RV 39 paremmalla puolella jo, eikä yhtään supistusta

Ei oo kivaa niilläkään joilla supistelee päivätolkulla, mutta toisaalta
heillä TAPAHTUU siellä kohdunseudulla jotain.

Mulla ei oo ollu koko raskauden aikana yhtään supistusta ja
sehän kai tarkoittanee sitä että paikat on tiiviisti säpissä ja
kertarytinällä aukee kaikki?

Viikko sit lääkärissä kohdunkaulaa oli 2cm jäljellä ja paikat
napakasti kiinni. Hmm.
 
mulla supisteli ahkeraan muutamapäivä ennen. Ei ne kyl mitään tehneet. Kolmas vuorokausi ties menoa mut sillonkin oli viel aikas napakat paikat. Ei ne ennakkosupparit aina siis tee mitään. Sullakin ap se voi alkaa koska hyvänsä.
 
Mulle on vasta tässä kolmannessa odotuksessa selvinnyt että mitä on ennakoivat supistukset/harjoitussupistukset (ja mitä ovat liitoskivut).

Ekassa odotuksessa ei mitään, ei pienintäkään nipistystäkään, ennen kun synnytys alkoi.

Tokassa odotuksessa maha kovettui muutaman kerran 23.12. eli laskettuna aikana, tottakai kun olin päättänyt että jouluna en ainakaan sairaalassa ole. Mutta siihen se sitten jäikin, ei niistä supistuksia saatu, ja 10 päivää yliaikaiseksi meni se raskaus.

Kertarytinällä ei kuitenkaan auennut; supistukset alkoi molemmilla kerroilla pikkuhiljaa, vähitellen tiheämmiksi ja voimakkaammiksi muuttuen. Mutta kun ne alkoi, ne ei enää loppuneet ennen kun vauvat oli ulkona. Esikoisen syntymään meni 1,5 vrk ihan ekasta supistuksesta, tämänhetkisen kuopuksen syntymään reilu vuorokausi.
 
"..."
olen rv 32+3 ja supistelee välillä, polttoja ja paineen tuntua alakerrassa. Ulkosynnyttimet auki ja paikat muutenki kypsänä. Särkee ja painaa, oottelen että pääsis eroon tästä olosta. :) esikoinen synty 38 ja jotain ja silloinkin paikat kypsy hyvissä ajoin.
 
Ei ollut mullakaan supistuksia raskauden aikana missään vaiheessa.

Ne alkoi 40+4 ja kesti välillä tihentyen välillä hiljentyen 4 päivää ja sitten vauva syntyi 41+1. Odotin ihan tuskassa että tulis supistuksia ja synnytys alkaisi, mutta sitten ne mun supistelut tosiaan kesti useamman päivän ennen kuin alkoi oikeasti tapahtua, oli aika tuskaa niiden supistustenkin kanssa ja käytiin pariin otteeseen synnärillä turhaan.

Mutta syntyi se sit kuitenkin lopulta :D
 

Yhteistyössä