Pitäisikö seksin suojaikärajaa nostaa?

vierasdf
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29819864:
No eikö käytäntö olisi parempi, että ne tarkastellaan ne tapaukset, joissa vanhat ukot käyttävät hyväkseen alaikäisiä, eikä kaikkia 16-18-vuotiaiden parisuhteita lähdetä erikseen ruotimaan.
Öö, eihän minkään ikäisten parisuhteita systemaattisesti ruoditakaan...? Eikä mielestäni tarvitsekaan. Jossain tapauksessa kuitenkin esimerkiksi nuorempi, katkera ex tai nuoremman osapuolen vanhemmat saattavat tarttua ikärajaan, mutta lakia ei (onneksi) lueta tässä tapauksessa mustavalkoisesti, vaan suojaikärajaa rikkonut ei todennäköisesti saa seuraamuksia, jos katsotaan, että kypsyysero ei ole merkittävä ja molemmat osapuolet olivat suhteessa vapaaehtoisesti.

Johonkin raja on kuitenkin vedettävä, että saadaan ne vanhat ukot vastuuseen, ja mikä tahansa ikäraja aiheuttaa tilanteita, jossa osa pariskunnista on "laittomassa" suhteessa, vaikka kyse ei olisi hyväksikäytöstä saati suuresta ikäerosta.
 
Ikäraja seksille ja avioitumiselle 17 vuotta.
Ja eittämättömät perustelut:

Mun oppikirjassa romantiikan ja seksuaalisuuden saralla (Raamatun lisäksi) eli Barbara Cartlandissakin tyttö oli muistaakseni seurapiiri-iässä 17 lähtien ja sai osallistua tanssiaisiin. :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
......
Itse menetin neitsyyden 16-vuotiaana samanikäiselle pojalle. Kuukautta vajaa 17 tapasin sitten ilmeisesti pedofiilimieheni jos ikärajaa nostettaisiin :D mies minua 5 vuotta vanhempi eli oli tuolloin 21 ja täyttämässä 22. Hyvin on silti kyllä mennyt 11 vuotta yhdessä ja yksi lapsikin saatu. Yhtään en kadu, että seksin harrastamisen 16-vuotiaana aloitin
 
Aika moneltakin ja osalta varmaan ihan provoilun tai saivartelun vuoksi unohtuu se, että tossa on kyse suojaikärajasta.

Sit voi vähän miettiä miltä tarttee suojata??? Teinien keskinäinen seurustelu ei tosiaankaan ole asia johon millään lailla tarttis tai olis tarkoitus puuttua.

Et siin mielessä 18 olis ihan sopiva ikäraja, koska mones muussakin mielessä sen ikäinen ihmisentaimi on huoltajaa tarvitseva lapsi.

Se ny ei sinänsä muuttais sitä faktaa, et edelleen olis aseman kulmilla 13vuotiaita vaihtamassa persettä kaljaan tai merkkivaatteisiin, mut vois olla helpompi tuomita ostajakunta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Owl
"vieras."
En jaksanut koko ketjua kahlata, mutta kertokaapa, milloin itse seksinne aloititte, joko vastakkaisen tai saman sukupuolen edustajan kanssa. Aavistuksen epäilen, ettei juuri kukaan ole ehdottamaanne rajaan säästellyt.
 
[QUOTE="vieras.";29821156]En jaksanut koko ketjua kahlata, mutta kertokaapa, milloin itse seksinne aloititte, joko vastakkaisen tai saman sukupuolen edustajan kanssa. Aavistuksen epäilen, ettei juuri kukaan ole ehdottamaanne rajaan säästellyt.[/QUOTE]

Olin silloin 18+.
 
vierass
ei sovi suomalaiseen moraalitajuun. ei sen vuoksi tulla muuttamaan. kannattaa vaan kasvattaa nuorensa rakastamaan itseaan. namusedat eivat tuon ikaisia enaa uhkaa vaan taustalla on sitten jo muuta. jos kotona ollaan moralisoivia, niin nuori voi paatya helpommin huonoihin ratkaisuihin. ja vaikkei laki sitten joitakin suhteita kiella, niin kylla monta asiaa voi itse lapseltaan kieltaa. kotiarestia & viikkorahat pois ja jos kovin tuhoavaa kaytosta, niin mielenterveyspalveluiden pariin hoitoa saamaan.
 
[QUOTE="vieras.";29821156]En jaksanut koko ketjua kahlata, mutta kertokaapa, milloin itse seksinne aloititte, joko vastakkaisen tai saman sukupuolen edustajan kanssa. Aavistuksen epäilen, ettei juuri kukaan ole ehdottamaanne rajaan säästellyt.[/QUOTE]

Mistä saatanan säästelystä tossa muka on kyse???
 
[QUOTE="vieras.";29821271]Siitä, että normiteinin mieli tekee muutama poikkeus pois lukien aivan varmasti seksiä mieli ennen täysi-ikäisyyttä. Siitä saatanasta on kyse, tollo![/QUOTE]

Ootsä ihan varma, että normiteinit aloittaa seksielämänsä vaikkapa viiskymppisten kanssa?
Mistä suojaikärajassa on kyse. Et ihan niinku lainsäädäntö koittaa varjella lapsia eriasteiselta hyväksikäytöltä.
Sit vaan keskustellaan siitä, et mikä olis sopiva suojaikäraja, esim 16 vai 18

Ei siitä, minkä ikäisenä ittekukin on aloittanut seksielämänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras."
Ootsä ihan varma, että normiteinit aloittaa seksielämänsä vaikkapa viiskymppisten kanssa?
Mistä suojaikärajassa on kyse. Et ihan niinku lainsäädäntö koittaa varjella lapsia eriasteiselta hyväksikäytöltä.
Sit vaan keskustellaan siitä, et mikä olis sopiva suojaikäraja, esim 16 vai 18

Ei siitä, minkä ikäisenä ittekukin on aloittanut seksielämänsä.
Niin että kun nostetaan ikäraja 16 --> 18, niin sinä nukut yösi hyvin vaikka tytärtäsi nai viereisessä huoneessa se viisikymppinen - kun nyt tälle linjalle lähdit. En oikein osaa hahmottaa tätä varjelua noin naurettailla perusteilla.
 
Risto68
Ei pidä nostaa.
Mikä se kivempaa kun 16-17 teini antaa paljaalla ja kysyy lopuksi olinko mä hyvä?
Vastaan, olis hyvä, mutta kokeilaan viel kerran eriasennossa.. avaa ittes ihan auki..
 
[QUOTE="vieras.";29821362]Niin että kun nostetaan ikäraja 16 --> 18, niin sinä nukut yösi hyvin vaikka tytärtäsi nai viereisessä huoneessa se viisikymppinen - kun nyt tälle linjalle lähdit. En oikein osaa hahmottaa tätä varjelua noin naurettailla perusteilla.[/QUOTE]

Sä olet näköjään rautalankakauppiaiden unelma- asiakas.
Se on asia jolle mä en voi mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä