Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

76,8 eli nollatulos. Viikolla kävin jo 76,2:ssa mutta sitten palkitsin itseni suklaalla. Joo, oli viimeinen kerta. :D Ei nimittäin jäänyt yhteen päivään ja vielä eilen dieetin noudattaminen oli tuskallista. Aion kuitenkin päästä helmikuun tavoitteeseen, sillä maaliskuun tavoite onkin sit jo pyöreä lukema. :) Navan kohdilta on nyt lähtenyt 6cm reilussa kuukaudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 6S
Mariah3335-98,6-79,5tauolla6
tilastoija23-85,9-78,3-2,32
mimmi9223-68,460,065,0-0,42
pisamapeikko-1.6.2015100,689,099,0+0,26
Gillian27-101,285,098,6-1,72
maaliskuun aurinko-28.2.201581,474,076,800
fairytonia2331.10.2015120,075,097,2-2,40
Decca32-87,779,085,6-2,10
~SeaWind~--143,6-129,1-0
[TR]


:heart::heart::heart: Plussanneet: :heart::heart::heart:
12/2014: Iltatähti2015, Minttumaari*
1/2015: Empulinen


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti mun kohdalla painonhallinta menee: junttausta junttausta junttausta ja hups putoaa paino. Tällä hetkellä siis 78,3kg.

Tässä on viime aikoina rämmitty melkoisessa suossa. Vuoto kuitenkin alkoi eli ensimmäiset luomahtavat menkat leikkauksen jälkeen! Mieli parani heti ja paistaa se päivä risukasaankin. Tekisi melkein mieli ottaa itsekin noita mittoja ylös, mutta laiskottaapahan sen suhteen. Olen vähän ollut välttelevinäni vauvoihin ja yrittämiseen liittyviä paikkoja, kun kaikki vain lykkääntyy.

Teille kaikille, jotka olette laihduttaneet hirveitä määriä, haluan sanoa, että on ihana nähdä onnistujia <3 Mariah on pudottanut hirveästi, samoin fairytonia ja Seawind. Olkaa ylpeitä itsestänne, vaikka vaaka joskus olisikin vähän epäystävällisempi. Minua tsemppaa ihan mielettömän paljon jo vain nähdä ja tavallaan tunteakin oikeita onnistujia.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33 ja Gillian
Mä suhtautuisin tuohon suklaalla tai herkuilla palkitsemiseen aika varoen tai kriittisesti. Omien syömisten selittely ja perustelu on aina pahasta, on kyse sitten lohtusyömisestä tai palkitsemisesta tai "no kun mä eilenkin repsahdin niin ei se ole pahasti jos taas tänäänkin".
Kannatan kyllä karkkipäiviä ja armollisuutta itseään kohtaan, mutta positiivisten tai negatiivisten tunnetilojen sitominen herkkuihin yleensä vain pahentaa asiaa :) Tämä siis kokemuksen syvällä rintaäänellä ja sittemmin oman syömishäiriötaistelun myötä tapahtuneen itseopiskelun kautta tulleena näkemyksenä.

Mariahille tsemppiä uuteen taktiikkaan ja ruokavalioon. Minustakin kuulostaa järkevältä lopetta homma, jos ei ole enää motivoitunut. Tuo tauko punnituksestakin kuulostaa tosi fiksulta! Lisäksi on ihana kuulla, että puolisosi on mukana prokkiksessa, tuohan on ihan huippua saada noin paljon tukea kumppanilta!

Mitä omaan pudotukseeni tulee, niin huh helpotusta. En ole kohta viikkoon laskenut kaloreita ja nyt on hyvä fiilis. Toivottavasti paino jatkaa laskuaan samalla linjalla kuin nyt, tosin menkat ovat taas kohta edessä, joten saa nähdä turvottaako. Alhaiset kalorit eivät selvästikään sopineet tähän osoitteeseen, joten niukkakalorinen aika on nyt lopullisesti takana päin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 7S
Mariah3335-98,6-79,5tauolla6
tilastoija23-85,9-78,3-2
mimmi9223-68,460,065,0-2
pisamapeikko-1.6.2015100,689,099,0-6
Gillian27-101,285,098,6-2
maaliskuun aurinko-28.2.201581,474,076,8-0
fairytonia2331.10.2015120,075,097,2-0
Decca32-87,779,085,6-0
~SeaWind~--143,6-129,1-0
[TR]


:heart::heart::heart: Plussanneet: :heart::heart::heart:
12/2014: Iltatähti2015, Minttumaari*
1/2015: Empulinen


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
76,2kg eli -600g. Oli taas viikolla jo 75-alkuinen lukema, mutta viikonloppu meni herkutteluksi. Taas. :O

mimmillä menee hyvin! :flower:

pisamapeikko ootko kokeillu vhh:ta? Sillä pitäisi olla kaiken kaikkiaan positiivinen vaikutus pco:n, jos nyt muistan oikein että sullakin se on. Ja jos ei ole niin kannattaa silti kokeilla, sillä kyllä paino putoaa. :)
 
Olen ihan samaa mieltä kuin Gillian. Herkuilla itsensä palkitseminen luo helposti epätervettä suhdetta ruokaan. Omaan tuttavapiiriin on pesiytynyt aika paljonkin sellaisia ihmisiä, joiden on vaikea määritellä suhdettaan ruokaan. Sivusta seuranneena yritän pitää oman suhtautumiseni ruokaan mahdollisimman tervejärkisenä. Ei kannata juosta ylipainosta alipainoon. Se ei paranna itsetunto-ongelmia eikä varsinkaan takaa lapselle terveellistä kasvuympäristöä. Jos nyt vain saisi itsensä edes raskaaksi, että voisi miettiä sitä kasvuympäristöä...

Minullakin on motivaatiovaje. Jotenkin se, ettei tänäkään vuonna tule lasta, koputtelee päälaelle ja ahdistaa. Lähdettiin viikonlopuksi liesuun lomailemaan ja keskusteltiin paljonkin asiasta. Ei meistä kumpikaan ajatellut, että se olisi näin vaikeaa. Painon puolesta pääsisin hoitoihin, mutta yritän PCO:n takia pitää tämän homman hanskassa. Homma etenee hissuksiin. Mies symppaa, kärvistelee tupakoinnin lopettamisen kanssa. Siihen mennessä, kun hoidot aloitetaan syyskuussa, meillä on toivottavasti säästössä aika paljon, molemmilla parempi kunto, tupakoinnin vaikutus miehen kehossa loppunut ja ehkä enemmän voimia. Terveet vanhemmat, terveet elämäntavat, hyvä koti.

Oon jonkin verran miettinyt sitä, miten itsekin saisi motivaation kohdilleen, mutta nyt paistaa aurinko ja aurinko tarjoaa aina energiaa. Ihana liikunnallinen pikkuveli tulee kylään viikolla ja varmaan riepottelee pitkin kaupunkia. Ehkä tämä tästä taas! Jaksaisi nyt edes ladata tabletille jonkin laskurin, jolla pysyä kärryillä liikunnastaan. Ruokia en edelleenkään aio laskea, koska syön kaiken logiikan ja tietojeni mukaan fiksusti. Liikunnan lasken.

Ja taas vaihteeksi +200g eli 78,5kg. Ei yllätä, kun edellinen pudotus oli ihan mieletön.
 
98.8.

Oli taas sellaiset menkat from hell, että henki meinasi lähteä. Kolme päivää meni aivan järkyttävissä kivuissa, toisena yönä meinasi tulla taas lähtö tiputukseen, kun mies heräsi yöllä tuskailuihini ja oli lanssia soittamassa. Niinä hetkinä, kun vaikeroin tuskanhiessä menkkakipujen kanssa lattialla yrittäen helpottaa kipuja kaikilla mahdollisilla liikeradoilla ja hengitystekniikoilla, mietin monesti niitä nettipalstojen "älkää iniskö kuukautiskivuista, synnytyskivut ovat sitten tuhatkertaiset" -kommentteja. Että jos se kipu tuhatkertaistuisi, mä vaan hyppäisin alas parvekkeelta tai tekisin ihan mitä tahansa, jotta kipu loppuisi. Odotan senkin puoleen sitä raskautumista ja synnytystä, että saan sitten todeta "valitanko turhasta" näiden kipujen kanssa. Luojan kiitos tällaista kärsimystä ei ole läheskään joka kierrolla, psyyke ei luultavasti kestäisi. Eikä varmaan mieskään :D

Mutta näiden menkkojen jälkeen ei paljon jaksa uhrata murhettakaan parin sadan gramman plussaukselle. Olkoot sitten menkka- tai lääketurvotusta tai suklaan terveisiä, tänään ei haittaa, sillä tänään on ollut kivuton päivä. Jes!
 
Gillian kuulostaa kyllä ihan kauhealta :( ja lohdutukseksi voin sanoa, että mulla synnytys supistukset tuntu ainakin alkuun lähinnä menkkakivuilta ja lopuks kuitenkin sain sen verran hyvät puudutukset että kaikki kivut katos, joten sitä ei ainakaan vielä kannata pelätä :) ootko saanu menkkakipuihin mitään vahvempia kipulääkkeitä kun ei tuo kovin inhimilliseltä kuulosta kärsiä melkein joka kuukaus?
 
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 7S
Mariah3335-98,6-79,5tauolla6
tilastoija23-85,9-78,5+0,24
mimmi9223-68,460,063,3-1,72
pisamapeikko-1.6.2015100,689,098,5-0,56
Gillian27-101,285,098,8+0,24
maaliskuun aurinko-28.2.201581,474,076,2-0,60
fairytonia2331.10.2015120,075,097,2-0
Decca32-87,779,086,8+1,22
~SeaWind~--143,6-129,1-0
[TR]


:heart::heart::heart: Plussanneet: :heart::heart::heart:
12/2014: Iltatähti2015, Minttumaari*
1/2015: Empulinen


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Mimmi mulla oli aiemmin reseptilääkkeitä, niitä ihan kuukautiskipuihin tarkoitettuja lääkkeitä, mutta olin aivan turta niiden kanssa. En siis meinannut pysyä hereillä ja olin koko ajan aivan tokkurainen. Niiden käytön kanssa tuli työpaikalla pomolta kauhea show, koska en olisi saanut olla töissä, kun vaikutin humalaiselta tai lääkkeiden väärinkäyttäjältä. Saikkarillakaan en saanut olla, koska pomon mielestä naisvaltaisella alalla kuukautiskivut eivät voi olla hyväksyttävä syy olla poissa töistä.
Jostain kumman syystä en ole enää ko. paikassa töissä.
 
Sori ku päivitys tulee myöhään. Oltiin mökillä ja pidettiin "ilman nettiä" -lomailua, mukava kokemus! Vaa'assa kävin kyllä maanantaina...

ELI MA 16.2. PAINO 86,8KG ELI +1,2KG

Ei yllätä. Ruokavaliosta ja liikunnastakin oon pitäny kiinni, mutta lauantaina oli jengi-ilta ja tulihan juotua ihan riittämiin! Onneks seuraava on vasta kesällä =).

Mites noista sakoista muuten: ootteko maksanu aina ku on tullu vai esim. kuukauden välein tms.?

Nimim. uuteennousuun.com
 
Tulipahan taas syötyä liikaa pizzaa. Se on kyllä mun heikkous. Noh olenkin antanut itelleni luvan herkutella 2 viikon välein, joten ei ainakaan ihmetytä jos maanantaina tulee plussaa :)

Mullakin liikkuminen jääny oikeestaan kokonaan pois. Salikorttikin vanhenee turhana kohta :( töiden jälkeen ei vaan yksinkertasesti jaksa ollenkaan. Pari kertaa viikossa tullut kuitenkin kotona jumppailtua puol tuntia..
 

Yhteistyössä