Pergoveris + Gonal-f

Onko jollain kokemusta tuosta lääkeyhdistelmästä?

Mulla kasvaa huonosti follit. Ekassa hoidossa (pitkä kaava) saatiin yks alkio siirtoon ja toisessa hoidossa (lyhyt kaava) kasvo vaan yks folli, joten tehtiin inseminaatio.

Nyt nöyrästi toivomme, että pääsisimme edes siirtoon seuraavassa hoidossa.
Seuraava hoito on taas pitkällä kaavalla. Jarruna Suprecur. Kasvatukseen aluksi Pergoveris 150ky ja rinnalla Gonal-f 50ky.

Yritin googletella, mutta ei meinaa löytyä keskusteluja aiheesta.
 
Hei! Minulla oli viime hoidossa ihan sama lääkecocktail kuin sinulla. Oli pitkä kaava Suprecur ja Pergoveris 150+ Gonal-f 150, heikon vasteen takia noin suuri annos. Kasvu oli yllättäen normaali, munasoluja ei hirveästi tullut, mutta olivat hyviä. Tuoresiirrosta kemiallinen raskaus. Saimme jotain pakkaseenkin ja nyt olemme menossa pas-siirtoon. Edellisessä hoidossa Puregon. Tuli enemmän munasoluja, mutta eivät kypsyneet kunnolla ja laatu ei ollut parhaimpia.
Täällä oli joku kaksosten odottaja, jolle tehtiin puoliksi pitkä, puoliksi lyhyt kaava. Eli ensin jarrua ja sitten mentiin ilman jarruja follikkelin kasvatus. Jos olet menossa joskus yksityiselle, kannattaa kinuta tuota ;) Julkisella ne eivät korvaansa lotkauta millekään netistä saaduille ehdotuksille.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla olis tarkoitus aloittaa seuraavaan kiertoon tuo Pergoveris. Eli ei vielä kokemusta.

Viime hoidossa oli pitkällä kaavalla suprecur+puregon125IU. Saatiin 9solua, joista 7 kypsää, 4 hedelmöittyi, mutta kaikki alkiot olivat melko huonolaatuisia. 2 siirrettiin ja 2 laitettiin roskiin :(

Nyt olisi sitten tarkoitus yrittää tuolla Pergoveriksella parantaa alkioiden laatua. Niin ja lyhyellä kaavalla mennään tällä kertaa.
 
Kiitos vastauksista Mansikkatyttö ja Eina!

Mansikkatyttö hyvä kuulla, että tällä tyylillä saadaan määrä ja laatu ehkä kohilleen!:)
Aika jännä tyyli toi lyhyen ja pitkän sekoitus. Mulla tosiaan meinaa kroppa mennä aina liian lepotilaan. Tulevassa hoidossa mulla onki Suprecur 2 suihketta kolmesti eikä neljästi, niinku normaalisti. Toivotaan, että sulla on pakkasessa joku( jotkut ) sissi( t ) :heart:

Eina mul oli ekassa hoidossa Synarela ja Puregon. 6 follia, 4 solua, 3 hedelmöittyi ICSI:llä, 2 oli monitumaisia-->roskiin ja 1 normaali siirrettiin-->nega. Kuulema toi Puregon ehkä teki huonolaatuista tavaraa.
Tokassa hoidossa Menopur ja Orgalutran. Yksi folli valikoitui eikä pienemmät alkanu kasvamaan.
Toivotaan, että sulla on nyt oikea coctail. Tsemppiä ja onnea hoitoon!:)

Onko vielä jolloin kokemuksia tuosta yhdistelmästä?
 
Minulla tehtiin viimeisiin hoito pergoveris 150 + gonal F 150 sekä lisäksi orgalutran. Menkat ajoitettiin sopivaksi primoluteilla. Ensi kertaa kun laitoin tuon pergoverisin, niin meinasi kivun vuoksi tulla tippa linssiin. En ole mielestäni kovin kipuherkkä ja tämä oli jo neljäs hoitokerta eli todellakin olen ennenkin piikitellyt, mutta tämä aine kirveli :'( Mutta kaikkeen tottuu... Kolmen piikin laittoonkin saman illan aikana. Tuloksena oli hurja määrä alkioita yli kymmenen, osa raakoja, osa ylikypsiä, osa omituisen mallisia, mutta lopuksi siirtoon jäi kaksi oikein hyvää, ja yksi melko hyvä, joka on nyt pakkasessa. Plussaa en saanut tälläkään kertaa.
 
HalleB: Mulle lääkäri mietti pitkään että otetaanko nyt kokeiluun menopur vai tämä pergoveris.. Olisi kai muuten ollut enemmän tämän pergoveriksen kannalla, mutta lääkärillä mietitytti lääke sen vuoksi että pergoveriksen annostusta ei voi tarvittaessa pienentää. Hän keskusteli muiden lääkäreiden kanssa ja minulle lopulta sitten valittiin tämä Pergoveris eikä Menopuria. Milloin sulla on hoito alkamassa?

Eilen alkoi uusi kierto.. Huomenna olisi sitten tarkoitus laittaa ensimmäinen piikki tätä kyseistä lääkettä! Ensi viikon maanantaina ultra, jolloin pääse hiukan kurkkaamaan mitä lääke on saanut aikaan!

CoB: Mä oon 26. Mut mulla ei niinkään ole ongelma munasolujen tuotto, vaan alkioiden laatu :( Lääkäri mainitsi viimeksi että minun soluni vaikuttivat olevan paljon vanhemman naisen soluja :(

Toivotaan että Minska sun plussa tulee siitä pakkasessa odottelevasta!
 
CoB
Kiitos Eina vastauksesta..
Minulla on ongelmana alkioiden laatu ja määrä.
Eli eka IVF yritys viime ksäkuussa.. Joka muutettiin sitten inseminaatioksi huonon vasteen vuoksi.
Sitten uusi yritys lokuussa ja lääkityksenä Femar kerran päivässä 5 pv ajan ja Pergoveris 300IU 11pv ja tuloksena munarakkuloita 6, joissa yht. 2 alkiota sisällä. Todella huonolaatuisia.

Nyt taas alkoi maanantaina uusi stimulaatio.. Tässä stimulaatiossa femaria ennen kierron alkua ja menopur pistokset. Jolla ei ollut mitään vaikutusta. Ja nyt aloiteltiin Pergoveris 150, jotta se yksi ainut folli ei jatkaisi yksin matkaa vaan josko saataisiin muutama mukaan.

Endoa tosiaan minulla taustalla.. mutta lääkärin mielestä se ei selitä kaikkea. Ja veren hormonipitoisuudet ovat kuin oppikirjasta.
Miehessä ei vikaa.

Saas nyt nähdä..

Ihanaa, että joku pääsee odottamaan ja jännittämään siirron jälkeen <3
 
CoB mä täytän kohta 26. Meil oli eka hoito huhti-toukokuussa ja toka loka-marraskuussa. Pääsittekö työ siirtoon sillo viimeks? Tsemppiä ja onnea kovasti nyt meneillä olevaan hoitoon!:)

Eina mulla menee rinnalla se Gonal-f ja sitä nostetaan tai lasketaan sit vasteen mukaan. Mulle ei otettu sitä Menopuria vissii siks enää, ku haluavat aina kokeilla jotain uutta coctailia. Mulle vaan on tullu tosta Pergoveriksestä sellanen kuva, et jos se ei toimi, ni ei sit mikään...viimeinen oljenkorsi..en tiiä onko totta.
Mulla alkaa joskus helmi-maaliskuussa sumuttelut ja punktio varattu viikolle 14. Vaikka viimeks ei päästy edes punktioon asti, ni lääkärin mielestä on hyvä olla ainakin 3kk aikaa munasarjojen toipua...aika tuntuu vaan niin pitkältä, kun on tällaisesta asiasta kyse!
Tsemppiä pistelyyn! Tulehan sitten raportoimaan lisää:)
 
CoB
ei päästy siirtoon viimeksi. yritettiin ICSiä, mutta ei sitten tapahtunut hedelmöitystä.. munasolut oli niin huonolaatuisia. Onko teillä muilla endoa? Vai tiedättekö mistä johtuu huono laatu/määrä?

Minulla on myös se käsitys, että jos ei Pergoveris toimi niin sitten alkaa käymään ideat vähiin..

Voimia kaikille! :heart:
 
CoB: meilläkin oli huonolaatuisuutta ekassa hoidossa. Olen tosin yli kolmikymppinen jo, mutta
alkiot olivat roskiskamaa. Toiseen hoitoon söin sinkki-tabletteja, vitamiineja ja mies söi myös. Pergoveris oli tietysti tehokas minulle. Söin myös kortisonia erääseen toiseen vaivaan .
Laitoin tietysti myös rukousaiheen Nokia mission sivuille. :) Joten parempaan tulokseen tykitettiin joka puolelta ;)
Tokassa hoidossa saatiin sitten parempaa laatua, vaikka aika monesta tuutista kuuli aiemmin, että alkioiden laatuun ei voi vaikuttaa. Olin ihan äimän käkenä, kun kuulin, että saatiin jopa top-alkio.
 
Viimeksi muokattu:
CoB
Mansikkatyttö. Minulla ei ollut roskiskamaa.. mutta vikaa silti. Ja eivät tosiaan hedelmöittyneet ja voisivat kuulemma olla kenen tahansa, että ei poikkeuksellista.. paitsi se että ne oli ne ainoat kaksi kappaletta. Minäkin olen syönyt ja juonut jos jonkin moista höperöä.. ei vaikutusta. Seuraavaksi kokeilemme endon leikkausta, josko se auttaisi.. siinäkin tietenkin omat riskinsä. Meille kyllä jo väläyteltiin jonotusajatusta lahjoiteutun munasolun perään..

Tässä on vain niin paljon hämäriä ja muttia että ei tiedä, mitä pitäisi tehdä.
 
Hei kaikille, hauska tutustua!
Tarkoitus olisi aloittaa Pergoveris 300 IU + Gonal-F 75 IU näinä päivinä. Tämä 3. IVF. Aiemmista IVF:stä saatu 4 ja 7 munasolua (lyhyt ja pitkä hoito) ja vain yhdet tuoresiirrot. Nyt lisäksi ollut Progynova käytössä jo viikon ja eilisessä ultrassa näytti olevan mukavasti alkuja. Pergoveriksen kanssa tarkoituksena olisi saada hieman raakileita munasolujani kypsemmiksi. Nyt muutoinkin paljon pelissä, sillä mies on ollut 3 kk A-, D-, E-vitamiini, sinkki, foolihappo ja Omega-3 kuurilla kohonneen sperman DNAn franmentaatioindeksin vuoksi. Lisäksi luvassa on ensimmäinen alkiokuoren avaus... Odotan innolla (ja luonnollisesti peloissani, jos taaskin epäonnistuu, mutta murehdin sitä sitten). Olemme hoidossa yksityisellä, ikää molemmilla 34 v. ja esikoinen olisi tavoitteena.
 
Eilen laitoin ensimmäisen piikin Pergoverista.. Oli se kyllä aikalailla erilainen laittaa kuin Puregon. Mulla on joskus saattanut Puregon hiukan kirvellä jälkeenpäin, mutta tämä Pergoveris kirveli samantien ja ihan oikeasti sattui laittaa se aine sisään. Ensimmäistä kertaa pistoshistorian aikana teki mieli vetää neula ulos keskenkaiken!!

CoB: Mulla ei selvää endoa ole.. tähystys on tehty jossa oli selvää kiristystä kohdun takana ja suoliston alueella. Kohtu oli myös kirjava. Mitään selviä pesäkkeitä ei kuitenkaan havaittu. kk-kivut mulla on joskus aivan helvetilliset! Varsinkin suoliston alueella. Todella viiltäviä kipuja tulee suolistoon :( Mulle ei lääkäri sanonut mitään, mistä huono alkioiden laatu voisi kohdallani johtua..

uivelolle onnittelut onnistuneesta hoidosta! Toivotaan että keveri pysyy loppuun saakka mukana! Kiva kun tulit kertomaan meille onnistumis tarinan! Antaa toivoa itsellekkin..

Tsemppiä hoitoon joku_päivä! Toivotaan että onnistaa! Käy sinäkin kertoilemassa kuinka hoito sujuu!
 
CoB mulla on ollu ongelmia jarrujen kanssa. Viime keväänä Synarela ei vieny tarpeeks lepotilaan ja sinne jäi isompia folleja häiritsemään stimulaatiota eikä pienempiä saatu kasvamaan. Nyt syksyllä söin e-pillereitä, et saatiin vuoto alkamaan oikeaan aikaan lyhttä hoitoa varten, ni se vei mun elimistön ihan nukuksiin. Oli ihan kauheita kuumia aaltoja eikä follit lähteny kasvamaan suuresta Menopur-annoksesta huolimatta. Voimia sullekkin:hug:

uivelo kiitos, kun tulit kertomaan onnistumistarinan, antaa mullekkin toivoa! Onnea paljon ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti:flower: :)

Joku_päivä hienoa, että tulit jakamaan kokemuksiasi! Meillä myös mies vetelee MiviTotal flexiä, d-vitamiineja ja tuo verkoilta ruoaksi harvasenpäivä tuoretta kalaa syötäväksi. Salaatteja ja hedelmiä vedellään myös minkä keretään.

Eina o-ou!:O Toivottavasti tänä iltana pistäminen on vähemmän epämiellyttävää.. Tsemppiä!:)
 
Kiitos mukavasta vastaanotosta, mielelläni seuraan tätä ketjua ja toki ilmoittelen myös itsestäni aika ajoin.

Eina, kiva kuulla, että pistoksiin tottuu. Kaikki hyvän asian puolesta kuitenkin.

HalleB, teillä sentään syödään kalaa! Meillä tuo kala ei tunnu maistuvan... paitsi muodossa kalapuikot tai sushi. :D. Kalapuikkoja en itse laske kalaksi, mutta ehkäpä pitää panostaa tuohon sushiin sitten sitäkin enemmän. Itselleni kyllä maistuu. Mutta olen tyytyväinen, että nuo Omega-3 -tabletit niellään nyt - toki vasta sen jälkeen, kun lääkäri niitä ehdotti. ; )

Täällä edelleen odotellaan kierron alkua, että pääsisi pistämään. Alkoi kierto sitten välillä tänään - keskiviikkona, pistokset alkavat vasta torstaina, kun hoitopaikassa on labra auki vain tiettyinä viikonpäivinä (tai näin olen käsittänyt). On kyllä kierrot niin sekaisin. Oikeastaan tuon toisen eli pitkän hoidon jälkeen meni rytmi ihan sekaisin, kun ennen alkaneet kuin kello. Noh, ei auta kuin odottaa. Senhän tässä hommassa ainakin oppii ; ). Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Kävin tänään ultrassa. Pergoveris oli kasvattanut yht. 9kpl potentiaalisia rakkuloita. Ensi perjantaina (kp12) sitten punktioon, sitä seuraavana maanantaina mahdollisesti ja toivottavasti siirto!! Toivotaan ettei kovin kovaa katoa käy ja että noissa kaikissa 9:ssä olisi kypsä solu sisällä!!!

Jännittää aivan kamalasti saadaanko tällä kertaa parempilaatuisia alkioita kuin viimeksi!
 
Eina, IHANAA! Hieno luku! Nyt tsemppiä perjantaihin ja toivotaan tosiaan, että kaikki jaksavat hyvin mukana ja ovat priimakypsiä ja saatte täydellisiä alkioita! Kerrothan sitten kun jaksat, mikä oli tulos?

Kierto alkoi, jippii... en malta odottaa torstaita, jolloin pääsen aloittamaan hoidon. Eilen illalla jo puoliunissani kuivaharjoittelin mielessäni Pergoveris+Gonal-F yhdistelmän sekoittamista. Se hieman jännittää, kun muutoin sekoittelukokemuksia on vain Pregnyl-irrotuspiikistä.

Edelleen hyvää viikonjatkoa kaikille!
 
Nopea kommentti vain, että piikitys alkoi tänään, meni kivasti, enkä tuntenut minkäänlaista kipua tai kirvelyä. Lääke huoneenlämmössä (alle 25 astetta), voisikohan sillä olla vaikutusta asiaan? Nyt iltasella vatsa kyllä ihan turvoksissa, mutta niin se on ollut muillakin lääkkeillä.

Einalle tsemppiä huomiseen.
 
Kiitos Joku_päivä! Tuun kertoileen heti huomenissa miten meni.. vaikka se tieto siitä montako munasolua saatiin ei taas kerro vielä paljon mitään :/ Viimeksi tuli se yhdeksän solua ja neljä alkiota lopulta saatiin. Ja kaikki huonoja, 2 siirtoon ja 2 roskiin :( Mutta tulenpa tosiaan silti päivitteleen kuulumisia munasolumäärästä :)

Kiva kuulla Joku_päivä että sulla ei niin ollut epämiellyttävä pistely kokemus ko mulla.. huoneenlämmössä mullaki on ollu lääke, eli ei sillä varmaan vaikutusta.
 
CoB
Saako kirjoittaa suoraan? kirjoitan nyt kuitenkin. Miten voi olla, että ei saa hevosen annoksillakaan kehitettyä kuin 3 munarakkulaa!!! Ja niistäkin 2 on täysin paskaa yksilöä. Pitääkö helevetti kaikki paska osua kohdalle. Eikö riitä, että olis vain jompi kumpi. ei sillä, ettäkö se helpommalta tuntuisi, mutta että molemmissa kohdissa kusee. Mitä vielä päälle.. no vaikka mitä, mutta ei tohdi edes ajatella.

Eli punktio oli tiistaina, niin, ne 3 saatiin, femar, menopur (ennen menkkoja), pergoveris kp2, 300IU ja femar rinnalla, mukaan cetrotide kp5. Punktio kp11. Niin ja ne 3!!!!! Joista 2 oli aivan paskoja. Ja tämä yksi, oli sitten TOP. No totta, kaikilla ei ole edes sitä yhtä. Ja se sitten siirrettiin.. niin ja pitäskö muka tuntea jotain. pp2. Ja ei mitään. ei edes lugeista. Ei sitten mitään. Edes punktio ei sattunu tällä kertaa. Olen tullut täysin immuuniksi hoidoille. Kaikella muotoa.

Että näin..

Meneekös jollain paremmin?
Toivottavasti <3
 
CoB, saa sanoa suoraan ja hyvä että sanot!! Toi tilanne ottaa isosti aivoon, me saatiin ekasta (mun mielestä "vain") viisi munasolua ja vain yksi tuoresiirtoon, muut ei hedelmöittynyt/ei jakautuneet kuin kerran eli periaatteessa sama tilanne. Mutta se meidän siirretty ei ollut TOP eli olisin ihan onneni kukkulolla, jos sellaiseen joskus päästäis. Mun lääkäri korostaa aina sitä, että nykytutkimuksen ja -tiedon mukaan tavoitteena onkin nimenomaan 3-5 munasolun saaminen, sillä vähemmässä määrässä on kuulema parempaa laatua (noh, sun ja mun tarinat ei mene tässä ihan yksiin). Mutta sanottakoon vielä, että ei se määrä mitään takaa, toisesta saatiin seitsemän ja vain yksi tuoresiirtoon ja muut ei hedelmöittyneet tai jaksaneet jakautua kuin sen pari kertaa ja hajosivat, että voi siinä niinkin käydä.

Ja tämä vielä: Molemmat ystävistäni, jotka ovat IVF:llä onnistuneet ennemmin tai myöhemmin eivät ole tunteneet mitään, yhtään mitään ennen tai jälkeen raskaustestien, molemmat Lugejen kanssa. Vasta kun soittaneet verikokeen tuloksista ja tehneet useita tikkutestejä sen jälkeen monen pivn ajan, ovat uskoneet. Joten älä menetä toivoasi! Tsemii!!!
 
6 solua saatiin punktiossa. Ei vielä tietoa niiden kypsyydestä. Huomenna soittavat klinikalta hedelmöittymistiedon! Ei täälläkään toiveet oo kyllä korkeella sen suhteen että tuosta paljon käteen jää.. Oon suoraan sanoen helvetin onnellinen jos siirtoon päästään ja kaikenlisäksi jos ees se TOP-alkio tulis..! Viimeksihän IVF:ssä tosiaan siis 9 solusta jäi kaksi fragmentoitunutta alkiota siirtoon! Ei muuta..

Tsemppiä CoB ja iso :hug: Toivotaan kuitenkin tärppiä sulle!

Me nyt vaan kaikki kuulutaan tähän porukkaan jonka täytyy onnistua huonoilla/vähäisellä määrällä alkioita! Ja sehän me tehdään!
 
CoB
En menetäkkään.. en voi enään, se on jo menetetty aikoja sitten ;)
Kiitos tsempeistä. Vituttaa vaan ihan rehellisesti sanottuna. Menee meillä hyvin :D
Oletteko muuten yksityisellä vai julkisella hoidossa? Me ollaan julkiselle jonossa.. ja se jono on ollut pitkä, just sen takia, että siellä lääkärin mielestä mussa ei oo mitään vikaa (Aijaa??!?!?!?). Sitten sen aikaa oltu nyt yksityisellä. Ja perse on auki niin että sieluun tuulee.. Olenpa paha suustani tänään. Ja se mitä julkinen suunnittelee pääni menoksi ei ilahduta yksityisen lääkärin mieltä, koska hänen mielestään pitkäkaava olisi turmiollinen minulle.
Mitä vielä. Ehkä huomenna herään paremmalla jalalla..

Kiitos molemmille ajatuksista. Kyllä me täältä vielä tullaan. Tavalla tai toisella <3
 

Yhteistyössä