Rintapumpusta avent isis vai ainu???

Eli itsellä on tällä hetkellä ainun käsikäyttöinen rintapumppu ja tuntuu että sillä ei vaan saa tarpeeksi helposti maitoa herumaan vaikka rinnat olisi täynnä. Ja siinä tulee lisäksi vielä käsi kipeäksi. Olen nyt miettinyt että ostaisin aventin pumpun, mutta kun en voi tietää onko sekään hyvä niin ajattelin kysyä kokemuksia. Kiitokset kaikille vastanneille.
 
Minä liputan ihan kympillä Ainun sähköpumpun puolesta. Käytin kyseistä pumppua kahden vanhemman lapsen aikana ja toimi ainakin mulla hyvin. Pumppu ei ollut omani, joten nyt kolmannen kohdalla piti hankkia oma pumppu... Kyselin palstoilla käyttökokemuksia ja kaikki kehuivat kovasti Aventia, joten hankin sen. No eipä toiminut mulla ollenkaan :( Siinä ei vain yksinkertaisesti ollut riittävästi "tehoa". Maito ei lähtenyt herumaan, joten ostin sitten vielä toisen eli tuon Ainun sähköpumpun. Sähköpumppu on ollut mulle joka kerta aivan ehdoton, sillä kaikista lapsista olen luovuttanut maitoa sairaalalle. Sähköpumpussa on sekin etu, että samalla kun vauva syö toisesta rinnasta, on mahdollista käyttää pumppua toisessa. Ja useinhan vauva saa herumisen alkamaan helpommon kuin pumppu..
 
Lara83
Avent Isis on ollut meillä käytössä 7kuukautta ja sitä on käytetty joka ikinen päivä! Laite on aivan loistava!!!! Tosin jos olisin tiennyt että tarvitsen sitä niin paljon, niin olisin hankkinut sähkökäyttöisen... Mutta käsikäyttöisellä on pärjätty ja maitoa tullut hyvin :)

Suosittelen! :)
 
Minulla oli tuo Ainu sähkökäyttöinen (aluksi käsikäyttöisellä veivasin mutten jaksanut)
ja kun muusta merkistä ei kokemusta niin kai se oli ihan jees.
En mä kyllä saanut sillä tulemaan kerrallaan kun joku 50ml pitkän pumppauksen jälkeen.
Liekö tisseissä sitten vika vai mikä.
 
Avent Isis käsipumppu on ihan huippu. Esikoisen aikaan käytin sitä päivittäin 8 kk ajan, kun luovutin äidinmaitoa. Kakkosella pumppu on taas käytössä muutaman kerran viikossa ja hyvin pelittää.
 
nyyrikki tuo 50ml on hyvä varsinkin jos oot imettänyt ensin.... mut hyvä se silti on määränä....

itellä ekalla ja tokalla muksulla tu li pumpulla maitoo yleensä 2 +1 dl en siss imettänyt ennen pumppausta..... :ashamed: ...........

 
Mulla on Ainun sähköpumppu ja Aventin normaali ja jos noista tarttis valita niin Avent. Se on huomattavasti hellävaraisempi kun Ainu. En saanu ihan heti toimimaan, vaati vähän totuttelua Ainun jälkeen, mut sitten ollu ihan huippu. Ja kuin myös olen luovuttanut maitoa, että siihenkin tarpeeseen se riitti.
Että aivan päinvastaiset kokemukset kuin hänellä joka tuohon aiemmin kirjoitti :D

Kaikki ei heru pumpulle, ei vaiks mitä tekis, eli se ei kerro maitomääristä, jos pumppaamalla ei tule.
 
Ainun käsikäyttöisellä ei tee mitään verrattuna tuohon Aventin käsikäyttöiseen. siinä on mm. sellainen ominaisuus, että pystyy tekemään "imun" päälle niin, ettei tarvitse koko ajan pumpata. Sähkökäyyttöistä Ainua en ole kokeillut. Sairaalan sähköpumppua käytin, mutten saanut sillä kuin joitain pisaroita tulemaan. Tuntui ivaan tosi epämielyttävältä kun se vatkas rintaa ees taas.
 
Periaatteessa pumppu kuin pumppu on hyvä, jos sillä vain saa pumpattua :)

Pumppaaminen on muutenkin taitolaji, vähän niin kuin mikä tahansa kädentaitojuttu: harjoitus tekee mestarin.
Vaikeinta monilla on saada heruminen käyntiin jonkin mekaanisen laitteen avulla, joten rintoja voi herutella hieman ennen pumppaamista. Kun heruminen sitten käynnistyy, saa maitoa pumpattua millä vehkeellä tahansa.

Herumisen käynnistelemiseen on vinkkejä mm. täällä:
http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/pumppaaminen.html
 
Mulla on ainun käsikäyttöinen nänninvenytin, jolla pumppasin ensimmäiset 7,5kk. Aluksi pumppaus ei oikein onnistunut, mutta kun vain tarpeeksi jaksoi harjotella niin pumpullekin alkoi herua hyvin. Ihan niinkuin aluksi imetyskään ei oikein onnistunut, mutta pian jo oikein hyvin.

Myöhemmin kun tarvitsin töihin menon takia tehokasta pumppua, ostin aventin käsikäyttöisen pumpun. Olin palstoilta ymmärtänyt, että se on tehokkaampi ja parempi kuin ainu, kalliimpikin joo, mutta ajattelin että on se kuitenkin hintansa väärti jos ei tarvitse työpaikan vessassa kauaa kökkiä pumppaamassa. No, aventi olikin sitten täysin turha ostos, minun ainuun tottuneet rintani eivät heru sille yhtään. Aventilla kun kokeilen, maitoa tulee ehkä 10ml, ainulla 100ml heti perään. Kaapin perälle jäi sitten se pumppu seuraavaa lasta ja seuraavaa imetystä odottelemaan, jos sellainen joksus tulee.

Omasta kokemuksesta siis voin sanoa vain, että kaikkeen tottuu ja voi oppia jopa tykkäämään. Minusta ainu on helppo, yksinkertainen ja kätevä. Seuraavan imetyksen tullen otan aventin alusta asti käyttöön, jotta näen onko siitä oikeasti mihinkään. Kun se nyt siellä kaapin perällä kuitenkin jo on.
 
Aventin käsikäyttöinen ehdottomasti. On paljon hellävaraisempi kuin Ainun (asettuu paremmin paikalleen ja ei "fuskaa" niin helposti). Tuo jatkuvan imuutuksen pitäminen itselläni ainakin helpotti maidontuloa. Sähköisiä olen vain käyttänyt sairaalassa (useampaa erilaista). Kyllähän niillä sai maitoa pumpattua mutta aikaa meni paljon enemmän ja se jatkuva nykiminen teki rinnoista arat.
 
Siis toimiihan ne tarkoitukseensa kaikki, mutta toi Ainun käsikäyttöinen tekee brutaalia jälkeä nännipihalle. Ihan epäsuhta mun nännille ainakin. Oli esikoisella ja oli nyt käytössä hetken mut sit mies osti Avent Isiksen ja sai rintapumppailu ihan uuden merkityksen. 10 minuuttia ja on desi kasassa. en pumppaile päivittäin enää kun poika syö kaiken mutta kun olen varuksi miehen annettavaks jättänyt niin kävellessä olen muita touhuillessa voinut sen desin lypsää lähtökiireessäkin. Ei olis ainulla onnistunut mitenkään. Liputan Aventin käsikäyttöisen puolesta ehdottomasti. Sähkökäyttöisistä en tiedä mittää.
 
Mulla oli ainun pumppu ja ei irronnut mitään, siis ei yhtään mitään. Sit ostin sen avensis pumpun ja jopa minä sain maidon sillä herumaan. Kallishan se oli, mutta jospa saisin aikaiseksi myydä ja saada siitä osan takas. Näyttää ainakin huutonetissä pysyvän arvossaan...
 

Yhteistyössä