Paljonko menee teillä rahaa ruokaan kk ja perheenne koko?

  • Viestiketjun aloittaja "martta"
  • Ensimmäinen viesti
4hlöä
Hmm.. viimeisin S-ryhmän bonuslaskelma näytti, että 800€, mutta siinä taitaa olla osa polttoaineista mukana.
Joo niin olikin, eli 200€ tuosta oli polttoaineita, ulkona ei käydä syömässä ja loput menot, eli 600€ on mennyt ruokakauppaan.

Kaksi aikuista (toinen töissä, toinen hoitovapaalla), kaksi lasta 3v ja alle 1v, kissa ja pari koiraa. Ihan vielä ei olla laskimen kanssa käyty kaupoilla, että tuostakin olisi varaa nipistää. Summassa on toki mukana sit vaipat molemmille (isompi siis yövaipoissa vielä), pesuaineet, hygieniajutut jne.
 
2+5
Menee pari tonnia hygieniatuotteineen ja jotain vaatettakin satunnaisesti mukana. Yritän ostaa edullisesti, mutta tuntuu, että enempää ei saa tingittyä, jos haluaa syödä terveellisesti.
 
"mila"
En oo laskenu.. kaupasta ostetaan mitä huvittaa ja välillä tilataan ruokaakäydään ulkona. Vaihtelee siis tosi paljon kuukausittain tuo kauppalasku. Voishan sitä jonkun kuun katsoa paljonko menee, mutta nytkin ollaan reissussa tässä ja ensi kuussa niin ei se oo koko totuus. Kaksi aikuista vaan :)
 
jepsss
330€, ja siihen sisältyy kaikki ruuat, pesu- ja hygieniatarvikkeet yms. Ei meinaa riittää, vaikka ei ostella eineksiä, vanukkaita jne. Ostan aina halvimmat tuotteet ja alesta jos mahdollista. Kauppana prisma.

Mies töissä, minä hoitovapaalla, lapsi 2v. + koira. Täytyis jostain muualta taas tinkiä ja korottaa ruokabudjetti 400€/ kk, se olis realistisempi.
 
"Lili"
Meitä on 2 aikuista + 3 lasta (2v, 4v, 6v). Puhtaasti ruokaan menee 600-700€/kk, eikä siihen sisälly siis mitään papereita, pesuaineita, vaippoja tms. Siihen lisää tulee vielä 170-200€ miehen työpaikkaruokailuista. Pidän tarkkaa kirjaa kaikista menoistamme, ja olin oikeasti yllättynyt kuinka paljon rahaa ruokaan menee. Ennen tarkkaa kirjanpitoa luulin meidän ruokakuluiksi 400€... Meillä tehdään aika paljon itse alusta pitäen ruokaa ja paljon myös leivotaan leipää. Jonkin verran joudutaan ostamaan laktoosittomia tuotteita ja se näkyy kyllä heti ruokalaskussa. Paljon tulee käytyä Lidlissä ja pyritään käymään vain kerta viikkoon isommilla ruokaostoksilla.
 

Yhteistyössä