PINOTAAN: Kaikki sellanen, mitä enään ei kaupasta saa...

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänjää:
-Fazerin sinisen suklaanapit,jotka olivat muovikantisessa sinisessä purkissa.
-Apetit 1L minttusuklaa jäätelöä.
-Ingmannin/GB pelle jätskiä,jossa oli purkkapallonenä :p
-Rio cola mehujää,joka puristettiin tuubista
-jacky makupala karamelli katikkeella.se vanukas kumottiin lautaselle ja kastike valui siihen päälle :p
lurps, nämä mieki muistan.

ja sitte mihin on hävinny se semmonen raemainen kaakao"jauhe"???? semmonen olisko ollu viri murukaakao tms. sen nimi.

sitte ne jätskit jotka oli tehty semmoseen pyöreään vohvelituubiin ja suklaat molemmissa päissä, pillitikkarit, large suklaapatukka, black pete :p :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:
stratos patukat (sellanen sininen pötkö), oli melkeen kaupan halvin, mutta niiiiin hyvää.. aina teininä niitä ruokavälkällä osteettiin ku ei ollu paljon rahaa..
stratos - patukat justiinsa! sitä norjalaista "lehmäsuklaata" :p :p :p eiks se ollu freian tekemää eikä keskon/pandan???

pastirolit mieki muistan ja kaipaan.

 
Faktaa


Juicy Fruit-purkkaa on vielä myynnissä.

Suklaapilvi-jäätelöhän on valiolla edelleen. Saanut jo pari vuotta. Se on samanlainen tuutti mitä muut valion perustuutit kuten suklaa ja mansikka.

Disney-tikkareita saa.

Dracula-karkit jälleenmyy Ikaalislainen Makeemies. Makeemieheltä myös monet muut sellaiset karamellit joita ei saa kuin pienistä karamellikaupoista sattumalta joita ennen löytyi useammastakin paikasta. Googlella löytyy.

Laitilan Wirvoitusjuomatehdas myy repäistävillä korkeilla limsaa.

Pax ja Pectus fazer myy.

Koffin Indian-maissiolutta oli myynnissä vielä viime kesänä. Tölkissä. Valmistus lopetettiin menekin vähäisyyden vuoksi.

Brunbergilla on edelleen suklaat valikoimissa, niitä ei vain tahdo saada misään kun eivät myy tuotteitaan isojen tukkuliikkeiden kautta(Kespro, Wihuri).

Lion patukka on edelleen lion.

Dr Pepper on Hartwallilla, tänä keväänä tuli myös 1,5 litran pulloon.

Sitä pahvissa olevaa jäätelöä jota saa työnnettyä ylöspäin tuli tänä keväänä gb glacella myyntiin ice age-nimisenä push up-jäätelönä.

Suolakaloja saa myös, usein jostain pienistä sekatavaraputiikeista popparipussien ja suolapähkinöiden kaverina.

Salmiakkiaakkosia ei saa enää isoissa pusseissa, ainoastaan niissä pikkuhyvä-pusseissa (120g). Mutta ei ole ihan sitä samaa mitä joskus 80-luvulla.

Stratos-suklaata valmistetaan kyllä mutta ei maahantuoda suomeen.

Smurffia saa mutta muovipullossa.

Pirkka-ROMMILEIVOSkeksien valmistus lopetettu jokunen vuosi sitten kun keksien valmistusmaa vaihtuI. Keskon mukaan eivät tule enää ollenkaan markkinoille kun ei ole mahdollista valmistaa. Tuskinpa adressit auttaa.

Yankie Baria saa myös, kokeilkaa keskon kauppoihin pyytää, saavat tilattua kesprolta.

Että tämmöstä.
 
muistelija
Cool Bits -mehujääpalat, jotka oli pussissa. Piti aina syödä nopeesti, ettei olisi sulanut sormiin.

Sitten oli jotain sellaisia lötköjä isohkoja karkkeja, jotka muistaakseni liittyi Teinimutanttininjakilpikonniin. Ne oli pakattu yksittäin vähän samaan tapaan kuin läpipainopakatut lääkkeet; kiskan tädillä oli levy niitä ja siitä se otti niin monta kuin asiakas halusi ostaa. Ne oli ihan törkeen hyviä. Sellasia läpikuultavia hyytelömäisiä.

Kolmantena Estrellan auringonkukkaöljyssä paistetut poimuperunalastut. Niitä sai hetken aikaa 90-luvulla, ensimmäisiä sipsejä jotka pakattiin sellaiseen paperisempaan pussiin. Viherraidallinen oli se pussi. Nykyään saa joitain auringonkukkaöljysipsejä myös, mutta niissä on eri mausteet. Mulla on tallessa joku ikivanha Valintatalon resepti-/mainosvihkonen, jonka olen säästänyt vain siksi, että siinä on kuva noista sipseistä :D Vuosi tosiaan joku 1995.
 
-jesuzi-
täällä vilppulassa niitä suolakaloja ja NIKI-levitettä myydään ainakin. ne on tosi hyvää, itekkin oon syöny yhen sellasen joke jäätelön :) haha tuli kyllä oikeesti aika köyhä vitsi, mut hyvää se oli ja suolakaloja ja sitä NIKI-levitettä mä ostan aina nykyään :) tosi hyvää on.
 
MissTake
Oon kaivannu pitkään sellasta kaks väristä jäätelötuuttia. Toinen puoli oli vaaleenpunanen ja toinen keltanen, maistu taivaalliselta. Pari kesää sitte sai ingmannilta saman makusta super isoa tuuttia (tais olla joku hedelmä) vaan sitäkään ei enää saa. Ja toinen mikä on jääny kaihertamaan mieltä on semmonen kapee pahvinen karkkiaski jossa oli kahen värisiä pylpyröitä (vaaleenpunasia ja oransseja) ja kummalleki namulle oli oma pääty mistä niitä sai. Värit eivät siis menny sekasi. Sekä jäätelöä, että karkkeja on ollu joskus 90-luvun alussa, mutta ku oon ite ollu niin pieni, että luulin jo et oon ite keksiny ne.. :---D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MissTake:
Oon kaivannu pitkään sellasta kaks väristä jäätelötuuttia. Toinen puoli oli vaaleenpunanen ja toinen keltanen, maistu taivaalliselta. Pari kesää sitte sai ingmannilta saman makusta super isoa tuuttia (tais olla joku hedelmä) vaan sitäkään ei enää saa. Ja toinen mikä on jääny kaihertamaan mieltä on semmonen kapee pahvinen karkkiaski jossa oli kahen värisiä pylpyröitä (vaaleenpunasia ja oransseja) ja kummalleki namulle oli oma pääty mistä niitä sai. Värit eivät siis menny sekasi. Sekä jäätelöä, että karkkeja on ollu joskus 90-luvun alussa, mutta ku oon ite ollu niin pieni, että luulin jo et oon ite keksiny ne.. :---D
muistan nuo molemmat ^^ -87 syntynyt olen.. :D
 
keksejä kaipaava
Minäkin kaipaan Pirkan rommikeksejä, sekä sellaisia toffeen makuisia leivoskeksejä, jotka oli ihan huippu hyviä! Doris toffee keksejäkään ei enää löydy mistään, on vain niitä tryffelitäytteisiä... :( Mihin kaikki parhaat keksit ovat kadonneet?
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Natusan vauvan pyllyrasva. Purkki oli soikea, vaalea väriltään, vaaleanpunainen kansi, kovaa materiaali koko pakkaus. Rasva oli sellaista keltaista tahnaa :-D! Oli muuten pikkasen hyvää rasvaa!
mä muistan tän tuoksun :)
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Natusan vauvan pyllyrasva. Purkki oli soikea, vaalea väriltään, vaaleanpunainen kansi, kovaa materiaali koko pakkaus. Rasva oli sellaista keltaista tahnaa :-D! Oli muuten pikkasen hyvää rasvaa!
mä muistan tän tuoksun :)
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Ruutipuppis oli kyl hyvää,sit kaipaan CODE-alkoholijuomaa(oisko lonkun/siiderin tyylistä), JENGA jäätelöä, sit SALMIAKKITANKOA jonka sisällä oli salmiakkijauhetta,WOODVBECKERIÄ, VIENNETTA CARAMELjätskiä(oli vielä vuosi pari sitten)kuin myös KAHVIJÄÄTELÖÄ(sitäkin vielä oli pari vuotta sitten)....
IHANA CODE!!! ensimmäiset humalat.. :D "haikena muistelee"
 
thosewerethedays
Alkuperäinen kirjoittaja thosewerethedays:
Mustafa ja Minttufa-jätskit, appelssiinikuorrutteinen kiekkojäätelö, turkinpippuripötköt ja Maraboun "puulaatikko", jonka sain aina laivatuliaisiksi
lisäys: Colan ja appelsiinin makuinen siideri, ihanaa mustaa juomaa oli :)
 
Muistaako kukaan tulisalmiakkia, 80-luvun irtokarkkia? Kovasti kaipaan. Se oli kova, vaalanpunainen salmiakkikarkki joka oli pölytetty lakritsijauheessa. Koko noin 10 centin kolikon kokoinen, ei ollut litteä vaan kupera molemmin puolin.
 
vieras
muistaakos kukaan sitä mehujäätä, missä oli kolme kerrosta ja ylimmän kerroksen päällä suklaata? Ei ole kovin montaa vuotta siitä kun sellaisen söin, mutta ei taida enää saada mistään? :(
 

Yhteistyössä