Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Kevät/kesä

Jaahas nyt löyty rinnasta tai vähän sen yläpuolelta reilu marmorikuulan kokoinen patti. Ei se mun mieletä eilen siinä ollu ja kipeä on. Näkyykin jopa kokeilematta. Eikös täällä jollain muulla ollut samaa vaivaa?
 
Voi Mimmi :(. Mutta mulla oli tosiaan ihan sama juttu: oikeasta rinnasta siis löytyi noin herneen kokoinen patti, joka siis näkyy silmällä, mutta on kuitekin ihon alla. Se ultrattiin, mutta oikeastaan jo ennen ultrausta lääkäri (muuten kuusikymppinen mies o_O) totesi, ettei mistään vakavasta ole kyse. Sitä hienoa lääketieteellista termiä en enää muista, mutta selitti sen olevan ikäänkuin ihon alla oleva finni, rasvapallo. Näitä kuulemma syntyy, kun rinnan jollain tavalla loukkaa ja itse veikkaan, että liian pienen rintsikan kaarituen reuna on mulla sen aikaa myöten siihen "kaivanut". Edelleen siis näppy on paikallaan eikä sille mitään tehdäkään, ellei se ala vaivata. Mutta tieto siitä, ettei mistään vakavasta ole kyse, helpotti jo suuresti!

Kannattaa ehdottomasti varata aika lääkärille. Mullekin lääkäri lohdutti heti, että nuorilla rintojen patit on harvoin vaarallisia ja sinähän nyt olet vielä minua 8 vuotta nuorempi! Ja etenkin alle kolmikymppisillä pahanlaatuisia muutoksia on todella harvoin. Mutta oman mielenrauhan takia lääkärikäyntiä kyllä suosittelen, pääset sinäkin sitten rauhassa nauttimaan raskaudesta :love:.

Kateudesta oli täällä puhetta ja itsekin myönnän, että ennen plussaa oli tosia vaikeaa suhtautua muiden ilouutisiin ja kasvaviin masuihin, etenkin sellaisten, joiden en jostain syystä uskonut ansaitsevan vauvaa (vasta seurustelun aloittaneiden, ensimmäisestä yk:sta onnistuneiden, jo edellisistä lapsistaan valittavien jne...). Ihan kauheaa, mutta samalla kuitenkin luonnollista, enkä toki kenellekään sanonut mitään päin naamaa. Nelelikselle tsempit ikävään tilanteeseen, toivottavasti se jotenkin selviää!

Ja hei, toivottavasti en aiheuta kenellekään teille pahaa mieltä, vaikka edelleen täällä piipahtelen. On kuitenkin kiva edelleen lukea kuulumisia ja olen kovasti hengessä mukana ja toivon ihan vilpittömästi plussia teille kaikille :love:.


Kevlarsoul 15+1

(Ja hei, mäkin olin ennen plussaa sen kuukauden ulkomailla, jossa punaviini maksoi kaupassa alle 2 euroa, niin liekö se vaikuttanut kiinnittymiseen ;)...)
 
Kiitoksia kevlarsoul :) kivahan se vaan on lukea kuulumisia!
tiistaina ajattelin kysellä gyneltä samalla, osaisko se sanoa mitään. Tiedän nimittäin miten tossa meidän terveyskeskuksessa suhtaudutaan. Äitini ravasi kuukauden ajan viikon välein näyttämässä pattia, kun ei siihen muutosta tullut ja vihdoin pääsi kuvattavaksi+koepalaan ja siellä selvisi että olikin vaan rintatulehdus, mutta jotenkin kapseloitunut..
ja tuolla tosiaan paikalliset punkut oli alle 1€ pullo ja kun hotellihuoneesta ei enää klo 20 jälkeen päässyt esikoisen takia lähtemään, niin pakkohan se oli juoda :D

Mites Mamido? sulla alkaa dpot kasvaa :)
 
Noniin ultrassa käyty, kohdusta löytyi raskaus-ja ruskuaispussi, mutta sikiökaikua ei eikä sykettä. Vielä on aikaista kun vasta rv 5+5, joten ehkäpä alan odottamaan sitä np ultraa, enkä varaa enää yksityiselle uutta aikaa.
 
Mimmi Miten sulla noin aikaisilla viikoilla varhaisultra oli? Meillä ei suostuta tekemään edes kuin vasta reippaasti rv6 loppupuolella, mielellään rv7 vasta.

Onneksi oli kuitenkin raskaus alkanut ja oikeassa paikassa varmasti! :)
 
Surusilmät ultra oli siis neuvolan kautta (aivan ihana täti tällä kertaa :)) kun halusivat määrittää raskauden keston, kun viime kierrot vähän heitellyt. Nyt vähän mietin pitäiskö yksityiselle vielä varata aika että näkis sykkeenkin, mutta kun kohdunulkoinen on pois suljettu, niin ehkäpä sitä malttais odottaakkin. Oksetus olo ollut nyt eilisestä saakka, joten tuntuu siltä että kaikki on kunnossa :)

On muuten jännä miten sitä on tässä kroppaa oppinut kuuntelemaan. Olin ovisoireisiin kirjannut oikealle puolelle oviskivut, ja ultrassa lääkärit (2) oli sitä mieltä että siltä puolelta irronnut :)

Nyt taidan siirtyä taustalle. Kuulumiset käyn kyllä varmasti lukemassa ja tulkaahan kaikki pian perässä! :)
 
Ompa mukavaa että pääsee neuvolan kautta ultraan. :)
Pahoinvointi on kyllä aina hyvä merkki, itsellä sitä ei koskaan ollut niissä keskenmenneissä mutta tässä onnistuneessa raskaudessa oireita onneksi tuli alusta asti. Sen vuoksi olin itsekin aikanaan toiveikas että kyllä siellä jotain kasvaa. :)

Kaikkea hyvää odotukseesi! <3
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Höh, en oo saanu ilmotuksii teidän viesteistä. Itsellänikin on kyllä ollut vaihteeksi muutakin ajateltavaa.

Mutta, nyt kp 21/ dpo8. Jos taas huomenna testailemaan. ;) Ei kyl pahemmin oireita oo. Ehkä jotain unia ja kuumotusta/palelua ja vatsatuntemuksia..

Kiva, kun raskautuneetkin käyvät kertomassa kuulumisia. :)

Mites muilla, Mamido??
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista mimmi! Mulla oli kans tosiaan semmonen patti keväällä. Lääkäri sano et harmiton mutta totesi myös että harvoin itsestään lähtevät, kasvavat vaan.. Joten multa se viime keväänä poistettiin paikallispuudutuksessa. Lääkäri oli aikaisen poiston kannalla että päästään pienemmällä arvella. Mut mielipidejuttuja varmasti. Kysy ihmeessä gyneltä niin selviää :)

Täällä kp 8 letrot tältä kuulta popsittu kpt 2-6 ja nyt oottelen ens maanantain ultraa miltä näyttää munasarjoissa. Ovistuntemuksia ei vielä oo.. Ma sitten selviää josko päästäisiin jo ens viikolla ekaan inssiin. Toivon ettei ovis+ tuu lauantaina sillä sitte menee kierto hukkaan. Edellisissä ollu plussa kpt 17,13 ja 15. Saa nähä miten letrot vaikuttaa. Se la olis juuri 17.pv. Toivotaan aikasempaa!!
 
Päivitelläänpä tännekkin: La-su yönä heräsin verenvuotoon ja sunnuntaina vielä tuhrutteli. Äsken ultrassa kuitenkin viikkoja vastaava alkio sykkeen kera. Eipä tää ressaaminen tähän taida vielä näköjään loppua. Ei osannut muuta syytä sanoa vuodolle, kuin että jos alkaa uudestaan, johtuu todennäköisesti istukasta.
 
Hui, onneksi on vaaratonta mimmi. :unsure:
Mullahan oli hematoomat aikaisemmissa ja ne vuoteli todella runsaastikin. Nämä ei vain koskaan näkyneet vatsanpäältä ultratessa, vain alakautta..Kerran oli epäonninen lopputulos mutta toinen raskaus päättyi onnellisesti. :)
Tässä raskaudessa on tullut pari kertaa pientä turhrua, luultavasti limakalvoilta mutta nekin pienet säikäytti vaikka ns.konkari olenkin tuon vuotelun suhteen.

Tsemppiä ja toivotaan että vuotelu loppuu pian! Otahan rauhallisesti. <3
 
Mamido toivottavasti nyt onnistuis! :)

Surusilmät ihanaa! :love:

Huomenna 9+0 eka neuvola. Täysin oireetonta on, paitsi tissit kasvanut koon verran :D ja jotain outoja riitoja pikkuasioista onnistun koko ajan miehen kiusaksi aiheuttamaan.. Jotenkin outo olo kun pahoinvointi on kadonnut jo reilu viikko sitten kokonaan, mutta kaipa se täytyy uskoa että kaikki on hyvin. Esikoisesta vaan tottui siihen että puoleen väliin oksettaa koko ajan :sick: Np ultra-aika tulee sitten myös joskus postissa, joten sitä odotellessa :barefoot: Tyttöä vähän näin alun oireilla epäilisin tällä kertaa
 
Kiitos tsempeistänne! Ne ei nyt vaan oikein auttanu..en oo jaksanu tänne tulla kertomaan, mutta saatiin lisää huonoja uutisia inssin yhteydessä. Miehen sperman laatu oli todenteolla romahtanut. Inssillä ei mahiksia..ivf:kään ei riitä..icsiin suoraa siirryttävä. Ollut pettynyt ja kurja fiilis. Inssistä 5pvää..yritän olla toivomatta mitään, koska mahiksia ei järkevästi ajateltuna oo :(
 
Mamido Voihan itku. :cry: Paljon tsemppiä teille tulevaan, toivotaan että kaipaamamme plussa kuitenkin jotain kautta vielä tulisi. <3
En muista oliko teillä esikon kanssa yrityksen kanssa minkalaisia vaikeuksia, onko hän myös hoitojen kautta saatu?
 
Voi Mamido :/ Paljon halauksia sinne <3 Me jatkettiin tosiaan meidän tutkimuksia ja mieskin kävi antamassa näytteen. Siitä löytykin sitten vikaa :/ Jotenkin nyt ei oo taas jaksanut edes ajatella koko asiaa. Jotenkin niin turhauttavaa. Oisko teil antaa miestenne tuloksia esim. Yksityisviestil niin vois vähän verrata noihin.
 

Yhteistyössä