PINOTAAN: Kaikki sellanen, mitä enään ei kaupasta saa...

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
Tosimies
Mitäs pentelettä, meikämies selas koko ketjun läpi ja moni horisaa joskus nauttineensa Coca-Colaa 0,33l lasipulloista vaikka todellisuudessa moisia EI ole KOSKAAN MISSÄÄN maailmankolkassa ollut olemassa :) Cokista on Suomessa nähty vain 0,25l lasipulloissa (70-luku & 80 luvun alkupuoli) ja nykyisissä 0,35l lasipulloissa. Kiitän.
Meikämies kaipailee myös Parkanon baarissa seittekytäluvulla ollutta "Kaurapuuroa niin paljon kuin jaksat, 1mk-" tarjousta. Saateri että siellä tuli jokaisen raskaan rekkakeikan puolivälissä pysähdyttyä niin meno- kuin paluumatkoillakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bonbon:
Pikkuisen vanhempaa vuosikertaa taidan olla, kun pitää kaipailla INTIAANI -olutta. Oli siis tehty maissista. Oli makeampaa kuin tavallinen. Sitä tehtiin 90-luvun alussa pari vuotta. (ei siis kovin vanha juttu.. ) ;)

Kaikki karkit ja herkut olettekin jo maininneet. Minäkin liputan rommileivoskeksien puolesta! Niitä tuli aikoinaan syötyä aikas paljon...
kyllä sitä intiaaniolutta on kaupassa edelleen. Keliaakikko mulla miehenä niin on tullut nää maissioluet tutuksi.
 
mimmu
Fazerin pikku suklaapatukat missä oli niitä samiakki kuulia sisällä... Linda siideriä joi ystäväni ahkerasti... Pehmotarroja ja sit niitä mitkä oli jotain kangasta tai jotain..
 
mimosa
Kilt-jääsuklaapatukka, niitä oli tummaa suklaata ja maitosuklaata, molemmat vei kielen mennessään. Niitä sai joskus 2000-luvun alkupuolella vielä hetken aikaa aholaita-myymälöistä(?) vai mikäköhän niitten nimi olikaan ;)

Niki-suklaalevitettä ei ole näkynyt aikoihin. Oli suurta herkkua.

Mä muistan varhaiselta 80-luvulta myös ne paperiin käärityt neliskanttiset litteet toffeet erivärisissä papereissa, voi jesus jos sellasia vielä jostain sais suuhunsa <3
 
vieras
Mä muistan kanssa nuo kerrosjogurtit (Malla?) joissa hillo-keltainen kerros-valkoinen kerros. Kuvina oli pelle, nalle ja joku muukin jossakin vaiheessa. Niitä sai vielä joskus -95, mutta siitä saakka niitä olen kaipaillut : ). Ne voittaa muistoissa ainakin kaikki muut joqurtit ja herkut ; ).
 
Draamajumala
Muistan 80-luvulta kun oli yskä, oli Kvilla-nimistä salmiakkiyskänlääkettä. Tuota käytän vieläkin ja on ihan mahdottoman hyvää. Useinhan yskänlääkkeet maistuvat hirveiltä.

Pez-karkinsyöttäjät.

Lips-ja Africola-mehujäät.

Muistan kun 90-luvun alussa keräsin SM-Liiga tarroja niin niitä sai sellaisten suklaavohvelien kera.

Pinkit ritariässäpurukumit missä mukana tarra.

Hubba-bubba on yksi legendaarisimmista :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Draamajumala:
Muistan 80-luvulta kun oli yskä, oli Kvilla-nimistä salmiakkiyskänlääkettä. Tuota käytän vieläkin ja on ihan mahdottoman hyvää. Useinhan yskänlääkkeet maistuvat hirveiltä.

Pez-karkinsyöttäjät.

Lips-ja Africola-mehujäät.

Muistan kun 90-luvun alussa keräsin SM-Liiga tarroja niin niitä sai sellaisten suklaavohvelien kera.

Pinkit ritariässäpurukumit missä mukana tarra.

Hubba-bubba on yksi legendaarisimmista :)
Hubba bubbaa ja pezejä löytyy vielä ainakin meilläpäin :)
 
Sesami
Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:
golden capin kuivaa mansikkasidukkaa |O |O |O |O |O |O :'( oon lähettäny jo tehtaalle tulikivenkatkusen mailin et takas se ja sassiin! :xmas:
Ihanaa joku muukin kaipaa tätä!! Itse myös laitoin kyselyn muutama vuosi sitten Golden Capille. Taisivat vastata että on tullut muita makuja tilalle. :(

Niin ja ne Pirkan rommikeksit oli kyllä aivan ihania!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
radiobanana jätskipuikko :xmas:
Hitto mie oon ehkä ikäni miettinyt että mikä tää oli !!! Ihanaa !!!
...enhän mie tietysti sinäällään tästä tiedosta mitään hyödy mutta...

Hei, et satu muistamaan mikä se semmottine jäätelö oli mikä oli kai lakritsaa tai jotain ja siin oli semmone musta kääre ja silmiä? =)
 
En jaksanut ihan kokoketjua lukee, mutta kaipailen kans niitä rommikeksejä ja sitten semmosia juustonmakusia sipsejä...en muista nimeiä.
Niitä kolmionmallisia sipsejä mitä monet on tääl kaipaillu niin aika samanmakusia saa pirkan valikoimista, ne on semmoses vihrees pussis muistaakseni ja ne on kans semmosia paksumpia, tosi hyviä.
 
Oi niitä aikoja
Jenga päärynä oli mun lemppari. Metsätähti jugurttia on ikävä, samoin mansikka-suklaa naminamia ja kola-suklaanaminamia.
Karkeista sellaiset luunmuotoiset pehmeät pienet karkit on jääny mieleen. Maraboun keksisuklaata ei taida enää saada? Royalsuklaa levyt oli hyvii.
Linda ja matti siiderit on myös jääny unholaan. Ranch-sipsit oli ihania. Susette-jäätelöt oli hyviä, samoin after eight jäätelö. Mustafa ja minttufat oli ihanii.
 
vieras
Mun suosikkeja oli ainakin black pete. Hopeatoffee patukat oli mahtavia.

Mehujää Handu.

Disney suklaapatukat (mansikka, banaani ja olikohan päärynä)
Jambo suklaapatukat

Purkasta oli sellainen salmiakkipallo, en muista nimeä

Vaahtokarkit (harmaa/valkoinen, pingviinin muotoisia)
Sitten laivalta sai sellasia hedelmien muotoisia vaahtokarkkeja, aivan ihania
Piraattikalat oli myös laivalta

Smurffikarkkiaskit

Kitaran muotoisa jäätelöitä, sellainenkin, jossa oli vaal.pun kuorute ja rätisi suussa.

Disneyn esinejoulukalenteri
 
Jeps
Ne Mustanaamio- jauhepussi tikkarit, mistä oli jo aikaisemmin ollut mainintaa!

Mulla on sellainen ihme muistikuva, että ihan taaperona olisi ollut jotain Disneyn hahmojen muotteja, johon on suklaa sitten jähmetetty sen muotin mukaiseksi. Onko kellään tietoa, vai onko tämä jotain minun omaa suklaafantasiaa ollut 80- luvun puolivälissä :D
 

Yhteistyössä