Säälin teitä jotka naimisissa idiootin=remonttimiehen kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja ei koskaan enää
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä olen kyllä huomannut omien ja lähipiirin kokemusten perusteella, että on vaikea löytää hyviä ja luotettavia rakennustyöntekijöitä. Voivathan he silti olla hyviä puolisoita :)
 
ap.
[QUOTE="vieras";29156711]Joo, jotenkin mulle tulee väistämättä mieleen että remppamiehet ovat ehkä paikalla ollessaan nähneet aloittajassa em. ominaisuudet ihan livenä ja toimineet sen mukaisesti periaatteella niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...[/QUOTE]

Että niillä on tällainenkin ominaisuus? Tuhotaan maksavan asiakkaan omaisuutta jos asiakkaassa sattuu olemaan ärsyttävä ominaisuus!

Että jos mä olisin vaikka ollut vihainen heille ennen työn aloitusta niin heillä olisi täysi oikeus sotkea mun omaisuutta, mun kodissa? Mutta koska tää on nyt toisin päin, että he on aiheuttaneet mulle harmia ja kuluja, niin mä en saisi siitä vihastua ja vaatia korvausta?
 
ap.
[QUOTE="vieras";29156748]Olisit maksanut tuntipalkkaa myös työkalujen puhdistuksesta niin ei tulisi niitä likaisia sormenjälkiä seiniin.[/QUOTE]

:D Ei kuule tullut neuvotteluissa esille, että tallainenkin vaihtoehto sotkemiselle olisi ollut. Eivät osanneet tätä itse mulle ehdottaa.
 
iu
On kyllä totta, että raksapuolella on tosi vaikea saada ammattitaitoista työväkeä. Eikä riipu millään lailla hinnasta: työn jälki voi olla sutta ja sekundaa, vaikka maksaisit itses kipeäksi "ammattityöstä". Aina ei saa mitä tilaa... :(
 
"hmmm"
Olen huomannut että työhalut ja työmotivaatio ja työn jälki eivät aina kohtaa palkkaan mutta kun ajattelee että nelosen koulutodistuksella, tai luokan huonoimmilla todistuksilla alan kouluun useinhaetaan niin mitä voi odoottaa.
 
"jeps"
Että niillä on tällainenkin ominaisuus? Tuhotaan maksavan asiakkaan omaisuutta jos asiakkaassa sattuu olemaan ärsyttävä ominaisuus!

Että jos mä olisin vaikka ollut vihainen heille ennen työn aloitusta niin heillä olisi täysi oikeus sotkea mun omaisuutta, mun kodissa? Mutta koska tää on nyt toisin päin, että he on aiheuttaneet mulle harmia ja kuluja, niin mä en saisi siitä vihastua ja vaatia korvausta?
Ehkä näin. Toisen omaisuudella ei ole mitään väliä, toista ei vain yksinkertaisesti kunnioiteta.
Olen myös kuullut että ovat joskus lähestulkoon mafiaporukkaa. rikollisjengeissä mukana.
 
"Sirkkeli"
Mun exä on jännä tyyppi. Osaa tehdä ja rakentaa kaikenlaista. Mutta jos sen jollekin muulle tekee kuin itselle, niin työnjäljellä ei niin väliä. Yleensä vielä kun korjaa jotain(vaikka lampun), niin rikkoo samalla siitä jotan muuta.
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";29156716]Voi luoja, voin vain kuvitella mitä siitä seuraa kun aloittaja joutuu joskus tilaamaan nuohoojan...[/QUOTE]

Nuohoojien tuntipalkka on pienin verrattuna raksamiehiin, ja jälki hyvä.
 
Duunari best
Ne on työtä tekeviä, eikä toimistoissa istuvia kermaperseitä. En kiihottavampaa tiä kun, joku raksamies, jonka kropassa näkyy työn jälki myös, eikä tarvi käydä salilla tekstiiliurheilijana :D
 
[QUOTE="hmmm";29158292]Olen huomannut että työhalut ja työmotivaatio ja työn jälki eivät aina kohtaa palkkaan mutta kun ajattelee että nelosen koulutodistuksella, tai luokan huonoimmilla todistuksilla alan kouluun useinhaetaan niin mitä voi odoottaa.[/QUOTE]

Just :D tuo oli mun mielestä ilkeää yleistystä. Jotkut haluaa oikeasti tuolle alalle tekemään hommia, ja jos totta puhutaan, sillä yläkoulu todistuksella ei ole mitään väliä kun sinne pääsee. Sinne haluavat yleensä oppivat käsillään, ja voivat amiksesta saada tosi hyvän todistuksen.
Ja voin myöntää, että seurustelen remppamiehen kanssa. Mutta hän onkin opettanut minulle hyvän silmän näihin asioihin - jokaisessa talossa jossa olen asunut kahden vuoden aikana, on ollut hirveitä virheitä( ei ole mun äijä rempannut). Mulla taitaa olla kotona sit se poikkeustapaus, joka haluaa tehdä asiat millilleen eikä sentilleen. Asiaan voi kyllä vaikuttaa se, että tapaus on ollut entisellä opettajallaan yli kaksi vuotta töissä, ja remppasi vanhoja taloja myyntiin. Silloin ei sitä sutta saa ainakaan tulla.
Minä enemmänkin vihaan rakennusinsinöörejä, näitten raksamiesten pomoja, jotka yleensä yrittää itse mennä siitä mistä aita on matalin. Ostetaan kakkosluokkaa, ei tehdä kunnon piirustuksia ( tai ei ollenkaan) niin millaista jälkeä siinä vaiheessa pystyy tekemään?
 
No joka alalla on omat tumpelonsa ja tohelonsa.

Ja kyllä se tuntuu, että nykyään kannattaisi itse osata tehdä kaikki alusta loppuun, laadun varmistamiseksi. :(
 
Wieruus
Meillä ilmeisesti on sitten täysin erikulttuuri täällä päin jopa remonttimiesten suhteen, koska piti katsoa suu auki kaverin luona remonttimiestä joka oli moppaamassa lattiaa jäljiltään vierailulle mennessäni. Tätä ennen hän oli imuroinut ja pyyhkinyt rätillä tahrat seinistä ym missä niitä oli ollut.
Tiedän ainakin kenet otan remontoimaan jos joskus tarvitsen kyseistä palvelua.

Että en yleistäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
nannannna
Joo yleensä kyllä sähköt laitetaan ennen tapetteja eikä niiden jälkeen... ymmärrettävää että ketuttaa, mutta vähän olisi voinut järkeä käyttää ja teetättää työt viisaammassa järjestyksessä! Listottajaa tosin sietäisi hieman kouluttaa jos tapettia ei osaa varoa ja kyllä se sähkömieskin olisi voinut kiinni ottaa jostain muualta kuin seinästä..

Huh, täytyy huokasta helpotuksesta kun itse on ammatilta sähköasentaja ja mies osaa hoitaa remonttihommat niin ei tarvitse ketään sähliä palkata avuksi :D
 

Yhteistyössä