Paraski sairaanhoitaja

Eli olen aloittamassa reilu viikon päästä sairaanhoitaja opinnot,
aamulla hokasin että jalkapohjassa on tikku ku tulin katsoneeksi koska sitä juili..
No miehen herätin että se ottaa pois..Kipeää eikäynyt mutta kamala tunne..vaihdoin paikkaa makuu asentoon ku tuli huono olo ja pyörrytti niin että meinasin kaatua :ashamed:
 
hemuli
Opiskelukaveri sairaanhoitooppilaitoksessa pyörty kun potilaalta otettii kipupumpun katetria pois selästä :LOL: siinä oli vielä huoneellinen muita potilaita kauhistelemassa kun kuulu kops :LOL: sillä oli hirveä neulakammo muutenki, vähän oli hankalaa mutta kyllä se harjoitus karaistaa aikanaan.
 
miina
Kiraki; Minä meinaan myös hakea tammikuussa alkavaan sh-koulutukseen. Pääsykokeet hirvittää, kerro mulle jotain niistä, miten sinä koit ne?

Mun sisko on lähihoitaja ja pyörtyy heti ku näkee verta samaten hällä on kauhea neulakammo, hermoili monta viikkoa etukäteen ku koulussa harjoittelivat pistämään toisiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Kiraki; Minä meinaan myös hakea tammikuussa alkavaan sh-koulutukseen. Pääsykokeet hirvittää, kerro mulle jotain niistä, miten sinä koit ne?

Mun sisko on lähihoitaja ja pyörtyy heti ku näkee verta samaten hällä on kauhea neulakammo, hermoili monta viikkoa etukäteen ku koulussa harjoittelivat pistämään toisiaan.
Voi, nyt vastaus tulee varmaan liian myöhään mutta yritän silti jos satut olemaan täällä :)

Pääsykokeet ei ollut mielestäni kauheat, menin täysin omana itsenäni ja tein kirjallisia tehtäviä rauhassa, kaikissa osa-alueissa paitsi yhdessä jäi melko paljonkin tekemättä.
-Vaikein tehtävä oli se ku oli kamalasti tekstiä ja siitä piti löytää asia mikä oli kysymys.
-Yhdessä tehtävässä oli myös paljon tekstiä ja siitä piti löytää "punaiset langat" alku, tärketät välijutut ja loppu ja antaa niille otsikot.
-Sit niitä mikä kuvio tulee seuraavaksi.
-Miten jatkaisit tätä kuvaa..
-4 kuvan sarjakuva missä kuvat piti laittaa oikeaan järjestykseen.
- Ryhmähaastattelu oli mukava, annetti aihe ja sitä piti porukasa pohtia.
-Psykologille kannattee puhua selkeästi ja totta..



 
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Kiitos vastauksesta. Entäs ne matemaattiset tehtävät, ne lähinnä huolettaa, olen surkea matikassa ja koulunkäynnistä on aikaa
Olen itse käynyt koulua viimeksi 11v. sitten.
Peruskoulun lisäksi olen käynyt 2v. koulun.
Peruskoulun matikkani oli 5 (asteikolla 4-10) ja ammattikoulusta 1 :whistle:
Jos jotain kannattee muistuttaa mieleen niin prosentti/jakolaskuja..

Eli mää en ole mikään haka matikassa ikinä ollut niin ei se siitä voi kiinni jäädä jos muuten sovellut alalle! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Entäs ne matemaattiset tehtävät, ne lähinnä huolettaa, olen surkea matikassa ja koulunkäynnistä on aikaa
Mä tein toukokuussa lähtötasotestin (ens maanantaina alkaa lääkelaskenta) enkä tajunnut mitään :ashamed:
Mitä niissä lähtötasontesteissä oli..voi härre guuda ku mua pelottaa |O
Pitääpä pyytää sit tukiopetusta :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Mitä niissä lähtötasontesteissä oli..voi härre guuda ku mua pelottaa |O
Pitääpä pyytää sit tukiopetusta :snotty:
Ilmeisesti ihan perus lääkematikkaa, mulle täyttä hepreaa :|

Osasin kyllä nämä "Jos potilaalle on määrätty 1.6 g Buranaa päivässä, niin montako 400 mg tablettia hänen tulee ottaa?"- jutut :D mutta kaiken maailman liuosten laimentamiset meni ihan ohi. Laskinta ei saanut käyttää.

Meillä ei tosin oo opetus vielä alkanut, ja toivon todellakin oppivani jotain niillä tunneilla...poissaoloihin ei ole varaa (paitsi että niitä tulee väkisinkin, heti ens viikolla |O ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Mitä niissä lähtötasontesteissä oli..voi härre guuda ku mua pelottaa |O
Pitääpä pyytää sit tukiopetusta :snotty:
Ilmeisesti ihan perus lääkematikkaa, mulle täyttä hepreaa :|

Osasin kyllä nämä "Jos potilaalle on määrätty 1.6 g Buranaa päivässä, niin montako 400 mg tablettia hänen tulee ottaa?"- jutut :D mutta kaiken maailman liuosten laimentamiset meni ihan ohi. Laskinta ei saanut käyttää.

Meillä ei tosin oo opetus vielä alkanut, ja toivon todellakin oppivani jotain niillä tunneilla...poissaoloihin ei ole varaa (paitsi että niitä tulee väkisinkin, heti ens viikolla |O ).
Aaapuuaa..liuosten laimintamiset!!!??? |O
 

Yhteistyössä