PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Älä ihmeessä lue keskusteluja jos noin kovin ottaa sydämestä. Eikös näissä jutuissa ole ollut lähinnä kyse siitä, että jos jompikumpi vanhemmista on kotona niin silloin lapsen paikka on myös kotona ettei vietäisi hoitopaikkaa todella niitä tarvitsevilta jos molemmat vanhemmista ovat töissä tai opiskelevat ja hankkivat näin lapselleen turvattua tulevaisuutta....
 

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos
hankitaan ja saadaan lapsi/lapsia
niin kyllä sen Äidin tai Isän täytyy ne ihanat vaippapeput
hoitaa sinne Kolmevuotiaaksi.

En voi ymmärtää niitä naisia tai miehiä, pakko saada lapsi
mutta ei , ei millään jaksa hoitaa sitä omaa LASTA :p :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:56 lumihiutale82 kirjoitti:
jos minä joutuisin maksamaan 190e:n opintotuesta vielä kahden lapsen hoitomaksuja niin opiskelut loppuisi siihen...
Etkö saa lapsilisiä? Asumistukea? Entä puolison tulot? Tai elatusmaksut? En usko että tulot ovat pelkkä 190 e/kk. Ja sitä paitsi, hoitomaksut ovat vain parikymppiä kuussa. Niillä kannustetaan opiskelemaan joutuin.
 
Keittiönoita
Mä en pidä nk. nollamaksuluokan poistamista yhtään järkevänä. Päivähoitomaksut kun ovat kuntien tuloja ja toimeentulotuet taas ovat kuntien menoja. Ajatellaanpa, että jo nyt toimeentulotukea saava perhe joutuu jatkossa maksamaan vaikkapa 20 euroa kuukaudessa päivähoitomaksua kunnalle. Noh, sittenhän se kunta joutuu maksamaan 20 euroa enemmän toimeentulotukea :/ Eli kunta laittaa vasemmasta taskusta oikeaan taskuun. Ihan turhaa mun mielestäni.

En pidä subjektiivista päivähoito-oikeuttakaan järkevänä. Minusta päivähoitopaikan saamisen edellytyksenä pitäisi olla, että lapsi sitä tarvitsee. Jokainen tajuaa, että työssäkäyvän tai opiskelevan lapsi ei koko päivää yksinkään kotona voi olla, joten näillä lapsilla on varmasti ihan todellinen tarve hoitopaikalle. Sitten on lapsia, jotka erilaisista kuntoutuksellisista syistä tarvitsee hoitopaikkaa. Lääkäri, psykologin, toimintaterapeutin, puheterapeutin tms suosituksesta voitaisiin tällaiset lapset ottaa kunnalliseen päivähoitoon ilman subjektiivista päivähoito-oikeuttakin. Itse asiassa erityislapset saivatkin päivähoitopaikan jo ennenkuin koko subjektiivista päivähoito-oikeutta oli keksittykään. Lisäksi hoitopaikan tarve olisi aivan selvä sellaisilla lapsilla, joiden kotona lasta hoitava vanhempi ei sairauden tms syyn vuoksi kykene lastaan hoitamaan.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on ollut voimassa jo toistakymmentä vuotta ja sitä on myös käytetty. Usein ajatellaan, että lapsi saa päivähoidossa virikkeitä, joita kotihoidossa ei voi saada. Ajatellaan, että lapsella pitää olla koko ajan kavereita ja ohjattua toimintaa. Mistä tällainen ajattelutapa on tullut? Mitä vikaa on kodin arkiaskareissa? Jos päivähoito on se autaaksi tekevä asia, miksi meillä on nyt historiamme mieleltään sairaimmat lapset ja nuoret? Miksi lapset voivat mieleltään paremmin silloin, kun oli puutetta leivästä, lauantait olivat työpäiviä, asuttiin ahtaissa asunnoissa eikä kukaan ollut vielä päiväkodista kuullutkaan?

 
Onko jossain sanottu, että nollamaksuluokka poistuu??? Ei mun mielestäni. Esim. kotona olevat äidit voi edelleen viedä lapsensa päiväkotiin puolipäiväiseksi, eikä se maksa heille (edelleenkään) mitään...! Ottakaa asioista selvää, ennen kuin vouhotatte täällä! Ja sitä paitsi, osa-aikaisia ja pätkätyöläisiäkin on sen verran ajateltu tässä, ettei varmaan heitä ruveta veloittamaan. Joku raja sentään hyvinvointipalvelujen alas ajamisella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:14 Sabira kirjoitti:
Onko jossain sanottu, että nollamaksuluokka poistuu??? Ei mun mielestäni. Esim. kotona olevat äidit voi edelleen viedä lapsensa päiväkotiin puolipäiväiseksi, eikä se maksa heille (edelleenkään) mitään...! Ottakaa asioista selvää, ennen kuin vouhotatte täällä! Ja sitä paitsi, osa-aikaisia ja pätkätyöläisiäkin on sen verran ajateltu tässä, ettei varmaan heitä ruveta veloittamaan. Joku raja sentään hyvinvointipalvelujen alas ajamisella.

Ainakin eilen Kymmenen uutisissa sanottiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:15 Chayenne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:14 Sabira kirjoitti:
Onko jossain sanottu, että nollamaksuluokka poistuu??? Ei mun mielestäni. Esim. kotona olevat äidit voi edelleen viedä lapsensa päiväkotiin puolipäiväiseksi, eikä se maksa heille (edelleenkään) mitään...! Ottakaa asioista selvää, ennen kuin vouhotatte täällä! Ja sitä paitsi, osa-aikaisia ja pätkätyöläisiäkin on sen verran ajateltu tässä, ettei varmaan heitä ruveta veloittamaan. Joku raja sentään hyvinvointipalvelujen alas ajamisella.

Ainakin eilen Kymmenen uutisissa sanottiin.
Suora lainaus tämän päivän Aamulehdestä: "Peruspalveluministeri Paula Risikko (kok) selvitti, että lapsen paras arvioidaan joka tapauksessa. Jos päädytään siihen, että lapsi tarvitsee kokopäivähoitoa, eikä perheellä ole varaa sitä kustantaa vähimmäismkasullakaan, hoito kuitenkin järjestetään. Risikon mukaan asiasta tulee tarkemmat ohjeet syksyllä, kun sosiaalipoliittinen ministerivaliokunta tekee päätöksensä...".
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:20 Sabira kirjoitti:
Suora lainaus tämän päivän Aamulehdestä: "Peruspalveluministeri Paula Risikko (kok) selvitti, että lapsen paras arvioidaan joka tapauksessa. Jos päädytään siihen, että lapsi tarvitsee kokopäivähoitoa, eikä perheellä ole varaa sitä kustantaa vähimmäismkasullakaan, hoito kuitenkin järjestetään. Risikon mukaan asiasta tulee tarkemmat ohjeet syksyllä, kun sosiaalipoliittinen ministerivaliokunta tekee päätöksensä...".
Näinhän sen pitäisi mennä laajemminkin. Eli että kunnallisen päivähoitopaikan saavat ne, jotka sitä syystä tai toisesta tarvitsevat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:20 Sabira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:15 Chayenne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:14 Sabira kirjoitti:
Onko jossain sanottu, että nollamaksuluokka poistuu??? Ei mun mielestäni. Esim. kotona olevat äidit voi edelleen viedä lapsensa päiväkotiin puolipäiväiseksi, eikä se maksa heille (edelleenkään) mitään...! Ottakaa asioista selvää, ennen kuin vouhotatte täällä! Ja sitä paitsi, osa-aikaisia ja pätkätyöläisiäkin on sen verran ajateltu tässä, ettei varmaan heitä ruveta veloittamaan. Joku raja sentään hyvinvointipalvelujen alas ajamisella.

Ainakin eilen Kymmenen uutisissa sanottiin.
Suora lainaus tämän päivän Aamulehdestä: "Peruspalveluministeri Paula Risikko (kok) selvitti, että lapsen paras arvioidaan joka tapauksessa. Jos päädytään siihen, että lapsi tarvitsee kokopäivähoitoa, eikä perheellä ole varaa sitä kustantaa vähimmäismkasullakaan, hoito kuitenkin järjestetään. Risikon mukaan asiasta tulee tarkemmat ohjeet syksyllä, kun sosiaalipoliittinen ministerivaliokunta tekee päätöksensä...".
Edelleen lainaus tämän päivän Aamulehdestä: "Pääministeri Matti Vanhanen vastasi, että päätöksellä pyritään ohjaamaan päivähoitoa osapäiväpaikalle perheissä, joissa vanhemmat tai toinen vanhemmista on kotona samaan aikaan, kun lapsi on hoidossa. Osapäivähoidossa nollamaksuluokka säilyy."
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:42 Phoenix kirjoitti:
En oo nuihin maksuluokkiin perehtyny, mut enpä kyllä minäkää ole kuullu että ihan ilmaiseksi sais lasta pitää hoidossa :eek: Toivottavasti tuo nyt ei kuitenkaan vie lasta pesuveden mukana. Mut ajatuksena ok.
No onhan se nykyään ilmaista mm. yksinhuoltajille (pienituloisille) sekä opiskelijoille, työttömille, siis heidän lapsilleen. Heillähän on nykyään oikeus virikepaikkaan, joka näin ollen on tällä hetkellä ilmainen noille em. kansanryhmille.

Nyt hallitus puhuu asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä meidän nuorin on päiväkodissa kuntoutuksellisista syistä,monivammaisten lasten ryhmässä, ja jopa ihan ilmaiseksi,vaikka olen päivisin kotona. Kuolkaa nyt kateuteen kun meillä kurjilla on elämässä tuollaista luksusta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:23 merianna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:42 Phoenix kirjoitti:
En oo nuihin maksuluokkiin perehtyny, mut enpä kyllä minäkää ole kuullu että ihan ilmaiseksi sais lasta pitää hoidossa :eek: Toivottavasti tuo nyt ei kuitenkaan vie lasta pesuveden mukana. Mut ajatuksena ok.
No onhan se nykyään ilmaista mm. yksinhuoltajille (pienituloisille) sekä opiskelijoille, työttömille, siis heidän lapsilleen. Heillähän on nykyään oikeus virikepaikkaan, joka näin ollen on tällä hetkellä ilmainen noille em. kansanryhmille.

Nyt hallitus puhuu asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä meidän nuorin on päiväkodissa kuntoutuksellisista syistä,monivammaisten lasten ryhmässä, ja jopa ihan ilmaiseksi,vaikka olen päivisin kotona. Kuolkaa nyt kateuteen kun meillä kurjilla on elämässä tuollaista luksusta.
Niinpä, kateus on suomalaisten voimavara ja kansantauti... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:22 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:20 Sabira kirjoitti:
Suora lainaus tämän päivän Aamulehdestä: "Peruspalveluministeri Paula Risikko (kok) selvitti, että lapsen paras arvioidaan joka tapauksessa. Jos päädytään siihen, että lapsi tarvitsee kokopäivähoitoa, eikä perheellä ole varaa sitä kustantaa vähimmäismkasullakaan, hoito kuitenkin järjestetään. Risikon mukaan asiasta tulee tarkemmat ohjeet syksyllä, kun sosiaalipoliittinen ministerivaliokunta tekee päätöksensä...".
Näinhän sen pitäisi mennä laajemminkin. Eli että kunnallisen päivähoitopaikan saavat ne, jotka sitä syystä tai toisesta tarvitsevat.
Niin, saahan kunnallisen päivähoitopaikan toki jatkossa myös osapäiväisenä eli esim. työttömien ja kotiäitien lapset, siis ryhmät joiden lapset "eivät tarvitse päviähoitoa"... :whistle: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:22 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:20 Sabira kirjoitti:
Suora lainaus tämän päivän Aamulehdestä: "Peruspalveluministeri Paula Risikko (kok) selvitti, että lapsen paras arvioidaan joka tapauksessa. Jos päädytään siihen, että lapsi tarvitsee kokopäivähoitoa, eikä perheellä ole varaa sitä kustantaa vähimmäismkasullakaan, hoito kuitenkin järjestetään. Risikon mukaan asiasta tulee tarkemmat ohjeet syksyllä, kun sosiaalipoliittinen ministerivaliokunta tekee päätöksensä...".
Näinhän sen pitäisi mennä laajemminkin. Eli että kunnallisen päivähoitopaikan saavat ne, jotka sitä syystä tai toisesta tarvitsevat.
Niin, saavathan toki jatkossa kunnallisen päivähoitopaikan myös niiden perheiden lapset, jotka ilmeisesti "eivät tarvitse päivähoitoa" eli työttömien ja kotiäitien lapset... :whistle: :headwall:
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:28 Sabira kirjoitti:
Niin, saahan kunnallisen päivähoitopaikan toki jatkossa myös osapäiväisenä eli esim. työttömien ja kotiäitien lapset, siis ryhmät joiden lapset "eivät tarvitse päviähoitoa"... :whistle: :headwall:
Kyllä mun mielestäni työttömienkin lapset tarvitsevat - ja tarvitsevat juuri osapäivähoitopaikan -, jotta se työtön vanhempi voi tehokkaasti hakea töitä.
 
Suuresti ihmettelen sitä, että miten joillakin voi olla hoitomaksut 0? koska mekin maksetaan molempien lapsien hoidosta vaikka minä opiskelija ja mies töissä ja palkka n.1400? käteen/kk. Tosiaanki saa tulla tuo että kaikille maksullista ja mun mielestä työttömien/kotona olevien vanhempien lapset joutaa olla kotona, ellei ole jotain kehityshäiriötä lapsella jonka vuoksi olisi lapsen kannalta parempi olla hoidossa vaikkapa osa-päiväsenä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:31 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:28 Sabira kirjoitti:
Niin, saahan kunnallisen päivähoitopaikan toki jatkossa myös osapäiväisenä eli esim. työttömien ja kotiäitien lapset, siis ryhmät joiden lapset "eivät tarvitse päviähoitoa"... :whistle: :headwall:
Kyllä mun mielestäni työttömienkin lapset tarvitsevat - ja tarvitsevat juuri osapäivähoitopaikan -, jotta se työtön vanhempi voi tehokkaasti hakea töitä.
Joo, pesi. Ei kai ketään ota töihin äitiä, joka mukulat kainalossa menee työhaastatteluun :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:35 totta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:31 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:28 Sabira kirjoitti:
Niin, saahan kunnallisen päivähoitopaikan toki jatkossa myös osapäiväisenä eli esim. työttömien ja kotiäitien lapset, siis ryhmät joiden lapset "eivät tarvitse päviähoitoa"... :whistle: :headwall:
Kyllä mun mielestäni työttömienkin lapset tarvitsevat - ja tarvitsevat juuri osapäivähoitopaikan -, jotta se työtön vanhempi voi tehokkaasti hakea töitä.
Joo, pesi. Ei kai ketään ota töihin äitiä, joka mukulat kainalossa menee työhaastatteluun :(
Ei työnhaku ole pelkästään haastatteluja, pitäisi ehtiä panostaa omaan työnhakuprofiiliin, soitella yrityksiin /työpaikkoihin, etsiä tietoa niistä tietääkseen mikä paikka olisi oikea itselle, jne jne siis täyttä työtä se työnhakeminen ainakin minun tapauksessa, kun työpaikat ovat kiven alla ja se ei ole muuten kovin helppoa lastenhoidon ja omakotitalon töiden lomassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 20:32 Äpyli kirjoitti:
Suuresti ihmettelen sitä, että miten joillakin voi olla hoitomaksut 0? koska mekin maksetaan molempien lapsien hoidosta vaikka minä opiskelija ja mies töissä ja palkka n.1400? käteen/kk. Tosiaanki saa tulla tuo että kaikille maksullista ja mun mielestä työttömien/kotona olevien vanhempien lapset joutaa olla kotona, ellei ole jotain kehityshäiriötä lapsella jonka vuoksi olisi lapsen kannalta parempi olla hoidossa vaikkapa osa-päiväsenä.
No, halusit tai et, niin työttömien ja kotona olevien lapset saavat jatkossakin olla päivähoidossa, osapäiväisenä. Mikä on mielestäni erinomainen asia lapsen kannalta. Ettei niitä kehityshäiriöitä tulisi ollenkaan. Niitä kun voi ennaltaehkäistäkin... :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:59 nanna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:49 sisar puoliQ kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:44 Ronya Royce kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:40 Piipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:39 sisar puoliQ kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:34 Ronya Royce kirjoitti:
Täällä on jo päivähoito maksullinen kaikille...tästä syystä monen (yleensä äidin) täytyy laskea tarkkaan, kannattaako töissä käydä. Meidän lapsen hoitomaksut noin tuhat euroa kuukaudessa...revi siitä!!! :headwall:
:eek: missä sun lapsi on hoidossa?mä kun luulin et 200? on maksimi....pitää olla sit aika kova liksa et voi tollasta maksaa! :eek:
kaikki ei asu suomessa jotka tääll palstailee... ;)
Päivähoito kaikille maksulliseksi...hmmm...
Seuratkaa vaan Britannian esimerkkiä! Tämä tulee tarkoittamaan suuria luokkaeroja, rikkaille päivähoitomaksut eivät niinkään este, pienituloisille paljon suurempi rasite.
joo,no meikäläinen, joka ehkäpä pääsen osa-aika duuniin,jossa liksa 770?/kk,vois ainakin briteissä jäädä työ vastaanottamatta..ja kyllä tää suomen mallikin nyt alkaa nyppiin,niinkun tossa aiemmin jo totesin,yh:na on kiva näistä "suurista" tuloista maksella..
meinaatko sä oikeesti mennä töihin tolla palkalla? mee ny vaikka heseen osa-aikaseks ni saat reippasti päälle tonnin kuussa! paljonko teet tunteja tohon summaan?
Ensinnäkin, jonkunhan se on noi osa-aikasetkin työt tehtävä,musta tuntuu et yksinhuoltajana toi ois just hyvä mulle,jäis aikaa ja energiaa kotiinkin asti(hyi minua!).töitä olisi 4tuntia/pv,mahdollisesti enemmänkin.työmatkat n.tunti/suunta,eli ei osapäivähoito taida riittää...
 
ennen pph
Kyllä mielestäni hyvä asia tämä uudistus. Entisenä pph:na voin kyllä sanoa, että ei se joka ainoa päivä ole lapsellekkaan kivaa selittää, että miksi tulee hoitoon, vaikka äiti kotona vauvan kanssa! Ja sitten juuri nämä tapaukset, kun toiset tekevät melkein mitä vaan, että saavat lapsille TÖIDEN takia hoitopaikan, niin sitten tulee talo puolilleen näitä lapsia, joiden vanhemmat kotona.
 
näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:27 vieras kirjoitti:
minulla ei ole mitään sitä vastaan että pienituloiset koulussa/työssä käyvät saavat lapsilleen ilmaisen hoitopaikan. sitä vastaan minulla kyllä on paljonkin että kotona olevan vanhemman/vanhempien lapsi edes saa hoitopaikan viedä niilta lapsilta jotka sitä todella tarvitsevat! \|O toki on eriasia jos on joku pätevä peruste sille paikalle (esim joku sairaus) mutta se että äiti esim haluaa olla rauhassa vauvan kanssa ja heivataan isompi lapsi päiväkotiin niin saa kyllä minulla sapen kiehumaan! kyllä se niin on että kotona olevien vanhempien lapsilta pitäisi hoitopaikka evätä vaikka he maksaisivat 1000e kuussa siitä!!! prkl! \|O
just
 
maksuun muutos
Mielestäni lakimuutos on hyvä asia...

- Ilmaisen kokopäivän hoidon rajoitus lapsille joiden vanhemmat ovat mm. työttömyyden vuoksi kotona.

- Opiskelu- tai työnsaantitilaisuuksissa päivähoito tulisi turvata lapsille.

- VASTUU lapsista on aina vanhemmilla, ei päivähoidolla.

- POIS "vapaamatkustajat" yhteiskunnasta.

- Lastensuojelutapaukset ovatkin sitten asia erikseen.

- Kaksi ihmistä yksinhuoltajankin lapsia on ollut tekemässä - vastuu hoidosta myös kahdella ihmisellä. Asia taas erikseen esim. leskiksi jääneet.

- Suurperheiden vanhempien mahdollisuus työntekoon tulisi turvata niin, että hoitomaksunmäärää suhteutetaan perheen kokoon. Perheen kokoon tulisi laskea myös kouluikäiset lapset - ei vain päivähoidossa olevia.

- Päivähoitomaksu kuuluisi maksaa niiltä päiviltä jotka lapset todellisuudessa ovat olleet hoidossa. Onko oikein maksaa koko kuun päivähoitomaksu, jos lapset hoidossa muutaman päivän kuukaudesta?

Paljon pohdittavaa tämän lain kohdalla - mikä on oikein ja mikä väärin?
 
verot
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:55 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
niin.. valitettavasti täällä ei voi päättää mihin maksetut verot käytetään. mieluummin ainakin itse suuntaisin niitä vaikka sinne TOISTEN lasten hoitoon kuin narkkien ja juoppojen hyysäämiseen..
 

Yhteistyössä