pitäisi alkaa harrastamaan liikuntaa

  • Viestiketjun aloittaja pitäis tästä....
  • Ensimmäinen viesti
pitäis tästä....
jep... heti kun keksin ,että miten näin lihavana teen sen ilman, että näytän täysin naurettavalta ja epätoivoiselta.

Tekisi mieli mennä johonkin kuntosalille, mutta minuthan nauretaan ulos sieltä. (Ja en todellakaan mene mihinkään tanttazumbajoogaryhmään, vai mitä ne nykyään oikein on)
 
Mitenköhän mä muotoilisin tän nätisti?

Ehkä niin, että se ketä naurattaa kun toinen haluaa kohentaa kuntoaan, on päästään jotenkin vinksallaan, eikä hänen mielipiteistään kannata piitata.
 
ap.
[QUOTE="Haa";30816506]Entäs kävelemään läheiselle pururadalle, ei siellä kukaan sua katsele :)[/QUOTE]

Kävelen jo nyt suht paljon (kaikki kaupassakäynnit ja muutakin). Mietin vaan, että sitä pitäis varmaan tehdä jotain monipuolisempaa, kuin vain pelkkää kävelemistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30816527:
Mäkin ehdotan kävelyä. Kaikkihan kävelee, niin hoikat kuin pullerot. Kukaan ei tiedä, oletko nyt kuntoilemassa vai vaan siirtymässä paikasta A paikkaan B.
Jos itse näen pulleroa ihmistä kuntosaalilla, minulle ei tulee kun hyvää mieli, että hienoa, hän halua laihtua ja pitää itseä kunnossa :). Mutta tulee joskus surullinen olo kun näen kassalla sairaloisen ylipainosta joka ostaa karkkeja, sipseja ja kaikkia epätervellista, mistä saa lisää kiloja. Ei lihavalle ihmiselle tarvitse liikua missään metsässä vain siksi ettei kukaan näkee hänet, hyvää itsetunto ja oikea asenne auttaa myös laihdutuksessa.
 
"pläski"
Ei sielä kukaan naura! Mä alotin kuntosalin 1,5kk sitte, välillä on hyvästiki porukkaa samaan aikaan enkä oo ees yhtä pahaa katsetta saanu. Mitat on 158cm ja yli 90kg joten läskiä on. Ja onpa noita muitaki läskejä näkyny.

Ja ku on se oma ohjelma jota keskittyy tekemään niin eihän siinä ees tartte katella niitä muita. :)

Lenkkeilemään en ole itseäni vielä saanut, mutta kuntosalista tykkään, ja sielä tulee tehtyä aerobistaki.

Kieltämättä joskus meinaa hävettää, mutta kyllä reippaasti enemmän hävettää kaupan kassalla suklaan ja jäätelön kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
dieras
Mä en tämän ikäisenä enää välitä, näytänkö jonkun mielestä kenties naurettavalta. Mulla on tämä selkäkipu joka estää juuri nyt lenkkeilyn, mutta pudotan parhaillaan painoa niin että saan selkäkivun sen verran kuriin että pääsen liikkeelle. Burana kun ei tähän auta : /
 
Ihan oikeasti, ketään ei kiinnosta nauramisen vertaa.
En ole koskaan nähnyt tai kuullut, että kuntosalilla tai jossain muussa treenimestassa olisi lihaville naureskeltu.
Suurinta osaa ei kiinnosta ja loputkin vaan on iloisia ja tsemppaa.

Itsehän sitä helposti kuvittelee kaikenlaista, että muut huomaa kaikki finnit ja läskit, naureskelee jne., vaikka tosiasiassa me ollaan kaikki siinä aika samanlaisia, että mielessä pyörii pitkälti omat jutut eikä tuntemattoman lihavuus herätä kiinnostusta.
Liikunta ja treenaaminen on kaikenlaisten ihmisten oikeus, ei mikään hyvännäköisten ja hyväkuntoisten etuoikeus.
 
"Haa"
Ennemmin mua naurattaa ne timmimimmit, jotka uusissa trikoissansa venyttelee ja vääntelehtii peilin edessä "huomaatteeks te mut". Muodon vuoksi puhkuen tekevät muutaman sarjan hauiksia, hiestä ei tietoakaan.

Sinuna menisin reippaasti vaan salille, jos se tuntuu kivalta lajilta. Keskityt omaan treeniin ja muista viis!
 
entäs
Pyöräily voisi olla myös sellainen kuin kävely että voisi "salaa" harrastaa. Eikös myös uinti sovi aloittelevalla liikkujalle? Minulla itsellä on ongelma, että kunto niin huono, etten pysy ryhmäliikuntatunneilla mukana. Olen sitten yrittänyt kotijumppaa tehdä, jos kunto kohenis. Netistä löytyy paljon ohjeita liikkeisiin ilman painoja tai käsipainojen kanssa. Kahvakuulaa myös monet kehuu. Yhdyn myös edellisiin, että ei kukaan sinuun kiinnitä huomiota tai jos kiinnittää niin mitä väliä tuntemattomien ajatuksilla?
 
Pertti38
Jos laihduttamisen vuoksi ajattelit aloittaa liikkumisen ja varsinkin kun ajattelet tolleen niin mitäpä jos laittaisit ensin ruokavaliosi kuntoon koska liikunnalla ei ole mainittavia vaikutuksia laihduttamisessa vaan 90% tulee siitä mitä suuhusi työnnät.

Itse tiputin 20kg joku aika sitten syömällä oikein, en liikkunut pätkääkään. Siis ylimääräistä. Suosittelen vähähiilihydraattista ruokavalioa.

Tosiaan että käy silloin tällöin salilla repimässä paikat kipeiksi niin sillä on hyyyyyyvin vähän vaikutusta laihtumiseen. Uskokaa ihmiset jo, laihtuminen riippuu siitä mitä te työnnätte suuhunne!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitäis tästä....;30816499:
jep... heti kun keksin ,että miten näin lihavana teen sen ilman, että näytän täysin naurettavalta ja epätoivoiselta.

Tekisi mieli mennä johonkin kuntosalille, mutta minuthan nauretaan ulos sieltä. (Ja en todellakaan mene mihinkään tanttazumbajoogaryhmään, vai mitä ne nykyään oikein on)
Juuri eilen ihastelin, kuinka reilusti ylipainoinen nainen (ehkä noin 130kg) näytti perhanan hyvältä lenkkiasussaan. Oli pukeutunut juuri niin kuin lenkille kuuluukin. Ei mihinkään typerään telttaan niin kuin ylipainoiset usein pukeutuvat pelätessään ylipainon näkyvän, eikä mihinkään korsettiin, joka saa kropan pursuilemaan yli äyräiden, vaan juuri sopivan kokoiseen asuun. Hän kantoi kehonsa niin kuin kauniin naisen kuuluukin kantaa. Usko pois, ylipainoinenkin voi näyttää todella hyvältä myös lenkkipolulla, kunhan hallitsee kehonsa ja pukeutuu oikein. Kävelyllä on hyvä aloittaa, kun paino laskee, mukaan voi ottaa muita lajeja. Tsemppiä! Kyllä sinä siihen pystyt!
 
Jos laihduttamisen vuoksi ajattelit aloittaa liikkumisen ja varsinkin kun ajattelet tolleen niin mitäpä jos laittaisit ensin ruokavaliosi kuntoon koska liikunnalla ei ole mainittavia vaikutuksia laihduttamisessa vaan 90% tulee siitä mitä suuhusi työnnät.

Itse tiputin 20kg joku aika sitten syömällä oikein, en liikkunut pätkääkään. Siis ylimääräistä. Suosittelen vähähiilihydraattista ruokavalioa.

Tosiaan että käy silloin tällöin salilla repimässä paikat kipeiksi niin sillä on hyyyyyyvin vähän vaikutusta laihtumiseen. Uskokaa ihmiset jo, laihtuminen riippuu siitä mitä te työnnätte suuhunne!!!
Hyvinvointi onkin sitten asia erikseen. Kyllä ihminen tarvitsee lihaksia pitämään kroppaa ryhdissä ja hyväkuntoinen ihminen voi hyvin, näin se vaan menee. Lihaksia, hapenottokykyä, fyysistä toimintakykyä ja jaksamista kun ei pelkällä ruokavaliolla saavuteta. Mitä enemmän ihminen liikkuu, sitä paremmin keho kokonaisuutena toimii. Ruokavalio on äärimmäisen tärkeä osa hyvinvointia, mutta liikuntakyky ja hyvä peruskunto ovat kokonaisuuden kannalta aivan yhtä tärkeä osa. Liikunta toimii paitsi kunnon kohottajana myös merkittävänä tekijänä henkisen hyvinvoinnin ylläpidossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
liikunta kannattaa
Kyllä se liikunta kannattaa laihdutuksen apuna, varsinki jos laihduttaja on todella ylipainoinen (bmi yli 30), koska todella iso ihminen kuluttaa helposti 1-1.5h hikitreenissä jopa 500-800kcal ja tämä vastaa jo puolta laihduttajan päivän energiatarpeesta.
 
Edelleen!!!!!!

Miksi ette kuuntele!!!

ET LAIHDU LIIKKUMALLA VAAN SILLÄ MITÄ TYÖNNÄT SUUHUSI!!!!!!
Kyllä se liikkuminen auttaa. Keho toimii ja mieli virkistyy kun lähtee liikkeelle. Ei se ole mikään huutamisen asia. Itse kävelen ja juoksen altaassa. Miksi pitäs tolkuttaa ruokavaliota sille joka nimenomaan liikunnasta kysyy? En minä jaksaisi laihduttaa liikkumatta.
 
liikunta kannattaa
Lisäksi ei tarvitse syödä kituuttavan vähän, kun kompensoi kaloreita liikunnalla. Esim. ilman liikuntaa joutuisi kitua 1000kcal ruualla laihtuakseen, kun liikunnan kanssa voi syödä 1500kcal ja laihtuu yhtä paljon!
 
Pertti38
Edelleen, miksi et kuuntele: HYVINVOINTI ON KIINNI MUUSTAKIN KUIN LAIHUUDESTA.
Ap käsittääkseni oli laihduttaassa? Jolloin turha rikkoa itseään sotanorsun kokoisena urheilemalla vaan pitää lopettaa sen paskan syöminen ja aloittaa vähähiilihydraattinen dieetti.

Käsittääkseni ap ei ole ollut menossa niihin kuntosaleille tähtäimessään edelleen läski mutta hyvinvoiva ihmislapsi vaan haluaa (ilmeisesti) päästä pois sieltä läski sektorista. Ja ymmärrän kyllä, sillä olen antanutkin neuvoja, eipä se ole mukavaa jos edes seksissä ei pysty olemaan päällä koska muuten tappaa ukkonsa.
 

Yhteistyössä