Päiväkotilapsista tulee menestyjiä verrattuna kotona kasvatettuihin

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Hohhoijaa,että olet hieman yksinkertainen :hug:
Mä olen sitten varmaan kanssa hieman yksinkertainen. Tai sitten jossain päin Suomea on tosiaan olemassa sellainen päiväkoti, joka olisi lapsilleni ollut parempi paikka kuin oma koti.

Mun molemmat lapseni ovat olleet päiväkodissa. Esikoinen meni päiväkotiin täytettyään 1 v 10 kk. Oikeus hoitovapaaseen kun loppui silloin. Ehti täyttää 5 v, kun jäin kuopuksesta äitiyslomalle ja samantien jäi esikoinenkin kotihoitoon. Olin kotona siihen asti, kun kuopus täytti 3 vuotta. Eli esikoinen oli silloin 8 v.

Tiedätkö mitä? Tuo mun esikoixseni täyttää ens kesänä 23 vuotta. Ja jo monet kerrat - täysi-ikäisyytensä jälkeenkin - on mulle sanonut, että hänen lapsuutensa onnellisimmat vuodet oli ne, kun sai olla äidin ja pikkuveljen kanssa kotona. Voinko mä mennä väittämään vastaan? Väittämään, että kuule kyllä sun lapsuutesi onnellisimmat vuodet oli siellä suuressa päiväkotiryhmässä vieraiden aikuisten kanssa eikä suinkaan äitis ja pikkuveljes kanssa kotona?
Missä mä olen väittänyt päiväkotia paremmaksi paikaksi kuin oma koti? :eek:
Ei se lapsi kuitenkaan koko elämäänsä sillä hoidossa vietä,vain sen ajan kun vanhempi/vanhemmat käy töissä,muuten ollaan kotona ja vietetään aikaa perheen parissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Hohhoijaa,että olet hieman yksinkertainen :hug:
Mä olen sitten varmaan kanssa hieman yksinkertainen. Tai sitten jossain päin Suomea on tosiaan olemassa sellainen päiväkoti, joka olisi lapsilleni ollut parempi paikka kuin oma koti.

Mun molemmat lapseni ovat olleet päiväkodissa. Esikoinen meni päiväkotiin täytettyään 1 v 10 kk. Oikeus hoitovapaaseen kun loppui silloin. Ehti täyttää 5 v, kun jäin kuopuksesta äitiyslomalle ja samantien jäi esikoinenkin kotihoitoon. Olin kotona siihen asti, kun kuopus täytti 3 vuotta. Eli esikoinen oli silloin 8 v.

Tiedätkö mitä? Tuo mun esikoixseni täyttää ens kesänä 23 vuotta. Ja jo monet kerrat - täysi-ikäisyytensä jälkeenkin - on mulle sanonut, että hänen lapsuutensa onnellisimmat vuodet oli ne, kun sai olla äidin ja pikkuveljen kanssa kotona. Voinko mä mennä väittämään vastaan? Väittämään, että kuule kyllä sun lapsuutesi onnellisimmat vuodet oli siellä suuressa päiväkotiryhmässä vieraiden aikuisten kanssa eikä suinkaan äitis ja pikkuveljes kanssa kotona?
Missä mä olen väittänyt päiväkotia paremmaksi paikaksi kuin oma koti? :eek:
Ei se lapsi kuitenkaan koko elämäänsä sillä hoidossa vietä,vain sen ajan kun vanhempi/vanhemmat käy töissä,muuten ollaan kotona ja vietetään aikaa perheen parissa.
Mä kun sanoin, että se haettu parempi paikka on koti, niin sanoit mua yksinkertaiseksi. Mitä se tarkoitti, jos ei sitä että koti ei ole paras?
 
Alkuperäinen kirjoittaja koti-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tasokas kasvatus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hevijeesus:
Onkohan asia sitten niin, että päiväkoti kasvattaa lapsista huutamalla puhuvia demagogeja ja nämä sosiaaliset ihmelapset sitten tosiaan pärjää ylimielisellä asenteellaan paremmin tässä nykyajan yhteiskunnassa kuin ns. ujot ja arat (huomatkaa, pahoja ja huonoja ominaisuuksia) lapset, jotka elävät hiukan.. syvällisemmin.

Tosiaan, suurin osa nykyteineistä on massamuotia seuraavia kuluttajia, pelkkiä hylättyjä ajopuita ja suurin osa heistä on myös päiväkotia käynyt. Liekö aivottomuudella, ajopuusyndroomalla ja päiväkotikasvatuksella jokin yhteys?
.
Ujouden ja arkuuden vastakohta ei minusta ole röyhkeys, itsekkyys ja muiden jyrääminen, vaan hyvä itsetunto ja terveet sosiaaliset taidot. Päiväkoti ei niitä automaattisesti opeta, vaan ensisijainen vastuu on siinäkin vanhemmilla. Lapset kun ovat yli 2/3 ajastaan kotona vaikka arkisin kävisivätkin hoidossa.
HUOM! hoidossa olevat lapset ovat enemmän hoitajan kanssa kuin äidin kanssa, ja se on faktaa!
No ei kyllä ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Hohhoijaa,että olet hieman yksinkertainen :hug:
Mä olen sitten varmaan kanssa hieman yksinkertainen. Tai sitten jossain päin Suomea on tosiaan olemassa sellainen päiväkoti, joka olisi lapsilleni ollut parempi paikka kuin oma koti.

Mun molemmat lapseni ovat olleet päiväkodissa. Esikoinen meni päiväkotiin täytettyään 1 v 10 kk. Oikeus hoitovapaaseen kun loppui silloin. Ehti täyttää 5 v, kun jäin kuopuksesta äitiyslomalle ja samantien jäi esikoinenkin kotihoitoon. Olin kotona siihen asti, kun kuopus täytti 3 vuotta. Eli esikoinen oli silloin 8 v.

Tiedätkö mitä? Tuo mun esikoixseni täyttää ens kesänä 23 vuotta. Ja jo monet kerrat - täysi-ikäisyytensä jälkeenkin - on mulle sanonut, että hänen lapsuutensa onnellisimmat vuodet oli ne, kun sai olla äidin ja pikkuveljen kanssa kotona. Voinko mä mennä väittämään vastaan? Väittämään, että kuule kyllä sun lapsuutesi onnellisimmat vuodet oli siellä suuressa päiväkotiryhmässä vieraiden aikuisten kanssa eikä suinkaan äitis ja pikkuveljes kanssa kotona?
Missä mä olen väittänyt päiväkotia paremmaksi paikaksi kuin oma koti? :eek:
Ei se lapsi kuitenkaan koko elämäänsä sillä hoidossa vietä,vain sen ajan kun vanhempi/vanhemmat käy töissä,muuten ollaan kotona ja vietetään aikaa perheen parissa.
Mä kun sanoin, että se haettu parempi paikka on koti, niin sanoit mua yksinkertaiseksi. Mitä se tarkoitti, jos ei sitä että koti ei ole paras?
Ja mä tarkoitin sillä mun yhdellä lauseella sitä,että parempaa HOITOpaikkaa lapselleni saa etsiä,siksi aikaa kun käyn töissä ja tulen hakemaan lapseni pois kotiin viettämään aikaa minun kanssani.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ja mä tarkoitin sillä mun yhdellä lauseella sitä,että parempaa HOITOpaikkaa lapselleni saa etsiä,siksi aikaa kun käyn töissä ja tulen hakemaan lapseni pois kotiin viettämään aikaa minun kanssani.
Montako tuntia kerkeät olla lapsen kanssa hoitopäivän jälkeen, ennen kuin hän menee nukkumaan? 3? 4? Se on aika vähän kun vertaa että hoitotädin kanssa hän on 7h/päivä.
 
Ei
mulla 2 lasta toinen pk:ssa 1.5veestä ja antaa itsensä yli kävellä ihan jokaisen ja itken kun hän ei osaa pitä puoliaan. (14v)
Toinen kotihoidettu 6v. Osaa pitää puoliaan. Molemmat osaavat ja myös puuttuvat kiusaamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ja mä tarkoitin sillä mun yhdellä lauseella sitä,että parempaa HOITOpaikkaa lapselleni saa etsiä,siksi aikaa kun käyn töissä ja tulen hakemaan lapseni pois kotiin viettämään aikaa minun kanssani.
Montako tuntia kerkeät olla lapsen kanssa hoitopäivän jälkeen, ennen kuin hän menee nukkumaan? 3? 4? Se on aika vähän kun vertaa että hoitotädin kanssa hän on 7h/päivä.
Silloin kun olin töissä,niin välillä vuorokaudenkin putkeen,jos mulla oli esim aamu-ilta jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ja mä tarkoitin sillä mun yhdellä lauseella sitä,että parempaa HOITOpaikkaa lapselleni saa etsiä,siksi aikaa kun käyn töissä ja tulen hakemaan lapseni pois kotiin viettämään aikaa minun kanssani.
Montako tuntia kerkeät olla lapsen kanssa hoitopäivän jälkeen, ennen kuin hän menee nukkumaan? 3? 4? Se on aika vähän kun vertaa että hoitotädin kanssa hän on 7h/päivä.

eikö se hoitotäti ole sen lapsen kanssa sellaiset 9h, suurinpiirtein, jos se äiti tekee ihan normaalia työpäivää?
työaikahan on normisti sen 8 tuntia, ehkä 8½ tuntia joten se lapsi menee hoitoon jo ennen työajan alkua ja haetaan vasta työpäivän päätyttyä, eikös?
 
vieras
Aivan. Onhan se niin, että selkäänpuukottajat ja ahneet ja itsekkäät ihmiset maapallolla ovat näitä "menestyjiä". he ovat tuhonneet maapallon tuomalla ahneuden tavoittelun arvoiseksi. He kiusaavat toisia ja ovat suosittuja, koska heitä pelätään. JOs ei nuole heitä, voi tulla itse kiusatuksi.

Esim. eilisessä selviytyjissä tämä todd-poikanen on täysin paska tyyppi. Huono kaikessa, ruma, heikko, takanajuoruaja, määräilevä, fyysisesti ja henkisesti heikko (menestyy huonosti kilpailuissa). MUTTA hän on suosittu henkilö selviytyjisssä, sanelee kaikille mitä muiden kuuluu tehdä. Näin se toimii tämä homma. Lahjakkaat hienot tyypit ei jaksa tätä kyynärpääpaskaa, mitä maailma on täynnä.
 
vieras
Aivan. Onhan se niin, että selkäänpuukottajat ja ahneet ja itsekkäät ihmiset maapallolla ovat näitä "menestyjiä". he ovat tuhonneet maapallon tuomalla ahneuden tavoittelun arvoiseksi. He kiusaavat toisia ja ovat suosittuja, koska heitä pelätään. JOs ei nuole heitä, voi tulla itse kiusatuksi.

Esim. eilisessä selviytyjissä tämä todd-poikanen on täysin paska tyyppi. Huono kaikessa, ruma, heikko, takanajuoruaja, määräilevä, fyysisesti ja henkisesti heikko (menestyy huonosti kilpailuissa). MUTTA hän on suosittu henkilö selviytyjisssä, sanelee kaikille mitä muiden kuuluu tehdä. Näin se toimii tämä homma. Lahjakkaat hienot tyypit ei jaksa tätä kyynärpääpaskaa, mitä maailma on täynnä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan. Onhan se niin, että selkäänpuukottajat ja ahneet ja itsekkäät ihmiset maapallolla ovat näitä "menestyjiä". he ovat tuhonneet maapallon tuomalla ahneuden tavoittelun arvoiseksi. He kiusaavat toisia ja ovat suosittuja, koska heitä pelätään. JOs ei nuole heitä, voi tulla itse kiusatuksi.

Esim. eilisessä selviytyjissä tämä todd-poikanen on täysin paska tyyppi. Huono kaikessa, ruma, heikko, takanajuoruaja, määräilevä, fyysisesti ja henkisesti heikko (menestyy huonosti kilpailuissa). MUTTA hän on suosittu henkilö selviytyjisssä, sanelee kaikille mitä muiden kuuluu tehdä. Näin se toimii tämä homma. Lahjakkaat hienot tyypit ei jaksa tätä kyynärpääpaskaa, mitä maailma on täynnä.
Ja tämä ei siis ole minun mielipide, vaan mm. suomessa on tutkittu kiusaamista, ja tuloksena on, että lähes aina suosituista menestyjistä löytyy kiusaaja. NÄistä päiväkodin kasvateista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan. Onhan se niin, että selkäänpuukottajat ja ahneet ja itsekkäät ihmiset maapallolla ovat näitä "menestyjiä". he ovat tuhonneet maapallon tuomalla ahneuden tavoittelun arvoiseksi. He kiusaavat toisia ja ovat suosittuja, koska heitä pelätään. JOs ei nuole heitä, voi tulla itse kiusatuksi.

Esim. eilisessä selviytyjissä tämä todd-poikanen on täysin paska tyyppi. Huono kaikessa, ruma, heikko, takanajuoruaja, määräilevä, fyysisesti ja henkisesti heikko (menestyy huonosti kilpailuissa). MUTTA hän on suosittu henkilö selviytyjisssä, sanelee kaikille mitä muiden kuuluu tehdä. Näin se toimii tämä homma. Lahjakkaat hienot tyypit ei jaksa tätä kyynärpääpaskaa, mitä maailma on täynnä.
Sanoo kotiäiti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan. Onhan se niin, että selkäänpuukottajat ja ahneet ja itsekkäät ihmiset maapallolla ovat näitä "menestyjiä". he ovat tuhonneet maapallon tuomalla ahneuden tavoittelun arvoiseksi. He kiusaavat toisia ja ovat suosittuja, koska heitä pelätään. JOs ei nuole heitä, voi tulla itse kiusatuksi.

Esim. eilisessä selviytyjissä tämä todd-poikanen on täysin paska tyyppi. Huono kaikessa, ruma, heikko, takanajuoruaja, määräilevä, fyysisesti ja henkisesti heikko (menestyy huonosti kilpailuissa). MUTTA hän on suosittu henkilö selviytyjisssä, sanelee kaikille mitä muiden kuuluu tehdä. Näin se toimii tämä homma. Lahjakkaat hienot tyypit ei jaksa tätä kyynärpääpaskaa, mitä maailma on täynnä.
Ja tämä ei siis ole minun mielipide, vaan mm. suomessa on tutkittu kiusaamista, ja tuloksena on, että lähes aina suosituista menestyjistä löytyy kiusaaja. NÄistä päiväkodin kasvateista.
Mistäs tämän tutkimuksen voi lukea?
 
vieras
Kyllä. Menestymistutkimuksest ilmeisesti tutkiva, kuka on onnistunut kahmimaan eniten rahaa omiin taskuihin ja kuka on suosittu?

Erittäin todennäköistä on, että nämä jotka pienestä saakka oppivat kilpailemaan kaikesta, siis kotona, ja joiden vanhemmille on tärkeää raha ja mammona, pärjävät näissä kisoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä. Menestymistutkimuksest ilmeisesti tutkiva, kuka on onnistunut kahmimaan eniten rahaa omiin taskuihin ja kuka on suosittu?

Erittäin todennäköistä on, että nämä jotka pienestä saakka oppivat kilpailemaan kaikesta, siis kotona, ja joiden vanhemmille on tärkeää raha ja mammona, pärjävät näissä kisoissa.
Ei siinä kyllä noin sanottu,mä lähden nyt suihkuun,jatketaan myöhemmin :wave:
 
hei
minun lapseni on ollut aina se luokan "hymypoika", kaverit ovat aina äänestäneet hänen luottotehtäviin koulussa, harrastuksessa jne. Tämä on aiheuttanut kamalaa kateutta VANHEMMISSA ja se jos mikä tuntuu vastenmielisestä.
 
vieras
Etusivu > City-lehti > Ilmiöt > 7/2008 > Kiusaajan muotokuva < kerro kaverille!
Kiusaajan muotokuva

Kiusaaja on älykäs, kiero liero.


Se voit olla sinä. Kiusaajat ovat usein itsevarmoja, kärsimättömiä ja itserakkaita.Suomi johtaa Euroopan työpaikkakiusaamistilastoja. Ilmeily, pettäminen, puhumattomuus, valehtelu, yllyttäminen, ivaaminen, ulkopuolelle jättäminen, piikittely, simputus, ahdistelu, huhujen levittäminen, juonittelu, laiminlyönti, syrjintä, nimittely, painostus, huutaminen ja väkivalta kohdistuvat joka päivä jopa miljoonaan suomalaiseen. Ovatko kyselyihin vastanneet luulosairaita vai suosiiko kulttuurimme sosiopatiaa?

Kiusaamistutkimuksia tehtaillaan tiuhaan. Silti 75 prosenttia kiusatuista kertoo ettei ole saanut apua ahdinkoonsa. Yksi kiusaamisen sitkeimmistä uskomuksista on väite kiusaajan heikosta itsetunnosta. Suomessa huomio kääntyy heti uhrista kiusaajaan. Voi raukkaa, onkohan hänellä ollut vaikea lapsuus?

Kiusaaminen alkaa lapsena ja jatkuu niin kauan kuin siitä saa hyötyä ja sillä on tukijoita. Kiusaajien on väitetty olevan sosiaalisesti vähälahjaisia ja kyvyttömiä ymmärtämään asioita toisten näkökulmasta. Totuus on toinen. Uudet tutkimukset osoittavat, että kovimmat kiusaajat ovat sosiaalisesti älykkäitä ja omaavat hyvän tilannetajun. Koululaisille näytettiin toisten lasten valokuvia ja pyydettiin tulkintaa kuvan henkilön mielentilasta. Pahimmat koulukiusaajat olivat erityisen taitavia arvaamaan muiden lasten tunnetiloja. Älystä on apua manipuloinnissa.

Toki "reppanakiusaajiakin" löytyy. He puhuvat huonosti, mutta lyövät kovaa. Kun verbaaliset ja sosiaaliset taidot ovat puutteelliset, turvaudutaan väkivaltaan. Heikon itsetunnon omaavat kiusaajat ovat useimmiten poikia, pärjäävät huonosti koulussa ja joutuvat itsekin kiusatuiksi. Heitä on kiva kiusata, koska he provosoituvat helposti. "Reppanat" ovat huonoja sosiaalisia tulkitsijoita ja luulevat muiden kiusaavan heitä viattomissakin tilanteissa.

"Vahvat" kiusaajat ovat suosittuja. Jotkut kiusaajat sanovat että kiusaaminen on hauskaa ajanvietettä. Moni kiusaaja on itsevarma, kärsimätön, itserakas ja epätavallisen vähän ahdistunut tai turvaton. Kaikilta kiusaajilta puuttuu kyky ainakin osittain empatiaan.

Suuri osa tutkijoista väittää, että uhriksi voi joutua kuka tahansa älykäs, kaunis tai lahjakas. Useimmiten kiusatuksi joutuvat heikot tai poikkeavat yksilöt. Kiusattu on herkkä, varovainen ja lähes aina empaattinen, mistä seuraa huono kyky puolustautua. Kiusatut masentuvat ja vetäytyvät. Uhrit eivät halua puhua ongelmistaan muille ja syyttävät niistä itseään. Kiusatuilla on myös fyysisiä oireita. Lapset ovat valittaneet pää- ja vatsakivuista. Aikuisilla on huomattu sydän- ja verisuonitautien pahenemista. Osalla uhreista on negatiivinen käsitys itsestään. Koululaisten kohdalla on saatu tuloksia kiusattujen poikien harvinaisen lämpimistä perhesuhteista. Kiusaajien perheissä taas käytetään kasvatuksessa tavallista enemmän valtaa ja väkivaltaa.

Psykiatri Andre Souranderin tutkimuksessa ilmeni, että koulukiusaajat ja -kiusatut tekevät yli kolmanneksen kaikista nuorten rikoksista. Kuusi prosenttia pojista kiusaa tai tulee kiusatuksi päivittäin. Kolme prosenttia kuuluu molempiin ryhmiin. Maailman laajimmassa lasten mielenterveyttä selvittäneessä Pojasta mieheksi -tutkimuksessa yli puolet 8-vuotiaana kiusanneista pojista jatkoi kiusaamista 15-16-vuotiaana. Eniten mielenterveysongelmia oli pojilla, jotka kiusasivat sekä tulivat itse kiusatuiksi. Silti yllättävän moni kiusaaja voi harvinaisen hyvin ja pärjää elämässä loistavasti.

"Vain niillä kiusaajilla ja kiusatuilla, joilla on lapsena mielenterveysongelmia, on huono ennuste. Heidän tulisi saada apua varhain. Lievä kiusaaminen on normin mukaista käytöstä. Yksilöä ei pitäisi patologisoida turhan herkästi", Sourander sanoo.

Tyttötutkimukset ovat kesken, mutta hälyttäviä tuloksia on saatu. Tytöt ovat taitavia kiusaajia. He harrastavat ryhmästä eristämistä ja syrjimistä. Seuraukset ovat uhrille vakavat: mielenterveysongelmia ja itsemurha-ajatuksia.

Paras vastakeino kiusaamiselle on hyvä itsetunto ja itsevarmuus yhdistettynä empatiaan. Todella vahvat tyypit uskaltavat nousta puolustamaan kiusattuja. Kiusaaminen vähenee, jos sivulliset eivät hyväksy sitä.

"Alistumisen merkit rohkaisevat kiusaajaa, samoin kontrolloimattomat raivonpurkaukset", toteaa psykologian professori Christina Salmivalli.

 
HMM
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
tässä myös juttua toisesta tutkimuksesta..

professori Keltikangas-Järvistä haastatteli Turun Sanomat 22.2:

http://www.turunsanomat.fi/sunnuntai/?ts=1,3:1012:0:0,4:12:0:1:0,104:12:...

Lainaus artikkelista:
"Tieteellisesti kestävin päivähoidon vaikutuksia selvittävä tutkimus, jossa mukana on ollut 27 eri yliopistoa ja tutkimuskeskusta, kertoo ison kuvion: kun tuhansia lapsia seurattiin vuosia, havaittiin, että hoitopäivän pituus, varhainen aloitusikä ja ryhmän suuri koko sekä levottomuus olivat koulu- ja murrosiässä yhteydessä sellaisiin asioihin kuin sosiaalisten taitojen ja empatian puute, omien etujen ajaminen, röyhkeys, tottelemattomuus, vastaan sanominen aikuisille, levottomuus ja keskittymiskyvyttömyys."
JA TÄSSÄ TUTKIMUKSESSA OLI MUKANA 20 000 LASTA, ELI HIEMAN LAAJEMPI OTANTA KUIN SATA..

 
Naurettavinta tässä ketjussa on edelleen se, että kukaan tämän päiväkodin erinomaisuutta puoltavan tutkimuksen puolustajista (Bad Virgin etunenässä) ei ole edelleenkään kyennyt mitenkään kertomaan, miten menestystä ko. tutkimuksessa mitattiin.

On suorastaan huvittavaa, miten ajatusmaailmaltaan hyvin kapea-alaisille ihmisille voi syöttää mitä vain "tutkimuksia" totena, ja nämä hölmöt täysin kyseenalaistamatta nielevät kaiken. :xmas:
 
elmeri-meri
Alkuperäinen kirjoittaja HMM:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
tässä myös juttua toisesta tutkimuksesta..

professori Keltikangas-Järvistä haastatteli Turun Sanomat 22.2:

http://www.turunsanomat.fi/sunnuntai/?ts=1,3:1012:0:0,4:12:0:1:0,104:12:...

Lainaus artikkelista:
"Tieteellisesti kestävin päivähoidon vaikutuksia selvittävä tutkimus, jossa mukana on ollut 27 eri yliopistoa ja tutkimuskeskusta, kertoo ison kuvion: kun tuhansia lapsia seurattiin vuosia, havaittiin, että hoitopäivän pituus, varhainen aloitusikä ja ryhmän suuri koko sekä levottomuus olivat koulu- ja murrosiässä yhteydessä sellaisiin asioihin kuin sosiaalisten taitojen ja empatian puute, omien etujen ajaminen, röyhkeys, tottelemattomuus, vastaan sanominen aikuisille, levottomuus ja keskittymiskyvyttömyys."
JA TÄSSÄ TUTKIMUKSESSA OLI MUKANA 20 000 LASTA, ELI HIEMAN LAAJEMPI OTANTA KUIN SATA..
tämänhän nyt pitäisi ymmärtää jokaisen ilman tutkimuksiakin...

 

Yhteistyössä