Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
toiveikas nuori
Mulla on ollut oireita nyt vatsan nipistelyä, väsymystä ja rinnat vähän "kovahkot", runsahkoa valkovuotoa oli ovulaation ajankohdan jälkeen. Menkat 2 viikkoa myöhässä, mutta en uskalla testiä tehdä uudestaan, tein puoltoista viikkoa sitten testin ja negaa näytti. En uskalla tehdä testiä, koska pelkään pettymyksiä taas. Menkat on ennenkin olleet epäsäännölliset mutta katsellaa katsellaan :)
 
"nuori"
pakko kanssa liittyä keskusteluun.. Ollut nyt muutaman päivän rinnat toooosi arkoina (sattuu pukea ritsikatkin) ja huonoa olo ja mieli alat vaihtelee koko ajan, myös vessassa käynti on hieman lisääntynyt (parilla kerralla), siiis, omalla kohdalla tällä hetkellä, tarviiko pelätä että oisin raskaana??
 
dfggh
[QUOTE="nuori";25724930]pakko kanssa liittyä keskusteluun.. Ollut nyt muutaman päivän rinnat toooosi arkoina (sattuu pukea ritsikatkin) ja huonoa olo ja mieli alat vaihtelee koko ajan, myös vessassa käynti on hieman lisääntynyt (parilla kerralla), siiis, omalla kohdalla tällä hetkellä, tarviiko pelätä että oisin raskaana??[/QUOTE]

Eipä kenenkään raskautta voi todeta pelkkien oireiden tai niiden puuttumattomuuden perusteella. Jos olet harrastanut seksiä jne., niin voit olla raskaana (millä todennäköisyydellä, niin se riippuu ja roikkuu monesta asiasta).
Yhtä hyvin voit olla ei-raskaana ja kärsiä esim. pms-oireista (oireita, jotka esiintyvät ennen kuukautisia).
 
"Vieras123"
En tiedä mitä tämä oikeen voi olla; täytän kohta 17v ja olen melkein vuoden ollut yhdessä vakituisesti poikaystäväni kanssa. Ja minä olen käyttänyt E-pillereitä kohta puolivuotta. minulla olisi 2-3 päivää menkkojen alkuun. Mutta olen oksennellut, ruokahaluni ovat kasvaneet hirveästi, väsyttää(vaikka nukunkin joka yö about 10h unet) ala vatsassa on tuntunut kummalliselta. Ja muutenkin samoja oireita löytynyt itseltäkin niinkuin teilläkin. En usko että raskaana olen, mutta jos nytei ala säännöllisesti niin apteekkiin tai lääkäriin minä kyllä ryntään! Onnea niille kaikille jotka yrittävät lasta saada!:)
 
4nu
Luin juuri teidän keskustelujanne ja itselläni on juuri nyt kuukautiset kohta kolme viikkoa myöhässä ja rinnat ovat arat varsinkin aamulla. Sekä vessassa on pitäny juosta yhtenään. Testiä en ole vielä tehnyt vaikka olenkin jo avomiestäni "varoitellut" asiasta. Itse en saa omaan päähäni mahtumaan että tämä voisi olla jotain muuta kuin että olisin raskaana. Eräällä tavalla itse en halua testiä tehdä jos se onkin negatiivinen mutta itse ajattelin olla yhteydessä tänään terveyskeskukseen ja kysellä hieman aikoja koska itselleni tämä tuntuu samalla pelottavalta ja iloiselta.
 
"Vierailija"
Me halutaan mieheni kans lapsi,mutta jotenki kumminki tuntuu että hän ei halua..Minulla pitäisi olla ovulaatio ainaki ollu sellasia oireita..Ja yhtään tämän oviksen aikaan ei olla oltu yhdynnässä tai ainakaan sillail että oisin hedelmöitynyt..Haluan niin kauheasti lapsen että oikein itkettää kun mieheni ei edes yritä.. :/ En viitsi kovin hoputtaakaan ettei tunnu siit että ahdistan mutta tänään olis kumminki vika ovis päivä..Kerran oon saanu keskenmenon ja se tuntuu todella pahalta kun näkee raskaana olevia naisia tai vastasyntyneen :(
 
"AaKoo"
Olen miettinyt kaksi viikkoa että olisinko raskaana. Ollut jo kuukauden samanlaisia oireita kuin raskaana ollessa. Päänsärkyä ollut muutamana päivänä, jota harvoin on., nipistelyä ja vihlontaa alavatsassa, yrjöttävä olo, en ole kylläkään oksentanut., valkovuotoa reilummin, rinnatkin olleet arat. Viime kuukautiset oli 3viikkoa sitten ja kesti vaivaiset kolme päivää, kun normaalisti kestää aina sen viikon., nenän tukkoisuutta. Kohta pitäisi alkaa taas kuukautiset, niin jännityksella odotan ja jos ei ala niin sitten vasta raskaustestiä ostamaan.. Olen kyllä ollut niin innoissani eli vauva olisi enemmän kuin tervetullut :)
 
Kolmasko masussa?
Mulla nyt piinailupäivät menossa, ja jännittää hirmusti. Kolmas lapsi olisi toiveissa, mutta vasta ekä yritys enkä oikein voisi uskoa, että heti tärppäis(aiemmin yritystä usean kuukauden ajan), mutta...

...4pv oviksen jälkeen alkoi alavatsan viiltelyt, alavatsan ja selän juilimiset
...vähitellen kipeytyivät rinnat ja niistä tulee "maitoa"(oli raskausoire, kun odotin kakkosta)
...väsyttää, päätä särkee usein
...jatkuva nälkä, meillä syödään noin kolmen tunnin välein, enkä meinaa sitä väliä jaksaa olla syömättä
...pissahätä iskee yllättäen ja usein
...painontunne alaselässä
...kiukkuisuus ja itkuherkkyys
...hajamielisyys(unohtelen, laitan tavaroita hassuihin paikkoihin, puen vääriä vaatteita väärille lapsille yms.)

Menkkoja odottelisin viimeistään pe. Nyt on aika kovaa selkä- ja alavatsakipua ja ravaan vessassa tarkistelemassa, joko alkoivat. Eilen illalla tein Clearbluella hailakan plussan, mutta tänä aamuna taas negan, eli se oli se kuuluisa clearbluen väärä plussa:( Olin aiemmin jo tosi varma, että tärppi on käynyt, mutta nyt pelkään ettei taidakaan olla. Ainoastaan nämä menkkajuilimiset kummastuttaa, ei yleensä koske monta päivää vaan vasta sitten, kun vuotoa/tuhrua jo tulee...

Yritänpä nyt jaksaa odottaa vielä perjantaihin, silloin testaan, jos tarvetta on!:) Piinailuun ei kyllä auta muitten oireiden lukeminen, mutta tekee siitä hauskempaa!
 
epäilevä..
Auttakaa? Syön e-pillereitä, mutta nyt on ollut jo muutamien viikkojen aikana väsymystä ja paljon haukottelemista, välillä huippaa ja tuntuu että vessassa tulee käytyä useammin kuin ennen..
Voiko olla niin että pillerit pettänyt tai muuta vastaavaa?
En uskalla tehdä testiä koska olen niin epävarma itsestäni, nälkäkin on koko ajan vaikka olisin juuri syönyt.. :ss kertokaa avuttomalle?
 
"jen"
joo, olaa vuosi yritettytoista lasta, ei nyt hirveesti mun sil periaatteel et jos on tullakseen niin tulkoon=))nyt mul ollu pari viikkoo niin ettäsyömisen jälkee mahaa tuvottanu iha hulluna, tupakki maistuuu pahalle,yks päivä poskia helottti ja tuli kauhee finni poskeen!lämoöjä ei oo eikä tissit kipeet tai yrjötyskää ei vaivaa mut mahasta nippaa välil.et jos tää nyt viimeinki ois sitä...nyt menossa 24-26/25..tilasin mammaksilta raskaustestejä, ajattelin testata keskiviikkona jollei menkkoi tuu, eli silo ois kp 28!kerra täs kyllä heitti menkathäränpyllyä, kun ne tuli 2 vk myöhäs!!en tiä miks ..ollu kuitenki jo kauan iha tarkat tuon 24-26 välillä..hohoijakkaa ku jaksais odottaa
 
"jen"
nyt ois 26/24-26 eikä mennkoi oo!!jippidippidii!mut ku en muista tarkallee millon menkat oli siis muutaman päivän mahdollisella heitolla muista mut höm..jookyl ne viimestää ylihuomenna tulee jos on tullaksee, tai aattelin et ehkä voisin testata huomen aamulla(kin) kun mullon noita kasa noita raskaustestei!!hmm..ei jaksa oottaa!!!voisko tää olla sitä itteensä
 
"jen"
joo, just kävin vessas ja huomasin et tulee ihan himmeesti veren sekasta valkovuotoa, siin iha ministi, yleesä ne alkaa heti isol vuodol..noh, ehken mä nyt viel pety kuitenkaan, katon et alkaako ne sitten vai ei!=/
 
"apua"
Heippa, minä syön e-pillereitä mutta minulla on ollut kovaa "turvotusta" mahassa, huonoa oloa aamusta iltaan, välillä huippausta, päänsärkyä paljon ja väsymystä paljon vaikka nukun hyvin. Olen miettinyt onko mahdollista että voisin olla raskaana ? On joskus unohtunut pilleri mutta silti ollaan oltu yhdynnyssä. Auttakaa !? ;o
 
sama tilanne
Itsellä sama tilanne, mutta en ole pillereitä unohtanut ottaa..
Testi pitäisi mennä ostamaan heti kuin mahdollista. :s
Sinä kun kerta olet unohtanut pillereitä niin suosittelen tekemeään testin, vai kuinka monta kertaa olet unohtanut ottaa sen pillerin aamulla/päivällä sen yhden tai useamman kuukauden aikana?
Vaikka toki on noita alkuraskauden oireita, (kuten minullakin) niin se ei silti aina tarkoita sitä että voisi mahd. olla raskaana, voi johtua myös tuollainen olotila siitä että kuukautiset ovat alkamaisillaan.. itsellä pitäisi parin päivän päästä alkaa, mutta saas nähdä nyt. Toivottavasti alkaa:D

Mutta kuitenkin, suosittelen sinulle apteekkiin menoa ! Asiasta ei voi koskaan olla varma, muutakuin otammalla siitä selvää. Itsellä tämä on jo toinen kerta kun joudun testin tekemään:D onneksi ei ennenkään ole käynyt vahinkoa.
 
"jen"
nonii, menkat oli ja meni, oli kyl oudot, kun alkoi nii vähitellen,mut vuosi kuin normaalistikin 4 päivää.mut nyt olen ihmetelly ku olen muutaman päivän ollu kuoleman väsynyt!ja toiseks yläselkään on tullu finnejä!mitähä tää sit o?ajattelin uusia testin huomen aamulla,vaik kyl uskon et nega se on...mut kun joo,ei jaksa odotttaa kaverit vaa ympärillä raskautuu vaik ei haluiskaa, uhelleki tulee iha yllätys vauva vahinkossa, on kyl avioliitto työ ja talo ja jo 1 lapsi, mut nyt tuli sitte raskaaks vaik aatteli et ei enää heille.ja mä sot vaa en tuu..mut mä luotan jeesukseen, se tietäää et meillä toivotaa raskautta,ja se tapahtuu, mut en tiä millo, oha täs mul kyl kouluki kesken, kakkosta meillekki toivon..mut ku ei nii ei=//vielä
 
"höntti"
Hmm.. Olen syönyt e-pillereitä vajaan vuoden verran ja joskus olen unohdellut syödä niitä, mutta kuitenkin seuraavana päivänä syönyt kaksi pilleriä ettei jäisi yhtään kokonaan syömättä. Nyt on tiistai ja menkkojen piti alkaa viime perjantaina. Eipä ole kuulunut mitään.. Lisäksi mulla on menkkakipujen kaltaisia voimakkaita kipuja alaselässä ja alavatsassa.. Kaikki ruuat mistä aikaisemmin pidin oksettavat mua nykyisin ja hajut oksettavat. Olen myös huomayttavasti väsyneempi kuin ennen. Tein raskaustestin viime lauantaina kun olisi pitänyt olla menkat ja negatiivista näytti. Tein uuden testin eilen ja tulos oli hyvin epäselvä. Olemme olleet mieheni kanssa kihloissa vuoden ja lapsista on kyllä puhuttu, mutta tarkoituksena oli suorittaa opiskelut ensin loppuun. Eihän ole normaalia että menkat jäävät kokonaan pois pillereitä syödessä? Minulla oli reilu kaksi viikkoa sitten hyvin vähäistä tiputteluvuotoa, vaikka silloin ei ollut edes taukoviikko. Osaisiko joku auttaa?
 
Creditanella
Olen tosiaan joulu-helmikuun syönyt pillereitä ja nyt about kuukauden ollu ilman. 14.3 oli yhdyntä ja menkkoja ei ole tullut (paitsi 25.3-26.3 sellaiset niukka klimppinen vuoto). Yhtäkkiä alkanut nipisteleen alavatsaa, väsymys kasvanut, oli pahoinvointiakin joku aika sitten, metallin maku suussa häiritsee ja vessassa oon miltein joka 5-15min. Olenkin tässä jääny miettimään, olisiko mahdollista että olisin raskaana?! En uskalla tehdä testiä koska itse toivon lasta, mieheni ei niinkään innostunut asiasta. Petyn helposti jos jotain toivon ja siksi en olekaan uskaltanut tehdä testiä. Kertokaa joku, mikä tilanteeni mahdollisesti on?! Onko kenties mahdollista että olisin raskaana vai onko tämä jotain toivekuvitelmaa?!

Olen aikaisemmin ollut kerran raskaana, mutta sain keskenmenon.. huono aprillipila koitui kohtaloksi.
 
vastaaja
Hei "Piaa",

Raskaaksi ei voi tulla, jos siemennestettä ei pääse kohdun limakalvoille ja sitä kautta munanjohtimeen, jossa siittiöt kohtaavat "hedelmöittymisvalmiin" munasolun. Eli jos ei harrasta heteroseksuaalista yhdyntää, jossa mies ejakuloi naisen emättimeen, tiettynä aikana kuukautiskiertoa, tai muutoin johda siemennestettä emättimeen (tai saa hedelmöityshoitoja tms. avustettua hoitoa lapsettomuuteen) - ei voi tulla raskaaksi.
 
16v
en ole ollut varma että olenko raskaana? minulla on ollut oireita paljon,ruokahalu kasvanut,vessassa pitänyt juosta todella useasti,janottaa paljon,väsymystä,alavatsan nipistelyä vähän väliä,rinnat arat,lämpöä on ollut,tupakkaa en pysty polttamaan,oksettava olo(olen melkein oksentanut) kuukautiset yli viikon myöhässä. en ole vielä uskaltanut testiä tehdä. koska ongelmana on se että pelkään olevani raskaana en ole vakituisessa parisuhteessa. pahinta on se että en voisi tehdä aborttia. olen täysin sitä vastaan? asia tuntuu siltä kuin tekisin murhan? pahinta on se että en ole valmis olemaan äiti? jos kerta olisin raskaana tiedän sen että "isäksi ei ole se jolle olen raskaana"? että jos olen raskaana mitä minun pitäisi tehdä?
 
"sanni"
[QUOTE="Piaa";25968633]Voiko raskaaksi tulla ilman yhdyntää tai hedelmityshoitoo? Siis periaatteessa ilman mitään, eli voiko ihan tyhjästä tulla raskaaksi :eek:[/QUOTE]
oon miettiny ihan tota samaa.
 

Yhteistyössä