*Pikkukakkosta odottavat 2011*

Enpä ole hetkeen taas kirjotellut :ashamed:

Suzz: onnea suloisesta vauvasta!

Uusille tervetuloa!

Vilhelmiinalle pahoittelut! Jospa pian pääsisit taas tänne puolelle!

Itse kävin ultrassa tällä viikolla. Oli vähän isompi jo, LA on nyt 29.9. En usko kuitenkaan että syyskuun puolella syntyy, esikoisesta oli myös loppukuussa laskettu aika ja niin vaan meni seuraavan kuun puolelle. Ja nyt kierto olis ollut minulle todella lyhyt, 28 pv, mitä en usko! Mulla tavallaan on pidemmät kierrot olleet. Nähtäväksi jää.
Pahoinvointi on helpottunut, väsymys kyllä painaa vielä kovasti. Koulussa olen kyllä käynyt ja nyt kun ei kuvota koko ajan, niin on helpompaa. Jonkun kerran olen töissäkin käynyt keikkailemassa. Kesäksi nyt menossa töihin, pitäisi 21.8 asti olla, katsotaan kuis käy. Toivon että jaksaisin, on ollut nyt helpompi alkuraskaus kuin esikoisesta. Jospa loppuraskaus olisi myös =)

Nessu ja pieni 13+3 (?, 14. viikko kuitenkin =) )
 
Eea
Suzz: Onnea ihanasta vauvasta! :) Itsellä vielä pitkä matka edessä.

Vauvan liikkeet ovat alkaneet tuntumaan selvemmin, ja välillä tuntuvat jopa mahan päälle asti. Esikoisella ei kärsivällisyys riitä liikkeiden odotteluun, vaikka aina välillä käy kokeilemassa josko vauva liikkuisi. Rakenneultraa kovasti odotellaan ja jännitellään. Tovottavasti kaikki olisi hyvin.

Eea & Urkki 18+4
 
Heippa!
Pääsisinkö mukaan tänne :) ? Eilen plussattu, la menkkojen mukaan 1.12. Pitkä tie siis edessä ja paljon voi tapahtua, mutta jostainhan se aina alkaa. Esikoinen täyttää pikkukakkosen la:n aikoihin 4 vuotta. Viime kesästä yritettiin kakkosta ja vasta nyt kun päätettiin pitää jonkin aikaa taukoa yrityksessä, tärppäsikin :heart::heart::heart: .
 
Pistepirkko tervetuloa:flower:!ja noinhan se monesti menee että kun sitä plussaamista ei ressaa ja silloin ku luulee et ei varmaan tärppää niin juuri silloin se yllättää!!!itsekin plussasin sellaisesta kierrosta mistä en olisi voinut kuvitellakaan!
onnea ja tarrasukkia pienelle!!
 
Pistepirkko:Tulihan se plussa sieltä! Onnea tuhannesti! Kiva saada tänne "vanhoja tuttuja" tuolta kuumeilijoista=) Mulla kävi vähän samallatavalla että plussasin siitä kierrosta jolloin yritys ja ajoitus oli aika päin mäntyä eikä niin paljon edes ehtinyt luo0da ajatuksia yrittämiselle!

Täällä oltiin neuvolassa eilen kuuntelemassa ekaa kertaa pikkusen sydänääniä. siellä se sykki:heart: eka ultra on vasta 19.4. ja en millään malttais odottaa. Toisaalta taas ei huvita sinne mennä kun joudun yksin menemään. Mies on silloin reissussa ja aikaa eivät suostuneet vaihtamaan koska emme halua nt-ultraa vaan ihan pelkkä urkkaus mahaan. Menee nt-ultralaiset kuulemma edelle ja meidän täytyy ottaa se aika mikä jäljelle jää. No, onneks on rakenneultra sitten kesäkuun alussa niin pääsee mies sinne sitten katselemaan.

Pahoinvointi on täysin kaikonnut ja nyt vaan nautin. Eka oletko raskaana kysymyskin on jo tullut. Musitan et esikoisen kanssa maha kasvoi alussa tosi nopeesti mutta nyt tuntuu että kasvaa vielä nopeemmin. Toivottavasti hidastuu loppua kohti ettei ole aivan valtava viimeiset ajat.

Matilda-08 ja pikkuvauva 10+1
 
Kiitos JiiMii ja Matilda =) . Kyllä se välillä (aika usein itse asiassa) kävi mielessä, että tuleeko sitä plussaa ikinä. Ja nyt tietysti on kauhea pelko päällä, että mitä jos tämä meneekin kesken :( . Nää ekat viikot on kyllä niin piinaavia ja menee hitaasti.
No, "onneksi" koko ajan palelee ja tänä aamuna on ollut paha olo, joten oireet on tietenkin tällaiselle neurootikolle tosi hyvä asia ;) .
 
Aurinkoista huomenta vaan kaikille!

Mua ressaa aivan kauheesti, raskausoireet on lieventyny aiva kauheesti, ei ota tisseihin eikä juuri vattaankaan... Äkkiä ylösnoustessa vaan riipasee alavatsaa. Maanantaina on se ultra, ei oikein tunnu aika menevän eteenpäin... Jospa tää antibioottikuuri tekikin kehnosti... :( ankia olo.
 
Hyvin varovaisesti ilmottautuisin minäkin tänne!!:wave:

Viikko sitten testasin plussan. Laskettuaika olisi joulu- marraskuun vaihteessa, päivää on vaikea veikata kun mun kiertoni on ollu ihan älyttömän epäsäännöllinen.
Ekan neuvola ajan sain varattua ens viikolle ja varhaisultraan mennään varmaan yksityiselle, kun täällä ei sellasta muuten tarjota... Muutaman aamuna tullu ihan vähän verta ja minähän olen sit ihan paniikissa täällä =(

Mitäs muuta... Niin esikoinen on syntynyt -07

Eipä kai tällä kertaa muuta

Memphis
 
Tervetuloa Pistepirkko ja Memphis :wave: Mukava saada lisää porukkaa tänne :)
Lisään teijät listaan kun ilmotatte mitä haluatte teijän kohalle listaan laitettavan :)

Mitähän muille kuuluu? Paljon listalla semmosia joista ei ole kuulunu pitkiin aikoihin mitään... :whistle:


Talvicci ja Torsti rv.14+5 :heart:
 
Eea
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet! :wave:

Meillä oli eilen neuvola ja kaikki näytti hyvältä. Mitään vaivoja/ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut. 140 oli vauvan sykkeet. Sydänäänten kuuntelu on aina yhtä ihanaa!! :) Rakenneultraa odotellaan kuin kuuta nousevaa. Uskomattoman nopeasti menee aika. Vastahan tein raskaustestin. Nyt jo ensi viikolla puoliväli paukkuu. :D

Eea & Urkki 19+0
 
:flower:Tervetuloa uudet plussanneet!! =) :flower:

Pistepirkko toivotaan ett kaikki menee hyvin ja pieni pysyy mukana niinkuin kaikki muutkin jotka alkutaipaleella!
Memphis Nuo verenvuodot on aina pelottavia tapahtuu ne missä vaiheessa tahansa,mutta tietysti alun vuodot on peloittavimpia ku varmuutta mistään ei oikeen ole..voimia ja lepoa kaikille niitä kokeville!ja toivotaan että tuo vuotosi on ihan harmitonta!
parin vkn takainen vuoto säikäytti itseänikin ja nyt vasta "huomasin" että silloin myös supisteli,aika kivuttomasta mut kuite,lepäsin kyllä sen minkä ehin..tulin siihen tulokseen että joko tuo johtui stressistä tai sit jostai istukan sijainnista ;Dstressiä kyseisellä viikolla oli paljon,sorruin 4päiväksi polttamaankin..

Eea kivoja neuvolakuulumisia!ja tosiaan kyllä tuo tuntuu hullulta kuinka nopeasti tuo aika menee!!!!vastahan sitä oli testi kourassa ja jännitti tulosta ;) ja viikot menee niin nopeeta!!!!

(.) 1,5vk sairaslomaa si-nivelen takia...tulihan se sieltä!ja lääkäri oli pa**a,sano et kokeillaan jos se levolla menee...no jooh ei se yksin oikee auta!ajattelinki soittaa kiroja läpi vieläkö joku vois jotai tehä,tulee muute pitkät 5kk kotona!ja kaiken huippu tuossa lääkärikäynnillä et se ei tutkinu muuta ku taivutukset(sivuille,eteen,taakse) johon sanoi et joo huomaa et on yliliikkuvat nivelet:kieh:tiedän!olis voinu kokeilla nuo lihakset kuinka jumissa ovat ovat ja onko mahd. tulehuksia,viimeksi oli tulehus johon sain piikin ja helpotti sit,mut nythän en sitä välttis edes olis saanu mut olis hyvä tietää..ja alunperin mie sille lääkärille ite sanoinkin et mikä mulla on ku tiedän sen...pitäskö alkaa lääkäriksi:D
jeps mut aurinkoista maaliskuun viimeistä päivää kaikille!
JiiMii&asukki 17+4
 
Hannaliina lisätty listalle :wave:

Memphikselle piti noista vuodoista kommentoija sen verran et ne on kyllä yllättävän yleisiä, mitä en ennen esikoista edes tienny. Ja monilla onneks vielä vaarattomia, toivottavasti myös sullakin :) Mulla esikoista alko vuotamaan yhtäkkiä kirkasta verta ihan viimesillä viikoilla, oli kyllä kurja tunne. Syytä siihen ei löydetty, ampparilla piti mennä sairaalaan :(

JiiMii
Jaksamisia selän kanssa :hug:



Mä epäilen et tunsinkohan mä tänään ekaa kertaa ku pikkunen potkas :D
Kuuntelin dopplerilla, kauhee tohina oli toisella päällä ku kuulu pulinaa ja polsketta. Sitten yhtäkkiä tumps! :D Pitää laittaa itekki köllöttämään ku poikaki nukahti ja koittaa kuulostella oliko ne liikkeitä vai eksyneitä pieruja :D


Talvicci ja Torsti rv.14+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oi, olen niin kateellinen teille kaikille, jotka olette jo vähän pidemmällä ;) . Teillä aika varmaan menee kuin siivillä, itsellä se matelee nyt ja varmaan vielä seuraavat 15 viikkoa :ashamed: ...
Toivottavasti Memphis kaikki on hyvin :hug: . Voin niin sympatiseerata tuntemuksiasi, koska itse tarkkailen kehoani koko ajan ja oon ihan paniikissa kaikesta. Onneksi eiliset ristiselkäkivut on yön aikana kadonneet ja lievä kuvotus pitää mielen kirkkaana :LOL: .
 
Tervetuloa RiverFlows, Eea, Hannaliina, Pistepirkko ja Memphis :wave:

JiiMii82 Mä ihmettelin kans kun lääkärillä tästä selästä kävin, että kun ei edes tutkita :confused: Sairaslomaa vaan... :O

Päivi ja Pikkupoju 29+4
 
Pistepirkko: Mustakin tuntuu että aika matelee ja sit taas toisaalta menee ihan hullua vauhtia. Kohta alkaa jo 12.viikko ja tuntuu että vastahan sitä kuumeiltiin ja piinailtiin ihan hulluna. Toisaalta sit taas olis kiva olla sen verran pitkällä et olis ultrassa päässy kurkkaamaan vauvaa ja tuntis liikkeet. Tää raskausaika on toisaalta niin lyhyt loppujen lopuks että täytyy vaan koittaa nauttia, kohta meillä on vauvat jo sylissä:)
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista :)

Memphis mulla oli kaks kertaa esikoista odottaessa alkuraskaudessa ihan kunnon vuodot ja olin ihan varma että kesken meni, mutta eipä vaan menny. Jos ei ole kipuja niin luulisi että voit olla ihan rauhallisin mielin.

(.)täällä toinen viikon kuuri menossa tohon tulehdukseen. Sit jos se ei auta niin sit lääkärille suoraan ja kunnon tutkimuksiin. Auttais nyt vaan...
Oltiin eilen katsomassa kaverin viikon vanhaa vauvaa ja olin ihan yllättyny ku tuo 1,5v tytsy osasi heti silittää niin hellästi ja muutenkin varoa! Onko lapsilla joku sisäänkirjotettu tapa olla vauvojen kanssa varovasti? Kun ei hän ole ennen noin pientä nähny... Olin tosi ylpeä esikosta :) Saa nähdä miten sitten omaa pikkusiskoaan kohtelee kesällä...hui!

hemari ja helmiäinen 22+6
 
Paivi28 niinpä!
soitin yksityiselle ja siellä hoitavat ihan vaikka raskaana onkin,eli mulla koittavat varmistin vielä että eihän ne mulle vaan jotain jumppaliikkeitä pukkaa ja sano et ei ku ihan yrittävät hoitaa sen kuntoon...on ihan fys.terapeutti eli ei tohon vaivaan ilmeisesti muu tarvi olla.soitinkin työnantajalle et on taas kummat lääkärit...no mut kohta on aika joten pitänee lähtee ja toivoo et hoito auttaa,50 maksaa mut jos mun olo helpottaa niin maksan mielellään..
 
Kauhee minkälaista tää raskaana oleminen olikaan! Mielialat vaihtelee ja noi raivarit on ihan kamalia!!:( Ollu sellasta tunnetta että menkat alkais ja aina ku meen vessaan niin oon aivan varma että nyt sielä on verta. Mutta on kuulemma ihan normaalia.:) Oon jotenkin paljon säikympi nyt kun ensimmäisestä ja kuullostelen koko ajan itteeni että onkohan kaikki nyt hyvin.

Hannaliina ja Tipunen 4+6
 
Hannaliina : story of my life. Jokaisella wc-käynnillä oon ihan paniikissa...
Matilda : kyllä se aika sitten varmasti menee nopeasti kun on "turvallisilla vesillä" ja voi puhua asiasta julkisesti. Nyt tää salailukin tökkii...
Tänään on aavistuksen kuvottanut :) . Mitä enemmän oireita, sitä rauhallisempi mieli täällä ;) .
 
Moikka kaikille!:)
Nyt on sitten käyty työpaikalla hakemassa uus äippäloma heti toisen perään:) Noh ehin mä siinä pari kuukautta välissä olla hoitovapaalla...
Nyt mua on viimepäivinä vähän stressannu esikoisen korvatulehdus joka ei meinaa lähteä millään konstilla:(Nyt menossa jo kolmas antibioottikuuri ja siellä se korvatulehdus on edelleen toisessa korvassa:(Jos ei tämä nyt tehoa niin edessä on putkitus.Lisäks poika tehny myös soselakon ja ainoastaan maito kelpaa,voi johtua hampaista tai siitä kun vatsa on sekasin antibiooteista tai jostain muusta,tiedä häntä.(maitohappobakteerit kyllä käytössä).Täytyy tarkkailla tilannetta ja toivoa että alkais taas maistumaan...
On kyllä ollu alkupahoinvointia lukuunottamatta todella oireeton raskaus.Voi olla ettei siihen kiinnitä niin paljon huomiota kun päivät menee nopsaa esikoisen kanssa touhutessa. Hyviä vointeja kaikille ja nauttikaa kasvavista masuistanne!:heart:
Suffi&Tähti 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Suffi toivottavasti nyt tehoais ja jos sit ei niin tosiaan ne putket ja toivottavasti ne auttaa...Mun pikkuveljellä on ollu ne pienestä asti(nyt 10v),siis tiettyhän ne on välillä tullu pois mut aina uudestaan..ja kaverin lapsella 2,5v putkitettiin kans joku aika sitte..paranemisia ja toivotaan että tulehuskierre loppuu!

Fys.terapias käyty ja vika oliki mun yläselässä!!sieltä avas kolme lukkoa ja akupunktio neulat oli pakarois puol tuntia,olo on paljon parempi!toivottavasti helpottais nyt pidemmäks aikaa =)
 
Jimii mukava et oot löytäny avun selkä vaivoihis!!
Toi lukkojen aukaseminen tekee ihmeitä!

Talvicci tonne listaan voi laittaa mun kohdalle et poika -07 on ennestään. Lasketusta ajasta ei oo tietoo ja synnytyssairaala on luultavasti tays.

Tänään ei oo enää tullu verta(*koputtaa puuta), mut rusehtavaa vuotoo kylläkin, täytys vaan osata olla stressaamatta, helpommin sanottu kun tehty!! Varsinkin kun oon joka asiaan kanssa ihan hermo heikko =)
Tosiaan viikon päästä olis eka neuvola ja pääsiäsviikolla olis eka ultra. Varasin ajan yksityiselle, pakko saada varmuus sieltä kautta!!
Mutta nyt nukkumaan!
 
Eea
Tuli mieleen kysäistä, että onko teillä muilla raskauden aikana lääkärineuvoloita? itselle tuli yllätyksenä, että tällä paikkakunnalla ainakaan, ei toista tai useampaa lasta odottavilla ole lääkärin kanssa tapaamista ollenkaan, ellei raskaudessa ole jotain poikkeavaa. Kukaan ei siis missään vaiheessa tarkasta esim. kohdunsuun tilannetta. Miten muualla on?
 

Yhteistyössä