Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
harmailijalainen
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mulla oli ainakin vatsa ihan saakutin kipeä, kipeämpi kuin ennen menkkoja. Nippailua myös. Palelua ja jatkuva pissahätä. Rinnat arat ja paineen tunne alavatsassa.
Mulla nää kaikki nyt plus aivan törkeä väsy... mut negaa näytti. Mulla ei tosin menkkoja ole ollu puoleentoista vuoteen, on tuo esikko 10 kk ja vielä imetän.

 
Päpsi
Heissuli,
mulla on hiukan jännittävä tilanne ja haluan sen jakaa tänne. Olen nimittäin 39 v. nainen ja minulla on 2 teini-ikäsitä lasta. Jo kymmenen vuotta sitten olisin halunnut uuden pienokaisen, mutta sitä ei vain kuulunut. Lukemattomia pettymyksiä takana ja lopullinen vuonna 2006, kun sain tietää että tuubat 100% tukossa ja mahdotonta korjata tukoksen sijainnin takia. Nyt tilanne se, että Taivaan Iskä lupasi minulle muutama viikko sitten, että saan unelmalleni täyttymyksen. Minulla on sama mies kuin 19 v. sitten ja "yrityksien" määrästä ei ole kiinni!! Odotan siis tässä innoissani koska lupaus muuttuu näkemiseksi. Tiedän että saan vauvan ja tiedän myös että siihen ei tule menemään kauan, koska Taivaan Iskä tietää myös mitä on pettyä kuukausi toisensa jälkeen. Nyt on 2-3 päivää aikaa kuukautisten viralliseen alkuun, mutta katsotaan :) : )
 
Marbela
Minä plussasin haalean haamun tänään. Maanantaina teen uuden testin ja katsotaan mitä sieltä varmistuu. En tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, kun on ihan ihmeellinen olo :) Kuitenkaan, kun ei tullut selkeää plussaa, niin ei uskalla vielä iloita varmaksi! Listaan nyt kuitenkin oireita

- järkyttävä turvotus mahassa. Varsinkin iltaisin

- Ilmavaivat

- Selkeät ja vahvat menkkatuntemukset. Jatkunut nyt yli viikon.

- Tiputteluvuotoa monena päivänä. Kirkasta verta vähän, ei kuitenkaan siteeseen asti jää. Ainoastaan pyyhittäessä. Ensin luulin kiinnittymisvuodoksi kun alkoi. Kesti noin 3päivää jonka jälkeen muutaman päivän tauko. Nyt kuitenkin taas jatkuu. Olen yrittänyt tästä lueskella, ja pitäisi olla normaalia alkuraskaudessa. Toivottavasti ei mitään vakavaa..

- Väsy

- Palelu

- Aivastelu

Eli siis maanantaita odotellessa! Olisi mahtava tehdä testi sunnuntaina kun on äitienpäivä, jos tulisi selkeä plussa :) taidan kuitenkin odottaa rauhassa maanantaihin. Jännittäääää :)
 
smmmh
Hei , ei kai ole mahdollista tulla raskaaksi heti sen jälkeen kun kuukautiset ovat loppuneet?
Villi viikonloppu, kuukautiset olivat juuri loppuneet. Ei ehkäisyä, nyt on mennyt pari viikkoa, ja on ollut hieman paha olo koko ajan ja rintoja aristaa.
Milloin voi aikaisintaan tehdä testin?
 
kesän laps
Moikka! Tää on ollu tosi hyvä ketju ja on ollut tosi kivaa lukea muiden tuntemuksia tärppejä, iloja ja itkuja...emme todellakaan ole yksin naiset!! Itsellä nyt pari päivää menkat myöhässä tänään hain testin odottamaan huomista aamupisua, tätä on nyt yritetty heinäkuusta -09 lähtien, että ois paree olla for real this time :) Kierto toki vaihdellu, ku kerkesin noita pillereitäki napsii päälle 10 vuotta. Joka kerta ennen menkkoja on ollut vaikka mitä oireita, ihmismieli on hassu!

Noh nyt kuitenkin tuntuu jotenki erilaiselta, mieli on paaljon rauhallisempi, miettivämpi, väsyttää ja lämmötkin koholla (mulla oikeesti aina sama lämpö 36,5 ja nyt 37!!!). Alavatsassa ollu paineen tuntua pari päivää ja välillä tulee sama tunne, minkä jokainen meistä naisista on tuntenut, kun papa koetta otettaan (se inhottava ja kumma "vihlaisu" siis) Korkeelta pudotaan jos menkat alkaakin vaan vähän myöhässä, mut pelataan nyt täysillä!!
 
Tein tänään positiivisen raskaustestin... Ja niin selvän, että ei tarvitse epäillä onko viivaa vai ei tai tihrustaa kirkkaassa valossa. Varhaisen keskenmenoni jälkeen sain lääkäriltä Terolut-tabut, jotta kohdunlimakalvo paksuuntuisi ja hedelmöittynyt alkio kiinnittyisi herkemmin. Tutkimuksissa oli gynellä ilmennyt, että mulla on kovin ohut limakalvo, nimittäin (mutta muita ongelmia ei sinällää ilmennyt). Söin sitten tässä kierrossa ekat hormonit (ikinä!) ja pum! Raskaana! Todella piiiiitkääää yritys on saanut palkintonsa, kiitos Terolutien.

En ehkä ihan vielä ymmärrä kaikkea ja varmaan teen vielä pari kolme testiä, ihan varmuuden varalta... Ja toivon supersuper paljon, että kaikki menee hyvin ja upeasti. Ja että tammi-helmikuussa syntyy söpö talvivauva.

Olen vieläkin todella sekaisin ja hämmentynyt. Etenkin, kun raskausoireet olivat varsin vähäiset... Haluan luetella ne nyt tässä juuri siksi, että jos se jota kuta lohduttaa. Kaikilla ei kaikkia ole. Tai edes koskaan tule. Itse jään niitä nyt tällä 4. raskausviikolla (ylihuomenna alkaa 5.viikko) odottelemaan. Tuleeko mitään vai säästynkö pahimmilta.

Mutta ennen plussaa, jonka tein kp 30/30 oireet olivat nämä:

- Kipeät rinnat. (Ovat tosin aina ennen menkkojakin, mutta silloin yleensä vain 3-4 päivää ennen. Nyt olivat melkein 2 vkoa ennen jo varsin arat.) Tissikipu ei ole päätähuimaavaa, on ollut joskus ennen menkkoja pahempaakin, mutta huomaan että arat ne on.

- Välillä paleli ja välillä hikoilutti ihan järjettömän paljon. Toisaalta, mittaisin lämpöjä vasta 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua, koska sain silloin ruokamyrkytyksen ja mulle nousi muutenkin kuumetta yli 38. Sitten ihmettelin, kun ei se varsinaisesti laskenutkaan pois. Lämmöt on olleet vaihtelevasti tuossa 36.4-37.0. välillä. En osaa sanoa mikä niihin vaikuttaa.

Ja siinäpä ne. Muita oireita ei ole ollut. Ja kaikki niin sanotut klassiset "ennen testiä mahdolliset oireet" ovat puuttuneet tyystin. Mulla ei ole huomattavaa valkovuodon määrän kasvua, päin vastoin. Hyvin niukkaa on. Mua ei myöskään ainakaan vielä pissata erityisen usein, väsymys ei ole mitenkään suuresti normaalista poikkeavaa.

En tarkoita tällä sitä, etteikö noita oireita voisi tulla mullekin myöhemmin. Mutta se mitä itse edellisissä kierroissa puntaroin, oli että miksi mulla ei ollut niitä klassisia oireita, jotka tulee yleensä jo ennen plussatestiä. Niitä ei siis kertakaikkisesti vain ole kaikilla. Olkoonkin, että voi myöhemmin tulla.

Mutta on tää ihanaa. Vallan ihanaa. Olen sekaisin ja onnellinen. Enkä ihan tajua vielä kaikkea. :)
 
N23
Kiva lukea kaikkien kirjoituksia:) ja ottaa selvää onko kaikilla muillakin samoja oireita.. :)

Menkat alkoi 27.4.10. Sain haamuviivan 21.5 ja ja 24.5 uuden haamuviivan. Päätin sitten hakea apteekista clearblue testin jonka tein heti iltapäivällä se näytti raskaana 1-2viikkoa:) nyt olen rv 5+0 ja oireina on ollut heti alussa aristus rinnoissa ja nänneissä, kääntyminenkin sängyssä koskenut. sit alkoi nippailu alavatsassa.. nyt sitä ei enään kauhesti ole.. pissalla joutuu käymään aika useasti ja nälkä kun tulee niin sitä ei enään niin sivuutetakkaan.. Nyt neuvolaa odotellessa:) vielä 4 viikoa täytyy odotella..
 
N23
niin ja on myös ollut nenän tukkoisuutta.. ja tosiaan meillä tultiin kerta heitolla raskaaksi. pillereitä syöty 7v ja lopetettiin 30.3 ja odoteltiin menkkoja ja sit alettiin hommiin :) ja ihan urakalla kyllä hommailtiinkin.. 1.2 todennäköinen laskettu aika.. aivan ihanaa, ei jaksa millään odottaa ihanaa vauvamasua.. <3
 
miiku
Moikka kaikille!

Minäki joka kuukausi käyn lukemassa näitä oireita ja aina niitä vaan kuvittelee itelleen sitte, ja on jo mielissään että nyt tais tärpätä, mutta kas kummaa menkat ne sieltä alkaakin..!
Jossain vaiheessa meni sitten hermo, että en kyllä enää lue mitään juttuja eikä kiinnosta koko vauvat ja ärsytti kattoa oottavia äitejä ja varsinkin kuunnella niitä juttuja ku on niin "pahoinvointia ja turvottaa" jnee... Oiskohan ne nuo pari äitiystoppia tuolla kaapin nurkassa jotka kummittelee ja en sen takia ala oottaan! :D
Noh, minä otin ja heitin roskiin ne. Että ei sitte!
Sen pari kuukautta oli semmone olo, mutta täältähän mä taas löysin itteni ja oireita muka taas on! ü

-pahoinvointia esim. kahvista ja varsinkin tänään kun pitikin laittaa kermaa kahviin maidon sijasta, tuntu että laatta lentää!
-pissattaa
-väsyttää(mikä voi olla muutenkin vaan normaalia väsymystä)
-vatsan nippailua
-tissit kipiänä, auts!


Mutta toivottavasti se joskus tärppäis!! ;) Onnea kaikille vaan!! :)
 
Mullakin menkat jo yli viikon myöhässä, toukokuussa ei menkkoja tullut ollenkaan. Oireina ovat arat rinnat, menkkamaiset (melko lievät) alavatsakivut, pyyhkiessä tulee pikkiriikkisen verta, palelee, unenlaatu on parantunut (ennen en osannut nukkua päiväunia, mut nyt sekin onnistuu ja yöllä oli vaikea päästä uneen, nyt sekin on helppoa) ja hieman turvottaa. Testihän se pitäisi tehdä, mutta hieman jännittää.
 
Mammailija
Voi rähmä, menkat olis nyt muutaman päivän myöhässä. Vattassa on semmonen olo että kohta ne alkaa mutta mitäs jos ei alkaiskaan. Oonkohan liian optimistinen ku olen ollut ilman hormooniehkäisyä vasta hiukan yli kuukauden ja nuo petipuuhatkin on vähän ollut vähissä helteillä. No kaikki sormet ristiin :D huomenna kyllä teen testin jos menkat ei ennen sitä ala :D
 
typy 92
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voiko sellainen menkkakipujen tapainen, pistävä kipu alavatsassa olla oire? Menkat pitäis alkaa n. viikon päästä jos oon oikein laskenu. Noitten edellisten postausten innoittamana menin mittaamaan lämmönkin, hurjat 0,3 astetta koholla. Tullaan mukaan kyselyrinkiin, onko mahiksia että olisin raskaana? :)
Nii voiks toi pistävä kipu alavatsassa olla oire? : oo mulla meinaa on alavatsakipuja ja sen lisäks päänsärkyy, ihmeellist pahaa oloo ja vessaski pitäs ravata melkein kokoajan : ss ja onks mahdollist tulla raskaaks vaik käyttääki ehkäsyrengasta? : oo nii ja edelliset kuukautisetki oli tosi niukat ja seuraavien pitäis alkaa täl viikol ku on se viikko taukoo taas renkaan kans : ss
 
Toisenlainen Tarina
Heinäkuussa päätettiin vihdoinkin että "jos on tullakseen,saa tulla". Mulla ikää jo päälle 30, joten ihan hedelmällisimmillään ei pitänyt kai olla ;) Ajatuksena, että jos kovinkin pitkään vielä ihmettelee niin aika lipuu ohi. Mies on halunnut lasta jo vuosia, itselläni ei ole ollut sellaista oloa.

Tiedättekö, olen raskautunut siitä ekasta suojaamattomasta yhdynnästä. Ja tunsin sen...tai niin ainakin kuvittelen. Sanoin aamulla miehelle että se oli sitten siinä :D Tämän jälkeen on ollut jokunen kerta, mutta tiedän että se oli kertalaakista maali.

Kun menkkoja ei viimeviikolla alkanut kuulua, ramppasin vessassa ja kun mahaa kouristeli ja nippaili ihan niinkuin menkkoja ennen, odottelin vain että koska alkaa... Tissit on kipeät, mutta niin ne on AINA ennen menkkojakin.

Kävin eilen ostamassa testit (2!!!) koska olin sitä mieltä että spennaan vaan ja siksi menkat ei ala. Tänään olen aamulla tehnyt positiivisen ja nyt vielä illalla toisen samanlaisen. Se oli sitten siinä. Nyt ensimmäistä kertaa elämässäni luen raskauteen liittyviä asioita tai tällaisia keskustelupalstoja... Olo on hämmentynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: ruusunen6
Onnellinen
Tänä aamuna se tapahtui, testiin hiipi se toinenkin viiva :D hiukan hätkähdin kun olen tottunut siihen yhteen yksinäiseen vaikka siis raskautta on koitettu vasta hetki mutta kuitenkin. Menkat on 3 viikkoa myöhässä mutta tähän asti on negaa näyttänyt testi jostain syystä. Mutta ei enää :D sai siinä mies aikamoisen slaagin kun pomppasin testi kädessä makuuhuoneeseen!
 
  • Tykkää
Reactions: ruusunen6
Toiveikas
Ajattelin luettuani tämän ketjun itsekin laittaa oireita, joiden innostamana rupesin taas lueskelemaan näitä raskaustoivejuttuja... Josko se nyt tärppäisi (kakkonen hartaissa toiveissa).
Nyt menossa kp 25/24-28, oireina ollut kp 22/24-28 asti:
- alaselkä vihloo, suorastaan polttelee välillä
- menkkamaisia kipuja, painetta, ilman menkkoja (jotka viime kuukausina alkaneet n. 24 kp kohdalla, eli epäilen, että en juuri ole ovuloinut kun ei ole tullut sellaisia oireitakaan) - yleensä mulla ei menkkoihin liity juuri kipuja tai muutakaan, vain hieman painetta
- runsasta valkovuotoa (ei ollenkaan mulle tyypillistä)
- alavatsan nippailua (oikealla, minne kohtuni hieman kallellaan)
- lämpö 37,2 --> vilunväreitä
- päänsärkyä (voi tosin liittyä vähän liian lyhyisiin/huonoihin öihin, esikoinen aloitti päiväkodin eikä niin kovin innoissaan...)
- pissatus
- ja juuri nyt rupesi tuota toista tisuakin nipistelemään

En ajatellut kuitenkaan testiä tehdä ennen kuin kuukautiset reilusti myöhässä. Esikoisen kohdalla sain kaksi negaa kp 28/28 ja vielä jopa 38/28 (Clearblue), mutta sitten tulivat rinnat niin kipeiksi, että ajattelin, että onhan tämän nyt pakko olla raskautta ja eri testillä (jonka nimeä en nyt muista, mutta oli miljoona kertaa selkeämpi) sain vahvan plussan kp 42/28. Ja sitten alkoikin iltapahoinvointi, eli vasta rv 7. Nytkään ei ole pahoinvointia ollut, mutta hajut on ehkä hieman voimakkaampia jo.

Olemme olleet ilman ehkäisyä jo 12/2009 asti, jolloin lopetin myös imetyksen. Sen jälkeen menkat ovat olleet hyvin hyvin niukat ja epäsäännölliset. Ennen ensimmäistä raskautta olin kuin kello 28 päivää. Nyt on vaihdellut 23-28 ja uskon ovuloineeni vain ehkä 2-3 kertaa. Viimeisen uskon tapahtuneen n. kp 13 kohdalla, koska kp 14 tuli päivän verran vähäistä liman ja veren sekaista vuotoa. Siinä tuli 13 ja 15 päivinä harrasteltua petipuuhia mukavasti. Eli ehkä nyt todella ovuloin ja ehkä se todella on tärpännyt! Mutta vielä pelkään, että tuo limakalvo ei ole ihan entisellään ja alku ei pysy kiinni, ja muitakin "vikoja" löytyy minussa, ja kovasti olen huolissani, että saadaanko me lisää lapsukaisia vai ei... Kai sitä pitäisi vain olla kärsivällinen.
 
Toiveikas
Moi vielä
Huomasin ketjusta, että jollain muullakin on ollut kuukautisten käynnistysvaikeuksia Cerazette pillerin jälkeen. Tosiaan lopetin pillerit (ja imetyksen) 12/2009 ja siitä asti ollut kyllä ihan outoa. Imetyksen ja pillereiden käytön aikana ei tosiaan ollut kuukautisia ollenkaan, ja nyt tosiaan niukka vuoto ja hyvin epäsäännöllinen 23-28 päivää. Olen jopa ollut vakuuttunut, että minulla on menopaussi (POF) 33 vuotiaana... enkä enää siis ovuloi. Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia cerazetten jälkeen? Lääkäri sanoo vaan, että kaikki johtuu imetyksestä (12kk). Olenko vain malttamaton?

Ja se herkkä Clearblue testi, en kyllä enää ikinä sitä osta edellisen raskauden testaustulosten perusteella. Sillä on näköjään muutkin testailleet negaa vaikka milloin, ja sitten toinen testi on heti selkeä plussa.
 
filuri
en kai voi olla raskaana sillä olin lauantaina yhdynnässä ja siitä lähtien minulla on ollu välillä vatsa kipua ja yhtenä päivänä yöllä en saanut vatsakivun vuoksi unta ja pissatti.
 
Toiveikas
Filuri: olisikohan kyseessä ihan virtsatieinfektio? Jos tuo pissatus jatkuu ja rupeaa tekemään kipeää, mene lääkäriin.

Itselläni alkoi taas verinen tiputteluvuoto viikonlopun aikana, joten eipä taida taaskaan olla vauvaa tulossa. Täytynee vaan vielä jonkin aikaa kärsivällisesti odottaa, josko tämä kierto tästä normalisoituisi ennen kuin miettii turhaan edes raskauden mahdollisuutta...
 
Small Dragon
Ihanaa että kaikki täällä hehkuttavat raskauttaan, tulen melkein kateelliseksi, vaikka itsellä tilanne onkin aivan päinvastainen.

Monet ovat kyselleet onko jälkiehkäisypillerin oton jälkeen samanlaisia oireita kuin mitä raskauden ensioireisiin kuuluu ja samaa mietin täällä itsekin. Tuosta pillerin otosta on jo nelisen viikkoa eikä silloin mitään huonovointisuutta tms. tullut, mutta nyt on tällä viikolla alkanut alavatsa vähän oireilemaan, tuntuu sellaista painetta. Kenelläkään minkäänlaista kokemusta tästä?

Jos olisin raskaana niin hui, en kyllä tietäisi miten asiaan suhtautuisin...
 
"Ruusunen"
Olen syönyt e-pillereitä säännöllisesti, viime kuussa jäi kuitenkin kaksi välistä, kun umpisuoli leikattiin.

Olen kärsinyt sunnuntaista asti etovasta olosta ja menkkamaisista kivuista. Pieniä vihlaisia mahassa. Olo on välillä parempi ja välillä taas ei. Lämpö on vähän nousussa, yleensä ollu 36 ja nyt on 36,9. Todennäköisyyden pitäisi olla kovin pieni, mutta jotenkin tuntuu, että nämä voisivat olla aika tyypillisiä raskausoireita, mitä täältä olen käynyt katsomassa... Menkoista kulunut 18 päivää?!?! (kierto pillereillä sen 28 päivää) Ja maanantaina testi oli negatiivinen, mutta kun en oikein keksi, että mitä muutakaan tämä olisi?

Ideoita?

Lapsia on ollut tarkoitus tehdä, mutta ei ehkä ihan vielä... Jos tämä on todellista, en pikkusita halua mistään hinnasta antaa pois...
 
"maikki"
tässäpä oireita joiden päätteeksi tuli plussa:
-selvä veden maku suussa, ensimmäinen oire josta arvasin raskauden, pian hedelmöityksen jälkeen.
-merkittävästi lisääntynyt vetinen valkovuoto
-nipistelyt ja riipaisevat vihlaisut alavatsassa
-tunne kuin alavatsassa olisi suuri ilmakupla
-sisäreisien vihlonta
-nenän limakalvot tukossa ilman nuhaa (voi johtua tietenkin paljosta muustakin)
-rinnoissa maitotiehyeiden pieni nipistely ja vihlonta (toinen tulossa siis ja samoja kohtia on pakottanut kuin silloin kun maito pakkautui rintoihin)
 
"norppa"
Heipä hei kanssasiskot...
Itse olen jättänyt pillerit pois ja nyt odottelen ensimmäisiä kuukautisia tämän jälkeen. Mikäli kierto olisi sama kuin pillereiden aikaan, olisivat menkat myöhässä jo neljä päivää eli nyt mennään kp 33. Oireina ollut nännien arkuus nyt jo kolmatta viikkoa, tajuton väsymys, flunssa ja alavatsassa on nipistellyt välillä (menkkamaisia kipuja), koko ajan on semmoinen oli, että kohta alkaa menkat, mutta silti ei mitään tule, valkovuotoa on ollut myös paljon normaalia enemmän. Testin olen tehnyt, mutta negatiivinen sieltä tuli... mahtaakohan mieli tehdä myös täällä tepposet...
 
mirage086
Menkojen olis pitänny alkaa tanään, mutta jotenkin tiesin jo viime viikolla että olen raskaana joten tein testin. Ja selvää plussaa se näytti!!!:D Teen kuitenkin varmaan uuden testin muutaman päivän päästä.... Ollaan yritetty saada ensimmäistä lasta jo yli vuoden verran joten tunnelmat on sen mukaiset XD

Ensioireita olivat menkkamaiset kivut alavatsassa, ne tulivat ja menivät, ovat kestäneet noin kuusi päivää, tänään ei ole vielä sattunut. Kummallinen painon tunne alavatsassa. Rinnat jotenkin kummaliset...kiinteämmän oloiset?. Mittasin eilen lämmön ihan mielenkiinnosta ja olihan se koholla aika paljon, mittari näytti 37,3 ja mun normaalilämpö on 36,4. Lisäksi ihmettelin viimeviikon lopulla miten meni nenä aina tukkoon ja aloin aivastella kun menin makuulle :) Ja lauantaina alko armoton väsymys! Nukuin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 12 tuntia ja silti väsytti/väsyttää... Tänään en meinannu saada silmiä auki yhksän ja puolen tunnin unien jälkeen :) Tässä nämä tähän menessä... Odottelen kauhulla josko pahoinvointi alkais....
 

Yhteistyössä