähä tuloisten osa olla onnettomia...
Monikaan täällä ei uskalla omalla nickillä kirjoittaa,kun pelkää että sontaa lentää päälle.Mutta harmaana ollaan kyllä kärkkäästi sanomassa mielipiteitään!
Hyvä että meitä ihmisiä on erilaisia,eikä niin että kaikki tekee elämässään kaiken samassa järjestyksessä opiskelu,työ,oma asunto ja sitten vasta lapsen/lapsia...
Tsemppiä ja auringon paistetta kaikille tasapuolisesti :wave:
En ihan ymmärtänyt miten tää liittyy päivähoitoon? Onko lapset onnellisia kun ovat hoidossa ja nauttivat siellä elämästä, vai onko aikuiset onnellisia ja nauttivat elämästä kun lapset ovat hoidossa? Meillä lapset ja aikuiset ovat onnellisia ihan kotona, eikä olla mitenkään rikkaita... :xmas:
 
kannanotto
jos maksu kuitenkin 20 euron hinlaluokkaa, ei kai se ole mahdoton maksettava, pienipalkkaisiltakaan/työttömiltä? vois mennä turhampaankin, kuten viinaan/tupakkaan :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:58 huhhuijakkaa kirjoitti:
kohta kirjastoonkin tulee laina-maksu ja kahvilassakin saa maksaa istumapaikasta :kieh: köyhät kyykkyyn vaan :'(
No ehkä tässä maksusysteemissä patistellaan ihan aiheellisesti äitejään huolehtimaan itse lapsistaan eikä hoidattamaan muilla, jos kerta ovat kotona. Kun eivät itse tajua pitää hallituksen käyttää sitten keinoja siihen. Ja eikös kahvilassa tavallaan makseta istumapaikasta kun kassalta käydään ostamassa sitten vaikka se kahvi.
 
pööpöö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:51 vicy kirjoitti:
Mun mielestä tuo uudistun on ihan hanurista!!!! Mutta mielestäni subjektiivinen päivähoito oikeus pitäis poistaa kokonaan ja tilalle tulis sellainen että vanhempien pitäis esittää todistus siitä että eivät löhöä kotona kaikkia päiviä tai sitten todistus esim. masennuksesta, että sais hoitopaikan!
samaa mieltä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:06 pööpöö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:51 vicy kirjoitti:
Mun mielestä tuo uudistun on ihan hanurista!!!! Mutta mielestäni subjektiivinen päivähoito oikeus pitäis poistaa kokonaan ja tilalle tulis sellainen että vanhempien pitäis esittää todistus siitä että eivät löhöä kotona kaikkia päiviä tai sitten todistus esim. masennuksesta, että sais hoitopaikan!
samaa mieltä
Peesaan.
 


[/quote]

En ihan ymmärtänyt miten tää liittyy päivähoitoon? Onko lapset onnellisia kun ovat hoidossa ja nauttivat siellä elämästä, vai onko aikuiset onnellisia ja nauttivat elämästä kun lapset ovat hoidossa? Meillä lapset ja aikuiset ovat onnellisia ihan kotona, eikä olla mitenkään rikkaita... :xmas:
[/quote] Hienoa juuri näin. Jos kerran jompi kumpi vanhemmista on kotona niin lasten paikka on silloin koti. Eikä sieltä sossuluukulta tarvisi hakea rahaa jos menisi töihin...hei haloo...jos ei löydy koulutusta vastaavaa niin mikä estää hakemasta hieman kevyemmin palkattuun hommaan. Vai ollaanko sitä niin itseään täynnä että lapset vaan jaloista pois päivähoitoon ja sitten itse ei viitsi mennä töihin jos joutuisi vaikka tienvarsia putsaamaan. Käykö itsetunnon päälle? liian helppoa rahaa sossusta sanoisin. Monet joutaisivat ja kykenisivät hankkimaan itse työllään rahaa jätettäisiin sossu sitä todella tarvitseville. Heitäkin on!!! :kieh:
 
nojust
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:55 sammakko kirjoitti:
opiskelijat:

Onko niitä lapsia pakko tehdä silloin kun on opinnot menossa? tai..
Onko pakko opiskella silloin kun lapset on päivähoitoiässä?

:eek: :eek: :eek:

Itse vaihtamassa alaa ja opiskelen siis uutta ammattia. Vuosia on veroja makseltu vanhan ammatin puitteissa ja maksan edelleenkin keikkatöitä tehdessä. Rahoitan opintoni siis työnteolla. Ilmaista lasten päivähoito ei ole ollut mulle koskaan. Opintotukea saan korkeakoulujen opintorahan verran. Miksi EN opiskelisi? Ei elämä lopu lapsiin, ei myöskään opiskelu.

Tässä oikeastaan taas nähdään se, ettei milloinkaan ole hyvä. Oletetaan, että esimerkiksi kunnianhimoiset uraa havittelevat korkeakoulutetut lykkäävät lapsenteon vakityöpaikan saamisen jälkeiseen aikaan. Tällöin saatetaan lähestyä jo 40 ikää ja sitten taas ihmetellään, miksei niitä lapsosia enää saadakaan niin helposti...niin, miksiköhän...ja jos opiskeluaikana tekee lapsia, niin sekään ei ole hyvä. Silloinhan on yhteiskunnan elätti, joka vie päivähoitopaikan "kunnolliselta, työtä tekevältä kansalaiselta". Eli hohhoijaa, EI TEHDÄ LAPSIA OLLENKAAN MISSÄÄN IÄSSÄ TAI ELÄMÄNTILANTEESSA; AINA SIITÄ TULEE YHTEISKUNNALLE KUSTANNUKSIA JA JOTKUT SAAVAT SIITÄ SYYN VETÄÄ HERNEET NENÄÄN. EI LAPSIA, EI KULUJA....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:04 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:54 Harmaana kirjoitti:
Työttömänä äitinä (juu, haukkukaa pummiksi) pidän uudistusta hyvänä. Moni tuttavani vie lapsiaan virikkeiden toivossa päivähoitoon ja ainahan nekin paikat ovat joltain pois. Jos lapsen saa, pitää häneen sen verran uhrata että itse pitää huolen ensisijaisesti. Opiskeluja voi siirtää, koulun kanssa sumplia jonkun ratkaisun (älkääkä nyt väittäkö ettei pidä paikkaansa). Kaikista pienituloisimmat saavat varmaankin tuon päivähoitomaksun sossulta tms., koska se luetaan menoksi. Siksi en käsitä tätä vouhottamista; kaikki pitäisi olla ilmaista kaikille eikä mistään haluta maksaa?
kerros mulle miten mä sumplin jonkun ratkaisun opiskelijana. koulua 8h per päivä ja harjoittelujaksoja ajoittain?miksi myöskään siirtäisin opiskelujani?
Miksi kenenkään pitäisi sulle kertoa miten hoidat opiskelusi ja lapsesi? Miksi teit lapset ennen kuin koulut edes on loppu? Itsepähän sinä olet valintasi tehdä, joten sun tehtäväsi se on järjestellä opiskelusi ja lastesi hoito :headwall: . Sekä maksaa se hoito myös.
 
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
 

Yhteistyössä