PINOTAAN: Kaikki sellanen, mitä enään ei kaupasta saa...

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
En kans jaksanu koko ketjua lukee, mut sellanen olut, jota oli muistaakseni kesällä -95 tai -96, kuin BoraBora. Se oli persikkainen Lager, mahtavan makuista, jos sattui oluesta pitämään. Tätä olen kaivannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Muistaako kukaan semmosta Metsätähti-jugurttia, siinä oli semmonen hillosilmä..?! Entäs pikkumerkkari pusseja, oli ainakin hedelmämerkkareita.. Ostin niitä muksuna myymäläautolta, kun olin mummon luona maalla.. Huoh, oi niitä aikoja.
Voih, Metsätähti-jogurtti ja Silkkitie-jogurtti :p
 
vm-80
Amppari mehujäätä vois syödä. Oli myynnissä k-kaupoissa. Sellainen spiraali punaista ja keltaista mehujäätä...

Ja sitten on muutama sellainen leipä lapsuudesta. Ainakin Perunalimppu, en muista valmistajaa, mutta nimi oli toi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vm-80:
Amppari mehujäätä vois syödä. Oli myynnissä k-kaupoissa. Sellainen spiraali punaista ja keltaista mehujäätä...

Ja sitten on muutama sellainen leipä lapsuudesta. Ainakin Perunalimppu, en muista valmistajaa, mutta nimi oli toi.
amppareita ostin just viime viikolla =)
 
Taru
Alkuperäinen kirjoittaja vm-80:
Amppari mehujäätä vois syödä. Oli myynnissä k-kaupoissa. Sellainen spiraali punaista ja keltaista mehujäätä...

Ja sitten on muutama sellainen leipä lapsuudesta. Ainakin Perunalimppu, en muista valmistajaa, mutta nimi oli toi.
Edelleen myynnissä!
 
kikero
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumikuningatar:
Voihan sitä smurffilimsaa saada, vielä nykyäänkin kaupasta, muttei varmasti enää semmosessa pakkauksessa kun sillon ennen. Lasipullo ja se renkaasta auki vedettävä korkki. Eikös TaoTaollakin ollut jotain tuotteita (limsaa/karkkeja).

Entäs sit semmonen minttusuklaa Jacky makupala?
Viime kesänä oli lasipullossa ja tais olla sellasella renkaasta vedettävällä korkilla vielä herra hakkarainen limpparia yhdessä paikassa.
nurmijärven jätskikiskalta saa ;)
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
oi mikä ketju..! :D

mä kaipaan myös bubbiksia, kovia salmiakkipötköjä ja jengoja (ja monia muitakin mainittuja kyllä...)
Joku mainitsi ne superin muotoiset vaaleanpunaiset jätskit, minkä kuorrutus rapisi suussa, niiden nimi oli Pink ja tikussa oli ennätyksiä. Ja joku mainitsi pinna-mehujäät, mä en muista niitä, mutta mun mies nyyhkii niiden perään haikeasti aina kun ostetaan mehujäitä... ;)

Kun mä olin ihan tosi pieni, oli sellaisia mikki-hiiren ja avaruusraketin muotoisia jäätelöpuikkoja, joissa ei ollut kuorrutusta vaan erivärisiä jäätelöitä (mikissä oli valkoista ja ruskeaa, raketista ei muista).

Muistaakos joku ne yksittäispakatut irtokarkkeina myytävät neliömäiset kolat (toffeita), joissa oli eriväriset paperit? Ainakin sininen paperi oli mintussa ja punainen toffeen makuisessa.

Entäs Pyynikin helmi -limsa?
Ja moniko hesalaismukula on kerännyt lapsena omaan vihkoon Kukkura-merkkejä? :D

keräsin tampereel 90 luvullakin..
 
<3
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Black Pete, Mikki Hiiri ja pluto karkkiaskit, Suklaapilvi jäätelö, se Royal tymmalla pohjalla, Roope Ankan kolikot ... AAAAH ihania ja muistoihin painuneita herkkuja!

My Little Pony- mansikka patukka oli kans hyvää
voih muistoja. söin aina my littlejä...
 
Aivan ihana ketju.. :heart:

Joku muisti tosiaan Metsätähti-jugurtit, ne oli mun lemppareita. En kyllä ite ois muistanut..Ois ihana saada niitä vielä..

Älkääs unohtako Beverly Hills:n näyttelijöiden kuvilla varustettuja purkkia, joita oli pakko saada ostarilta.. :LOL:
 
h
Suklaapilvi-jäätelöt ovat tosiaan tulleet takaisin. Toissapäivänä ostin Cittarista. Heeerggua!

Metsätähti-jogurtit olivat lemppareita! En yhtään muista miltä maistuivat, mutta muistan, että pidin kuin hullu puurosta.

Turkinpippuripötköjä kans kaipaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Entä Malla-jogurtti :p Hilloa pohjalla, kellertävä jogurtti päällä, purkissa salapoliisiksi pukeutunut koira....
Ja Aprin(?) neliönmuotoiset, kasvojen kuorintatyynyt pahvitötsässä, oli erittäin käytännöllisiä!

Ja noi kolmionmalliset tripit, pizzapiirakat (saarioinen), jalanjälki-irtokarkit, Chymoksen riisisuklaa :p :p :p
Justiin yks päivä yritin muistella mikä oli tuon jugurtin nimi! Oli tosi hyvää :p Muistelisin vaan, että siinä oli pohjalla hillo, sitten sitä keltaista jugua/vanukasta ja päällimmäisenä valkoista jugurttia?..
 
Soikki
Tai sitte ne neliön malliset paperipäällysteiset karkit. Makuina oli ainakin 80-luvulla banaani (keltanen paperi), minttu, toffee, ja sitte oli joku "seepra" karkki. Mutt siis kaikki nuo lituskoja neliön mallisia. Banaanikarkkikin maistu banaanille.. ikävä on ollu monen monta vuotta. En edes muista kenen valmistamia, mutta hyviä olivat.

Ja RitariÄssä purkat... kuvat edelleen tallessa ;))

Jalanjälkikarkit jeee =D


 

Yhteistyössä