***PIKKUKAKKOSET*** Uudet tervetuloa!

Moikka :wave:

Hengissä ollaan vaikka tänne ei ole aikani juurikaan riittänyt.

Muistelisin et olen viimeksi ristiäisistä kertoillut... No jos en ole niin kaikki meni hyvin. Poitsu lauloi mukana osan virsistä :LOL:

Synnytyksen jälkeen olen huomannut lievää masennusta itselläni...Tulee ja menee... en oikein osaa asennoitua tähän "yksinäisyyteen" Siis tiedostan että tämä on nyt mun tehtäväni mut haluaisin enemmän omaa aikaa ja sit kun saan omaa aikaa niin tuntuu syylliseltä :(

Samoin on tullut kauheat pms (olikohan se tuon niminen) no kuitenkin 1-2 viikkoa ennen menkkoja... olen raivohullu/seinähullu... kitsoan kaikille ja haluan vaan lähteä pois koko kaikki alottaa alusta jossain muualla... ei norm. ei todellakaan... Vatsa sattuu niin että täytyy maata sängyssä tai popsia särkylääkkeitä... :( Menkat ovat 3 päivää niin runsaat että viimeksi otin poitsulta vaipan ja sekään ei riittänyt kuin pari tuntia ni heti oli täynnä...

Nyt alkaa taas mieli helpottua kun menkat loppu.. Silti iskee epätoivo ja kiukku kun en jotenki osaa mitään... Itse olen itselleni diagnosoinut jo masennuksen... En vaan jaksa mennä inttämään sitä millekkään tohtorille. Usko mennyt ulkopuolisiin! ei ne mua ennenkään ole auttanut... Ja viimeksi valitin lääkärille ahdistusta ja siitä johtuvaa puristavaa tunnetta rinnassa. Väitti tenniskyynerpääksi!!! :kieh:

Olen imetyksen aikoihin löytänyt rinnastani kipeän möykyn ja samassa rinnassa on myös pahan näköinen luomi. Ajattelin että sekin pitäisi tutkia. Menin lääkäriin kun imetys oli loppu ja kerroin oireista/ ajatuksistani... Lääkäri vastasi että mulla on rintatulehdus!!! Siis ilman kuumetta ilman että toinenkin rinta olisi kipeä diagnosoitiin rintatulehdus... siinä vaiheessa päätin että lääkärille en mene valittamaan enää mitään. :kieh: :kieh: :kieh:

Meillä poitsu on kuin aurinko, sisko on kuin ukkonen iskee kovaa ja jykevästi! Onneksi tytsy on päivähoidossa niin saa hiukan omanikäistä seuraa...

Painoa pojalta löytyi 3kk neuvolassa 7300g pituutta 63cm :eek: Ei mikään pikku vauva...

Naureskelee jo ääneen... se on niin suloista. Muutenkin hymyilee aina kun näkee jonkun naaman... Lattialla on vasta pariviikkoa harjoitellut. Neiti kun on ollut kotona niin menee vauvan päälle makaamaan tai muuta vastaavaa tyhmää... ni ei ole voinut pitää... Kääntyä ei osaa vielä... päätäkin on vaikea välillä hallita... toivottavasti kohta rupeaa harjoittelemaan... Kehitys neitiin verrattuna myöhässä... Neiti kääntyili jo 3kk neuvolassa.

Niisku-rouva+neiti 1,5v + poitsu 3kk :/
 
Synnytyksen jälkeen olen huomannut lievää masennusta itselläni...Tulee ja menee... en oikein osaa asennoitua tähän "yksinäisyyteen" Siis tiedostan että tämä on nyt mun tehtäväni mut haluaisin enemmän omaa aikaa ja sit kun saan omaa aikaa niin tuntuu syylliseltä :(
..kuin minun suusta :hug:
 
Taa
Moikka!

Reissusta on kotiuduttu. On se koti ja oma sänky vaan paras asia.

Pienemmälle tais olla vähän rankkaa tuo viikon poissaolo kotoa. Vieraita ihmisiä ja vieraita paikkoja. Tänään onkin sitten tankattu tissiä ja syliä koko viikon edestä.

Päätin tänään, että maanantaina yritän neuvolassa puhua meidän parisuhdeongelmista. Oikeasti nyt tarvitaan jo jonkun ammattilaisen apua, että tästä enää selvitään. En tiedä, saako ammattilainenkaan näitä solmuja auki.

Ootteko kuinka reissannu pienten kanssa ja mitä pienet on siitä ollu mieltä? Muistaakseni esikoisen kanssa oli tosi helppo reissata. Se ei paljoa välittänyt, että missä ollaan, mutta tämä nuorempi on selvästi eri kaliiperia.
 
Meillä on molemmat lapset olleet suht helppoja reissaajia. Paljon ollaan mökkeilty, semmosia viikon pätkiä yleensä. Esikoinen tosin useimmiten huusi automatkat, jos ei nukahtanut. Se oli stressaavin osuus itelle, samoin pohdiskelin aina reissun päällä nukkumisjärjestelyjä ja pohdin kyl edelleenkin. Siksipä ei paljon tuu semmosia yli yön reissuja tehtyä ja tosiaan mökit on yleisin matkojen kohde. Useimmiten ajellaan sitte kavereiden luokse ihan vaan päiväksi käymään.

Tsemppiä kovasti solmujen avaamisen, Taa! Toivottavasti ei vielä ole peli pelattu! :hug:
 
Taan pojalla komea nimi :heart: :D Meillä molemmat tykkää reissaamisesta :) Tosin nyt kun neiti on vanhempi niin alkaa tulla takapenkillä tylsää...Täytyy olla kaiken maailman virikkeitä siellä :)
Nyt täytyy men syömään ja jatkaa myöhemmin lisää :)
 
Huomenia!

Anteeksi, etten ole taalla juuri kaynyt... lomalla ei ole aina ollut mahdollisuutta...

:hug: Niiskis ja Rimata- muistelisin vahan samaa viime raskaudesta... hormoonijuttuja kanssa kai osittain ainakin.

Teillapa on musikaalinen poika Niiskis!! :LOL: Meilla molemmat lapset oli n 4kk muistaakseni, kun alkoivat kaantya mahalle. Jokos sun rintatulehdus on paremmassa jamassa? Onneksi sait oikeankin diagnoosin ja varsinkin sen oikean hoidon! :hug:

:hug: :hug: Taa. Toivottavasti saatte apua neuvolasta. Ainakin parempi olo toivottavasti heti, kun saa puhua asioista.
Meilla oli ekan kanssa minusta helppoa matkustaa, mutta kahden kanssa vahan vaikeampi- tavaraakin on aivan hirveasti aina. Nyt olen myos huomannut, etta kun tytto vierastaa- se tekee asioista vaikeita. Isovanhempansa kun naki, kirkui suoraa huutoa ensimmaisen paivan, kun ei heita tietenkaan sitten enaa muistanut... :ashamed: Ja isaansa vierasti myos ja taas itkettiin ensimmainen paiva. :| Miehesta tuntui tosi pahalta. :(

 
Meilla tosiaan tytto vierastaa nyt ja se on tietysti ikavaa lahimmille... varsinkin miehet tuo naamalle valittomasti pelokkaan ilmeen ja kyyneleet. :| Lentomatkat on meilla kuitenkin mennyt hyvin, oli sen verran tyhjaa koneesta, ettei kukaan tullut viereen istumaan- ajattelivat tietenkin, etta vauva kirkuu koko matkan. :LOL: Mutta ei kirkunut yhtaan! =)

Mahalle kaannytaan ja painoa on tullut ihan riittavasti! Autoistuimessa kun raahaa, on turhaa menna enaa salille! :LOL: Viela on menty ihan 'kerma- dieetilla', mutta ostin sita vauva- riisia jo varoiksi, etta saa ruveta antamaan. En oikein tieda, koska aloittaisin- nyt ainakin tuntuu menevan hyvin ihan maidolla? Milla kriteereilla olette aloittaneet muun ruuan? Esikoisen kanssa tarjosin silloin, kun suositus oli ian puolesta... :ashamed: ei mulla ole mitaan kasitysta, koska pitaisi aloittaa... :D

menkat ei ole vielakaan alkaneet- hurraa!!! :LOL: Ihanaa, etti tarvitse niita viela miettia!

Nyt meen aamiaiselle! :wave:
 
Mä aloin antamaan kiinteitä jo 3kk iässä :) Kun ei millään meinannut toi herran paino lähteä nousuun ja neuvolassakin siitä aina napistiin jjne...Mulla ollut jo kolmet menkat :kieh: Nyt täytyy lähteä kauppaan kun neiti tuolla jo huutelee :wave:

 
Voi etta noita syysflunssia! Pikaisia paranemisia! :hug:

Meilla taa tytto- tankki on kasvanut hyvin, ikaa 5kk ja pituutta 67.5cm ja painoa 7.7kg. Siina on aidilla jo raahaamista! =) Meilla sujuu yotkin viela hyvin eika mitaa ylimaaraista nalkaa nayta olevan, joten en ihan viela aio aloittaa kiinteita! Saa nahda jaksaako niita vasata kuinka pitkaan itse ja missa vaiheessa alkaa kaupan valikoima kiinnostaa! :LOL:

Nyt menen taas pyykkeja laittelemaan!
:wave:
 
Taa
Heipähei.

Eipäs anneta tämän kauhean kauas tippua.

Käytiin loppukuusta 3kk neuvolassa. Pituutta oli poika saanu hyvin, mutta painoa kuukaudessa vain vajaa 400g. Täti siellä sitten jo väläytteli korvikkeen antamista. Tosin torjuin sen idean heti kättelyssä. Mä olen taistellut, että saan imetyksen onnistumaan, joten nyt korvikkeen anto ois mulle sama kuin epäonnistuminen. Tosin puolen vuoden täysimetyksestä en enää uskalla unelmoida. Kai se on heti 4kk iässä niitä kiinteitä ruveta antamaan, mikäli seuraavaan kertaan mennessä ei painonkehityskäyrä ala sojottaa muualle kuin alaviistoon.

Makkarista kaikuu kutsuhuuto, joten en ehdikään tällä kertaa pidempään kirjottelemaan.
 
:hug: Taa! Hieno juttu, etta imetys nyt onnistuu! =) Mutta teetpa mita vaan, et ole epaonnistunut! :hug: Lapset kasvaa eritavalla ja eri vauhdilla... toiset rintamaidolla, toiset korvikkeellaa ja sit niita kiinteita annetaan eri vaiheessa... meilla esikoinen on reppana, pieni (lyhyt) ja hintela, kuopus painava ja pitka... sama ruoka molemmilla...
 
Eilen illalla kirjoitettua...

Ei tässä elämässä ole mikään päivänselvää... :kieh:

Anteeks jo etukäteen...

Mut on vaan pakko purkautua.

Mulla todettiin tänään gyniskäynnillä PCOS :( Oireena tällähetkellä paisuminen 1kg/päivä!!! |O |O |O runsaat kuukautiset poitsun vaippa oli viimeks käytös... pari tuntia ja täynnä! Ja niin kova kipu alavatsalla kipulääkkeenä 1g panadoli. :ashamed:

Mielialavaihtelu on niin suurta että suustani tulee yht äkkiä v*ttu prkl... satana... sääliks käy miestä ja lapsia... :'(

Huomenna lääkäriin kilpirauhas, sokerit ja kolesteroli arvot otettava välittömästi... voi olla aikuisiän diabeteskin puhjennut.

Hoitona 10pv terolut kuuri kk ja runsaina vuotopäivinä veren tyrehdytyslääke. TAI hormoonikierrukka ja laihdutuslääke...

Papereissa lukee että hoito aloitettava ja etenkin jos lapsi vielä haaveissa.

Paskat kortit löi käteen mutta näillä mennään =)

Lapset voi hyvin... kasvaa neitikin hienosti ja hengenahditukset vähentyneet. Poika oppi tänään kääntymään ja maanantaina neuvolalääkäri(4kk)

Neidistä tullut ihana halaaja halaa niin kovin että henki pakahtuu... hiukan sanavarastoakin jo kertynyt. :D

Onneksi on noi kaksi todellista ihmettä! Saa olla jokaisesta päivästä ikionnellinen :heart:

Hyvää syksyä kaikille! :wave:
 
Huomenta!

Ei ole mitkään voittaja fiilikset tällä hetkellä... Masentaa tietää tollanen asia vaikka onkin kaksi ihanaa lasta. :)

Eli nyt selitty ne keskenmenot ja ns lapsettomuus joka kesti 2v. mut laihdutin rajusti ni sai esikoinen alkunsa. Ja esikoisen synnyttyä oli laihduttava häitä varten ja siksi siis poitsu sai alkunsa hyvinki nopeasti.

Tällähetkellä tilanne on pahentunut niin että lihominen on suuntani ja ovuloimattomuus....

Mietityttää se kierrukka. Siitä on niin paljon keskusteluja hyvistä ja huonoista puolista. Mielialavaihteluita on ihan tarpeeksi ja niitä en haluaisi pahemmaksi kun tuntuu etten pärjää nytkään pääni kanssa.

Siin olis kyl 5 vuodeks ehkäsy ja samalla se korjaisi kivut ja runsaan vuodon ja hormoonin puutoksen. Ja iltatähden saamisen vahvuudet kasvaa kun tällä se vika saataisiin korjattua...hmm...

Ja jollain oli tullut kystiä. Sekin huollettaa kun en mä nyt ehdointahdoin haluaisi mitään "vaivoja" tähän lisäksi...

En mä tiiä kaikki on niin sekavaa ja vaikeeta.

Ja kun olen kiukkunen jatkuvasti/ahdistunut/agressiivinen... niin kuinka kauan mieheni jaksaa mua?!?!? Tai perheeni... ja kun joskus oikeasti suutun eivät kukaan ota enää tosissaan kun pistävät hormoonien piikkiin.

Mies on jo nyt käskenyt mun mennä kallonkutistajalle näiden 2vko PMS oireden takia... Ikinä ei ole ollut näin pahaa olla. Nyt kierron keskivaiheista viimiseen vuotopäivään asti olen niin kauhea ihminen että oikein sattuu...

Noh tänään soittaa lääkäri niin katsotaan miten jatketaan...

Jaksamista muille... :wave:
 
Ja sitten...

Mitä siihen terveyskeskuksen toimintaan tulee niin kävin uudestaan valittamassa rintakipua ja sain hoidoksi KEPPIJUMPPA!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Rintalihakset kuulemma rasittuneet lasten kantamisesta... siihen kuulemma auttaa keppijumppa!

Poitsu kääntys eilen ekaa kertaa. Voi hänkin on jo niin iso. Neiti voi paremmin. Ei ole kuin kaamea uhmaikä päällä ja yölliset huutokohtaukset... :/

Hiukan vajoilla pattereilla mennään mut tää on onneksi hetkellistä... ;)
 
Onpas tosi p- mainen juttu Niiskis! :( :hug: Toivottavasti hoidot tehoaa pian ja saat paremman olon. Koska sulla olikaan seuraava laakari? Tanaan verikokeet?

Kierukasta sen verran ,etta mulla on ollut se ja toimi hyvin- tosin seksuaaliset halut vaheni, kuten mulla aina hormonaalisella ehkaisylla. Se kai vois auttaa vahentavasti noihin vuotoihin. Toivottavasti todellakin saat pian avun noista hoidoista, mita ne sitten ikina ovatkaan, ei ihme, etta hermot on kireella, jos nainen vuotaa kuin seula ja muuta nestetta sitten kertyy. :hug: Tannehan saa aina tulla tuulettamaan itseaan ja ajatuksiaan.

Mita se laakari sanoi, vai vielako odottelet soittoa?


:hug: :hug: :hug:
 
AAM
:wave: hoi kaikki :) elossa ollaan vielä. :ashamed: kovin vaan tuolla huhtikuisissa ruukaa enempi pyörittyä.. anteeksi tytöt.

Niiskis :hug: :hug: voi elämä kyllä paiskoo murikoita eteen...

Olkkis :wave: noniih täällä vihdoin ja onneks olkoon :heart: olipa poitsukkas mun likan kokoinen :) anskuhan oli knas 4315 ja 53 :D ei juu pienille vauvoille..

Andepandella oli neuvola ja lääkäri tossa männä viikolla. Massaa 8025gr ja pituutta 66,4 cm. kallo oli siinä 42 apauttiralla.. ja ei vieläkään erikoisemmin kääntyile akselinsa ympäri hilaa kyllä ja istumaan nousee itse vedettäessä ja tosi jämäkkä pakkaus.. mamman allit on historiaa :LOL:

Babyafrossa ollaan ryhdytty käymään aina tiistaisin on tunti ja siellä kyllä hiki lentää mulla siis :)
Huomenna on kilpirauhaskokeisiin liittyvä lekurikäynti jorvissa ja sit tietää mitä noille nestekolloideille tehdään... :| lekuri terkkulassa puhui jo alustavasti jostain tyhjäksi-imemisestä ilman puudutettta :eek: mutta samaan hengenvetoon sanoi ettei satu mutta olo parhaiten kuvattuna slightly uncomftable. et silleen.. hu ollaan viksumpia =)
Tiistaina on kans kaverilla sektio saa tokansa. On niin pelonsekaisin tuntein menossa sektioon ko vauvalla on makrosomia eli on isokokoinen ja mun se kaveri on 156 pätkä joten alakautta ei sille se tule.. sai niin pahat repeämät jo ekan kanssa että vauva-aika oli yhtä sumua viimeks sille... nyt toivottavasti jää paremmat muistot..

Joo oli asiaa muille suunvuoro :D

Aam & ansku ja allu
 
Taa
Hei kaikki!

Syksy kyllä on hellinyt ilmojen puolesta. Kauheesti ollaan ulkoiltu ja lapset tykkää :)

Erehdyin sitten koko perheeni kanssa tuonne Tampereen peräkonttikirppikselle ja lupaan, etten enää ikinä lähde sinne vaunujen kanssa |O . Kesti mulla hermot vissiin 10 minuuttia. Sitten saikin mies mennä sivummalle vaunujen ja lasten kanssa odottelemaan, kun yritin väentungoksessa katsella pöytiin asti. Muutaman kirjan ostin. Paljon löytöjä ois varmasti tehnyt, jos ois enemmän ollut aikaa.

Tänään sitten käytiin puistossa lasten kanssa, vähän sillee ex tempore. Tietysti tyttö sitten kaatui siihen puiston ainoaan vesilätäkköön. Hetken vielä oltiin ja lähettiin kotiin. Kotipihassa tyttö sitten rupesi kinuamaan keinuihin (juuri oltiin keinuttu puistossa!). Naapurin martat sitten siinä lähellä istuivat ja yksi niistä päätti nostaa tytön keinuun ja vähän keinuttaa. Minä siinä sanoin monta kertaa, että meidän on mentävä sisälle, koska vaatteet on märät ja viima kylmä. Ei mennyt martoille jakeluun. Annoin hetken keinuttaa ja kävin nostamassa tytön pois. Martat jotain äidin kiireestä päivittelivät :headwall:
Ei me kyllä sitä flunssaa haluta hakemalla hakea oleskelemalla läpimärissä vaatteissa ulkona.

Nooooh.. Hyväähän ne kai tarkotti. Ärsyttää vaan tollanen äidin sanomisten ylikävely.

Huomenna uskaltaudutaan varmaan jo toisen kerran perhekahvilaan :D Vähän jotain erilaista meidän tylsiin päiviin.

 
AAM
hihhei.. :)

Taa marttojen kanssa pitkät piuhat :) :hug: kaippa ne kaikkialla rukkaa jakelamaan omia elämänviisauksiaan..

Kilppariin saatiin lääkkeet, nyt kattellaan kuukauden päivät kuin vaikuttaa ja sit marraskuus on soittoaika lääkärillä. jos tepsii niin voi lopettaa jos ei niin sit kattellaan et mitä tehdään...

Kaverini sai vauvansa eilen päivällä yhden aikaan :heart: ei se niitten rakkauspakkaus ollutkaan mikään valtava mutta lapsivettä oli ihan hulluna.. siksi varmaan luulivat että oli joku 4,5 kiloinen köriläs? oli vajaa 3700 pieni pojan palleroinen. En tohti mennä sairaalaan katsomaan kun on lentsun poikanen, nään onneks myöhemmin skidin sit :)

Tänään on rokotetutkimus anskulla joten yhdeksi sinne sitten...

aam & ansku kohta 5kk
 
Meillä on täällä vaan vauvakahvila, jonne ei saa taaperoita viedä.. Vauvauintiinkaan ei saa viedä sisaruksia, vaikka sitä mainostetaan "perheen yhteisenä kivana hetkenä". Tää meiän "city" ilmeisesti suosii ensimmäisiä lapsia. Seurakunnan perhekerhossa ollaan käyty ja eilen löyty kiva leikkipuisto, jossa vois alkaa käydä. Asutaan pienessä kaupungissa ja sen laitamilla, täällä ei oikeen herkästi kehenkään tutustu. Noissa nyt pääsee vähän tuulettamaan ajatuksiaan, ettei ihan homehduta sisällä. Vauvauinnissa käyn sitten yksin kuopuksen kanssa.
 

Yhteistyössä