Ruokakulut kuukaudessa

  • Viestiketjun aloittaja 2xmamma
  • Ensimmäinen viesti
hihi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 13:00 hihi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 17:03 pihi kirjoitti:
MEillä kaksi aikuista ja kaksi lasta. olen sitä mieltä, että ei ole sen parempaa pihistelyn kohdetta kuin ruoka. Olen todella tarkka kaupassa. valitsen aina kuin mahdollista esim. Pirkka tms tuotteen.
meidän ruokalasku on 200 euroa kuussa. ja me syömme ihan monipuolisesti ja terveellisesti! itse katson kaupassa ihmisiä, joilla on kärry täynnä, että ei nuita voi saada syötyä ennen kuin ne pilaantuu!
leivät ostan leipomosta suoraan. sitten kyllä rahani saan tuhlattua johonkin muuhun "tarpeelliseen" kuten viimeisenpäälle oleviin urheiluvarusteisiin ja vaatteisiin... mitä kukin arvostaa...
...siis vuokran ym. muiden pakollisten kulujen jälkeen jää n. 600-500 yht....olen yh-opiskelija+2 lasta


:wave: Hienoa! Mäkin haluaisin olla säästäväinen ja aina joskus se onnistuu...siis ruoan suhteen...mutta kun tuntuu että raha valuu käsistä, eikä mikään ennalta suunnittelu esim. ruokalistan suhteen auta.
Teetkö ostokset suuremmissa erissä? On kausia kun jaksan tehdä leipää ja sämpylöitä ja puuroa aamulla jne. mutta sitten usein ostan hetken mielijohteesta sitä sun tätä ja ne säästetyt rahat menee siinä....
Tällähetkellä en ees tiedä paljon rahaa kuluu kun en pidä kirjaa, mutta jos n. 600 euron kuukausituloistamme kuluu n. 100e laskuihin ym. niin loput menee pääasiassa ruokaan.
 
pihi
joo. prismassa(siellä ainakin meidän käyttämät peruselintarvikkeet paljon halvempia kuin citymarketissa...) käyn kerran viikossa. silloin tulee laskua n.35-40 euroa.siinä on kaikki tarpeet viikoksi. sitten jonkun ´kerran lähikaupasta erittäin pihillä otteella pakolliset puutteet. meillä ei enää vaippaikäisiä.
 
karkkis
Meillä menee ruokaan ainakin 800?kk
Perheeseen kuuluu 2 aikuista ja 4 lasta joista osa murkkuja.
Sekä 4 hoitolasta.
Valmiita ruokia en osta eli teen kaiken itse. Leivän ostan valmiina. Jos jää aikaa leivon itse myös sämpylät.
 
supermami
Yhtäkkiä mietittynä voisin sanoe että ehkä jotain 700-750 euroa menee kuukaudes ja tähän kuuluu puhd.aineet,kahdelle vaipat ym.
Meillä on perheessä 5 lasta ja 2 aikuista ja nuorimmaiselle pian 7kk syötetään noita purkkeja ja muksupuuroja,eli niihinkin uppoaa rahaa kiitettävästi :ashamed:

Nyt ollaan parisen viikkoa ollut käytössä tollanen monen viikon ruokalista johon mietitään etukäteen kaks lämmintä ruokaa,ja kyllä on muuten helppoa käydä kaupassa nykyään kun voi ostaa jo etukäteenkin ruokatarvikkeita kun on eutkäteen mietitty että mitä syödään,eikä tarvi aamullakaan miettiä että mitähän tänään syötäis... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 08:49 supermami kirjoitti:
Yhtäkkiä mietittynä voisin sanoe että ehkä jotain 700-750 euroa menee kuukaudes ja tähän kuuluu puhd.aineet,kahdelle vaipat ym.
Meillä on perheessä 5 lasta ja 2 aikuista ja nuorimmaiselle pian 7kk syötetään noita purkkeja ja muksupuuroja,eli niihinkin uppoaa rahaa kiitettävästi :ashamed:

Nyt ollaan parisen viikkoa ollut käytössä tollanen monen viikon ruokalista johon mietitään etukäteen kaks lämmintä ruokaa,ja kyllä on muuten helppoa käydä kaupassa nykyään kun voi ostaa jo etukäteenkin ruokatarvikkeita kun on eutkäteen mietitty että mitä syödään,eikä tarvi aamullakaan miettiä että mitähän tänään syötäis... =)

Toi ruokalista on hyvä idea ja mäkin olen sitä aina joskus kokeillut...ja se ois tosiaan hyvä kun vois käydä kaupas kerran viikos, mutta autottomana se on pikkusen hankalaaa...kyllähän sitä tietty rattaisiin vois lastata...täytyy koettaa.
 
supermami
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 13:11 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 08:49 supermami kirjoitti:
Yhtäkkiä mietittynä voisin sanoe että ehkä jotain 700-750 euroa menee kuukaudes ja tähän kuuluu puhd.aineet,kahdelle vaipat ym.
Meillä on perheessä 5 lasta ja 2 aikuista ja nuorimmaiselle pian 7kk syötetään noita purkkeja ja muksupuuroja,eli niihinkin uppoaa rahaa kiitettävästi :ashamed:

Nyt ollaan parisen viikkoa ollut käytössä tollanen monen viikon ruokalista johon mietitään etukäteen kaks lämmintä ruokaa,ja kyllä on muuten helppoa käydä kaupassa nykyään kun voi ostaa jo etukäteenkin ruokatarvikkeita kun on eutkäteen mietitty että mitä syödään,eikä tarvi aamullakaan miettiä että mitähän tänään syötäis... =)

Toi ruokalista on hyvä idea ja mäkin olen sitä aina joskus kokeillut...ja se ois tosiaan hyvä kun vois käydä kaupas kerran viikos, mutta autottomana se on pikkusen hankalaaa...kyllähän sitä tietty rattaisiin vois lastata...täytyy koettaa.
Kyllä me silti käydään kaks kertaa viikossa kaupassa,meillä ei nimittäin oo niin isoa jää-/viileäkaappia et sinne mahtuis koko viikon ruuat;jogurtit,maidot (jota viikossa menee vähintään 24prk), yms. :D
Mut pakkaseen ostetaan paljon etukäteen noita ruokatarvikkeita,siis mitä pakastaa voi =)
 
Meillä vaihtelee erittäin paljon 400:sta lähes tonniin. Vaihtelua tuottaa eniten aikuisten työt, eli joskus tulee syötyä töissä enemmän kalliita lounaita ja kun töissä on kiirettä ei ehdi niin paljon tehdä itse.

Toisaalta sitten kun on aikaa teen paljon itse leipiä myöten. Kesällä ruokalaskut on tosi pieniä, sillä kalastamme, sienestämme ym. tosi paljon, ja kesät vietämme maalla, jossa myös ostettu ruoka on halvempaa. Kesällä tulee myös kyläiltyä paljon, toisaalta talvella meillä käy enemmän vieraita. Me tykätään tarjoilla vieraille kunnon aterioita. Ja jos haluaa pihinä ajatella rahan kannalta, niin se on kumma juttu: kun itse ei pihistele silloin kun tulee vieraita, niin sama toimii toisinkin päin!

Ai niin, yksi kysymys automarkettien suosijoille: lasketteko myös bensakulut?
 
Miellä menee Prisman bonusten mukaan n. 1200? kuussa, mutta siinä on mukana bensatkin. Toisaalta ei me kyllä ikinä katsota mitä mikäkin maksaa. En edes tiedä minkä hintainen maitolitra on. kyllä me panostetaan hyvään ruokaan ja ostetaan juuri sitä mitä halutaan. Toki ruuassa vois säästää varmasti paljonkin, mut ei nyt ole siihen tarvetta. Ollaan silti muuten normaalipainon alarajoissa oleva perhe ja yritetään syödä terveellisesti, vaikka kärryt pullollaan ruokaa ovatkin.
 
heippuki
meillä on 4lasta ja 2 aikuista ja ruokalaskut on noin 800 euroa kuussa sis.vaipat kahdelle ja muut hygieniatuoteet. käydään myös pari kertaa kuussa mäkkärissä lasten kanssa joten kuluuhan tota rahaa mutta niinhän se on et syötävä on makso mitä makso.
 
PUNAINEN OMENA

Meillä on kolme lasta ukko ja minä ja kissa.
Laskin että, suunnilleen 560 euroa kk.

Isot pojat 15v, ja 13v, ja pinempi kohta 8v, syövät kuinka paljon vaan kitaan mahtuu. :eek:
 
pelkästä ruuasta en osaa sanoa, mutta ruoka ja bensakulut + kaikki muu päivittäistavara (vaipat, pesuaineet ym.) tekee kuukaudessa n. 1000 euroa. meillä on kaksi aikuista ja viisi lasta. ruokaan menee eniten rahaa tuosta summasta. perheessä onkaksi autoa.
 
Meillä menee 800 euroa kuukaudessa, sis. pesuaineet ja vaipat. Katson kyllä tarkkaan,mitä ostan; on pakko, kun perheessä on 11 henkeä, joista kuusi poikaa (6-17 v);). Itse olen kotihoidontuella (kuopus 1 v), joten raha on tiukalla. Leivon paljon itse, ostan tarjouslihaa, paljon jauhelihaa, poimimme marjoja, joita syömme talvella jne. Ruuassa ei kuitenkaan kasvavien lasten perheessä voi enempää säästää. Niinpä olemmekin "syömäköyhiä", mutta tämä on itse valittu elämäntapa:)...
 

Yhteistyössä