Pohjois-Karjalan odottajat

Lakta: ok, hyvä että äidin toiveita kuunnellaan. Ja hyvä, että vauvan kokoa seurataan niin ei tuu yllätyksiä. :)

pp73: toivottavasti nyt tärppää ja pääset masua kasvattelee. ;)

Tänään neuvola, todennäköisesti vaaka hajoaa kun kipuan sille... tullut hieman löysäiltyä noiden syömisten suhteen.. :whistle:
 
Menin huhtikuisten ketjuun lueskelee ja sieltä löytyi tällänen!!! Toivottavasti Sanni-Maria ei pahastu kun päästän jo tän ketjun mammat jännittämästä...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni-Maria:
Nyt se on muuten sillä tavalla, että mamma lepäilee onnellisena sairaalassa terve tyttövauva vierellään... :)

Pikkuinen syntyi 16.3.2009 klo 4:40. Raskausviikolla 39+2. Painoa 3700g ja pituutta 50cm.

T: Isukki
Suuret onnittelut koko perheelle!!! :heart:
 
Huomenia!

Ihanaa tosiaan että Sanni-Marialla on nyytti kainalossaan, suloinen tyttövauva!!! Meinasin itse eilen tänne jo kirjoitella että hänen vauva on saapunut maailmaan, kavereita kun ollaan =) , mutta arvelin sitten että jospa se tuore isukki informoi tännekin :heart: :heart:

Lakta:Kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen ja varmasti kaikki sujuu hyvin vaikka vauveli perätilassa onkin!

pp73 Onnea uuteen yritykseen, toivotaan että tärppää pian! :)

Meillä saatiin remppa päätökseen ja makkari näyttää oikein hyvälle =) Mutta on siinä kyllä hommaa kun lähtee noitakin pintoja uusimaan ja lattioita laittamaan - viikko hurahti nopeaan mennä! Seuraavaksi miehellä siintää silmissä terassin rakentaminen joten kesää odotellessa :whistle:
Omaan oloon kuuluu ihan hyvää, pystyy lenkkeilemään ja muutenkin enemmän touhuilemaan tosin se aiheuttaa iltaisin sitten jonkin verran supistuksia... eilen illalla menin jo 8 nukkumaan kun alavatsaa koski aika paljon , vähän niin kuin ois supistus jääny päälle eikä se meinannu laueta - ihan ihme juttu! Onneksi olo parempi nyt aamulla. On ne vaan nämä raskaudet niin erilaisia vaikka mullakin kolmas jo meneillään, ennen ei oo tämmösiä kipuiluja ollut. Mietinkin pitäskö virtsanäyte viedä että oisko pissatulehdusta tai jotain kun vessassakin tarttee juosta koko ajan.

Chessa Mie jännitän joka kerta tuota neuvolan vaakalle nousua :/ varmaan jo pelkästä panikoinnista tulee kilo lisää.. ;)

Eipä nyt muuta, lähdetään muksujen kanssa pihalle ja sit kyläilemään, moro moro :wave:

Ja hyviä vointeja kaikille!

katta ja mörö rv24+6
 
Sanni-Marialle ja miehelle suuren suuret onnittelut pikku prinsessan syntymän johdosta! Hienoa, että molemmat voivat hyvin :)

katta2 Hyvä, että saitte rempan tehtyä, nyt voitte rauhassa alkaa odottamaan uutta tulokasta perheeseen. Kyllä noihin remontteihin saa aina aikaa kulumaan, vaikka etukäteen sitä kuvittelisi kuinka helpoksi hommaksi. Vai on vielä terassin teko edessä... Taitaa olla teillä sama kuin meilläkin ettei ikinä valmista tule vaan aina pitää olla jotain kohtaa laittamassa. Meillä olisi kesällä talon ulkomaalaus edessä. Samoin haaveillaan, että laitettais viime kesänä rakennetulle terassille valokate.

Mitäs muille kuuluu, käykäähän kertoilemassa kuulumisia.
 
Moro moro!

Varanikki Tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! =)

kira: Meilläkin tuota terassin tekoa aloteltiin jo viime kesänä mutta kesken jäi, ja tosiaan miehellä aina joku rauta tulessa - koko ajan pitäis jtn olla hommaamassa, mie sanoinkin että siinä on kuule hommaa kun kolmonen syntyy niin kakkonen vasta 1 v 3kk :whistle: Onneksi esikko on jo sen verran iso ja hirveän omatoiminen! =) Ihanahan se on kun niin lähekkäin ovat syntyneet niin ovat kavereina toisilleen! Remontti-intoa vaan teillekin sinne! Tuo ulkomaalaus on muuten myös tosi aikaa vievää touhua, minulla tuppaa maalaushommissa aina kärsivällisyys loppumaan ;) Mie muistelin että meillä aika lähekkäin oli nuo lasketut ajat ja piti tarkistella - ja aika lähekkäin ovat =) Mie epäilen että yliaikaseksi menee meidän vauva kun aiemmatkin on niin hyvin viihtyneet masussa =) että saas nähhä törmätäänkö laitoksella =)

Oma olo ihan hyvä, imurointia ei oikein kärsi tehhä mutta kylppäri pitäis puunata :( arvelin josko vaikka huomenna intoutuis siivoilemaan kun nyt ei ihan huvita... Täytyypi mennä ruokaa laittamaan kun mieskin kohta saapuu töistä :wave:

katta2 ja mörö rv 25+0 POKS!!!
 
Varanikki onnea odotukseen ja kiva kun löysit ties tänne muiden odottajien joukkoon. ite melkeen samassa tilanteessa eli 6+0 itellä menossa. Jokos neuvolassa käyty? mulla vasta parin viikon päästä ja samoin varhaisultra.. ei millään malttais odottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sarppa1987:
Varanikki onnea odotukseen ja kiva kun löysit ties tänne muiden odottajien joukkoon. ite melkeen samassa tilanteessa eli 6+0 itellä menossa. Jokos neuvolassa käyty? mulla vasta parin viikon päästä ja samoin varhaisultra.. ei millään malttais odottaa.
Ei olla vielä neuvolassa käyty, 30.päivä on aika :) Varhaisultraan me ei mennäkään, ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen.
 
Heipähei!

Ilmoittaudunpa minäkin tuonne heinäkuun synnyttäjiin. Laskettuaika olisi 19.7., joten taitaa ruuhkaa olla tuolloin =) .

Ikää on 29 (samoin miehellä) ja esikoista odotellaan. Kotoisin ollaan Joensuusta Raskaus sai alkunsa IVF:llä, joten yhä edelleen on vielä aivan epäuskoinen olo! Nyt olen sairaslomalla, kun keuhkot tuppaavat aiheuttamaan ongelmia - kummasti tuo raskaus muuttaa suhtautumista. Nyt kävin ihan itse hakemassa sairaslomaa, kun aiemmin sinnitteli pystyssä viime tippaan asti. Ajattelinkin jäädä lomalle jo toukokuun alussa, niin voi sitten rauhassa lepäillä ja kerätä voimia h-hetkeen.

Aurinkoista päivää kaikille ketjulaisille!
 
varanikki Tervetuloa mukaan ja kaikkea hyvää odotukseen. :)

Fiffafuda Tervetuloa sinullekin joukkoon mukaan. Näyttää meitä "heinäkuisia" olevan nyt jo aikas monta täällä. Ikävää, että sinulla on ongelmia keuhkojen kanssa. Itse olen voinut hyvin (alkuajan pahoinvointia lukuunottamatta) koko raskausajan ja puolessa välissä jo mennään. Saa nähdä mitä sitten lopussa tulee olemaan, mutta olen asennoitunut siten, että kaikki otetaan vastaan mitä tuleman pitää. =)

katta2 Kaappien siivoilua yms. rästiin jääneitä hommia meilläkin riittää ja yritän niitä nyt parhaani mukaan tehdä ennen vauvan syntymää. Aina ei tosiaankaan huvita ja joskus sohva vetää puoleensa enemmän, mutta onhan tässä vielä aikaa niitä tehdä. Eikä se tosiaan maailmanloppu ole, jos hommat vaikka jäävät tekemättä. Itse olen antanut luvan itselleni ottaa nyt vähän rauhallisemmin, mutta toisaalta kun luonne on sellainen ettei saa rauhaa ennen kuin kaikki on tehty niin laiskottelu on jäänyt vähemmälle.

Oisko täällä muuten halukkaita live-tapaamiseen? Aika monta taitaa meitä Joensuun alueelta olla. Näin varovasti ehdottelen, jos muitakin kiinnostuneita löytyisi. Itse aiemmin jo totesinkin, että olemme mieheni kanssa kaveripiirimme ainoa lasta odottava pariskunta, joten olisi mukava vaihtaa kuulumisia muiden kanssa. Mutta mietitään asiaa!
 
Tervetuloa mukaan Varanikki. :flower:

Ja tervetuloa Fiffafudallekkin, hyvä homma että oot hakenu sairaslomaa. :flower:

Kira: live-tapaaminen vois olla kivaa ja ehkä omalta osalta järjestettävissä kun ei kuitenkaan kaukana Joensuusta olla, meinasin jo joku kerta ehdottaakkin et sitten kun vauvatkin maailmassa niin ois kiva porukalla nähdä. Mie en varmaan kyllä ennen jakautumista kerkee enää minnekkään. :heart:

Niin tosiaan, neuvolassa kävin tiistaina ja sieltä saldona;

viikko 37+2 (34+4)
paino 737g (300g) Olihan sitä ihan "mukavasti" tullu :ashamed:
RR 110/69 (113/61)
Hb 139 (128)
Sf 33 (33) ei ollu enää noussu.
Liikkeet ja syke ++ (++)

Hb ois kuulema hyvä synnytystä ajatellen, kun jo kohta pääsiskin. ;)

Mukavaa viikonloppua!
 
täällä elämä meni mullin mallin!
meidän koti on täysin rempassa.ulkoseinät revitty ja kuivurit huutaa täällä toista viikkoa.eilen remppaukot purki pesuhuonetta ja sielläki vesi valu ulkoseinää pitkin.eli sekin sit menee täys remppaan |O vakuutusyhtiö ei maksa mitään koska ei oo putkivuoto! TARKISTAKAA VAKUUTUS PAPEREISTA mimmosen vesivahingon yhtiönne korvaa.nyt ollaan käyty suurin osa vakuutusyhtiöistä läpi ihan pohja mutia myöten mitä kukakin korvaa.ei viittis maksaa turhasta!!
evakossa ollaan 60 neliön kaksiossa vielä toukokuun loppuun ja miulta repee pinna kohta.kaikkee kamaa ei viittyny raahata ja vaatteet on aina väärässä paikkaa.tuolla remppan kodin naapuri kävi valittamassa ku meiltä kuuluu koko ajan kauhee melu...ööh ja mistähän mahtaa johtua??sillon kyllä jollain pilppus hermo ja täydellisesti pohjaan.
kaiken lisäks miulla on korvat tulehtuneet ja poskiontelot.olen penisiliinille allerginen ja näin ollen lääkäri ei löytänyt kuin yhen lääkkeen joka käy näin raskaana olevalle allergikolle ja sekin oli vain hätätapuksille.eli nyt eletään ens tiistaihin panadolin voimin jolloin katsotaan onko mikään menny ohi vai alotetaanko kuuri |O
eilen käytiin polilla.kaikki masuasukilla hyvin :D todella vilkas tapaus.ei menannut taaskaan saada mitään mittoja.
sitä mie en vaan tajuu miten siellä ainaan on ajat myöhässä.viimeks oli 3,5h ja nyt 2 h.ens kerralla täytyy muistaa ottaa eväät mukaan.
neuvolan tädin vouhotus korkeesta verenpaineesta kaatui kun 5 mittauksen arvot oli 120/84.alapaine on hiukka korkeella mutta ei kuulemma paniikin paikka vielä.siis en vieläkään saanut lupaa alkaa panikoimaan :LOL:

onnea vauva uutisista kahelle mammalle :flower: :flower: :flower:

uusiomami ja elohiiri 24+0
 
Heippa mammat!

Kopioin toiseen pinoon kirjoittamani jutun eiliseltä kun tytsä tuolla siihen malliin ääntelee että heräilemässä ollaan. Elikkäs tässäpä hieman tarinaa viime päivien tapahtumista ja kiitoksia onnitteluista!

Me päästiin eilen kotia ja tässä on vauva-arkea ihmetelty ja ihasteltu kohta vuorokauden ajan. Tytsy on ihana ja pään peittää tumma ja kiiltävä tukka.

Ennenkuin kirjoitan synnytyskertomusta niin kehotan kyllä omasta kokemuksesta syömään tuota rautaa. Mulla oli vikassa neuvolassa hemppa 133 ja synnytyksen jälkeisenä aamuna vain 91. Onneksi hemppa saatiin nousuun siitä missä se alhaisimmillaan oli eli 103.

No synnytyksestä sitten...
Lapsivedet alkoivat lorahtelemaan kesken paikallisen yhdistyksen johtokunnan kokouksen seitsemän maissa ja vitsailtiinkin että pitänee kirjata pöytäkirjaan että lapsivedet meni, puheenjohtaja päätti kokouksen :D Menin sitten terkkarille, josta laittoivat omalla autolla synnärille (matkaa se 130 kilsaa... ). Ihmettelin hieman, kun neuvolassa puhuttu koko ajan että jos lapsivedet menee niin sitten matkaan ambulanssilla tai paaritaksilla eli makuuasennossa. No, makailin sitten omassa autossa etupenkki kallistettuna ja matka meni oikein rattoisasti yhden supparin voimin. Synnärillä oltiin kymmenen maissa, jossa kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen (auki noin 3 senttiä ) ja laittoi käyrille. Käyrän jälkeen kehotti rupeamaan nukkumaan ja vinkkasi että mieskin voisi lähteä jonnekin yöksi. Hotelliinhan se lähti kun mulla ei kuitenkaan pahemmin supistellut ja kätilö sanoi että lääkäri tekee kierron kahdeksalta aamulla ja sitten katsotaan että käynnistetäänkö. Yritin sitten nukkua mutta kahdeltatoista alkoi käymään jo kipeämmin eikä nukkumisesta tullut mitään. Pyysin jotain kipulääkettä ja käyrän oton jälkeen sain sen synnytysosaston kiireestä johtuen noin puoli kaksi. Kätilö sanoi piikin laitettuaan että ei vaikuta heti, joten odottelin tunnin verran ja soitin sitten kelloa kysyäkseni olisiko pitänyt jo vaikuttaa. Olisi kuulemma pitänyt mutta mulla supparit olivat kipeytyneet. Oma kätilö oli toisessa salissa tositoimissa ja toinen kätilö tuli valmistelemaan epiduraalia, jonka sainkin todella nopeasti. Tässä kohti vissiin olin 5 senttiä auki. Kätilö tuumasi että parasta olisi soittaa mies paikalle ja soitinkin samantien, jolloin kello oli puoli neljä. Mies tuli noin vartissa paikalle ja tyttö syntyi 4.40. Ponnistusvaiheen kesto 20 min. Eppari leikattiin, koska sitä toivoin mieluummin kuin repeämää. Nyt tikit vähän ikävästi kiristää mutta muuten olo hyvä. Niin ja istukka jouduttiin irrottamaan käsin koska ei ruennut tunnin suostuttelun jälkeen irtoamaan. Olo oli aika sekava ja pyörryttävä nukutuksen jälkeen ja varmaan osittain tuostakin johtui tuo alhainen hemppa.

Osastolla oltiin vajaa 4 vuorokautta ja ensimmäisen yön jälkeen lääkäri kävi kyselemässä vointia ja totesi, että seuraavat synnytykset saattavat olla sitten puolta nopeampia :eek: Todella hyvä fiilis jäi kokemuksesta ja oli helpompi kuin mihin olin varautunut. Ihanat kätilöt ja kovasti kehuivat että osasin ponnistaa erityisen hyvin. Miehelle totesin jossain vaiheessa että helpolla pääsit kun ei joutunut edes yhtään kertaa hieromaan. Oltiin molemmat varauduttu pitkään odotukseen avautumisvaiheessa =)

Sanni-Maria ja tytsä 5 vrk
 
uusiomamillahan on tapahtunut, jaksamisia! Ja paranemisia! Ja joo, noi polin ajat on kyllä melkein poikkeuksetta myöhässä, aamusta jos saa ajan niin silloin saattaa melkein ajoissa päästä. :p

Sanni-Marialle vauvantuoksuista arkea! Kiitti synnytyskertomuksesta, niitä on kiva lukee. Pisti kyllä silmään se, että eivät antaneet miehen jäädä synnärille yöksi vaan piti hotelliin mennä? Oliko siellä synnärillä kovin täyttä? Hieno juttu, että synnytyksestä jäi hyvät fiilikset, uskaltaa mennä toistekkin. ;)
 
Chessa: Ois mies saanut saliinkin jäädä mutta kätilö katsoi että meidän molempien olisi syytä nukkua kun luuli ettei ennen aamua tapahdu mitään. Oishan siellä kaupungissa tuttaviakin ollut mutta lähteäppä keskellä yötä jonkun tykö niin siksi hotelliin. Ja toisaalta hyvä niin, olipahan sitten lähellä synnäriä :D Mutta joo, täyttä oli kyllä ja kiireinen yö kätilöillä. Yön aikana syntyi viisi vauvaa kun kuulemma keskivertovuorokaudessa syntyy 4! Myös osastolla oli aika täyttä joten varmaan siitäkin syystä päästiin kotiin jo ennenkuin 4 vrk täyttyi.
 
Sanni-Maria, teillä kävi samalla tapaa tuo synnytys kuin meillä joskus, minut laitettiin piikin voimalla nukkumaan ja mies lähetettiin 25km päähän kotia. Hän ehti torkahtaa ja piti lähteä takaisin :D Mulle tosin kätilö silloin sanoi, että tämä piikki joko vaimentaa ne supistukset yöksi, tai laittaa vauhtia synnytykseen.

Ihanalta tuntui lukea tuo synnytyskertomus näin alkuraskauden herkistämänä =)

Onnea kovasti ja helppoa vauva-arkea! :heart:
 
Täällä kanssa 42 vee odottaja Pohjois-Karjalasta... =)
Voi jee ja kääk ja ihanaa... :LOL:
Mulle kolmas muksu, 16- ja 13 -vee tytöt ja nyt uuden rakkaan kanssa onnistuttiin.. miehelle eka lapsi tää, arvatkaa onko kaveri ulkona kuin lumiukko? :D
 
Sanni-Maria: okei. Toivottavasti ruuhka helpottanut kun myö sinne mennään. :p

Äippä vm-66: tervetuloa mukaan ja onnea :flower: ! Onhan se varmasti kaikki uutta ja outoa miehelle. Miten tytöt on ottaneet vauva-uutisen vastaan? :)

Pietu ja Uuna: onko mitään merkkejä ilmassa, että suuri hetki pian koittais? ;)

Malttamaton Chessa kera ison mahan 38+1 :heart:
 
sanni-maria Kiva, kun kävit kertomassa synnytyskokemuksistasi, niitä on mukava lukea. Oikein hyvää vauva-arkea teille.

äippä vm-66 Tervetuloa joukkoon ja onnea koko perheelle. Milloin teidän pikkuisen laskettu aika on?

Chessa Niin se vaan aika käy vähiin ja kohta on teidän h-hetki käsillä. Itsekin jo kovasti odotan heinäkuuta, että saisimme pikkuisen syliimme. Nopeasti se aikaa taitaa mennä, pitää vaan nyt keskittyä nauttimaan tästä odotusajasta. =)
 
Chessa ja kira kiitokset... =)
En ole kertonut tytöille vielä, taidan jättää kertomisen myöhemmälle....(arkajalka mie) kunhan tää alku on mennyt toivottavasti hyvin..
Laskettu aika on laskurin mukaan 17.11.
Eka neuvola 2 vk päästä, vaikka
voisin mennä vaikka heti!! :D Malttamaton mie!
Kaikille palstalaisille onnea odotukseen! :hug:
 
Äippä vm-66 Noppesti se aika vaan menee ja pääset neuvolaan. Ite plussasin pari viikkoa sit ja heti soitin neuvolaan ja aika on vasta viikon päästä. Tuntu et mitenkään jaksa odottaa 3 vk. Mulla esikoinen ja miehellä on ennestään 1 poika.

Ovatko muut (työssä käyvät) suunnitelleet jäävän 30 vai 50 pvä ennen LA äippälomalle? Eikös sen saaa ite päättää millon jää? Mie oon ihan ulalla kaikesta.. ja utelen jo tässä vaiheessa vaikka vk vasta 6+4 :D
 
hei, anteeksi tyhmä kysymykseni mutta oon aivan huolesta sairaana.. Oon mitannu lämpöjä näin raskaana ollessa ja yleensä on ollu pientä lämpöö 36,7 tms ja nyt mittasin (aamulla) niin oli ali lämpöö 35,5??? eikös se enteile huonoa osaako kukaan sanoa.. :ashamed:
 
HOi! Sarppa, mulla ei oikeen noi lämmöt oo ikinään menny niinku oppikirjoissa, enkä jotenki siis osaa niiihin uskoa. Koita olla stressaamatta!

Chessa, ei niin mitään merkkejä! No eilen illalla oli alapää ihan tajuttoman kipee mut ei muuta, eiku joo, lauantaina vissiiin irtos ainakin osa limatulpasta ja sit on tullut jotain rippeitä. Viikko sitten oli se painoarvio äpolilla, Myky painoi (rvtasan37) 3050g ja kohdunsuu oli pehmee, kaula 1,5 cm ja sormelle auki. Neukkutäti veikkas et ei menis kauaa mut mä uskon et menee yli sen 2 viikkoo ja käynnistetään. KIUKKU.

Tänään olen todellä väsynyt itkuinen ja kipeä alkaa tämä remontti riittää minulle. Kohta raivostun. Ja sit vielä hermoja kiristää toi appiukko kun se auttaa (ja ihana onkin kun auttaa) mutta täällä se punkaa iltaan asti ja sit se on jo enne kaheksaa taas oven takana. Vähän kaipais omaa rauhaa...

Tervetuloo Äippä66!! Lisäilen sut listaan (mikä siis löytyy ekalta sivulta kunhan vähän alaspäin kattoo sitä, jos joku ei oo löytäny) Niin, ja varanikki kans welkommen welkommen!

Sanni-Marialle paljon onnea ja kiitos kertomuksesta. Teillä eletäänkin ainutlaatusta aikaa nyt sit! Kohta pääseee ittekkin JEI!

UUNA ja MYKY rv38+0 riksraks
 

Yhteistyössä