Saako carena double swingeihin...

Meillä oli kahdet Carenat; tuplat ja yhden lapsen rattaat. Niihin molempiin sai seisomalaudan. Kuvien perusteella Double Swingit ovat samanlaiset taka-akselin kohdalta kuin meidänkin rattaat oli, joten voisin melkein väittää että Brion lauta sopii noihinkin. Sitä, miten mukavasti lapsi siinä seisoo, en kyllä tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
kiitos.. onko jollain kokemusta miten käytännössä onnistuu tuplilla sekä seisomalaudalla liikkuminen. Siis lähinnä onko hyvä pukata ja pystyykö lapsi siinä seisomaan.
Mulla on aikoinaan ollut peräkkäin istuttavat tuplat ja niissä seisomalauta. Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä että seisomalaudat on suoraan perkeleestä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
kiitos.. onko jollain kokemusta miten käytännössä onnistuu tuplilla sekä seisomalaudalla liikkuminen. Siis lähinnä onko hyvä pukata ja pystyykö lapsi siinä seisomaan.
Mulla on aikoinaan ollut peräkkäin istuttavat tuplat ja niissä seisomalauta. Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä että seisomalaudat on suoraan perkeleestä...
miksi??

onko muilla millainen kokemus?
 
Minä kyllä tykkäsin seisomalaudasta; ei ollut hankala työntää, tms.

Kivasti painoa rattaille tuli, kun oma 2 v seisoi laudalla ja kyydissä oli ystävän 2 v & meidän vauva, mutta eteenpäin päästiin ja vieläpä ihan hyvää vauhtia :)
 
kurki
mun piti käydä tää testaamassa sulle =)

Meillä on Emmaljungan seisomalauta jonka kyllä näköjään sais sen adapterin avulla siihen jotenkin liitettyä, jopa niin että jalkajarruakin pystyisit käyttämään. Ongelma taitais olla se työntöaisassa oleva keski"aisa" joka lähtee siis niiden istuinten välistä ja kiinnittyy siihen varsinaiseen työntöaisaan. Se siis on (ainakin osittain ) siinä lapsen pään päällä, vaikka tuon seisomalaudan laittaisi jompaankumpaan laitaankin..tämä siis pikaisesti kokeiltuna..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kurki:
mun piti käydä tää testaamassa sulle =)

Meillä on Emmaljungan seisomalauta jonka kyllä näköjään sais sen adapterin avulla siihen jotenkin liitettyä, jopa niin että jalkajarruakin pystyisit käyttämään. Ongelma taitais olla se työntöaisassa oleva keski"aisa" joka lähtee siis niiden istuinten välistä ja kiinnittyy siihen varsinaiseen työntöaisaan. Se siis on (ainakin osittain ) siinä lapsen pään päällä, vaikka tuon seisomalaudan laittaisi jompaankumpaan laitaankin..tämä siis pikaisesti kokeiltuna..
kiitos tästä!! Pitänee vielä soittaa huomenna toiseenki liikkeeseen..
Tuo on kyl hankala jos se lapsen pää tullee tuohon työntöaisan "alle" sillon on kul järkevämpi laittaa tuo 3v ja 1v istumaan samaan ratasosaan.. varmaan pitkiä matkoja jo käveleeki, mut sit ku lähetään lenkille ni haluan kävellä reippaasti ja tämä jää haaveileen, ihmetteleen ja tutkimaan maastoa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Ota vauva vaikka liinaan tai kunnon kantoreppuun, isommat vaunuihin.
vauva syntyy jouluna, ni en koe talviliinailua kovin mielekkääksi. Jonkuverran sitä tän nykyisen vauvan kans talvella harrastin, mut sit oli ongelmana se et ois pitäny ostaa liinailua varten takki ja ne on ihan TÖRKEÄN kalliita. Keväämmällä ja kesällä paremminki onnistuu.
Meil on briot nuo normi yhdistelmät, ni silleen tuo ois kyl loistava jos kävis kumpiinki rattaisiin
 
kurki
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kurki:
mun piti käydä tää testaamassa sulle =)

Meillä on Emmaljungan seisomalauta jonka kyllä näköjään sais sen adapterin avulla siihen jotenkin liitettyä, jopa niin että jalkajarruakin pystyisit käyttämään. Ongelma taitais olla se työntöaisassa oleva keski"aisa" joka lähtee siis niiden istuinten välistä ja kiinnittyy siihen varsinaiseen työntöaisaan. Se siis on (ainakin osittain ) siinä lapsen pään päällä, vaikka tuon seisomalaudan laittaisi jompaankumpaan laitaankin..tämä siis pikaisesti kokeiltuna..
kiitos tästä!! Pitänee vielä soittaa huomenna toiseenki liikkeeseen..
Tuo on kyl hankala jos se lapsen pää tullee tuohon työntöaisan "alle" sillon on kul järkevämpi laittaa tuo 3v ja 1v istumaan samaan ratasosaan.. varmaan pitkiä matkoja jo käveleeki, mut sit ku lähetään lenkille ni haluan kävellä reippaasti ja tämä jää haaveileen, ihmetteleen ja tutkimaan maastoa
eipä mittään =) tosiaan noita lautojakin on erimallisia, ehkä joku pidempi versio vois olla sellanen ettei se pää osuis siihen aisaan?
 
BJ
Meillä on tällä hetkellä Teutonian Timmyt 1,5-vuotiaalla ja 3-vuotiaalla siihen teutonian seisomalauta (tosin enää käytetään lautaa tosi vähän). Carena Double Swingit odottaa tuossa pikku-kolmosen syntymää. Eipä ole tullut mieleenkään että niihin voisi vielä tuon seisomalaudan lykätä 3-vuotiaalle... En kyllä tiedä tulisiko sitä edes meillä käytettyä, mutta voin koittaa käytkö tuo Teutonian lauta niihin! :)
 
Noissa tuplissa voi myös isompi istua siinä jalkatuella? Muistaakseni meillä joskus oli niin jonkun kaverin lapsi kyydissä.Kun väsyi kävelyyn niin tuli istumaan niin että peppu oli kopan puolella ja jalat toisella jalkatuella.
Nyt ei enää kyseisiä rattaita ole niin en pääse testaamaan :|
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BJ:
Meillä on tällä hetkellä Teutonian Timmyt 1,5-vuotiaalla ja 3-vuotiaalla siihen teutonian seisomalauta (tosin enää käytetään lautaa tosi vähän). Carena Double Swingit odottaa tuossa pikku-kolmosen syntymää. Eipä ole tullut mieleenkään että niihin voisi vielä tuon seisomalaudan lykätä 3-vuotiaalle... En kyllä tiedä tulisiko sitä edes meillä käytettyä, mutta voin koittaa käytkö tuo Teutonian lauta niihin! :)
Jos se vain sulla on siinä käden ulottuvilla.. oli tänään tarkoitus soittaa vielä liikkeeseen, mut unohin. Soittelen huomanna tai käyn suoraan kysymässä ku oon kaupungissa liikenteessä.
 
BJ
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ:
Meillä on tällä hetkellä Teutonian Timmyt 1,5-vuotiaalla ja 3-vuotiaalla siihen teutonian seisomalauta (tosin enää käytetään lautaa tosi vähän). Carena Double Swingit odottaa tuossa pikku-kolmosen syntymää. Eipä ole tullut mieleenkään että niihin voisi vielä tuon seisomalaudan lykätä 3-vuotiaalle... En kyllä tiedä tulisiko sitä edes meillä käytettyä, mutta voin koittaa käytkö tuo Teutonian lauta niihin! :)
Jos se vain sulla on siinä käden ulottuvilla.. oli tänään tarkoitus soittaa vielä liikkeeseen, mut unohin. Soittelen huomanna tai käyn suoraan kysymässä ku oon kaupungissa liikenteessä.
Venttas kun mä vyöryn tonne eteiseen... :xmas:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Monttu:
Noissa tuplissa voi myös isompi istua siinä jalkatuella? Muistaakseni meillä joskus oli niin jonkun kaverin lapsi kyydissä.Kun väsyi kävelyyn niin tuli istumaan niin että peppu oli kopan puolella ja jalat toisella jalkatuella.
Nyt ei enää kyseisiä rattaita ole niin en pääse testaamaan :|
Meil on jonkuverran tuo 2½v istunut siinä, mut sit siinä on se ongelma et on siitä parikertaa hypänny vauhissa pois ja sit jääny jalat rattaiden alle. Sitä voi tietty kans kokeilla jos tuohon ei tuota seisomalautaa saa. Me liikutaan pidemmät matkat autolla ja lyhyempiä matkoja ei täs lähellä oikeastaan voi liikkua, muutenku käydä lenkillä tai mennä tuonne 1km päähän kavereiden luo leikkimään (asumme syrjäseudulla).
 
ap
mietin kyl sitäki et voi jäähä aika lyhyeksi tuo seisomalaudan käyttöikä, mut sit taas toisaalta sit voisin laittaa keväällä tuon keskimäisen seisomalaudalle ja vauvan normi rattaisiin ja isompi kävelee tai pyöräilee. Meil vain se hankaluus myös et tässä tiellä ei ole pyörätietä eikä piennarta ja kulkee paljon rekkoja. Joten pyörälenkit joudumme tekemään metsätiellä
 
BJ
Jees. Eli tossa Teutonian laudassa kun on tuo pikalukitus, eli tuollainen muovipallo joka kiinnitetään ruuveilla rattaaseen ja sitten sen laudan saa siihen naksautettua ja otettua myös tarvittaessa helposti pois. Äkkiseltään katsottuna sitä ei saa kiinnitettyä noihin Swingeihin ja huomasin myös, että vaikka saisikin niin jarrua ei saisi alas! Meillä on tämän vuoden malli noissa Swingeissä, en tiedä onko se jarru ollut aina tuollainen ns.pitkä tanko, mutta näissä meidän se ei ainakaan menisi alas, enkä siis usko että Teutonian lauta muutenkaan siihen menisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BJ:
Jees. Eli tossa Teutonian laudassa kun on tuo pikalukitus, eli tuollainen muovipallo joka kiinnitetään ruuveilla rattaaseen ja sitten sen laudan saa siihen naksautettua ja otettua myös tarvittaessa helposti pois. Äkkiseltään katsottuna sitä ei saa kiinnitettyä noihin Swingeihin ja huomasin myös, että vaikka saisikin niin jarrua ei saisi alas! Meillä on tämän vuoden malli noissa Swingeissä, en tiedä onko se jarru ollut aina tuollainen ns.pitkä tanko, mutta näissä meidän se ei ainakaan menisi alas, enkä siis usko että Teutonian lauta muutenkaan siihen menisi.
Tuhannesti kiitoksia!! Meil myös tän vuoden malli.. pitää käydä liikkeessä kattoon miten tuo brion lauta tuohon asettuu
 

Yhteistyössä