Rekat, kuormurit, bussit...nopeuksista???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ylinopeus on yhtä vaarallista ajaa sitä rekka tai henkilöauto!
Suomen teillä vaan rekan on pakko ottaa vauhtia esim ylämäkeen ja siihen tarvittais sitä ylinopeutta toisinaan.
Henkilöauto pääsee kyllä mäet ylös vaikka ryömimällä mutta rekka ei. Ja jos henkilöauto tuleekin pakilla alas niin jälki on ihan muuta kuin isomman auton takia.
Vaaditaan henkilöautoihinkin sit ne rajottimet kun kerran rekoissa ja busseissakin pitää olla :whistle:

Mä ajoin Kuopiossa Puijolla sen ylös menevän mäen bussin kanssa talvella ja liikennevaloilta oli otettava vauhtia ja vaihteet vaihdettava mäkeä kiivetessä supernopeesti että edes pääsin sinne. Ei ois onnistunut ilman pientä ylinopeutta alkupätkällä. Kyllä sinne henkilöautolla pääsee vaikka pysähtyis kesken mäen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ylinopeus on yhtä vaarallista ajaa sitä rekka tai henkilöauto!
Edelleenkin - tervetuloa vänkäriksi ison auton kyytiin. Asiasta tietämättömän on niin helppo, niin helppo heittää kommentteja... Se on ihan sama onko kesäkeli vaiko talvi mutta kun ajaa isolla autolla mäkisessä maastossa, niin pakosta on, kuorman kanssa vallankin, painettava talla pohjaan mikäli meinaa päästä mäen päälle ja jatkaa matkaa - ettei olisi muiden jaloissa. Ja mä oon sata varma siitä, että juurikin nämä isojen autojen kuljettajat, jos ketkä, ovat hyvinkin perillä liikennesäännöistä ja suhetutettuna henkilöautoihin ajosuorite on aivan toista! Ja henkilöautoilijoiden suhtautuminen ylinopeuksiin tuottaa yleensä tuhoisia seuraamuksia.
 
Pahoittelen jo alkuun, jos menee vähän ohi aiheen. Mä ajoin myös vuosia työkseni, tosin henkilöautoa. Kaikista pahimmat jonot mun mielestä aiheuttavat ne, jotka jäävät roikkumaan raskaan kaluston takapuskuriin. Luulevat pääsevänsä ohi, kun ovat aivan lähellä eivätkä edes näe sieltä mitään!

Kun ei älli riitä tajuamaan, että se turvaväli toimii myös hyvänä kiihdytysmatkana. Ja jopa näkee koska voi lähteä, ettei tarvitse poukkoilla kaistalta toiselle nähdäkseen jotain ison auton takaa. Mä olen tienpäällä aina yrittänyt ottaa myös nuo isommat huomioon. Se toki on ehkä isän ansiota, kun on vanhana rekkamiehenä sen opettanut. :)
 
vieras
Ja digipiirturista saa heti paikanpäällä tulosteen jossa näkyy tiedot, mut sen tulkinta on sit hiukkasen haasteellista :whistle: eli poliisit ottaa varman päälle ja tutkituttaa digitaaliset tiedot.
 

Yhteistyössä