Rovaniemen äidit

wilma69
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 12:02 PIIA kirjoitti:
No Sallassa asustelen perheenä mies ja 5-,8- ja 10-vuotiaat lapset.
no niin viikonloppu kohta puoliin vietetty ...siellä Sallan perillä tuli oltua...pienet piirit näillä sivuilla kun samat seudut ..;)

tulin vain pikaisesti tätä ketjua nostamaan,ettei ihan kokonaan jäädä toisten jalkoihin näillä sivuilla
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 21:52 HuliHumppanpuli kirjoitti:
Iltaa Roin mammat! Täällä yksi uusi ilmottautuu mukaan. Kuin myös Roissa asustelen ja tällä hetkellä kotona. Äitiysloma vetelee viimeisiään mutta onneksi on tuota hoitovapaata jatkoksi. Ja kultainennoutajakin löytyy!
Good morning ja tervetuloa! =) :wave: Missäs päin Rovaniemeä sie asustelet, meitä kun tuntuu olevan niin tasaisesti vähän joka suunnasta... =) Vai on teilläkin kultsu :heart: Meidän kultsumme kans käytiin lääkärillä viime viikolla ja eka kertaa tuli puheeksi lopettaminen. Ikää alkaa jo olla (12 v) eikä oikein nivelet, näkö, kuulo ja aivot (epileptisiä kohtauksia) tahdo enää pysyä perässä :'( Saatiin pussillinen lääkkeitä ja kotihoidoksi lääkärin määräyksestä paljon rapsutuksia.

Mukavaa päivää teille roitsun naiset! Ja toki kaikille muillekin, jotka tässä ketjussa piipahtavat! :wave: =)

ps. Kiva nikki! =)

 
Voi ku ikävää, että teidän kultainen sairastaa :( Se se on ikävä puoli näissä lemmikeissä että nekin vanhenee ja niistä aika jättää. Muistakaa nyt kovasti rapsutella ku on ihan lääkärin määräys. Meidän koiruus on vasta muutaman vuoden ja virtaa täynnä.
Koira-asiaksi meni tämä viesti näköjään.
Mukavaa illan jatkoa =)
 
Hei, täällä vielä ollaan (kts edellinen aloitus)! Nyt tuli konjakkilasi eteen =) taidan ollakin sen tarpeessa, kävin tuolla alhaalla hetki sitten äyskimässä siihen malliin... :saint:

Joo kultsu on mulle se ainoa oikea koira. Toista ei kuitenkaan tämän jälkeen hankita (ainakaan ihan heti, itse haluaisin kyllä sit kun lapset on vähän isompia, lemmikkieläiniässä), matkustellaan jonkin verran ja hoitajan saaminen on usein työn ja tuskan takana.

Niin,e t vastannut mistä päin olet...? =)
 
wilma69
mites teillä tai siis meillä roin äideillä arki sujuu?meillä vähän valvottiin viime yönä,joten tässä aamukaffilla vielä oleskellaan.onnex lorvipäivä,kaveria kylään odottelen.eilen siivottiin ja leivottiin,eipähän tarvi heti olla touhuamassa samoja juttuja.tosin imuri saa pöristä lähes joka päivä,mutta moppia harvemmin ;)... kertoilkaahan jotain itsestänne,päivien kulusta tai jotain että tutuiksi päästäis
 
äiskä-73
Täältä se nykyinen kemijärveläinen entinen syväsenvaaralainen huhuilee.

Enpäs ole ehtinyt/jaksanut täällä vierailla. Viikon sisään kyllä kahdesti olen Rovaniemellä ehtinyt käydä. Eka reissu oli ikävä, lähettivät täältä sairaalasta minut keskussairaalaan....pieni enkeli lensi taivaaseen :'( eli sain keskenmenon. Onneksi raskaus ei ollut vielä pikällä, mutta ikävää se silti on. Ei auta kun nousta tästä ja yrittää uudestaan pojalle sisarusta. Eilen sitten käytettiin autoa huollossa siellä ja käytiin minun kotona kylässä.
Pitää yrittää vierailla täällä aina välillä, kiva lukea "koti" kuulumisia.
Oli muuten siinä norvatien ja ritarinteen? risteyksessä nyt kivoja eläimiä, pupu keskellä ja koiria/susia ympärillä. Mulla yks kaveri asuu ihan siinä vieressä. Lapsuudenkoti on siellä kerrostaloilla.

Mukavaa syksyn jatkoa! :hug:
 
wilma69
hei äiskä -73;olen tosi pahoillani tapahtuneesta,keskenmenostasi siis.Vaikka kuinka aluillaan raskaus olisikin,niin aina se on yhtä surullinen,jos ei kaikki mee odotusten mukaan.Tosin taidat olla positiivinen ,kun kirjoitit että uudestaan yritätte sisarusta ...pidän peukkuja!;)

Oletko kauan asustanut K-järvellä?Mieskö sinne suuntaan vei sinut mennessään,se rakkaus...Onneksi välimatka on lyhyt,kun käsitin että vanhempasi tai siis kotipaikkasi on siellä saarenkylän nurkilla..
Itse olen aina asustanut Roissa,tuntuu että ei täältä edes osaisi enää muualle muuttaa,mutta kukapa sitä ikinä tietää...
 
äiskä-73

Hei vaan!
K-järvelle tulin ensin opiskelemaan ja sitten se rakkaus astui kuvaan. Koulun aloitin -93 eli yli 10 vuotta on tullut täällä oltua, kun on noita töitäkin molemmille vielä riittänyt. Onneksi Rovaniemelle on lyhyt matka tulla käymään, harvempi vaan eksyy K-järven suuntaan kylästelemään, oman perheen lisäksi täällä ei ole käynyt kun pari serkkua.
Onneksi kuiten olen täällä saanut joitakin hyviä ystäviä.

Nyt täytyy lopetella ja lähteä kaksi miestä +koira ruokkimaan.

:wave:
Aurinkoista päivän jatkoa!
 
Grhh!!! Viime vkolla ei nää viestit menneet millään läpi. Yritin Wilmalle laittaa s-postiakin. Mut ei onnistunu!! Ja äsken sain vaivalla hiottua uuden viestin, niin eikös rakas ukkoni vahingossa painanut työn pömpelin nappulaa ja kaik hävis!!!!!
Mut kokeillaanpa uudestaan!!

Eli pahoitteluni Kemijärven suuntaan. Nyt kun itsekin on äiti, ymmärtää kuinka suuri suru keskenmeno on. Tuntuu pahalta ajatus.

Ja nyt vähän esittelen itseäni; eli olen 5 kuukautisen pojan äiti Pöykkölästä. Valitettavasti kotona ollaan vain viikonloppuisin, sillä viikot olemme mieheni työpaikkakunnalla. Kovasti iso toive olisi kyllä päässä joskus kotiinkin asumaan...
Laitan sp-osoitteen, johon saa kirjoitella eli turbouuno@hotmail.com Oli muuten kovan työn takan löytää osoite, joka ei ollut jo varattu!! mutta löytypä vihdoin!! :)

Täälläkin olisi kovasti käyttöä lenkki- ja kahvitteluseuralle!! :)
 
wilma69
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 17:15 tinytooney kirjoitti:
Grhh!!! Viime vkolla ei nää viestit menneet millään läpi. Yritin Wilmalle laittaa s-postiakin. Mut ei onnistunu!! Ja äsken sain vaivalla hiottua uuden viestin, niin eikös rakas ukkoni vahingossa painanut työn pömpelin nappulaa ja kaik hävis!!!!!
Mut kokeillaanpa uudestaan!!

Eli pahoitteluni Kemijärven suuntaan. Nyt kun itsekin on äiti, ymmärtää kuinka suuri suru keskenmeno on. Tuntuu pahalta ajatus.

Ja nyt vähän esittelen itseäni; eli olen 5 kuukautisen pojan äiti Pöykkölästä. Valitettavasti kotona ollaan vain viikonloppuisin, sillä viikot olemme mieheni työpaikkakunnalla. Kovasti iso toive olisi kyllä päässä joskus kotiinkin asumaan...
Laitan sp-osoitteen, johon saa kirjoitella eli turbouuno@hotmail.com Oli muuten kovan työn takan löytää osoite, joka ei ollut jo varattu!! mutta löytypä vihdoin!! :)

Täälläkin olisi kovasti käyttöä lenkki- ja kahvitteluseuralle!! :)

voi tätä asioiden ristiin menoa,heh...me nimittäin ollaan aikas paljon itse viikonloppuisin pois Pöykkölästä.Mutta nyt nuoriso vaatii äitiä ..mentävä on mutta tästä on taas hyvä jatkaa...
ja ai niin mielelläni otan postia vastaan;)
 
Voi kuinka kurja uutinen, Äiskä Kemijärveltä :'( Otan osaa ja lähetän täältä paljon lämpimiä ajatuksia suuntaasi :hug: Mukavaa kuitenkin, että olet jälleen seurassamme =)

Joo, täällä näyttää tuo pöykkölän seutu pärjäävän aika hyvin =) eipä ihme, se onkin kivaa asuinaluetta, paljon lapsiperheitä, toisin kuin meillä täällä "mummolassa". No, täällä onkin sit hyvin rauhallista =)

Wilma tuossa kuulutteli kuulumisien perään. Olisikin kiva päästä tutustumaan hieman paremmin. Mitähän valaisevaa itsestäni kertoisin? Päivät ainakin menee hyvin pitkälle ihan tässä kotinurkissa. Ja täytyy myöntää, että ne kävelysauvatkin ovat tuossa ovenpielessä mihin ne kaupasta suoraan kannoin, täysin käyttämättömät vielä :saint: Koko perheen voimin tässä päivät pyöritään, koska miehen toimisto on tässä kotosalla ja nyt kun se vielä laajentaa tätä taloakin. Tökkii muuten tämä naputus, kävin eilen uusimassa rakennekynnet ja menee taas oma aikansa että oppii käyttämään näitä omien nakkisormien ja tynkäkynsien sijaan :D

 
Minttuneilikka
Meillä 3 ihanaa tenavaa kaikki alle kouluikäisiä. Ei lemmikkieläimiä ja asutaan omakotitalossa. Vietetään lapsiperhearkea,kyläillään ja mökkeillään vkonloppuisin. Äiti eli minä olin rentoutus vkonlopun aivan Yksin Helsingissä kotikulmilla ja nyt kotona väsynyt,mutta virkistäytynyt äippäli. Mukavaa arkea kaikille ja viestailemisiin.
 

no niin viikonloppu kohta puoliin vietetty ...siellä Sallan perillä tuli oltua...pienet piirit näillä sivuilla kun samat seudut ..;)

No, hei vaan taas, missäs päin Sallaa viikonlopun viettelit?
Onko sukulaisia täällä päin vai kuinka?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 12:04 Ella kirjoitti:
no niin viikonloppu kohta puoliin vietetty ...siellä Sallan perillä tuli oltua...pienet piirit näillä sivuilla kun samat seudut ..;)

No, hei vaan taas, missäs päin Sallaa viikonlopun viettelit?
Onko sukulaisia täällä päin vai kuinka?

Siis Wilma69
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 23:48 Minttuneilikka kirjoitti:
Meillä 3 ihanaa tenavaa kaikki alle kouluikäisiä. Ei lemmikkieläimiä ja asutaan omakotitalossa. Vietetään lapsiperhearkea,kyläillään ja mökkeillään vkonloppuisin. Äiti eli minä olin rentoutus vkonlopun aivan Yksin Helsingissä kotikulmilla ja nyt kotona väsynyt,mutta virkistäytynyt äippäli. Mukavaa arkea kaikille ja viestailemisiin.
Hei, oletko käynyt mannerheimin perhekahvilassa? Oon siellä nimittäin joskus törmännyt yhteen hesasta kotoisin olevaan äitiin, perhe tuli tänne miehen työn takia. Sattuisitko olemaan tuo äiti? =) =)
 
äiskä-73
Kerkesinpäs taas koneelle :wave:

Töistä jo soittelivat että jokos tuut takas, on kuulemma pula työntekijöistä. Kääk, pitää jutella miehen kans jos se vaikka jäis vaihteeksi kotiin pojan kans, on jo alustavasti sopinut tästä töissä. Tekis varmaan molemmille hyvää, minun olla pois kotoa ja miehen pojan kans. Ärsyttää vain kun on kolmivuorotyötä ja tosi raskasta, miten sitä jaksaa sitten kotona perheen kanssa vapaalla seurustella ja tehdä kotihommia.
No, keskustelenpa ensin asiasta.

Ulkona paistaa ihanasti aurinko muttei olla edes pihalle ehditty, poika nukkuu tänään tosissaan, heräs nimittäin vasta puol 11 ja nukahti päikkäreille jo puol 1. Itsekkin nukuin tonne puol 11 asti :whistle:
Mukava nukkua välillä pitkään, alkaa univelat olla nukuttuja tällä erää.

Lähenpäs nyt kotihommiin, pyykkivuori taas vaihteeksi odottaa.

Mukavaa päivän jatkoa! :hug:
 
MMAS
Moi!
Minäkin olen Roista kotoisin, asunut siellä 26 vuotta ennen pk-seudulle muuttoani. Asuin lähes koko lapsuuden Syviksessä (siellä kerrostaloilla kuten äiskä-73). Mulla on 2,5 vuotias tytär ja mieskin on Roista lähtöisin. Viihdytään hienosti täällä etelässä, mutta kyllä on myönnettävä, että kaipuu kotikonnuille on kova :'( ! Jos siellä työmahdollisuudet paranis, niin luultavasti harkittais paluumuuttoa.
Halusin vain tulla moikkaamaan, en ole vakiopalstailija.
Oikein hyvää syksyn jatkoa kaikille :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 15:54 MMAS kirjoitti:
Moi!
Minäkin olen Roista kotoisin, asunut siellä 26 vuotta ennen pk-seudulle muuttoani. Asuin lähes koko lapsuuden Syviksessä (siellä kerrostaloilla kuten äiskä-73). Mulla on 2,5 vuotias tytär ja mieskin on Roista lähtöisin. Viihdytään hienosti täällä etelässä, mutta kyllä on myönnettävä, että kaipuu kotikonnuille on kova :'( ! Jos siellä työmahdollisuudet paranis, niin luultavasti harkittais paluumuuttoa.
Halusin vain tulla moikkaamaan, en ole vakiopalstailija.
Oikein hyvää syksyn jatkoa kaikille :)
Oikein kaunista ja hyvää syksyä myös sinulle sinne etelään! =) :wave: Piipahtelehan täällä aina silloin tällöin lukemassa pohjoisen kuulumisia =)
 
äiskä-73
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 15:54 MMAS kirjoitti:
Moi!
Minäkin olen Roista kotoisin, asunut siellä 26 vuotta ennen pk-seudulle muuttoani. Asuin lähes koko lapsuuden Syviksessä (siellä kerrostaloilla kuten äiskä-73). Mulla on 2,5 vuotias tytär ja mieskin on Roista lähtöisin. Viihdytään hienosti täällä etelässä, mutta kyllä on myönnettävä, että kaipuu kotikonnuille on kova :'( ! Jos siellä työmahdollisuudet paranis, niin luultavasti harkittais paluumuuttoa.
Halusin vain tulla moikkaamaan, en ole vakiopalstailija.
Oikein hyvää syksyn jatkoa kaikille :)
Moi vaan!
Ajattelin kirjoittaa, jos satut täällä käymään. Ollaanko kenties tuttuja kun minäkin koko lapsuuteni asunut siellä kerrostaloilla?
Mistäköhän tunnistaisit; mulla pikkuveli, äiti ja isä eronneet, isälle maistui vettä väkevämpi ja maistuu edelleen, kesät vietettiin yleensä maalla äitini kotipaikassa, äitini töissä koulun keittiöllä. Noista varmaan tunnistaa jos on tunnistaakseen.
Noista saattaa tieten joku muukin tunnistaa minut, kiva vaan jos sattuu vanhoja tuttuja täällä vastaan :wave:

Aurinkoista päivän jatkoa!

Lähdenpäs poitsua ruokkimaan kun heräs...

:hug:
 
wilma69
hyvää tätä päivää kaikille! Aurinko kurkkii,jospa lie lämmittääkin pikkasen,jos ei muuten niin mieltä ainakin;).Tänään pitäisi markkinoilla piiipahtaa isompien kanssa,tosin kyllähän nää pienetkin mukaan on otettava.Tuskin sieltä kyllä mitään kummempaa löytyy,jotain heikosti kestäviä leluja,jotka on rikki jo samana päivänä(kokemusta on!) ja ehkä pienimmille ilmapallot.Mutta onpahan vaihtelua tähän kotona oloon.

Tuli vain mieleen,että oppikohan sitä tässä iässä tykkäämään kotona olon rauhasta,Ennen piti aina olla kamuja kylässä tai itse jossain,että muka päivät kuluivat jouhekkaasti,nyt tuntuu,että ihana istahtaa kaffikupponen kädessä ja vain omat muksut jaloissa...äääh,ikä taitaa painaa,ja syksyllä sitä vielä lisää tulee..aiiih!

Nooh,kohta viikonloppu käsillä,ja aiottiin kotosalla olla rauhassa,ettei liioin lähdetä anoppilaan eikä muualle,saas nähdä..
 
wilma69
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 12:06 Ella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 12:04 Ella kirjoitti:
no niin viikonloppu kohta puoliin vietetty ...siellä Sallan perillä tuli oltua...pienet piirit näillä sivuilla kun samat seudut ..;)

No, hei vaan taas, missäs päin Sallaa viikonlopun viettelit?
Onko sukulaisia täällä päin vai kuinka?

Siis Wilma69

itse asiassa,tarkemmin ajatelutuna paikka on Sallan ja K-järven puolivälissä,niitä pikkukyliä mitä siellä on useampikin...Miehen sukulaisia sielläpäin...
 

Yhteistyössä